![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Na ettelijke weken/maanden op politics.be te hebben meegedraaid, zou ik bijna vergeten dat de wereld buiten de PC een stuk rooskleuriger en vriendelijker is dan al die racisten en doemdenkers mij willen doen geloven.
Vandaag fietste ik rond 19u over de Phoenixstraat in Gent, een typische Turkenwijk. En wat mij vooral opviel, was de bedrijvigheid, het straatleven. En de vriendelijkheid onderling. Mede omdat er maar weinig haatzaaiende Vlaams behangers rondzwerven in Gent, wellicht. Ik was op zoek naar verse koriander. Geen enkele winkel is na 19u nog open blijkbaar, dus belandde ik op deze straat (niet zover van onze woonst). En wat schetst mijn verbazing? Tegenover de GB zit een supermarkt met alles wat ik wilde. Turks brood van de [afzonderlijke] bakker, koriander, en nog véél meer. Ook de prijzen: 25ct voor een bosje koriander. Waar vindt je dat nog? Ik heb vandaag 1.20€ betaald bij de groentenboer op de Vrijdagsmarkt voor eenzelfde 'bosje verse munt'. Verpakt weliswaar.. Mijn humeur kan vandaag dan ook niet meer stuk. Aan alle racisten op dit forum: stap eens een levendige Turkenwijk binnen, rond 19u. Let niet op de rotzooi; let vooral eens op de prijzen.. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() ps. En let ook op de vriendelijkheid van die mensen in hun 'natuurlijke habitat' (eigen wijk). Ze zijn even vriendelijk, even open als die 'blanke medemens'. Klinkt raar, maar het is toch echt zo..
Neem nu de bakker en zijn vrouw. Zijn vrouw is vrij, hij is blij en samen runnen ze de Turkse bakker bij de supermarkt. Ik kom heel wat Vlamingen tegen die moeilijker doen dan hij, als zijn vrouw mij (als Versierende Nederlander) bedient.. Catch my drift?
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Minister
|
![]() Navenant weet ik niet. Dat ga ik de komende week uitzoeken (letterlijk: prijzen vergelijken met de Contact GB aan de overkant)
Verklaring voor koriander? Wordt niet 'keurig per 20gr. (50gr.?) voorverpakt'. Ligt gewoon los in de krat,gebonden met elastiek, en geeft daarmee goede, bruikbare bosjes. Koriander is echter iets, wat 'men' niet zomaar los verkrijgt bij de groentenboer of Aldi. Enkel bij Delhaize zie ik 't wel eens liggen (als het niet, samen met citroengras, is uitverkocht).[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 10 juni 2005 om 21:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
tis misschien van de camion ![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men neme: 1 mango (2 voor zoetere smaak) 2 sjalotten 2 sereh (citroengrasstengels) 1 bosje koriander 1 rode peper 4 eetlepels vissaus 1 uitgeperste citroen 1,5 eetlepels bruine bastaardsuiker Bereiding: Mango, sjalotten, pepers en sereh mengen (leidraad: kleinere stukjes mengen zich beter - mango mengt zich niet) Vissaus, citroen en suiker mengen Koriander (véél!) schoonmaken (enkel blad gebruiken) Tip: steel met nagels afknippen onder blad en dan het blad van de resterende steel trekken. Blijven doen, tot aan het einde. Resultaat: véél korianderbladen, géén steel. Koriander dient als kleur- en smaakversterker. Vaste delen (mango, sjalotten, citroengras (sereh) en pepers) mengen met vloeiende delen (citroensap, vissaus en basterdsuiker). Koriander er overheen strooien. Serveren met rijst en iets van vlees, vis of tofu (tip daarvoor heb ik óók, maar overschrijdt mijn energie momenteel.. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() ps. Los van de Indiase (kokos-)sausen waarin ik koriander gebruik, natuurlijk. Bovenstaand recept (Thais) is één van mijn favorieten.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve den deze hier natuurlijk. maw; ze steken alles in de zak! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een kennis van mijn moeke had onlangs ook bepaalde allochtone (dus niet alle) handelaren over de 'vloer' gehad... Deze wilden handelen maar enkel zonder facturen...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 11 juni 2005 om 09:20. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
@Mephisto, Koriander kan je zelf gemakkelijk telen in je tuin of zelfs op je terras. Dan heb je constant verse en goedkope koriander voorhanden zonder dat je je fiets moet opspringen. Coekie
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kan men die koriander, om plaats en kosten te besparen, niet in dezelfde pot telen waarin men weed kweekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Grapje hé... Tis idd dat zo'n winkeltjes een enorme rijkdom hebben. Ge vindt er veel dingen die ze in de gewone supermarkt ni hebben... Multiculturaliteit (hmm... bestaat dat woord wel ? ) is meestal geen verdringing maar verrijking van de plaatselijke kultuur ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Inderdaad woffer, vergelijk eens van die lokale ouderwetse pattiserie met de griekse, turkse en marrokaanse en joodse: smaken opvallend gelijkaardig. Gelijkaardige kruiden enzo.
Trouwens ik heb eens late wijsmaken dat Witte van Hoegaarden koriander bevat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |