Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 15 juni 2005, 22:13   #21
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
Wel aan diegenen die er voor betaald hebben!
Dat is perfect mogelijk, ge kunt er een uitdovend beleid van maken.
Oud 15 juni 2005, 23:13   #22
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
In Europa zijn er nauwelijks landen waar het beter is. (UK is de grote uitzondering)
In de rest van de wereld waar ge meer kunt verdienen geraakt ge amper binnen.

Kwestie van u wat voor te bereiden
Canada is op dit moment vrij makkelijk. Australie en Nieuw-Zeeland zijn ook te doen. En je hoeft daar helemaal geen universitaire diploma voor te hebben. Integendeel. Geschoolde arbeiders hebben ze nodig. Metsers, loodgieters, elektriekers... mijn neef is 2 jaar geleden vertrokken naar Toronto Canada. Ik dacht ook dat het zeer moelijk zou zijn. In september aanvraag, een paar maanden later goedkeuring en in januari was hij, zijn vrouw + 3 kinderen voorgoed vertrokken. Het enige wat je moet hebben is geld. Je moet een waarborg storten. Deze dient in feite om de eerste 2 jaar te kunnen overleven zonder inkomen. Je hebt bij aankomst immers geen recht op de sociale voorzieningen. En de max leeftijd om te kunnen emigreren is 45 jaar.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by uwagan on 16-06-2005 at 00:14
Reason:
--------------------------------

Citaat:
In Europa zijn er nauwelijks landen waar het beter is. (UK is de grote uitzondering)

Canada is op dit moment vrij makkelijk. Australie en Nieuw-Zeeland zijn ook te doen. En je hoeft daar helemaal geen universitaire diploma voor te hebben. Integendeel. Geschoolde arbeiders hebben ze nodig. Metsers, loodgieters, elektriekers... mijn neef is 2 jaar geleden vertrokken naar Toronto Canada. Ik dacht ook dat het zeer moelijk zou zijn. In september aanvraag, een paar maanden later goedkeuring en in januari was hij, zijn vrouw + 3 kinderen voorgoed vertrokken. Het enige wat je moet hebben is geld. Je moet een waarborg storten. Deze dient in feite om de eerste 2 jaar te kunnen overleven zonder inkomen. Je hebt bij aankomst immers geen recht op de sociale voorzieningen. En de max leeftijd om te kunnen emigreren is 45 jaar.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Canada is op dit moment vrij makkelijk. Australie en Nieuw-Zeeland zijn ook te doen. En je hoeft daar helemaal geen universitaire diploma voor te hebben. Integendeel. Geschoolde arbeiders hebben ze nodig. Metsers, loodgieters, elektriekers... mijn neef is 2 jaar geleden vertrokken naar Toronto Canada. Ik dacht ook dat het zeer moelijk zou zijn. In september aanvraag, een paar maanden later goedkeuring en in januari was hij, zijn vrouw + 3 kinderen voorgoed vertrokken. Het enige wat je moet hebben is geld. Je moet een waarborg storten. Deze dient in feite om de eerste 2 jaar te kunnen overleven zonder inkomen. Je hebt bij aankomst immers geen recht op de sociale voorzieningen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door uwagan : 15 juni 2005 om 23:14.
uwagan is offline  
Oud 16 juni 2005, 00:09   #23
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is perfect mogelijk, ge kunt er een uitdovend beleid van maken.
Ge weet dat we het daarover nooit eens zullen worden.
We zitten in een systeem waarbij de werkenden voor de pensioenen van de oudjes betalen.
Dat is historisch zo gegroeid en dat veranderen is fundamenteel oneerlijk omdat de jongeren dan voor de ouderen én voor hun eigen pensioen moeten opdraaien.
Zolang onze regeringen echter schulden blijven maken om bijvoorbeeld werklozen en teveel ambtenaren en teveel politiekers enz te betalen is het dweilen met de kraan open.
Bobke is offline  
Oud 16 juni 2005, 01:32   #24
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In heel Europa geraakt ge binnen, en in de rest van wereld ook wel, als ze u nodig hebben.
Vergeet niet dat Belgie zowat de grootste procentuele belastinsheffingen ter wereld heeft, en er geen garantie voor de toekomst is.
Bob is offline  
Oud 16 juni 2005, 01:36   #25
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Daarom moet ge het systeem van staatspensioenen afschaffen en vervangen door "verplichte" pensioenfondsen.

Dan moet de staat niet meer dokken....
Wie gaat dat betalen ? De enige aktie die men de laatste jaren in die zin heeft gedaan, was dan nog het omgekeerde, teneinde de begroting in evenwicht te krijgen (Belgacompensioenfonds).
Bob is offline  
Oud 16 juni 2005, 01:53   #26
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
reken daar op 250 000 euro.....

Gigantisch bedrag om te lenen.....gewoon niet te doen.
Een deftig huis in een beter buurt ... zit je makkelijk aan 14.000.000 oude belgische frank.

Niet echt te doen in een landje waar je al van je geld beroofd wordt voor je het op de bankrekening ziet verschijnen.
En in onze buurlanden is het nog een pak erger.
/\|cazar is offline  
Oud 16 juni 2005, 06:01   #27
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.banksite.com/calc/flap?pm...out=Plain+Text

Hier is uw tabelletje. Ge zit er niet ver naast met 1000 per maand.

1000 per maand, met een gezin van twee personen, zo onoverkomelijk is dat niet. Vooral niet omdat die 1000 elk jaar minder zwaar worden (door inflatie).

De eerste paar jaar van uw lening zijn misschien zwaar, daarna is het een lachertje.
1.000€ per maand om te wonen in een iets wat fatsoenlijk huis.Nou,dan hoeft het voor mij niet,vooral in deze onzekere economische situatie.Je weet niet of je volgende week ook nog werk zult hebben.

Dan blijf ik nog maar effe huren tegen 500€,heb een leuk appartement en een garage voor dit geld, mooi in het centrum van Overpelt.

En heb ik tussendoor ook nog tijd om men ongenoegen te spuwen tegen het a-sociale economische beleid in Belgie.Soms heb ik de indruk dat ze West-Europa willen vrijwaren voor de kapitaalkrachtigen en dat ze niet liever hebben dat het werk hier verdwijnt.

Toch bedankt voor het opzoeken van het tabelletje [edit]
[size=1]After edit by Grellig on 16-06-2005 at 07:03
Reason:

Citaat:

1000 per maand, met een gezin van twee personen, zo onoverkomelijk is dat niet. Vooral niet omdat die 1000 elk jaar minder zwaar worden (door inflatie).

De eerste paar jaar van uw lening zijn misschien zwaar, daarna is het een lachertje.
1.000€ per maand om te wonen in een iets wat fatsoenlijk huis.Nou,dan hoeft het voor mij niet,vooral in deze onzekere economische situatie.Je weet niet of je volgende week ook nog werk zult hebben.

Dan blijf ik nog maar effe huren tegen 500€,heb een leuk appartement en een garage voor dit geld, mooi in het centrum van Overpelt.

En heb ik tussendoor ook nog tijd om men ongenoegen te spuwen tegen het a-sociale economische beleid in Belgie.Soms heb ik de indruk dat ze West-Europa willen vrijwaren voor de kapitaalkrachtigen en dat ze niet liever hebben dat het werk hier verdwijnt.

Toch bedankt voor het opzoeken van het tabelletje [/size]

Citaat:

En heb ik tussendoor ook nog tijd om men ongenoegen te spuwen tegen het a-sociale economische beleid in Belgie.Soms heb ik de indruk dat ze West-Europa willen vrijwaren voor de kapitaalkrachtigen en dat ze niet liever hebben dat het werk hier verdwijnt.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 16 juni 2005 om 06:03.
Grellig is offline  
Oud 16 juni 2005, 06:12   #28
oz457
Lokaal Raadslid

oz457's schermafbeelding

Standaard

Aha,
eindelijk de jeugd die wakker begint te worden. Het is inderdaad in België niet meer te doen om het doel; vrouw, kinderen, huis en tuin na te streven.
Zoals hierboven vermeld, een lening op 30 jaar voor een bedrag van € 150 000 kost je rond de € 900 per maand. Rekening houdende dat een bank je geen lening geeft zonder waarborgen is het nauwelijks haalbaar. Je vaste inkomen moet minstends 3 x (liefst 4x zonder waarborgen) zo hoog zijn als de aflossingen die je maandelijks moet betalen. Met andere woorden, wie heeft er vandaag de dag nog een netto inkomen van € 2.700 �* € 3.600?
Bovendien gaat al je belastingsgeld weg naar die grote bodemloze emmer.
Nooit, nimmer, never zal je van al je belastinggeld ook iets van zien terugkomen. Wat die chimpansee Van de Lanotte maar ook kan beweren, het is overduidelijk dat ons sociaal systeem op het springen staat. Willen ze het toch overeind houden moet ieder van ons (20 �* 40 jarigen) blijven werken tot 76 jaar.
Ze sporen iedereen aan om zelf voor je pensoentje te zorgen, want het is nu éénmaal zo dat ze nu al weten dat het sociaal systeem gaat falen.
Het ganse frustrerende aan de zaak is dat deze regering er niets, maar echt totaal niets aan doet om de creditzijde (uitgaven) in bedwang te houden. Nog liever de belastingen optrekken dan te besparen op de uitgaven.
oz457 is offline  
Oud 16 juni 2005, 06:21   #29
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af hoe de politiekers de jongeren kunnen motiveren.
De huizenprijzen zijn onbetaalbaar
Er wordt gevraagd langer te werken , missschien tot over 65
Er wordt gevraagd om zelf voor pensioen in te staan onder bedekte termen
Bovendien is het werk veel zwaarder geworden dan vroeger, veel intensiever, gewoon omdat het onbetaalbaar is geworden
Jongeren mogen aankijken tegen een generatie , die pakweg op 55 op pensioen ging, vrolijk door het land fietst en dan nog eigenaar zijn van de huizen.
Gelieve er voor op te komen.
Misschien kan je wel kiezen voor een sociale hangmat dan wordt het allemaal veel eenvoudiger.
Je ziet maar hoe de politiek door dagjespolitiek er zelfs in slaagt om generaties tegen elkaar op te zetten.
Daarom denk ik dat Vlaanderen binnenkort onafhankelijk gaat worden.
Vlaanderen kan zijn joker trekken en de solidariteit zelf best gebruiken: geschat tussen 5 �* 11 miljard euro per jaar.
boerenverstand is offline  
Oud 16 juni 2005, 06:28   #30
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik zie géén andere oplossing dan VB te kiezen, al was het maar omdat ons land in coma ligt en een shockterapie nodig is.
Aan al wie kotst van VB, zeg ik dan maar: eens Vlaanderen onafhankelijk is kan je terug op de klassiekers stemmen.
Wat te denken van een sluiting van Zaventem.....je vraagt je af waarmee onze politiekers bezig zijn en alvast niet met de toekomst of de juiste maatregelen:éérlijk belasting heffen voor iedereen en inkrimpen.
Zei een zekere Verhofstadt niet in een vorig leven dat de staat moest ontvet worden.
Voor de jongeren zal er alvast géén werk meer zijn bij VW Vorst, die gaan vertrekken zoals Renault en Ford
Oud 16 juni 2005, 06:43   #31
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Gaan jongeren nog een gans leven keihard werken voor een basispensioen als ze als sociaal hangmatter ongeveer hetzelfde gaan krijgen.
Daarbovenop komt een quasi gratis sociale huurwoning en je kan nog wat in het zwart gaan bijklussen, gratis de Lijn, gratis......
Moeilijke keuze of ga je je hele leven kapot werken voor een huisje ?
Oud 16 juni 2005, 06:46   #32
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand
Gaan jongeren nog een gans leven keihard werken voor een basispensioen als ze als sociaal hangmatter ongeveer hetzelfde gaan krijgen.
Daarbovenop komt een quasi gratis sociale huurwoning en je kan nog wat in het zwart gaan bijklussen, gratis de Lijn, gratis......
Moeilijke keuze of ga je je hele leven kapot werken voor een huisje ?
Heb jij een eigen huis boerenverstand?

Novalis
Grellig is offline  
Oud 16 juni 2005, 06:57   #33
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Canada is op dit moment vrij makkelijk. Australie en Nieuw-Zeeland zijn ook te doen. En je hoeft daar helemaal geen universitaire diploma voor te hebben. Integendeel. Geschoolde arbeiders hebben ze nodig. Metsers, loodgieters, elektriekers... mijn neef is 2 jaar geleden vertrokken naar Toronto Canada. Ik dacht ook dat het zeer moelijk zou zijn. In september aanvraag, een paar maanden later goedkeuring en in januari was hij, zijn vrouw + 3 kinderen voorgoed vertrokken. Het enige wat je moet hebben is geld. Je moet een waarborg storten. Deze dient in feite om de eerste 2 jaar te kunnen overleven zonder inkomen. Je hebt bij aankomst immers geen recht op de sociale voorzieningen. En de max leeftijd om te kunnen emigreren is 45 jaar.
Seg,dat was nog eens een maatregel voor hier in Belgie sé.Eerst zorgen dat de immigranten geld bij hebben zodat ze de eerste twee jaar geen aanspraak hoeven te doen op sociale middelen!Waarom kan dat in andere landen wel en hier niet?
Gewoon om de traditionele politieke partijen aan de top te houden,meer is dat niet!!Tel daar het migrantenstemrecht nog eens bij en de rekening is snel gemaakt![edit]
[size=1]After edit by Grellig on 16-06-2005 at 08:00
Reason:

Citaat:
Canada is op dit moment vrij makkelijk. Australie en Nieuw-Zeeland zijn ook te doen. En je hoeft daar helemaal geen universitaire diploma voor te hebben. Integendeel. Geschoolde arbeiders hebben ze nodig. Metsers, loodgieters, elektriekers... mijn neef is 2 jaar geleden vertrokken naar Toronto Canada. Ik dacht ook dat het zeer moelijk zou zijn. In september aanvraag, een paar maanden later goedkeuring en in januari was hij, zijn vrouw + 3 kinderen voorgoed vertrokken. Het enige wat je moet hebben is geld. Je moet een waarborg storten. Deze dient in feite om de eerste 2 jaar te kunnen overleven zonder inkomen. Je hebt bij aankomst immers geen recht op de sociale voorzieningen. En de max leeftijd om te kunnen emigreren is 45 jaar.
Seg,dat was nog eens een maatregel voor hier in Belgie sé.Eerst zorgen dat de immigranten geld bij hebben zodat ze de eerste twee jaar geen aanspraak hoeven te doen op sociale middelen!Waarom kan dat in andere landen wel en hier niet?
Gewoon om de traditionele politieke partijen aan de top te houden,meer is dat niet!!Tel daar het migrantenstemrecht nog eens bij en de rekening is snel gemaakt![/size]

Citaat:
[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 16 juni 2005 om 07:00.
Grellig is offline  
Oud 16 juni 2005, 07:26   #34
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Kent iemand een site waar je kan zien hoeveel je afbetaald op 150.000€?

Ik schat 1000€ per maand.
883 euro.

Dan natuurlijk nog de levensverzekering etc , dus kom je rond de 900 uit he.
Calle is offline  
Oud 16 juni 2005, 13:06   #35
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Heb jij een eigen huis boerenverstand?
Ja, 5 jaar geleden gekocht een klein prutsding nabij Antwerpen.
Na verbouwingen en allerlei 150.000 euro, ik zou het nooit meer doen.
Mischien kan ik nog opmerken dat de rente op de euro uitzonderlijk laag staat.
Mocht de rente plots stijgen en je hebt niet voor 30 jaar een vast bedrag dan kan het nog wel eens héél anders lopen.
Oud 16 juni 2005, 14:01   #36
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Daarom moet ge het systeem van staatspensioenen afschaffen en vervangen door "verplichte" pensioenfondsen.

Dan moet de staat niet meer dokken....
Maar dan wel op voorwaarde dat er voor uw pensioen niets meer word afgehouden. Ik werk bijna 40 jaar en indien ik zelf dat bedrag dat werd afgehouden voor mijn toekomstig pensioen had mogen houden denk ik wel dat ik dan maandelijks meer zou hebben dan wat ik nu zal krijgen.
daiwa is offline  
Oud 16 juni 2005, 14:07   #37
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Maar dan wel op voorwaarde dat er voor uw pensioen niets meer word afgehouden. Ik werk bijna 40 jaar en indien ik zelf dat bedrag dat werd afgehouden voor mijn toekomstig pensioen had mogen houden denk ik wel dat ik dan maandelijks meer zou hebben dan wat ik nu zal krijgen.
Dat is zeker zo.
Had je dat geld gestoken in staatsleningen en gemengde fonsen(aandelen ,obligaties) had je nu op zijn minst het DRIERDUBBELE van wat je nu zal krijgen.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related
voicelesscharlie is offline  
Oud 16 juni 2005, 14:35   #38
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie
Dat is zeker zo.
Had je dat geld gestoken in staatsleningen en gemengde fonsen(aandelen ,obligaties) had je nu op zijn minst het DRIERDUBBELE van wat je nu zal krijgen.
Het driedubbele is een zeer modeste schatting. Een annuiteit van 6% van uw inkomen over een loopbaan van 40 jaar zorgt eerder voor multimiljonairs.
Oud 16 juni 2005, 14:51   #39
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dat noemen we dan solidariteit (welliswaar gekombineerd met slecht beheer). Maar de werkelijkheid is nog triestiger. Uw bijdragen worden maar gelimiteerd in aanmerking genomen (dacht tot een 25000 �* 30000€ loon). Daarboven niet.
Nu, ge zult in de toekomst al blij mogen zijn, als ge nog pensioen trekt (de ambtenaren/werknemers overtuigen om een gedeelte van hun voordelen te laten vallen, zal wel een stuk moeilijker zijn dan de werknemers van gm hiervan te overtuigen).
Bob is offline  
Oud 16 juni 2005, 15:06   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zeker zo.
Volledig met u eens.
Ik heb eens een kleine berekening gemaakt met als voorbeeld de beleggingsportefeuille van ''De Belegger''.
Die is sinds 1987 met meer dan 1000% gestegen. Beginnen werken in 1965 en nemen we nu een jaarlijkse afhouding van 1250 € tot 1987 geeft dit op 22 jaar 275000 €. Dan komen er de jaren van 1987 tot nu nog bij, dus zoveel pensioen zal ik wel niet moeten verwachten.

Ps. Dit alles is maar een veronderstelling.[edit]
[size=1]After edit by daiwa on 16-06-2005 at 16:08
Reason:

Citaat:
Dat is zeker zo.
Volledig met u eens.
Ik heb eens een kleine berekening gemaakt met als voorbeeld de beleggingsportefeuille van ''De Belegger''.
Die is sinds 1987 met meer dan 1000% gestegen. Beginnen werken in 1965 en nemen we nu een jaarlijkse afhouding van 1250 € tot 1987 geeft dit op 22 jaar 275000 €. Dan komen er de jaren van 1987 tot nu nog bij, dus zoveel pensioen zal ik wel niet moeten verwachten.

Ps. Dit alles is maar een veronderstelling.[/size]

Citaat:
Dat is zeker zo.
Volledig met u eens.

Ps. Dit alles is maar een veronderstelling.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door daiwa : 16 juni 2005 om 15:08.
daiwa is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be