![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: bent u voor migranten stemrecht of tegen | |||
voor |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
tegen |
![]() ![]() ![]() |
31 | 75,61% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,88% |
Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met hoeveel zijn ze nu? Bijna één Vlaming op vijf, en in de grootsteden 1 op 3 en soms meer. Zolang men de slagzinnen, slogans en beeldvorming over een vredelievende samenleving met verschillende culturen aanvaardt als de regel, en de slagzinnen, slogans en beeldvorming over de problemen die erbij horen gaat bestempelen van zinloze clichés, zal de aanhang van het Vlaams Blok stadig blijven groeien. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 |
Staatssecretaris
|
![]() Uit de inzendingen pro stemrecht voor niet-Europeanen blijkt, dat men uitgaat van het principe dat we het OCMW van de wereld (zouden) moeten zijn of dat ze dit recht moeten krijgen omdat ze belastingen betalen.
Wij zijn niet het OCMW van de wereld! En belastingen hebben niets te zien met stemrecht. Belastingen dienen als middel tot herverdeling van inkomen. En vermits die inkomensgroepen van immigranten tot de laagste behoren, trekken ze al meer steun en genieten ze meer dan wie ook van de allochtone bevolking van deze herverdeling van inkomen. De meesten die pro stemrecht zijn, gaan uit van een situatie van ingebeelde discriminatie ten opzichte van de niet-Europeaan. In feite toont dit hun totale afwezigheid van enige feitenkennis. Elke vreemdeling kan automatisch de Belgische nationaliteit kan verkrijgen na 3 jaar, zonder verlies van zijn oorspronkelijke nationaliteit. Wanneer ik als Belg een andere nationaliteit aanvaard, dan verlies ik automatisch mijn Belgische nationaliteit. Vanwaar deze discriminatie? Waarom moet de niet-Europeaan stemrecht krijgen, wanneer hij Belg kan worden na 3 jaar?... En waarom zijn vele immigranten niet geïnteresseerd in de Belgische nationaliteit? Niet-Europeanen worden alleen op hun inkomsten in België belast en niet op hun totale (wereldwijde) inkomen zoals bij Belgen. Dit heeft zijn gevolgen op het verkrijgen van sociale woningen, studiebeurzen, sociale tegemoetkomingen (mutualiteit) en … erfenisrechten. Het is een feit dat de administratie van belastingen geen inzagerecht heeft in het bevolkingsregister of kadaster van Marokko, of eender welk ander land buiten de EU. Nederland heeft deze stappen wel gezet. Waarom België niet? Maar deze immigranten (dank zij een bende naïevelingen) kunnen wel de wetten maken in België!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Mensenrechten
![]() PERSOONLIJKE MENING MENSEN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() ThePiano schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaams Blok : 11,59% (in 1999: 9,9%) MR : 11,17% (in 1999: 10,1%) En zolang de discussie onrechtmatig gebeurt en zolang de tegenkantingen worden weggewuifd, gaat de trant zich blijven voortzetten. Geloof het maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een Marokkaans persoon die op invaliditeit is kan gerust men zijn overlevingspensioentje riant in Marokko gaan leven. Een Belg met hetzelfde probleem mag ZONDER GOEDGEKEURDE AANVRAAG zelfs geen DAG naar Nederland!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe schreef:
Citaat:
Het was een reactie op het voorbeeld van Jorge die het betalen van belastingen linkt aan het stemrecht. Belastingen worden betaald in hoofde van een inkomen dat men verwerft. Ik sluit mij dus bij uw standpunt aan. PS. Was dat trouwens niet het onderwerp van een discussie waar grensarbeiders belastingen moeten betalen? In hun eigen land of in het land waar ze werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Staatssecretaris
|
![]() Belg (Vlaming) zijn moet men verdienen.
men zich moet aanpassen als men belg wil worden >>de islamieten doen dat niet want die behouden hun oude nationaliteit ( en hun levenswijze ) die willen aan alleen de pas om zijn voordelen dus om te profiteren. Dus geen stemrecht aan islamieten....dit is mijn persoonlijke mening. En hier vb 5 jaar wonen is geen reden om stemrecht te verkrijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben Belg omdat ik hier toevallig geboren ben. Waar zit mijn grote verdienste? Citaat:
Ik zou de niet-aangepaste Belgen de kost niet willen geven, die knettergek door het leven hossen zonder echter iemands ergernis te wekken of wettelijk tekort te doen. Citaat:
Je trekt conclusies voor het algemene plan uit één persoonlijk geval. Citaat:
Wat is het grote verschil?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Dat zijn allemaal HOLLE zinnen waar niemand niks van begrijpt. Omschrijf: 'verdienen', 'aanpassen', slechts een minderheid van de vreemdelingen zijn moslim wat met de overige 70%? enz.... Doe eens wat meer moeite zeg?
![]() |
![]() |
#34 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga je die hun nationaliteit afpakken dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
![]() Citaat:
Filip Dewinter (VB) op 14 juni 1992: "Wat mij betreft is het Verdrag van de Rechten van de Mens ondergeschikt aan het principe van Eigen Volk Eerst, al de rest is larie en apekool." Gerolf Annemans (VB-Kamerlid) op 15 juni 1992: "Het Vlaams Blok voelt zich niet gebonden door de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens. Die VN-verklaring is mee opgesteld door mensen uit Senegal en Ivoorkust. Daarmee moeten wij hier in Borgerhout geen rekening mee houden." UVRM http://www.aix-scientifics.com/menschrn.htm
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn hier, en je kan ze maar beter actief bij bestuur en besluitvorming betrekken. In staten waar de bevolking inspraak heeft verhoogt spontaan de burgerzin.
![]() |
![]() |