![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Het gaat om een geregistreerd partnerschap, zoals dat al bestond in Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Duitsland, Frankrijk en Portugal. Enkel in Nederland, België en binnenkort Spanje is ook het huwelijk opengesteld voor paren van gelijk geslacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja het enige + aan de zaak is dat ze daar tenminste directe democratie hebben.
![]() |
![]() |
#24 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Zwitserland doet zowat over alle belangrijke kwesties een referendum. Vandaar dat het daar zo lang geduurd heeft voor vrouwen stemrecht kregen. Met referendums krijg je vaak een heel conservatief beleid. Ik ben blij met het resultaat van dit referendum, toch denk ik dat het beter is de regering te laten regeren en te stemmen wanneer je moet stemmen. Referendums zijn ook niet representatief voor heel de bevolking. Op die manier wordt er niet altijd rekening gehouden met simmige groepen mensen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 5 juni 2005 om 21:12. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Banneling
|
![]() dubbel[edit]
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 5 juni 2005 om 21:11. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
|
![]() Citaat:
De meeste democratieën waarin parlementen alleen de lakens uitdelen, kennen geen vorm van partnerregistratie voor homo's. Je vraag "waarom dan nog parlementen verkiezen?", krijgt in dat licht een heel andere betekenis. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 5 juni 2005 om 21:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() als je vandaag in belgie een referendum zou doen over bijvoorbeel de doodstraf, wat is het resulaat dan denk je?[edit]
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 5 juni 2005 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
En eigenlijk interesseert het me in eerste instantie niet wat het resultaat zou zijn. De democratie moet niet ingeperkt worden omdat ze door sommigen ongewenste resultaten zou kunnen voortbrengen. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ah...de inherente tegenstelling tussen democratie en vrijheid komt weer bovendrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Sommige in realiteit ingewikkelde kwesties kunnen op die manier veel te simplistisch worden voorgesteld. Goed-slecht, ja-nee, zwart-wit dus eigenlijk.
Als je de redenen hoort waarom sommige mensen voor of tegen de Eur grondwet stemden... ![]() Voor of tegen migramtenstemrecht bijvoorbeeld (Vl. Blok wou daar in den tijd een referendum over als ik mij niet vergis). Het is toch wel ingewikkelder dan dat hé. Hoe lang moeten ze hier wonden voor ze stemrecht krijgen? Moeten ze een soort van inburgeringstests ofzo afleggen? ...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door la_Principessa : 5 juni 2005 om 21:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe meer ik er over hoor, hoe minder ik er eigenlijk voor voel, voor die volkssoevereiniteit...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 5 juni 2005 om 21:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||||||||
|
![]() Citaat:
Je kan dus niet uitsluiten dat je bij een dictatuur eindigt. Ik kies daar tegen. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 5 juni 2005 om 21:40. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
uw adem zo lang mogelijk inhouden?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 5 juni 2005 om 21:41. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Je hebt nooit 100% democratie hé.
Bijvoorbeeld dat informatiebrochuurtje dat ze een jaar ofzo geleden wouden uitgeven over het conflict in Israël/Palestina. Het was de bedoeling dit in alle scholen uit te delen zodat de leerlingen er beter van op de hoogte waren. Door iedereen goedgekeurd (ministers enzo) m�*�*r ne kerel van de joodse lobbie zei 'nee, want is niet goed voor ons imago.' > project afgelast. Dat is dus niet democratisch hé, wat dan nog niet wilt zeggen dat we in een dictatuur leven. Pure democratie is een utopie. Je kunt natuurlijk wel proberen zo democratisch mogenlijk te zijn. Referendums lijken mij echter in veel gevallen niet verstanding (bijvoorbeeld die doodstraf of migrantenstemrecht omdat het zo te simpel wordt voorgesteld én omdat het kiesvee toch vaak de opinion leaders gaat volgen. Het VB is ertegen en wij zijn voor 't VB, bijgevolg zijn wij er ook tegen. In hoeverre vertegenwoordigt het de échte mening van het volk en in hoeverre zijn de mensen gewoon heel erg beinvloedbaar (niet alleen door het blok)) |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 5 juni 2005 om 21:50. |
||||||||||