![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Wat vind je van het unitaire plan van de BUB? | |||
Totaal onmogelijk, ze leven in een droomwereld. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 70,00% |
Moeilijk uit te voeren, het communautaire zou de zaak verlammen. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,67% |
Goed mogelijk, maar het zal moeite kosten. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 10,00% |
Het perfecte plan om van België een modelstaat te maken! |
![]() ![]() ![]() |
4 | 13,33% |
Aantal stemmers: 30. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en u denkt dat de walen daar voorstander zullen van zijn? je kunt evengoed een manager van groot bedrijf proberen te overtuigen dat hij veel beter voor 1000 euro/maand aan de band kan gaan staan
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() De laatste tijd kan ik niet deelnemen aan peilingen en wel omdat de vraagstellingen zeer handig op een partijdige manier zijn opgesteld.
Het unitaire België heeft zeer lang bestaan en is gaandeweg zich meer en meer aan het "hervormen van de instellingen" gaan wijden. Momenteel schat ik dat 60 % van het politiek personeel aan "Instellingshervorming" doet - zowel in Vlaanderen als in Wallonië en Brussel hebben wij politieke partijen die zich met niets anders bezig houden. Dit verklaart overigens het onsuccesvolle van de B.U.B. _ Deze partij wil gewoon alles terugdraaien en stoppen met hervormen ! Dit bewijst dat ze de ware belgische ('t zij Waal of Vlaming) niet begrijpt. Intussen hebben wij op dit vlak nogal wat internationale waardering gekregen : inderdaad wat is er nu beter om een zinloze burgeroorlog te stoppen dan het politiek personeel van een land te ovespoelen met ideeên om aan institutionele hervormingen te doen ? Intussen rijst vanzelfsprekend de beklemmende vraag : Indien we een onafhankelijke "Vlaamse republiek" krijgen wordt dit dan een "Federale Vlaamse Republiek" ? Misschien naar europees Model een soort niet-superstaat, maar een verband van soevereine staten, die een zodanig welvaartsmodel kunnen ontwikkelen dat andere gelijkaardige gebieden die deze soevereiniteitsgedachten onderschrijven (institutioneel!) erbij kunnen aansluiten zoals : Zeeland, Ost-Belgien, Gaume, Corse e.d. zo krijgen we nog een "Great Flanders Confederated non-State".
![]() |
#27 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
in de hoofden van de belgen bestaan er geen communautaire problemen, die zijn enkel uitgevonden door de huidige politieke klasse die het volk beliegen en bedriegen. dit laatste enkel om hun eigen zakken te vullen op de kap van de goede belgen. dat noemen ze dan argumenteren
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgicisten moeten geen argumenten geven.
Jullie willen een Vlaams republiekske, dus jullie moeten ons overtuigen. Wij willen liever België, we hebben het, en dus moeten we er geen moeite voordoen. België kan beter, democratischer, transparanter, maar niemand garandeert dat Vlaanderen niet in krek hetzelfde bedje ziek zal zijn. Geef mij dus maar één Belgische vogel in de hand, dan tien Vlaamse in de lucht.
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verontschuldig u dus, anders zal geen enkele Belgischgezinde nog argumenten geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan heb je eens interesse in de argumenten van een belgisch gezinde, en dan is het nog niet goed. Is het echt zo moeilijk om op een argument te komen? Als jij of een andere belgisch gezinde mij niet wilt antwoorden, dan is dat jullie zaak, het zijn jullie eigen ruiten die jullie inslaan, en dat kan ik alleen maar bejubelen. Trouwens, Patriot, trek het je niet aan. Ik ben toch maar een flamingant (cfr Yann), wat kan het je nu schelen wat ik denk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
Zo kan men alles zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heb ik daar mee te maken? Meestal storen ze me niet echt.
![]() |
![]() |