![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Complexe organsiche moleculen synthetiseren uit anorgansiche (of daarvan afgeleide zeer simpele organsiche moleculen) lukt al aardig in het labo en op meteorieten treft men wel vaker mogelijke voorlopers of verwanten van aminozuren aan. Dat er inderdaad nog niet echt precies duidelijkheid is over hoe heel die soep van organische moleculen in een cel geraakt is en dan ook nog aan reproductie deed en een metabolisme had (en dat dan onder de toemalige omstandigheden op aarde), is wel waar maar er zijn al heel wat hypotheses en verschillende pistes die toch al redelijk overtuigend zijn. Ik hoop dat ze ooit te weten komen hoe het precies was maar zie dit niet als hoognodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24 |
|
![]() (Oei, sorry, dat ga ik nu echt niet lezen, net iets teveel. Bedankt voor de link alleszins.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Burger
|
![]() Komt misschien wel eens van pas. Mijn punt is enkel dat voor beide wat te zeggen valt en dat voor beide 'leren' een zekere dosis geloof nodig is.
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ouwe 'argumenten' die allang weerlegd zijn. zie o.m.: http://www.sullivan-county.com/nf0/f...25_answers.htm http://www.talkorigins.org/faqs/faq-meritt.html http://www.timesonline.co.uk/printFr...619264,00.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Zijn er echt nog beunen die geloven in adam en eva zever ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Mja, nu is het vooral die 'Intellegent Design'-theorie die de kop opsteekt. Ze aanvaarden dan wel de evolutie denk ik maar niet dat leven spontaan ontstaan is, dat er dus een creator aan te pas is gekomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Yossarian : 6 juni 2005 om 18:51. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is een sjibbolet : als de schepping onwaar is, is heel de bijbel onwaar
en dat kunnen godsdienstigen van "De boeken" niet hebben. Bovendien bestaat de creatie pas sinds ca. 6.000 jaar en dat is ook een sjibbolet.. Dezelfde problemen heb je met de Koran : als je één zaak gaat relativeren in een tijdsgewricht zetten enz.. vertel je dat de Koran niet het door Mohammed, Allah's boodschapper korrekt genoteerde woord God's is en is dat ding dus onwaar... Het is een hartverscheurend dillemna, waar eigenlijk geen oplossing voor is... Op die manier krijg je iedere godsdienstwijze razend kwaad. Ik kan er echt niet aan doen.
![]() |
#33 |
Burger
|
![]() Noem mij eens één tussenvorm (overgangsvorm, want daar moeten er ook zeker genoeg van zijn) waar bewijs van is?
![]() |
#34 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 |
Burger
|
![]() Nu ben ik ook geen echte creationist hoor, ik geloof nl niet in de young earth theorie, ik stel me ook vragen bij het Adam en Eva verhaal, ed..., maar ben er wel van overtuigd dat er bovenlokale besturing is.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En waar is uw bewijs voor de scheppings'theorie'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Burger
|
![]() Die theorie is geenszins bewezen en zal dat ook nooit worden, dat wordt aangenomen, niet op feiten maar op hypothesen. Evolutie is bewezen. Voor evolutietheorie zijn verschillende hypothesen nodig en de eerste is abiogenese (ontstaan van leven uit dode stof)