![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb ik ook gehoord.
Zo is bv Albert I ook zonder toestemming van de regering getrouwd met Elisabeth. Daardoor verzaakte hij eigenlijk aan de troon toch werd de man in 1909 tot koning gekroond
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() Vermits de dame zelf in haar autobiografie neerpende kort daarna uit den echt gescheiden geweest te zijn, denk ik dat we het daarbij kunnen laten. Alhoewel het is het uitspitten wel waard "pour la petite histoire" - waar is er gehuwd, zijn er officiële stukken van ? Waar is er uiteindelijk gescheiden - waar zijn er stukken van ?
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
allé, ge nu rap bij de moderators gaan klagen dat ik u persoonlijk zou beledigd hebben of dat ik u misschien wel zou gediscrimineerd hebben, daar ben je tenslotte het beste in
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister-President
|
![]() los van de vraag of onze dynastie nu bestaat uit bastaards of kinderen geboren binnen wettelijke huwelijken dacht ik altijd dat een prins koning werd door de grondwettelijke eed uit te spreken voor het parlement en het parlement die prins als koning erkent. Het parlement maakt wetten, een prins die in het parlement gekroond wordt is een wettelijke daad waardoor die persoon ook koning wordt. Wetten of wettelijke daden die niet stroken met de grondwet kunnen door het Arbitragehof verbroken worden. Als er dus een basis zou zijn om de wettigheid van de koningsschap van de huidige koning (want het is die dat nu van tel is) in vraag te stellen, dan kunnen de "belanghebbenden" deze zaak voor het Arbitragehof brengen.
Nu ja, dat meen ik af te leiden uit mijn beperkte kennis van het staatsrecht. Als er een kenner mij kan corrigeren dan graag. Ter verduidelijking, ik ben geen grote verdediger van de monarchie, geef mij maar ofwel een louter protocolaire monarchie met een zeer beperkte dotatie voor het staatshoofd en zijn/haar partner en eventueel de kroonprins(es) (de rest moet maar gaan werken, zoals in Nederland), of gewoon een president met niet al te veel macht (zoals in Israël, Duitsland of Italië, geen "zonnekoningen" zoals in de VSA of Frankrijk)...
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |