Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2005, 17:07   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
In jou terminologie is progressief = goed; conservatief = slecht
Stevaert zit toch nog in de politiek
Het meest opvallend kenmerk voor het nationalisme in Vlaanderen is wel extreem geduld met de onaanvaardbare toestanden. Ik ken geen enkel voorbeeld waar Vaamsnationalisten tegenover Franstaligen onredelijke eisen stellen. Franstaligen die in Vlaanderen komen wonen moeten zich aanpassen. Vreemdelingen ook.
Je zegt: ik overdrijf sterk. Ik denk dit zwak is uitgedrukt.
Ach Lenin zei dat niemand zo conservatief is als een revolutionair. Ik zou dus niet zeggen dat "conservatief" slecht is, moreel gezien dan. Denk maar aan een "progressief" man als Yves Desmet die iedere week in zijn blaadje de conservatieve vakbonden zit uit te maken omdat ze och gottekes de sociale verworvenheden willen verdedigen.

PS. Met de LSP hebben we ook nog nooit een onredelijke eis gesteld.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 10:20   #22
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Denk maar aan een "progressief" man als Yves Desmet die iedere week in zijn blaadje de conservatieve vakbonden zit uit te maken omdat ze och gottekes de sociale verworvenheden willen verdedigen.
Het is mij ook al opgevallen dat de term progressief tegenwoordig net in omgekeerde richting gebruikt wordt. Als je tegen de neoliberale druk in wil gaan ben je bekrompen, conservatief, enggeestig, dom, verwend, niet meegaand met de tijd en de mondialisering, enzovoort.

Dan ben ik met veel trots een conservatieveling
Oud 10 juni 2005, 10:49   #23
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ach Lenin zei dat niemand zo conservatief is als een revolutionair. Ik zou dus niet zeggen dat "conservatief" slecht is, moreel gezien dan. Denk maar aan een "progressief" man als Yves Desmet die iedere week in zijn blaadje de conservatieve vakbonden zit uit te maken omdat ze och gottekes de sociale verworvenheden willen verdedigen.
Het is aanbevolen objectief en realistisch te zijn.
Zijn verworven rechten altijd goed te keuren? Zeker niet, bv destijds deze van de blanke minderheid in Zuid-Afrika, en het stemrecht enkel voor mannen.
China staat voor de deur, de import van schoenen stijgt 700%. Als wij op onze verworven (voor-)rechten staan ziet het er niet zogoed uit. Wat stel je voor?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 10:53   #24
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is aanbevolen objectief en realistisch te zijn.
Zijn verworven rechten altijd goed te keuren? Zeker niet, bv destijds deze van de blanke minderheid in Zuid-Afrika, en het stemrecht enkel voor mannen.
China staat voor de deur, de import van schoenen stijgt 700%. Als wij op onze verworven (voor-)rechten staan ziet het er niet zogoed uit. Wat stel je voor?

Ik stel voor dat je in het breed en het lang uitschrijft in het economisch programma van bijvoorbeeld het VB wat je hier mee wil zeggen en welke verworvenheden je wil aanpakken.
Oud 10 juni 2005, 11:03   #25
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Goed geprobeerd hoor, maar dat is heel onwaarschijnlijk. Dat durven ze niet aan hun kiezers te vertellen.
Oud 10 juni 2005, 11:20   #26
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat je in het breed en het lang uitschrijft in het economisch programma van bijvoorbeeld het VB wat je hier mee wil zeggen en welke verworvenheden je wil aanpakken.
Je kaatst de bal terug, dat is heel handig. Ik ben geen partijwoordvoerder en vraag me af hoe ALLE partijen daarop zullen reageren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet weet. Ik weet wel dat onze huidige welstand waarschijnlijk onhoudbaar is in het licht van de ontwikkelingen in China met 1.300 miljoen mensen (met zeer lage salarissen en onbestaande verworven rechten) dat uit zijn voegen barst.
Concreet: hoe overleeft onze schoenindustrie als de Chinese schoenimport stijgt met 700%? Ik wil liefst niets 'aanpakken'. Ik vrees dat de Chinezen dit zullen doen.
Oud 10 juni 2005, 11:51   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kaatst de bal terug, dat is heel handig. Ik ben geen partijwoordvoerder en vraag me af hoe ALLE partijen daarop zullen reageren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook niet weet. Ik weet wel dat onze huidige welstand waarschijnlijk onhoudbaar is in het licht van de ontwikkelingen in China met 1.300 miljoen mensen (met zeer lage salarissen en onbestaande verworven rechten) dat uit zijn voegen barst.
Concreet: hoe overleeft onze schoenindustrie als de Chinese schoenimport stijgt met 700%? Ik wil liefst niets 'aanpakken'. Ik vrees dat de Chinezen dit zullen doen.
De reactie van de burgerlijke partijen is momenteel dat van een konijn voor een lichtbak. De enigste manier waarop ze het schip de laatste jaren drijvende hebben gehouden is door massaal overheidsbezittingen te verkopen en door allerlei boekhoudige truks uit te halen. Uiteraard kan dit niet blijven duren.

Aan de andere kant wordt China ook gebruik als doembeeld om de sociale verworvenheden van de werkende bevolking aan te pakken. Waar worden de machines gemaakt die die Chinese schoenen en kledij maken? Door welke bedrijven worden die schoenen in China gemaakt (en in welke zakken verdwijnt dus die winst.)
Oud 10 juni 2005, 13:46   #28
luc broes

Standaard

Citaat:
De reactie van de burgerlijke partijen is momenteel dat van een konijn voor een lichtbak. De enigste manier waarop ze het schip de laatste jaren drijvende hebben gehouden is door massaal overheidsbezittingen te verkopen en door allerlei boekhoudige truks uit te halen. Uiteraard kan dit niet blijven duren.
Aan de andere kant wordt China ook gebruik als doembeeld om de sociale verworvenheden van de werkende bevolking aan te pakken. Waar worden de machines gemaakt die die Chinese schoenen en kledij maken? Door welke bedrijven worden die schoenen in China gemaakt (en in welke zakken verdwijnt dus die winst.)
Je hebt dus ook geen oplossing.
Oud 10 juni 2005, 15:02   #29
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een deel van de oplossing. Sommigen verkiezen om deel te zijn van het probleem maar dat is hun keuze.

PS. Ben jij die "scholier" die ons een mailtje te stuurde met de vraag wat we over China dachten naar aanleiding van heel de heisa of was dat dan toch de studiedienst van het VB?

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/2005/06/09/china.html

Nu ernstig. De ene helft van de kapitalistische klasse in Europa wordt rijk door goedkope produkten te exporteren vanuit China en de andere helft wordt rijk door afgewerkte produkten (machines) en grondstoffen te leveren naar China, om de produkten van die machines daarna terug te verkopen aan/in Europa. In beide regio's komen arbeiders en boeren er genaaid vanaf. In Europa omdat ze hun baan verliezen en steeds harder en flexibeler moeten werken en in China omdat ze aan een hongerloontje moeten zien te overleven. Ik denk dus niet dat er binnen de logica van het huidig systeem een oplossing is voor dit probleem. Nu onze vriend Smith zegt dat we er met zijn allen beter van zullen worden dus moeten we er wel iets aan doen? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by solidarnosc on 10-06-2005 at 16:23
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik ben een deel van de oplossing. Sommigen verkiezen om deel te zijn van het probleem maar dat is hun keuze.

PS. Ben jij die "scholier" die ons een mailtje te stuurde met de vraag wat we over China dachten naar aanleiding van heel de heisa of was dat dan toch de studiedienst van het VB?

Nu ernstig. De ene helft van de kapitalistische klasse in Europa wordt rijk door goedkope produkten te exporteren vanuit China en de andere helft wordt rijk door afgewerkte produkten (machines) en grondstoffen te leveren naar China, om de produkten van die machines daarna terug te verkopen aan/in Europa. In beide regio's komen arbeiders en boeren er genaaid vanaf. In Europa omdat ze hun baan verliezen en steeds harder en flexibeler moeten werken en in China omdat ze aan een hongerloontje moeten zien te overleven. Ik denk dus niet dat er binnen de logica van het huidig systeem een oplossing is voor dit probleem. Nu onze vriend Smith zegt dat we er met zijn allen beter van zullen worden dus moeten we er wel iets aan doen? [/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 10-06-2005 at 16:19
Reason:

Citaat:

PS. Ben jij die "scholier" die ons een mailtje te stuurde met de vraag wat we over China dachten naar aanleiding van heel de heisa of was dat de studiedienst van het VB?

Nu ernstig. De ene helft van de kapitalistische klasse in Europa wordt rijk door goedkope produkten te exporteren vanuit China en de andere helft wordt rijk door afgewerkte produkten (machines) en grondstoffen te leveren naar China, om de produkten van die machines daarna terug te verkopen aan/in Europa. In beide regio's komen arbeiders en boeren er genaaid vanaf. In Europa omdat ze hun baan verliezen en steeds harder en flexibeler moeten werken en in China omdat ze aan een hongerloontje moeten zien te overleven. Ik denk dus niet dat er binnen de logica van het huidig systeem een oplossing is voor dit probleem. Nu onze vriend Smith zegt dat we er met zijn allen beter van zullen worden dus moeten we er wel iets aan doen? [/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 10-06-2005 at 16:18
Reason:

Citaat:

PS. Ben jij die "scholier" die ons een mailtje te stuurde met de vraag wat we over China dachten naar aanleiding van heel de heisa of was dat de studiedienst van het VB?

Nu ernstig. De ene helft van de kapitalistische klasse in Europa wordt rijk door goedkope produkten te exporteren vanuit China en de andere helft wordt rijk door afgewerkte produkten (machines) en grondstoffen te leveren naar China, om de produkten van die machines daarna terug te verkopen aan Europa. In beide regio's komen arbeiders en boeren er genaaid vanaf. In Europa omdat ze hun baan verliezen en steeds harder en flexibeler moeten werken en in China omdat ze aan een hongerloontje moeten zien te overleven. Ik denk dus niet dat er binnen de logica van het huidig systeem een oplossing is voor dit probleem. Nu onze vriend Smith zegt dat we er met zijn allen beter van zullen worden dus moeten we er wel iets aan doen? [/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 10-06-2005 at 16:08
Reason:

Citaat:

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/2005/06/09/china.html[/size]

[size=1]After edit by solidarnosc on 10-06-2005 at 16:05
Reason:

Citaat:

PS. Ben jij die "scholier" die ons een mailtje te stuurde met de vraag wat we over China dachten naar aanleiding van heel de heisa?

http://www.lsp-mas.be/lsp/archief/2005/06/09/china.html[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ik ben een deel van de oplossing. Sommigen verkiezen om deel te zijn van het probleem maar dat is hun keuze. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 10 juni 2005 om 15:23.
Oud 10 juni 2005, 15:46   #30
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe wij er met zijn allen beter van af worden wil ik dan wel eens zien.

Een deel van de oplossing ligt volgens mij in de herinvoering van het soevereiniteitsbeginsel van de naties. Kort komt dat er op neer dat wij onze eigen producten produceren en consumeren en zij hun eigen. Geen absurde situaties meer waarbij onze eigen arbeiders en boeren worden weggeconcurreerd door producten uit landen waar ze zelf honger lijden. Pas als aan die voorwaarde voldaan is kan er tenminste 'eerlijke' handel ontstaan tussen noord en zuid (of oost en west).[edit]
[size=1]After edit by Pelgrim on 10-06-2005 at 16:49
Reason:

Een deel van de oplossing ligt volgens mij in de herinvoering van het soevereiniteitsbeginsel van de naties. Kort komt dat er op neer dat wij onze eigen producten produceren en consumeren en zij hun eigen. Geen absurde situaties meer waarbij onze eigen arbeiders en boeren worden weggeconcurreerd door producten uit landen waar ze zelf honger lijden. Pas als aan die voorwaarde voldaan is kan er tenminste 'eerlijke' handel ontstaan tussen noord en zuid (of oost en west).[/size]

Een deel van de oplossing ligt volgens mij in de herinvoering van het soevereiniteitsbeginsel van de naties. Kort komt dat er op neer dat wij onze eigen producten produceren en consumeren en zij hun eigen. Geen absurde situaties meer waarbij onze eigen arbeiders en boeren worden weggeconcurreerd door producten uit landen waar ze zelf honger leiden. Pas als aan die voorwaarde voldaan is kan er tenminste 'eerlijke' handel ontstaan tussen noord en zuid (of oost en west).[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Pelgrim : 10 juni 2005 om 15:49.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 15:55   #31
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Dat vind ik nogal en slecht idee, de productie is nu eenmaal geglobaliseerd en daar is 'niets' mis mee.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 16:34   #32
Blauwzwart
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Ik stel alleen vast dat dit in België in 99% van de gevallen niet zo is en dat er meer "progressiviteit" zit in de linkerteen van de doorsnee LSP'er dan in heel de Vlaamse Beweging. Nu, ik overdrijf sterk maar kom.
Op dat vlak heb jij toch niet te klagen met de huidige regering ? Je mag trouwen met je homo-vriend, kinderen met hem adopteren, joints roken, je vrouwelijke partijgenotes mogen abortus plegen, je mag je grootouders-met-interessante-erfenis euthanaseren en je mag zelfs ongestraft een pak criminele feiten plegen.

Als de conservatieven aan de macht komen, zal dat allemaal een klein beetje teruggeschroefd worden om toch nog iets te redden van onze momenteel zichzelf vernietigende beschaving.
Oud 10 juni 2005, 21:55   #33
luc broes

Standaard

Citaat:
Nu ernstig. De ene helft van de kapitalistische klasse in Europa wordt rijk door goedkope produkten te exporteren vanuit China en de andere helft wordt rijk door afgewerkte produkten (machines) en grondstoffen te leveren naar China, om de produkten van die machines daarna terug te verkopen aan/in Europa. In beide regio's komen arbeiders en boeren er genaaid vanaf. In Europa omdat ze hun baan verliezen en steeds harder en flexibeler moeten werken en in China omdat ze aan een hongerloontje moeten zien te overleven. Ik denk dus niet dat er binnen de logica van het huidig systeem een oplossing is voor dit probleem. Nu onze vriend Smith zegt dat we er met zijn allen beter van zullen worden dus moeten we er wel iets aan doen?
Die "scholier" ben ik niet. Ook geen lid van een studiedienst. Wel heb ik lange tijd in China gewerkt. Het was zeer interessant, ik heb ervan genoten.
Ik ben geen jurist, politoloog of econoom maar wel technisch opgeleid. Verwacht van mij dus een discussie op een terrein dat ik onvoldoende ken.
Ik stel alleen vast dat wij hier in het westen een onvoorstelbaar hoge levensstandaard hebben in vergelijking met China dat nu een stormachtige economische vooruitgang maakt zoals wellicht nog nooit in de geschiedenis van het mensdom.
Ik denk dat het onvermijdelijke gevolg is dat onze levensstandaard zal verminderen en de Chinese zal verbeteren. En wees maar zeker dat ze zelf de gesofistikeerde machines zullen maken om schoenen te produceren. Zopas namen ze ook een zeer belangrijk computerbedrijf over. Ze ontwerpen ook huneerste auto's. Onderschat de Chinezen niet.
Ik volg met veel belangstelling de verdere ontwikkelingen.
Ik wou ook graag eens een land bezoeken waar het 'echte' socialisme naar behoren werkt.[edit]
[size=1]After edit by luc broes on 10-06-2005 at 22:59
Reason:

Citaat:
Nu ernstig. De ene helft van de kapitalistische klasse in Europa wordt rijk door goedkope produkten te exporteren vanuit China en de andere helft wordt rijk door afgewerkte produkten (machines) en grondstoffen te leveren naar China, om de produkten van die machines daarna terug te verkopen aan/in Europa. In beide regio's komen arbeiders en boeren er genaaid vanaf. In Europa omdat ze hun baan verliezen en steeds harder en flexibeler moeten werken en in China omdat ze aan een hongerloontje moeten zien te overleven. Ik denk dus niet dat er binnen de logica van het huidig systeem een oplossing is voor dit probleem. Nu onze vriend Smith zegt dat we er met zijn allen beter van zullen worden dus moeten we er wel iets aan doen?
Die "scholier" ben ik niet. Ook geen lid van een studiedienst. Wel heb ik lange tijd in China gewerkt. Het was zeer interessant, ik heb ervan genoten.
Ik ben geen jurist, politoloog of econoom maar wel technisch opgeleid. Verwacht van mij dus een discussie op een terrein dat ik onvoldoende ken.
Ik stel alleen vast dat wij hier in het westen een onvoorstelbaar hoge levensstandaard hebben in vergelijking met China dat nu een stormachtige economische vooruitgang maakt zoals wellicht nog nooit in de geschiedenis van het mensdom.
Ik denk dat het onvermijdelijke gevolg is dat onze levensstandaard zal verminderen en de Chinese zal verbeteren. En wees maar zeker dat ze zelf de gesofistikeerde machines zullen maken om schoenen te produceren. Zopas namen ze ook een zeer belangrijk computerbedrijf over. Ze ontwerpen ook huneerste auto's. Onderschat de Chinezen niet.
Ik volg met veel belangstelling de verdere ontwikkelingen.
Ik wou ook graag eens een land bezoeken waar het 'echte' socialisme naar behoren werkt.[/size]

Citaat:
Ik volg met veel belangstelling de verdere ontwikkelingen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door luc broes : 10 juni 2005 om 21:59.
Oud 10 juni 2005, 22:20   #34
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Yep maar die pippo's hadden meer gemeen met xenofobo nationalisten dan met socialisten. Den Pot is trouwens afgezet door zijn "kameraden" uit Vietnam omdat ze zijn anti-Vietnamees gelul meer dan beu waren.
Met "gelul" bedoelt u waarschijnlijk de aanhoudende grensconflicten. Het is wel een feit dat een van de eerste daden van de rode khmer het uitwijzen van alle buitenlanders was. Als Mao een nationalist was had hij toch bij de kwomintang kunnen gaan.

Leer er maar mee leven. Het communisme heeft ook een hoop ellende, dood en verderf veroorzaakt hoezeer de nuttige idioten en fellow travellers in de media hun best doen om dit te verdoezelen.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2005, 23:28   #35
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius
Neoliberaal economisch beleid ? .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Misschien moet truder eerst eens inzien dat we vandaag onder één van de meest rechtse regeringen zitten sinds 1830...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Idd, er zijn nooit meer overheidsbedrijven geprivatiseerd als tijdens de laatste twee ligislaturen met de "socialistische" SP-a.
Citaat:
De huidige regering heeft een nooit geziene golf gecreeërd van privatiseringen: Belgacom, delen van het Spoor, aanzet daartoe in de Post, etc...
De huidige regering heeft het hoger onderwijs overgebracht naar het rechts anglosaxisch model.
De huidige regering heeft de lasten voor de grote ondernemingen laten zakken.
De huidige regering is verder gegaan dan elke andere in repressie tegen vluchtelingen; zie maar naar de raids in antwerpen, het straatverbod, etc...
De huidige regering heeft verder de sociale zekerheid afgebouwd.
De huidige regering heeft de jacht op werklozen ingezet.
De huidige regering heeft resoluut de kant van het patronaat gekozen bij het IPA.
De huidige regering heeft de europese grondwet goedgekeurd.
etc etc, zo kan ik nog even doorgaan hoor...

Ik hoop dat je dat nu toch inziet...

Het is niet omdat het VB nog rechtser is dat dit een linkse regering zou zijn!

Een paar kleine ethisch progressistische kantjes maken een regering niet links, het komt erop aan wat het beleid is dat gevoerd wordt, vooral op economisch en sociaal gebied.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty
Dit een rechtse regering?????????????????????????????????

De SPa en de PS van vandaag zijn even links als pastoor Munte!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
Overigens is comrade Ellosov er nog een paar vergeten:
-privatisering van de schoolkeukens, uitverkoop ervan aan Sodexho
-uitverkoop van de 'buffetwagentjes' op de trein aan Carrestel
-privatisering van huisvuilophaling, wat in heel veel steden tot een verhoging van de prijzen van vuilniszakken heeft geleid.
-privatisering van het parkeerbeleid en de controle erop aan Vinci-park
-uitverkoop van de stedelijke rioleringssystemen (ondermeer in St.Niklaas waar Willockx burgemeester is, tiens, een SP.a-er)
-invoering van de georoute bij de post
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
............Belgocontrol, BIAC............
Citaat:
nog vergeten:
-een 'links' beleid waar de non-profit 13 jaar lang geen opslag kreeg
-een 'links' beleid waar er een wachtlijst van 70.000 gezinnen bestaan voor een sociale woning in Vlaanderen alleen al
-een 'links' beleid waar de rechter dwangsommen oplegt aan stakingspiketten
-een 'links' beleid dat de seizoensregeling uitbreidt naar gans het jaar voor de fruitteelt, en dat ermee speelt om de werkuren te annualiseren
en wie beweert er nog dat we geen neoliberaal beleid ondergaan?
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 00:07   #36
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Om nog maar te zwijgen dat dit regime 5 inspecteurs voorziet om de BTW-aangiften 30.000 bedrijven te controleren. Ze werken bovendien al heel de legislatuur lang met Dos-computers uit begin jaren 90. 15% van de bedrijven in de regio Antwerpen-Brussel dient zo zelfs niet eens zijn BTW-inkomsten in, ze betalen dus gewoonweg NIETS, zonder dat die regime daar iets aan doet.

Als dat niet aantoont dat dit systeem ongelooflijk rechts en neoliberaal is, en voor 100% de kant van de patroons kiest, dan weet ik het niet meer...[edit]
[size=1]After edit by Jonas Elossov on 11-06-2005 at 01:12
Reason:

Citaat:
Om nog maar te zwijgen dat dit regime 5 inspecteurs voorziet om de BTW-aangiften 30.000 bedrijven te controleren. Ze werken bovendien al heel de legislatuur lang met Dos-computers uit begin jaren 90. 15% van de bedrijven in de regio Antwerpen-Brussel dient zo zelfs niet eens zijn BTW-inkomsten in, ze betalen dus gewoonweg NIETS, zonder dat die regime daar iets aan doet.

Als dat niet aantoont dat dit systeem ongelooflijk rechts en neoliberaal is, en voor 100% de kant van de patroons kiest, dan weet ik het niet meer...[/size]

Citaat:
Om nog maar te zwijgen dat dit regime 5 inspecteurs voorziet voor om van 30.000 bedrijven de BTW te controleren. Ze werken bovendien al heel de legislatuur lang met Dos-computers uit begin jaren 90. 15% van de bedrijven in de regio Antwerpen-Brussel dient zo zelfs niet eens zijn BTW-inkomsten in, ze betalen dus gewoonweg NIETS, zonder dat die regime daar iets aan doet.

Als dat niet aantoont dat dit systeem ongelooflijk rechts en neoliberaal is, en voor 100% de kant van de patroons kiest, dan weet ik het niet meer...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 11 juni 2005 om 00:12.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 10:36   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Als dat niet aantoont dat dit systeem ongelooflijk rechts en neoliberaal is, en voor 100% de kant van de patroons kiest, dan weet ik het niet meer...
Er zouden in ons land honderdduizenden illegalen verblijven, maar dat wordt niet en mag niet gecontroleerd worden.
Mag men daaruit afleiden dat het regime ongelofelijk links is?
Oud 11 juni 2005, 11:02   #38
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zouden in ons land honderdduizenden illegalen verblijven, maar dat wordt niet en mag niet gecontroleerd worden.
Mag men daaruit afleiden dat het regime ongelofelijk links is?
Nope. Het enigste wat u hier uit mag afleiden is dat onze economie blijkbaar voor een groot stuk draait op die illegale en goedkope arbeidskrachten waar de patroons maar al te graag gebruik van maken. Er zijn dus zoveel illegalen in België omdat "rechtsen" ze nodig hebben om meer winst te maken. Kijk maar naar de VS waar Republikeinen zowaar nog grotere voorstanders zijn van (illegale) immigratie dan de Democraten.
Oud 11 juni 2005, 11:10   #39
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Met "gelul" bedoelt u waarschijnlijk de aanhoudende grensconflicten. Het is wel een feit dat een van de eerste daden van de rode khmer het uitwijzen van alle buitenlanders was. Als Mao een nationalist was had hij toch bij de kwomintang kunnen gaan.

Leer er maar mee leven. Het communisme heeft ook een hoop ellende, dood en verderf veroorzaakt hoezeer de nuttige idioten en fellow travellers in de media hun best doen om dit te verdoezelen.
Bij de kwomintang hadden ze al een groot ego en twee ego's in één partij gaat niet goed samen. Ten andere op val van Stalin heeft de Chinese KP samengewerkt met de kwonintang tot ze door hen werden uitgemoord. Nadien verliep de samenwerking niet meer zo vlot. Ik zeg niet dat Mao een nationalist was wel dat ie de belangen van de eigen bureaucratische kaste verdedigde (en die kaste is uiteraard nationaal georganiseerd, niet internationaal) en die ie dus vooral was geinteresseerd in het vergroten van zijn eigen macht en niet zozeer in het opbouwen van het socialisme in de rest van de wereld.
Oud 11 juni 2005, 11:10   #40
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stel alleen vast dat dit in België in 99% van de gevallen niet zo is en dat er meer "progressiviteit" zit in de linkerteen van de doorsnee LSP'er dan in heel de Vlaamse Beweging.
Ik noem uw autoritaire communisme toch allesbehalve progressief, maar kom, heel dat links-rechts en zelf progressief-conservatief gedoe is allemaal bullshit.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be