Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 29 mei 2005, 20:27   #21
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Wat bedoel je met "democratische" partijen? Partijen die een premier op hun lijst voor de Europese verkiezingen zetten? Partijen die geen burgerinspraak dulden? Partijen die beweren voor directe democratie te zijn maar achteraf hun staart intrekken? Partijen die letterlijk zeggen dat de burger te dom is om de EU grondwet te lezen maar die zelf niet eens die grondwet gelezen hebben? Partijen die wetten maken die het ontkennen van één bepaalde genocide stafbaar maken? Partijen die wetten maken tegen iedere groep die radicaal is? Partijen die met de grote trom de splitsing van BHV beloven maar openlijk hun kiezer bedriegen? Partijen voor wie het postje primeert op de geloofwaardigheid?

Zijn dat je democratische partijen, moeten wij die steunen om een andere pseudo-democratische partij te counteren?

Nee, ik heb nog een veel beter idee: laten we folders verspreiden die alle particratische partijen aanvallen, folders die mooi het bedrog en volkslakkerij opsommen van de politieke formaties in dit land. Misschien een foldertje over de moord op Cools, over de centen van Willy Claes, de beloften van Geert Bourgeois, de uitspraken van Filip De Winter en het bedrog van Verhofstadt.
instromaniac is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:34   #22
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Toch poepsimpel om het VB 'aan te pakken'?
Voer een beleid dat de meerderheid van het volk wilt.
Is dat nou zo moeilijk?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:37   #23
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Is dat nou zo moeilijk?
Kan niet! Straks denkt het volk dat zoets normaal is.

G. Verhofstadt (Gent)
Egidius is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:40   #24
Abiogenesis
Lokaal Raadslid

Abiogenesis's schermafbeelding

Standaard

@eric en pietje

Ik denk dat er hier anders al goed wat gelachen is

Nu zijn er 2 mogelijkheden:

Dit is gemeend, maar na zoveel hoongelach algauw terug in de onderste schuif gestoken.

Dit was een grap, veel te ver gezocht, ik denk niet dat er dan veel personen echt de humor van inzien. (waarschijnlijk zal het dit wel zijn...)

Ik verschiet tegenwoordig van geen enkele poging meer om VB te stoppen, zodanig dat dit er zeker zou bij kunnen. Het doel heiligt de middelen... Het enige wat mij serieus heeft doen twijfelen was het volgende:

"...geen sexy sites en geen verwijzingen naar een eigen (internet of digitaal) radio en/of televisie programma dan zijn we gezien. Dan wint het VB... " EN "Stuur dit door naar al uw vrienden die kunnen schrijven ! NU !"

Maar voor de rest zijn het dingen die geloofwaardig overkomen (toch zeker uit een links kamp) Er zijn al dommere voorstellen (en uitvoeringen) gekomen om ons te proberen tegenhouden.

En Jaques Vermeire is niet echt mijn stijl Smoelentrekkerij is niet mijn ding... "In de Gloria" en "Father Ted" daarentegen![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Abiogenesis on 29-05-2005 at 21:44
Reason:
--------------------------------

@eric en pietje

Dit is gemeend, maar na zoveel hoongelach algauw terug in de onderste schuif gestoken.

Dit was een grap, veel te ver gezocht, ik denk niet dat er dan veel personen echt de humor van inzien. (waarschijnlijk zal het dit wel zijn...)

Ik verschiet tegenwoordig van geen enkele poging meer om VB te stoppen, zodanig dat dit er zeker zou bij kunnen. Het doel heiligt de middelen... Het enige wat mij serieus heeft doen twijfelen was het volgende:

"...geen sexy sites en geen verwijzingen naar een eigen (internet of digitaal) radio en/of televisie programma dan zijn we gezien. Dan wint het VB... " EN "Stuur dit door naar al uw vrienden die kunnen schrijven ! NU !"

Maar voor de rest zijn het dingen die geloofwaardig overkomen (toch zeker uit een links kamp) Er zijn al dommere voorstellen (en uitvoeringen) gekomen om ons te proberen tegenhouden.

En Jaques Vermeire is niet echt mijn stijl Smoelentrekkerij is niet mijn ding... "In de Gloria" en "Father Ted" daarentegen![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

En Jaques Vermeire is niet echt mijn stijl Smoelentrekkerij is niet mijn ding... "In de Gloria" en "Father Ted" daarentegen![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 29 mei 2005 om 20:44.
Abiogenesis is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:46   #25
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Kan niet! Straks denkt het volk dat zoets normaal is.

G. Verhofstadt (Gent)
No kidding? Wanneer was dat?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline  
Oud 29 mei 2005, 20:49   #26
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No kidding? Wanneer was dat?
Vandaag, 21u37.

Egidius
Egidius is offline  
Oud 31 mei 2005, 00:50   #27
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat nou zo moeilijk?
Moest men gewoon al een centrum-rechts en Vlaams beleid voeren zouden veel mensen al meer tevreden zijn. Dat is het enige wat men nog niet geprobeerd heeft!
Internaut is offline  
Oud 31 mei 2005, 15:34   #28
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard Mooie petitie : tegen vb

http://www.pvda.be/images/solidair20...okdewinter.jpg

Uw belastinggeld voor het VB? Zeg nee aan de VLD
Om de zoveel jaar verkiezen de Vlaming hun ‘parlementen’. De Belgische en Vlaamse regeringen hebben al jaren lang het plan opgevat om na die verkiezing een reactionnaire, ondemocratische en voor racisme veroordeelde partij te steunen en te betalen met uw belastinggeld. Met uw geld zullen de fascisten gesteund worden en de rekeningen van hun pamfletten en vuilbekkerij betaald worden. Elk jaar heeft de VLD daaraan 6 miljoen euro gespendeerd, later kan dat nog hoger oplopen.
(zie : http://www.ptb.be/scripts/article.ph...g=2&obid=25323)
Terwijl in de Verenigde Staten, in Spanje, in Frankrijk en in Groot-Brittannië de overheid steeds strenger toeziet op de activiteiten van extremisten, wil de VLD in Vlaanderen het VB massa’s geld blijven toestoppen. En terwijl de vrijzinnige VLD inhakt op de katholieke kerk, willen ze deze extremistische gekken massaal steunen… Begrijpe wie kan…
Bent u het ermee eens dat uw belastinggeld binnenkort gebruikt wordt voor de uitbouw van het VB in Vlaanderen? REAGEER DAN NU. Het is immers nog niet te laat; de regering kan nog altijd, laat maar beter dan nooit, de boel omdraaien . MELD DUS BELEEFD UW ONGENOEGEN AAN VOLGENDE MENSEN:
Voorzitter(at)vld.be Kabinet.keulen(at)vlaanderen.be
Een voorbeeld van een bericht ziet eruit als volgt: ‘ Mijnheer, ik verneem dat de VLD haar medewerking verleent aan het plan om VB verder te blijven erkennen en te voorzien van 6 miljoen euro per jaar aan belastinggeld, waaronder dus ook mijn belastinggeld. Ik laat u graag weten dat ik TEGEN dit plan ben en ik verzoek u om rekening te houden met de mening van de burger en dit NIET te doen. Ikzelf zal in het kieshokje alleszins rekening houden met uw beslissing. Hoogachtend, ‘
U kan deze tekst met de linkermuisknop aanduiden, en dan met de rechtermuisknop via knippen en plakken overbrengen naar een nieuw mailbericht dat u zelf maakt. DAT IS 10 SECONDEN WERK, EN UW REACTIES ZULLEN BEPALEN OF HET VB IN VLAANDEREN 6 MILJOEN EURO VAN UW GELD CADEAU KRIJGT! KOPIEER DEZE TEKST, PLAK HEM IN EEN MAIL EN STUUR DIT BERICHT DOOR AAN ZOVEEL MOGELIJK VRIENDEN EN KENNISSEN!
Een copie van uw mails of elke reactie is welkom bij Vlaams parlementslid rob.verreycken(at)vlaamsparlement.be,[edit]
[size=1]After edit by ericferemans on 31-05-2005 at 16:36
Reason:

Om de zoveel jaar verkiezen de Vlaming hun ‘parlementen’. De Belgische en Vlaamse regeringen hebben al jaren lang het plan opgevat om na die verkiezing een reactionnaire, ondemocratische en voor racisme veroordeelde partij te steunen en te betalen met uw belastinggeld. Met uw geld zullen de fascisten gesteund worden en de rekeningen van hun pamfletten en vuilbekkerij betaald worden. Elk jaar heeft de VLD daaraan 6 miljoen euro gespendeerd, later kan dat nog hoger oplopen.
Terwijl in de Verenigde Staten, in Spanje, in Frankrijk en in Groot-Brittannië de overheid steeds strenger toeziet op de activiteiten van extremisten, wil de VLD in Vlaanderen het VB massa’s geld blijven toestoppen. En terwijl de vrijzinnige VLD inhakt op de katholieke kerk, willen ze deze extremistische gekken massaal steunen… Begrijpe wie kan…
Bent u het ermee eens dat uw belastinggeld binnenkort gebruikt wordt voor de uitbouw van het VB in Vlaanderen? REAGEER DAN NU. Het is immers nog niet te laat; de regering kan nog altijd, laat maar beter dan nooit, de boel omdraaien . MELD DUS BELEEFD UW ONGENOEGEN AAN VOLGENDE MENSEN:
Een voorbeeld van een bericht ziet eruit als volgt: ‘ Mijnheer, ik verneem dat de VLD haar medewerking verleent aan het plan om VB verder te blijven erkennen en te voorzien van 6 miljoen euro per jaar aan belastinggeld, waaronder dus ook mijn belastinggeld. Ik laat u graag weten dat ik TEGEN dit plan ben en ik verzoek u om rekening te houden met de mening van de burger en dit NIET te doen. Ikzelf zal in het kieshokje alleszins rekening houden met uw beslissing. Hoogachtend, ‘
U kan deze tekst met de linkermuisknop aanduiden, en dan met de rechtermuisknop via knippen en plakken overbrengen naar een nieuw mailbericht dat u zelf maakt. DAT IS 10 SECONDEN WERK, EN UW REACTIES ZULLEN BEPALEN OF HET VB IN VLAANDEREN 6 MILJOEN EURO VAN UW GELD CADEAU KRIJGT! KOPIEER DEZE TEKST, PLAK HEM IN EEN MAIL EN STUUR DIT BERICHT DOOR AAN ZOVEEL MOGELIJK VRIENDEN EN KENNISSEN!
Een copie van uw mails of elke reactie is welkom bij Vlaams parlementslid rob.verreycken(at)vlaamsparlement.be,[/size]

Om de zoveel jaar verkiezen de Vlaming hun ‘parlementen’. De Belgische en Vlaamse regeringen hebben al jaren lang het plan opgevat om na die verkiezing een reactionnaire, ondemocratische en voor racisme veroordeelde partij te steuenen en te betalen met uw belastinggeld. Met uw geld zullen de fascisten betaald worden en de rekeningen van hun pamfletten en vuilbekkerij betaald worden. Elk jaar heeft de VLD daaraan 6 miljoen euro gespendeerd, later kan dat nog hoger oplopen.
U kan deze tekst met de linkermuisknop aanduiden, en dan met de rechtermuisknop via knippen en plakken overbrengen naar een nieuw mailbericht dat u zelf maakt. DAT IS 10 SECONDEN WERK, EN UW REACTIES ZULLEN BEPALEN OF DE ISLAM IN VLAANDEREN 6 MILJOEN EURO VAN UW GELD CADEAU KRIJGT! KOPIEER DEZE TEKST, PLAK HEM IN EEN MAIL EN STUUR DIT BERICHT DOOR AAN ZOVEEL MOGELIJK VRIENDEN EN KENNISSEN!
Een copie van uw mails of elke reactie is welkom bij Vlaams parlementslid rob.verreycken(at)vlaamsparlement.be, die in de commissie Inburgering het verzet aanvoert tegen de plannen om de islam belastinggeld te geven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ericferemans : 31 mei 2005 om 15:36.
ericferemans is offline  
Oud 31 mei 2005, 15:43   #29
luc broes

Standaard

1.000.000 kiezers eisen dat het VB zoals alle andere partijen een dotatie krijgt evenredig het aantal stemmen dat de partij veroverde.
Leve de democratie.
luc broes is offline  
Oud 31 mei 2005, 15:55   #30
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Verkiezingspropaganda/Partijpropaganda

We zouden ook alle partijdotaties kunnen afschaffen en vervangen door één
klein boekje dat elke kieskring uitgeeft waarin elke kandidaat voor de verkiezingen zich kort voorstelt (een cv als het ware).. And that is it !
Laat reklame dienen om producten te verkopen en stop de vermakting van
ideeën op pseudo commerciële basis.

Ik weet niet of dit het VB stopt, of de SP of ...ik heb eigenlijk een afkeer van alle propaganda en halve waarheden waar de niets-vermoedende kiezer om de oren geslagen wordt. Indien de politieke partijen het alleen maar met lidgelden en afdrachten van hun mandatarissen moeten doen zal er inderdaad wat soberder met middelen omgesprongen worden en zal de ellendige vervuiling met dat geplak ook wel stoppen.
Oud 31 mei 2005, 16:27   #31
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
1.000.000 kiezers eisen dat het VB zoals alle andere partijen een dotatie krijgt evenredig het aantal stemmen dat de partij veroverde.
Leve de democratie.
Humor kan dus echt niet bij VB. Snik.
ericferemans is offline  
Oud 31 mei 2005, 17:33   #32
genehunter
Gouverneur

genehunter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Humor en VB ?? Verder dan "Jacques Vermeire-stijl" geraken ze niet.
Ging Jacques Vermeire voor de VLD niet langs Margriet, Flor of Jean-Marie zitten in de volgende regering?

Dat van die humor moet ik je overgens wel nageven, Verhofstadt is daar tien keer beter in: 200.000 nieuwe jobs was de beste mop in jaaaaren na "Ik zal mijn succes afmeten aan het succes van het VB." [edit]
[size=1]After edit by genehunter on 31-05-2005 at 18:33
Reason:

Citaat:
Ging Jacques Vermeire voor de VLD niet langs Margriet, Flor of Jean-Marie zitten in de volgende regering?

Dat van die humor moet ik je overgens wel nageven, Verhofstadt is daar tien keer beter in: 200.000 nieuwe jobs was de beste mop in jaaaaren na "Ik zal mijn succes afmeten aan het succes van het VB." [/size]

Citaat:

Dat van die humor moet ik je overgens wel nageven, Verhofstadt is daar tien keer beter in: 200.000 nieuwe jobs was de beste mop in jaaaaren na "Ik zal mijn succes afmeten aan het succes van het VB." rofl[/size]
[/edit]
Dan zeg ik als bewijs nog liever ; een tafel is een hond want een hond heeft ook 4 poten .

Laatst gewijzigd door genehunter : 31 mei 2005 om 17:33.
genehunter is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be