![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zie op bovenvermelde site :
" De leeuw stond op het wapenschild van de Assasijnen (11e - 13e eeuw). Ook sultan Baybars (13e eeuw) die, naast andere wapenfeiten, de kruisvaarders uit Nazareth verdreef, voerde de leeuw in zijn vlag. In de BBC-reeks "The Crusades" van regisseur Terry Jones zien we (in de vierde aflevering) beelden uit een veldslag tussen de kruisvaarders en de Baybars. Hier zien we hoe een Arabische strijder een vlag in de hoogte steekt met hierop een zwarte leeuw op een gouden achtergrond. Het verhaal van de herkomst van de leeuw als heraldisch symbool wordt door E. Warlob (rijksarchivaris Kortrijk) genuanceerd. Hij suggereert dat Graaf Filips van de Elzas het wapenschild reeds in 1162 gebruikte en het vermoedelijk ontleend had aan zijn Britse oom en kruisvaarder Godfried Plantagenet. Naar alle waarschijnlijkheid bracht deze de leeuw als heraldisch symbool mee vanuit het oosten. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | ||||
|
![]() Voor de 1000e maal (en het zal niet de laatste keer zijn) :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dat terwijl de leeuw in feite geen leeuw is, maar een luipaard (liebaert). Dat luipaard was overigens eerst een draak, maar dat heidense symbool werd onder invloed van het christendom gereconstrueerd tot een luipaard. Dat beest was eerst gaande (op 3 poten), maar klom al snel (weer niet-heidense symboliek). ![]() ![]() ![]() Zo vind je in de heraldiek vaak nog afbeeldingen van draken, vaak in combinatie met een of andere drakendoder zoals Sint-Joris ![]() (vlag van Sint-Amands) En bovendien zou u ook een belletje moeten doen rinkelen, het feit dat er op het Arabische schiereiland helemaal geen leeuwen voorkomen. Dus zelfs al is die hele zwets waar (en dat is het dus niet), dan is het geen Arabische leeuw, maar een Afrikaanse ![]() De leeuw was trouwens hier al bekend van in de Romeinse tijd, met de groeten van Keizer Nero. ![]() Dus beste vriend, naar alle waarschijnlijkheid (gniffel) komt die leeuw van Engeland... Goh ja, 't is niet helemaal inheems, maar hoeft dat echt? België heeft zijn slogan "Eendracht maakt macht" ook gepikt van een "vreemde" natie, nl... Nederland (de Republiek). Geen enkeling die daar spel over maakt. En over dat uitheems zijn... De halve Briste adel is van Vlaamse origine. O.m. ook Robert the Bruce, Schots koning, was van Vlaamse komaf ("the Bruce" komt van "de Bruges", heeft verwanten in zowel Vlaanderen als Brabant).
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() De Assasijnen waren een nomadisch volk uit Noord-Afrika (het huidige marroko, als ik mij niet vergis), en hadden bijgevolg wapenschilden nog banieren...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse graaf zal pas later dit symbool overnemen en daarbij de kleuren van de Duitse keizer overnemen. Niet toevallig. Hiermee bevestigt hij zijn wil los te staan van zijn leenheer. Niet toevallig dat de Vlaamse graaf in bepaalde conflicten de kant kiest van de Duitse keizer en niet van de Franse koning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Van mij mag de leeuw gerust blijven . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Daarmee is dan weer een multikul zeepbelletje doorprikt
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het voor sommigen leuk om makkelijk identificeerbare vijanden te hebben...(ik hou niet van belgicisten, ik hou niet van links => belgicisten=links en links=belgicisten). Net zoals Patriot! trouwens doet, maar dan nog een stuk krankzinniger. Zie zijn uitspraak 'flamingantisme en communisme, één strijd!' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() De grote commotie, ontstaan rond de arabische leeuw wordt plots gekoppeld aan het multiculturele probleem...
Gek: wat heeft de dertiende eeuw te maken met het multiculturele van de eenentwintigste eeuw? Is er misschien een beetje nervositeit ontstaan bij monoculturele blokkertjes indien onverhoopt mocht blijken dat van bij het begin van het begrip Vlaanderen er al sprake was van invloeden van verschillende culturen? Is er een soort kramp ontstaan bij de (juiste) idee dat de Vlaamse cultuur, de Vlaamse geschiedenis -net als die van de ons omringende landen maar misschien nog iets intenser omdat we op een knooppunt van Europa liggen- in feite essentieel een mengcultuur is, een cultuur van chistendom, jodendom en islam? Moest ik een blokkertje zijn ik zou mijn kas opvreten bij het gedacht alleen. Maar anderzijnds : het geblokte denken staat negationisme niet in de weg. Misschien leefden er wel eerst leeuwen in Vlaanderen voor de Marokkanen die kwamen pikken ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ach jongen, als is de Leeuw een symbool van de bosjesmannen, of van de inwoners van Vuurland; mij kan het niet schelen. Feit is dat de Leeuw nu reeds duizend jaar symbool is van Vlaand'ren. De belgische drapeau is ook gebaseerd op de brabantse Leeuw, maar hoort u ons daarover zagen?
get a life
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |