Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2005, 16:52   #21
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Begrijpelijk dat u bij de Turken gaat winkelen. Zéér begrijpelijk! 8)
Als je zou begrijpen dat je door al die witte suiker je eigen bloed zuur maakt dan zou je weten waarom je zo n verzuurd gedachtengoed hebt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 11-06-2005 at 17:52
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Als je zou begrijpen dat je door al die witte suiker je eigen bloed zuur maakt dan zou je weten waarom je zo n verzuurd gedachtengoed hebt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Als je zou begrijpen dat je door al die witte suiker je eigen bloed zuur maken dan zou je weten waarom je zo n verzuurd gedachtengoed hebt.[/size]
[/edit]
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 11 juni 2005 om 16:52.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 17:09   #22
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
En let ook op de vriendelijkheid van die mensen in hun 'natuurlijke habitat' (eigen wijk).
O o o, wat zegt u me daar nou?

In hun "natuurlijke habitat" ? Als daar maar geen foute replies op komen....

Egidius[edit]
[size=1]After edit by Egidius on 11-06-2005 at 18:13
Reason:

Citaat:
En let ook op de vriendelijkheid van die mensen in hun 'natuurlijke habitat' (eigen wijk).

In hun "natuurlijke habitat" ? Als daar maar geen foute replies op komen....

Egidius[/size]

Citaat:

In hun "natuurlijke habitat" ? Als hier maar geen foute replies op komen....

Egidius[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Egidius : 11 juni 2005 om 17:13.
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 17:11   #23
Egidius

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie
Dan heb je constant verse en goedkope koriander voorhanden zonder dat je je fiets moet opspringen.
Dan mist hij wel zijn dagelijkse portie anti-verzuring.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 17:17   #24
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

& kom vooral mee een heerlijk glaasje muntthee drinken op 9 juli in theesalon "De Sultan" Diepestraat 138 Antwerpen Seefhoek op onze eerstvolgende forummeeting.
Oud 11 juni 2005, 18:40   #25
Mephisto
Minister

Mephisto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Dat is juist, maar let ook eens op de kassa wat ze in tikken! Niet zelden zal er een 0 verschijnen en bovendien staat de display meestal op kruishoogte zodat je er niet veel van merkt.
Behalve den deze hier natuurlijk.
maw; ze steken alles in de zak!
Lul niet. Gouden regel: 40% zwart, 60% wit is normaal.. 60% zwart, 40% wit is zo ongeveer de grens.
Oud 11 juni 2005, 18:42   #26
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woffer
In van die winkeltjes ligt dat meestal ook in dezelfde krat
Grapje hé... Tis idd dat zo'n winkeltjes een enorme rijkdom hebben. Ge vindt er veel dingen die ze in de gewone supermarkt ni hebben... Multiculturaliteit (hmm... bestaat dat woord wel ? ) is meestal geen verdringing maar verrijking van de plaatselijke kultuur !
Thanx. Dat zag ik dus ook [weer maar eens!!!] voor de plaatstelijke [Turkse] kruidenier.. De [blanke] voelde zichzelf te goed worden naast de supermarkt zekers..
Oud 11 juni 2005, 18:49   #27
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Mjam, het smaakt lekker mmmmmmmmmmmmmmhhhh..........
Gracias & graag gedaan..
Deze combineer ik vaak met een gehaktschotel (ook Thais) en Thaise rijst (of Basmati - El cheapo bij de Lidl):

4 personen:
250 tot 500 gram gehakt (of tofu)
2 rode uien
2 tenen knoflook
1 rode peper
verse munt [in overvloed - zeg 10-15 gram]

3 eetlepels vissaus
1 uitgeperste limoen
6 eetlepels olie

voorbereiding:
Alles snipperen (ui, knof, peper, munt) en mengen. Stelregel die ik ergens oppikte: fijn gesneden - fijne keuken - fijne kruiden. Vissaus, limoen en 3 eetlepels olie in een potje doen en mengen. Dit levert dus 2 potten op: 1 met saus en 1 met groenten.

bereiding:
gehakt rul bakken (5-6 minuten)
groente erbij, mengen
saus erbij, mengen, serveren.

Gehaktschotel, mangosalade en Thaïse rijst: ik heb al meermalen héle goede cont(r)acten gelegd boven & na deze schotel.. [edit]
[size=1]After edit by Mephisto on 11-06-2005 at 19:53
Reason:

Citaat:
Gracias & graag gedaan..
Deze combineer ik vaak met een gehaktschotel (ook Thais) en Thaise rijst (of Basmati - El cheapo bij de Lidl):

4 personen:
250 tot 500 gram gehakt (of tofu)
2 rode uien
2 tenen knoflook
1 rode peper

3 eetlepels vissaus
1 uitgeperste limoen
6 eetlepels olie

voorbereiding:
Alles snipperen (ui, knof, peper, munt) en mengen. Stelregel die ik ergens oppikte: fijn gesneden - fijne keuken - fijne kruiden. Vissaus, limoen en 3 eetlepels olie in een potje doen en mengen. Dit levert dus 2 potten op: 1 met saus en 1 met groenten.

bereiding:
groente erbij, mengen

Gehaktschotel, mangosalade en Thaïse rijst: ik heb al meermalen héle goede cont(r)acten gelegd boven & na deze schotel.. [/size]

Citaat:
Gracias & graag gedaan..

4 personen:
250 gram gehakt (of tofu)
2 rode uien
2 tenen knoflook
1 rode peper

3 eetlepels vissaus
1 uitgeperste limoen
6 eetlepels olie

voorbereiding:

bereiding:
groente erbij, mengen

Gehaktschotel, mangosalade en Thaïse rijst: ik heb al meermalen héle goede cont(r)acten gelegd boven & na deze schotel.. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 11 juni 2005 om 18:53.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 18:52   #28
Mephisto
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
& kom vooral mee een heerlijk glaasje muntthee drinken op 9 juli in theesalon "De Sultan" Diepestraat 138 Antwerpen Seefhoek op onze eerstvolgende forummeeting.
Sterker nog: kom er maar eens eentje bij mij drinken, tijdens de Gentse Feesten!
Gecombineerd met de kruidendranken van "vrouwtje theelepel", serveren wij 10 dagen lang de meest lekkere muntthee, buiten op het terras. Via PM geef ik vrij waar precies..
Oud 11 juni 2005, 18:54   #29
Mephisto
Minister

Standaard

Toch wel erg eigenlijk.
Om Thaïs te kunnen klaarmaken (nochthans een héle goedkope, efficiënte een eenvoudige keuken), betaal ik me scheel in de normale supermarkt. Om dat ook goed te kunnen klaarmaken, zonder teveel kosten, moet ik naar de Turk. Zegt genoeg, nietwaar?
Ik hoef niet allemaal van die voorverpakte rotzooi. Ik shop zelfs liever bij de Aldi dan bij de GB. Simpelweg omdat al die poenerij mij de strot uit komt. Los van de lege portefeuille die het me oplevert.

Stond daar gisteren een man-in-pak, bij die turk, boven de krat meloenen. Na 3x zoeken viste hij er zo ééntje uit die 5, 6 kilo weegt. 1 euro per kilo. Wedden dat hij erin tuinde en dacht dat het 1 euro per meloen was? [Die fout heb ik zelf ooit eens gemaakt, bij de GB]. Wel een wijs zicht, om zo iemand, in pak, te zien buigen over een krat meloenen.. [edit]
[size=1]After edit by Mephisto on 11-06-2005 at 19:56
Reason:

Toch wel erg eigenlijk.
Om Thaïs te kunnen klaarmaken (nochthans een héle goedkope, efficiënte een eenvoudige keuken), betaal ik me scheel in de normale supermarkt. Om dat ook goed te kunnen klaarmaken, zonder teveel kosten, moet ik naar de Turk. Zegt genoeg, nietwaar?
Ik hoef niet allemaal van die voorverpakte rotzooi. Ik shop zelfs liever bij de Aldi dan bij de GB. Simpelweg omdat al die poenerij mij de strot uit komt. Los van de lege portefeuille die het me oplevert.

Stond daar gisteren een man-in-pak, bij die turk, boven de krat meloenen. Na 3x zoeken viste hij er zo ééntje uit die 5, 6 kilo weegt. 1 euro per kilo. Wedden dat hij erin tuinde en dacht dat het 1 euro per meloen was? [Die fout heb ik zelf ooit eens gemaakt, bij de GB]. Wel een wijs zicht, om zo iemand, in pak, te zien buigen over een krat meloenen.. [/size]

[size=1]After edit by Mephisto on 11-06-2005 at 19:56
Reason:

Toch wel erg eigenlijk.

Stond daar gisteren een man-in-pak, bij die turk, boven de krat meloenen. Na 3x zoeken viste hij er zo ééntje uit die 5, 6 kilo weegt. 1 euro per kilo. Wedden dat hij erin tuinde en dacht dat het 1 euro per meloen was? [Die fout heb ik zelf ooit eens gemaakt, bij de GB][/size]

Toch wel erg eigenlijk.
Om Thaïs te kunnen klaarmaken (nochthans een héle goedkope, efficiënte een eenvoudige keuken), betaal ik me scheel in de normale supermarkt. Om dat ook goed te kunnen klaarmaken, zonder teveel kosten, moet ik naar de Turk. Zegt genoeg, nietwaar?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mephisto : 11 juni 2005 om 18:56.
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 22:42   #30
Snoesje
Partijlid

Standaard

Citaat:
. Ook de prijzen: 25ct voor een bosje koriander. Waar vindt je dat nog? Ik heb vandaag 1.20€ betaald bij de groentenboer op de Vrijdagsmarkt voor eenzelfde 'bosje verse munt'. Verpakt weliswaar..

Mijn humeur kan vandaag dan ook niet meer stuk. Aan alle racisten op dit forum: stap eens een levendige Turkenwijk binnen, rond 19u. Let niet op de rotzooi; let vooral eens op de prijzen..
Vraag u ook eens af hoe het dan toch komen kan, dat die groenteboer in een kraam op de markt gewoonlijk minder overhoudt dan die Turkse ondernemer van u in een pandje, terwijl hij hetzelfde verkoopt voor minder geld.

Overigens is racisme strafbaar.
Iemand een racist noemen kunt u dus alleen doen, alles u daar wettig en door een rechtbank bevestigd bewijs voor heeft.
In alle andere gevallen bent u zelf strafbaar.
Oud 11 juni 2005, 23:00   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoesje
Vraag u ook eens af hoe het dan toch komen kan, dat die groenteboer in een kraam op de markt gewoonlijk minder overhoudt dan die Turkse ondernemer van u in een pandje, terwijl hij hetzelfde verkoopt voor minder geld.
Vrij eenvoudig: omdat die Turk veel "zaakjes" doet. Er "valt" in die milieus nogal veel "van de container"...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 23:03   #32
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

In gent dan ook, en je komt met geld af

Moest hij met z'n fiets en gesloten portemonnee door molenbeek rijden, ie zou schijten zoals ie nog nooit gescheten heeft... Ook van koriander.
Oud 11 juni 2005, 23:14   #33
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En de deze, die dat vermoedde...
Een kennis van mijn moeke had onlangs ook bepaalde allochtone (dus niet alle) handelaren over de 'vloer' gehad... Deze wilden handelen maar enkel zonder facturen...
Kan jij mij ook maar één Vlaamse handelaar aanwijzen die niet wil werken zonder facturen? Ik moet de eerste nog tegen komen hoor... Als je de winkel binnen stapt moet je meestal expleciet een btw-bonnetje vragen, of je krijgt het gewoonweg niet...

Overigens, koriander kan je in alle soepen gebruiken.

Nog een receptje met koriander (uit portugal, want ook daar gebruikt men het bij alles):

Kabeljauwballetjes

1,5 kilo noorse Bacalhau (Stokvis, gezoutte kabeljauw)
1 kilo aardappelen
1 tros koriander
Versgemalen peper
eiwit van 2 eieren
Olijfolie

Ontzout de bacalhau, vil en ontgraat de vis. Verkruimel de vis. Kook de aardappelen en plet ze tot puree. Meng ze met de vis, liefst met je handen. Voeg de fijngehakte koriander en peper toe. Voeg ook voorzichtig de opgeklopte eierdooiers toe. Wrijf je handen in met de olijfolie en maak nu balletjes met een doorsnede van 4 a 5 cm. Frituur die nu goed in hete olie.
Dien koud op. Is heel lekker als voorgerecht.
Oud 11 juni 2005, 23:16   #34
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Vrij eenvoudig: omdat die Turk veel "zaakjes" doet. Er "valt" in die milieus nogal veel "van de container"...
In West Vlaanderen hebt ge waarschijnlijk zo een extreme populaties turken dat u er alles van weet he Jan.....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 23:19   #35
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
In West Vlaanderen hebt ge waarschijnlijk zo een extreme populaties turken dat u er alles van weet he Jan.....
In Waregem zijn er wel wat allochtonen en die hebben er geen al te goede naam. Aan hun "zaakjes" is er veelal een reukje...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2005, 23:20   #36
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
En de deze, die dat vermoedde...
Een kennis van mijn moeke had onlangs ook bepaalde allochtone (dus niet alle) handelaren over de 'vloer' gehad... Deze wilden handelen maar enkel zonder facturen...
En maar goed ook.
Onze overheid steelt al genoeg. Voor mensen die niet willen werken of doen alsof als ambtenaar. Blank of zwart.
Mensen in het verzet deden ook dingen die niet mogen. Het doel heiligt de middelen.
Oud 11 juni 2005, 23:24   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
In Waregem zijn er wel wat allochtonen en die hebben er geen al te goede naam. Aan hun "zaakjes" is er veelal een reukje...
Ik kom bijna dagelijks bij de Turk brood/kebab/pizza kopen, gewoom omdat ie zo goedkoop is. En als de supermarkt dicht is, en ge hebt bvb sla nodig, krijgt ge dat ook nog eens gratis van hem.

"Tot de volgende keer buurman" hoor ik dan.

Hij is mijn stamturk geworden En voor de rest fraudeert ie zoveel als ie wilt, dat heet integratie De Belg weet er alles van !
Oud 11 juni 2005, 23:25   #38
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
En maar goed ook.
Onze overheid steelt al genoeg. Voor mensen die niet willen werken of doen alsof als ambtenaar. Blank of zwart.
Mensen in het verzet deden ook dingen die niet mogen. Het doel heiligt de middelen.
De patroons stelen al genoeg. Ze hebben geen enkel recht om delen van de winst die de gewone bevolking toekomt achter te houden om in hun eigen zakken te steken. Het niet aangeven van delen van hun inkomsten, zorgt er mede voor dat de lasten op de lonen hier zo hoog liggen, en dat mensen realtief minder verdienen de laatste jaren, in vergelijking met de productiviteit.
Oud 11 juni 2005, 23:26   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
De patroons stelen al genoeg. Ze hebben geen enkel recht om delen van de winst die de gewone bevolking toekomt achter te houden om in hun eigen zakken te steken. Het niet aangeven van delen van hun inkomsten, zorgt er mede voor dat de lasten op de lonen hier zo hoog liggen, en dat mensen realtief minder verdienen de laatste jaren, in vergelijking met de productiviteit.
Haal het zwart geld uit de markt en de lasten kunnen met sprongen omlaag !
Oud 11 juni 2005, 23:29   #40
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is ook niet moeilijk he... Vele turkse landgenoten baten immers een zaak uit in de voedingssector, daar hangt inderdaad meestal een reukje aan. dat is de meest normale zaak van de wereld jan.

Overigens zou ik wel eens willen weten welk percentage allochtonen er in Waregem is. Ik veronderstel dat het er niet veel meer zullen zijn dan in Veurne, wel?
Ik vraag mij eerlijk gezegd af of je ooit al eens een woord met je allochtone stadsgenoten hebt gewisseld... Ze staan nochtans dichter bij je dan de meeste forumgenoten hier. Misschien een tip; de volgende keer, als je op dit forum komt. Ga eens van die PC weg, en ga eens een praatje slaan met de dichtsbijzijnde turk of marokaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be