![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als de auto's rijden op perslucht, de bussen op schapenurine, camions idem dito, eventueel aangevuld met machines op koolzaad- en andere plantenoliën tijdens de overgangsperiode (van mazout naar lucht). Vliegtuigen weet ik niet. :-s
Tot zover het voertuigen-waarmee-we-op-ons-werk-moeten-geraken-probleem. En als alle buitenverlichting in de zomer, op zonnige dagen al zou werken op zonne-energie. Als enkele duizenden huisgezinnen stroom krijgen van wind-molens. Nog wat anderen van stuw-dam-energie, en de rest gewone elektriciteit gemengd met zonne-energie. Als er dan nog enkelen zijn die aan hun energie komen via biomassa. En er wordt geleerd hoe we zuinig met energie moeten omspringen ... En als we dan nog efficiënt leren omspringen met alle andere grondstoffen (water, ijzer, ...om maar enkelen te noemen). Is het probleem dan al niet voor een groot deel opgelost? Als dat zo is kunnen we nog verder zoeken naar iets anders voor het opwekken van energie dan kernfusie.
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() Trouwens ...
volgens mij moet het mogelijk zijn om hetzelfde proces wat de groene planten doen (fotosynthese) op de één of andere manier na te bootsen. Zodat wij CO2 kunnen 'opzuigen' (voor energie?) en dan weer O2 uitstoten.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
MAD is zo een heerlijk princiepe. Als gij lanceert moogt ge er zeker van zijn dat uw land ook een nucleaire woestijn is 30 min later ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vliegtuigindustrie heeft kerosine vrij hard nodig......Waterstof bijvoorbeeld pakt gigantisch veel meer plek in voor dezelfde energie hoeveelheid => meer volume == meer drag == meer verbruik == minder plek voor paying customers....... De dingen die gij aanbrengt hebben 1 ding gemeen: algemene mentaliteitswijzeging. Maak mij dictator en ik leg die op ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Tavek : 14 juni 2005 om 00:00. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
lijkt me een uitdaging: op moleculair vlak de FS simuleren in een eindeloze batterij micro-reactoren, om alzo energie en C ketens te maken. waar zit genehunter, is dit een idee dat te patenteren is ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door /\|cazar : 14 juni 2005 om 00:05. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
![]() (maar de bedoeling was wel co2 afbraak en niet het maken van C ketens) :-s Trouwens ... dat kan toch niet dat daar nog niemand aan gedacht heeft? :-s
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht dat de milieu mensen tegen genetische manipulatie waren?
In alle geval, er is 1 VEEL makkelijkere oplossing om de wereld van de energiehonger af te helpen. Effe de verbruikers verminderen. En daar zijn atoombommen geschikt voor.
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou niet weten wie te manipuleren opdat hij/zij CO2 gaat inademen, en zuurstof gaat uitstoten. ![]() ![]() Ik bedoelde eigenlijk eerder een technische machine die dat proces omgekeerd nabootst, eventueel afgekeken van hoe groene planten/bomen dat doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
"Windmolens niet rendabel" http://www.kennislink.nl/web/show?id=83879 [size=2][/size] [size=2]"Windmolens, feiten en ficties" door ir. J.A. Alkema: http://www.libertarian.nl/NL/archives/000421.php [/size] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt ge dat de windmolenuitbaters enerzijds een gegarandeerde afzet en anderzijds een gegarandeerde prijs/kwh krijgen (die dacht ik, een driemaal deze van de markt is). Zo is het natuurlijk niet moeilijk dat er uitbaters gevonden worden voor de windmolenparken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Wat waterkracht betreft: dat is niet bepaald groene energie. Een enorm gebied onder water zetten en de stroming van een rivier grondig veranderen, dat is niet niks. Het zou zelfs vervuilender zijn dan kolencentrales door al het rottend materiaal in het water! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enorme Assouan stuwmeer op de Nijl is een ecologische ramp. Het vruchtbare slib komt niet meer bij de lager gelegen delen van de Nijl, het meer zelf verzand en verzilt. Het zout slaat aan langs de meeroevers.
In de VS , die milieuonvriendelijke staat bij uitstek zijn ze nu al bezig met stuwdammen af te breken, om de ecologie terug een kans te gegeven. ook omdat ze door verzanding geen nut meer hebben. Energieproductie -niks met turbines vol modder. Overstromingsbeheersing ook niks zonder opslagcapaciteit.
![]() |
#35 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
hieraan moet worden toegevoegd dat electriciteit uit kerncentrales nog steeds veruit de goedkopste is en zelfs concurentieel blijft als men de kostprijs van afvalverwerking en het sluiten van oude centrales erbij telt. de enige overblijvende optie valt dan helemaal niet in overweging te nemen vind ik voor alle elektrisiteitsopwekking overschakelen op het verbrabden van petrolium, gas, steenkool, dat zou de bouw vereisen van 100den kool en gascentrales en een fenomenale milieu vrvuiling tot gevolg hebben, vooral dan de kolencentrales, en het zou ook leiden tot een grotere afhankelijk van een aantal mogendheden buiten europa dan nu al het geval is. ik wil niet zeggen dat we NIET moeten streven naar een geleidelijke vervanging van kernenergie op termijn dat kan immers door de bouw van ondermeer meer waterkrachtcentrales (op de hibrieden eilandengroep bij schotland plaats genoeg), als ook door het winnen van biomassa en al de andere voorbeelden hiervoor gaande. intresant is misschien ook dat er steeds meer landen energie winnen uit warmwaterbronnen en er word volop onderzoek gedaan om de kracht en golfslag van de zee om te zetten in elektriciteit, ook een denkpiste is de thermische verschillen die zich bevindenin de oceaan om aan energie te komen. ook word er volop gewerkt in europa en zuid amerika om olie en alcohol gedeeltelijk de plaats in te nemen vaan aardolie als bandstof voor voertuigen, onlangs nog in china een auto die op water rijd. de conclusie is dus 2 ledig steeds moet onze energie- onafhankelijkheid prioritair zijn dat we niet meer in de greep van de OPEC zitten en stabiele prijzen hebben en ten tweede vermits we de natuur maar in bruikleen hebben van onze kinderen en hun kleine ukken, kan men enkel zeggen vooruit met die nieuwe technologieën
![]() |
![]() |
#36 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik zie niet onmiddellijk meer wie dat gezegd heeft dat de atoombom geen argument is. Men heeft wel eerst een gecontroleerde reactie laten doorgaan, dus voor mij is dat wel een argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() En wat bedoel je met 'm'n heeft eerst een gecontroleerde reactie laten doorgaan?'
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje-18
Citaat:
De eerste atoombom. de testbom in de woestijn. Dat was een Plutoniumbom, net zoals de bom op Nagasaki. Om plutonium te maken heb je een kernreactor nodig. De eerste kernreactor was een hoop uraniummetaalblokken leuk gestapeld met koolstofblokken op een tennisveld. De enige functie daarvan was plutonium maken. De bom op Hiroshima was een U235 bom. En om genoeg zuiver U235 te maken moet je 100 keer meer natuurlijk uranium gaan "verrijken". Van het "verarmde" uranium kan je weer perfect plutonium maken.([size=1]of zoals nu meer voorkomt, munitie , ultra compact ballast voor jachtvliegtuigen of high end zeiljachten[/size]) Ook is plutonium makkelijker uit kernafval -spijtingsafval- te halen dan U235 uit natuurlijk uranium. Vandaar elke staat met grootheidswaanzing een kernreactor wil.
![]() |
![]() |
#40 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Kernsplitsing geeft radioactieve afvalproducten. Weet iemand of dit ook het geval is bij kernfusie ?
|
![]() |
![]() |