Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welk heilige huisjes dienen aangesproken te worden om de begroting te doen kloppen
Hogere personenbelasting 4 8,89%
Hogere BTW 5 11,11%
Ontvetten overheid 32 71,11%
Verhoging remgelden 6 13,33%
Maximum pensioengeld instellen 16 35,56%
Perikwatie ontmantelen 13 28,89%
Brugpensioen afschaffen of streng beperken 20 44,44%
OCMW enkel nog soep uitdelen 10 22,22%
Werkloosheidsvergoeding beperken in de tijd 25 55,56%
Belastingen op fortuinen invoeren 18 40,00%
Belasting heffen op hoofddoeken, petten en piercings 7 15,56%
Het middelbaar onderwijs beperken tot 5 jaar ipv 6 3 6,67%
Afschaffen ontwikkelingshulp 12 26,67%
Alle subsidies aan kunst afschaffen 16 35,56%
Een eenmalige bijdrage aan iedereen vragen om de schuld af te betalen 8 17,78%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juni 2005, 09:04   #21
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
De eerste 10-15 jaren worden ambtenaren minder goed betaald. Dat is juist. Maar daarna halen ze snel hun schade in. De voordelen dan bedoel ik hierbij dingen die in de privé veel minder vanzelfsprekend zjin dan je denkt : bvb. loopbaanonderbreking, gratis treinabonnement, ouderschapsverlof, dag verlof als de koning verjaart, glijdende uren, ...

Dat van dat rendement heeft idd. veel met de omstandigheden te maken, maar het blijft ook een feit als je vastbenoemnd bent, of je nu hard werkt of geen bal uitsteekt dat het geen verschil op je loonbriefje maakt.
Veel van uw argumenten kun je eveneens projecteren op privé bedrijven. Ouderschapsverlof is volgens mij zelfs een recht. Glijdende uurroosters is bij ons in het bedrijf, en in veel andere bedrijven, ook gekend. Ik weet niet of dit zelfs een voordeel is. Als ik 's morgens om 6u30 ( 70 km) vertrek en onder weg gebeurd een ongeval en sta twee uur geblokkeerd, begin ik pas om 9u15 (ipv 7u15). 's Avonds heb ik dan pas om 17u45 gedaan (als ik geen overuren presteer) en ben ik thuis om 18u30 als er onder weg niets gebeurd. Ook is er bij ons een tussenkomst bij gebruik van openbaar vervoer 80% bij een jaarabonnement. Verlof. Mijn vriend (kameraad) heeft 20 dagen verlof per jaar. Ik heb er 32. Veel voordelen t.o.v. iemand die in een middelgroot bedrijf werkt heeft hij volgens mij niet.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 09:17   #22
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal
Veel van uw argumenten kun je eveneens projecteren op privé bedrijven. Ouderschapsverlof is volgens mij zelfs een recht. Glijdende uurroosters is bij ons in het bedrijf, en in veel andere bedrijven, ook gekend. Ik weet niet of dit zelfs een voordeel is. Als ik 's morgens om 6u30 ( 70 km) vertrek en onder weg gebeurd een ongeval en sta twee uur geblokkeerd, begin ik pas om 9u15 (ipv 7u15). 's Avonds heb ik dan pas om 17u45 gedaan (als ik geen overuren presteer) en ben ik thuis om 18u30 als er onder weg niets gebeurd. Ook is er bij ons een tussenkomst bij gebruik van openbaar vervoer 80% bij een jaarabonnement. Verlof. Mijn vriend (kameraad) heeft 20 dagen verlof per jaar. Ik heb er 32. Veel voordelen t.o.v. iemand die in een middelgroot bedrijf werkt heeft hij volgens mij niet.
Glijdende uurroosters is niet zo vanzelfsprekend. Zij die het hebben beseffen dit niet ten volle.

Voordelen van bij de overheid werken : minder stress, loopbaanonderbreking, zeer ruim pensioen.

Dat er nadelen zijn ontken ik niet, maar klagen dat ze in alles het slechter hebben vind ik toch fel overdreven.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Geertje on 17-06-2005 at 10:17
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Glijdende uurroosters is niet zo vanzelfsprekend. Zij die het hebben beseffen dit niet ten volle.

Voordelen van bij de overheid werken : minder stress, loopbaanonderbreking, zeer ruim pensioen.

Dat er nadelen zijn ontken ik niet, maar klagen dat ze in alles het slechter hebben vind ik toch fel overdreven.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Dat er nadelen zijn ontken ik niet maar klagen dat ze in alles het slechter hebben vanaf ik toch fel overdreven.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Geertje : 17 juni 2005 om 09:17.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 09:22   #23
Slasty
Burgemeester

Slasty's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. wat is dat voor onzin
2. is totaal voorbijgestreefd, dit was vroeger zo maar nu niet meer
3. een gewone bediende moet evenveel afdragen maar heeft minder voordelen
4. jaja, verworven rechten hé

Als je eigenlijk alles bijeen telt zou een ambtenaar eigenlijk minder pensioen moeten krijgen.

1. Geen meerwaarde voor de economie
2. Laag rendement
3. Vele voordelen
4. Dit is voor de toekomst van onze kinderen, of moet iedereen altijd maar meer belastingen betalen om jullie hoge pensioenen verder te kunnen betalen ? Vb. leraar : 22 urenweek (+-), maanden verlof, pensioen +- 3200 euro/maand : waarom in hemelsnaam ??????? Terwijl iemand uit de privé +- 1200 euro krijgt.

1. Belachelijk, en wel degelijk waar
2. Als je gelooft dat de staat de vetpotten van Egypte zijn, dan ben je nog gekker dan ik dacht.
3. Een gewone bediende of zelfstandige kan makkelijk 'creatief' zijn met z'n belastingformulier, iemand die aan de staat werkt kan dat niet.
4 22 uur, you'd wish. Als het dat maar is, waarom staan ze dan niet aan te schuiven voor dat beroep. Waarom zitten ze dan met een nijpend tekort? 22u lesgeven + verbeteren, voorbereiden, administratie, komt dan nog eens de stress bij (volgens internationaal onderzoek is leerkracht het meest stresserende beroep ter wereld) Een bevraging wijst uit dat de meeste leerkrachten ongeveer 45 uur per week aan het werk zijn. Maar dat wij tot 's nachts bezig zijn om de stupide antwoorden die uw kinderen op papier zetten te verbeteren wil er niet in hé? Probeer het dan zelf eens, na 2 weken loop je wenend buiten, man!

Ik vind het bijvoorbeeld niet normaal dat de economie 10% zakt en dat de lonen van de topmanagers over dezelfde periode met 15% stijgt! Doe daar eens iets aan.[edit]
[size=1]After edit by Slasty on 17-06-2005 at 10:24
Reason:

Citaat:
1. wat is dat voor onzin

Als je eigenlijk alles bijeen telt zou een ambtenaar eigenlijk minder pensioen moeten krijgen.

2. Laag rendement
3. Vele voordelen
4. Dit is voor de toekomst van onze kinderen, of moet iedereen altijd maar meer belastingen betalen om jullie hoge pensioenen verder te kunnen betalen ? Vb. leraar : 22 urenweek (+-), maanden verlof, pensioen +- 3200 euro/maand : waarom in hemelsnaam ??????? Terwijl iemand uit de privé +- 1200 euro krijgt.

2. Als je gelooft dat de staat de vetpotten van Egypte zijn, dan ben je nog gekker dan ik dacht.
3. Een gewone bediende of zelfstandige kan makkelijk 'creatief' zijn met z'n belastingformulier, iemand die aan de staat werkt kan dat niet.
4 22 uur, you'd wish. Als het dat maar is, waarom staan ze dan niet aan te schuiven voor dat beroep. Waarom zitten ze dan met een nijpend tekort? 22u lesgeven + verbeteren, voorbereiden, administratie, komt dan nog eens de stress bij (volgens internationaal onderzoek is leerkracht het meest stresserende beroep ter wereld) Een bevraging wijst uit dat de meeste leerkrachten ongeveer 45 uur per week aan het werk zijn. Maar dat wij tot 's nachts bezig zijn om de stupide antwoorden die uw kinderen op papier zetten te verbeteren wil er niet in hé? Probeer het dan zelf eens, na 2 weken loop je wenend buiten, man!

Ik vind het bijvoorbeeld niet normaal dat de economie 10% zakt en dat de lonen van de topmanagers over dezelfde periode met 15% stijgt! Doe daar eens iets aan.[/size]

Citaat:
1. wat is dat voor onzin

2. Laag rendement
3. Vele voordelen

4 22 uur, you'd wish. Als het dat maar is, waarom staan ze dan niet aan te schuiven voor dat beroep. Waarom zitten ze dan met een nijpend tekort? 22u lesgeven + verbeteren, voorbereiden, administratie, komt dan nog eens de stress bij (volgens internationaal onderzoek is leerkracht het meest stresserende beroep ter wereld) Een bevraging wijst uit dat de meeste leerkrachten ongeveer 45 uur per week aan het werk zijn. Maar dat wij tot 's nachts bezig zijn om de stupide antwoorden die uw kinderen op papier zetten te verbeteren wil er niet in hé? Probeer het dan zelf eens, na 2 weken loop je wenend buiten, man![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Slasty : 17 juni 2005 om 09:24.
Slasty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 09:27   #24
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty

Ik vind het bijvoorbeeld niet normaal dat de economie 10% zakt en dat de lonen van de topmanagers over dezelfde periode met 15% stijgt! Doe daar eens iets aan.
3. een gewone bediende kan NIETS meer dan een ambtenaar
4. er zijn geen nijpende tekorten in het onderwijs, dit was vroeger zo maar is al lang achterhaald.

Maar veel schrik moet je niet hebben. Alle regeringspartijen hebben vele vrienden bij de ambtenarij zitten zodat het taboe nog lang niet zal aangepakt worden. Je mag op je 2 oren slapen. Terwijl de gewone privéwerknemer met een minimumpensioentje zal moeten rondkomen kan jij gewoon een goed gevuld pensioen ontvangen. Heeeeeeel sociaal hoor.[edit]
[size=1]After edit by Geertje on 17-06-2005 at 10:30
Reason:

Citaat:

Ik vind het bijvoorbeeld niet normaal dat de economie 10% zakt en dat de lonen van de topmanagers over dezelfde periode met 15% stijgt! Doe daar eens iets aan.
4. er zijn geen nijpende tekorten in het onderwijs, dit was vroeger zo maar is al lang achterhaald.

Maar veel schrik moet je niet hebben. Alle regeringspartijen hebben vele vrienden bij de ambtenarij zitten zodat het taboe nog lang niet zal aangepakt worden. Je mag op je 2 oren slapen. Terwijl de gewone privéwerknemer met een minimumpensioentje zal moeten rondkomen kan jij gewoon een goed gevuld pensioen ontvangen. Heeeeeeel sociaal hoor.[/size]

Citaat:

4. er zijn geen nijpende tekorten in het onderwijs, dit was vroeger zo maar is al lang achterhaald.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Geertje : 17 juni 2005 om 09:30.
Oud 17 juni 2005, 09:33   #25
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Dat er nadelen zijn ontken ik niet, maar klagen dat ze in alles het slechter hebben vind ik toch fel overdreven.
Ik zeg niet dat ze moeten klagen dat ze het slechter hebben. Ik zeg gewoon dat de mythe moet herzien worden dat ambtenaren goedbetaalde luiaards, profiteurs en nog veel van dat moois zijn. BTW In de privé bestaat i.p.v. loopbaanonderbreking nog zoiets als tijdkrediet (ook dit is een recht van de werknemer). Als een ambtenaar, die zijn werk goed wilt doen ( dit is een plicht voor iedere werknemer want daarvoor wordt hij betaald) niet de nodige ondersteuning krijgt van zijn hiërarchie kan dit toch tot stresssituaties leiden. We weten allebei dat er idd ook profiteurs bestaan, maar niet enkel in de openbare diensten, ook in de privé.
Oud 17 juni 2005, 09:39   #26
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hier moet ik u deels gelijk geven. Op zijn aangifte kan hij dit niet rechtstreeks. Via zijn werkgever wel. Wanneer er een overeenkomst is om een aantal uren in het "zwart" bij te presteren kan een bediende dit. Een ambtenaar niet. Hij moet dit al op eigen houtje doen wat voor hem gevaarlijker is.[edit]
[size=1]After edit by Den Bal on 17-06-2005 at 10:39
Reason:

Citaat:
Hier moet ik u deels gelijk geven. Op zijn aangifte kan hij dit niet rechtstreeks. Via zijn werkgever wel. Wanneer er een overeenkomst is om een aantal uren in het "zwart" bij te presteren kan een bediende dit. Een ambtenaar niet. Hij moet dit al op eigen houtje doen wat voor hem gevaarlijker is.[/size]

[quote=Geertje]3. een gewone bediende kan NIETS meer dan een ambtenaar
[quote]
Hier moet ik u deels gelijk geven. Op zijn aangifte kan hij dit niet rechtstreeks. Via zijn werkgever wel. Wanneer er een overeenkomst is om een aantal uren in het "zwart" bij te presteren kan een bediende dit. Een ambtenaar niet. Hij moet dit al op eigen houtje doen wat voor hem gevaarlijker is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Den Bal : 17 juni 2005 om 09:39.
Oud 17 juni 2005, 09:39   #27
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Maar veel schrik moet je niet hebben. Alle regeringspartijen hebben vele vrienden bij de ambtenarij zitten zodat het taboe nog lang niet zal aangepakt worden. Je mag op je 2 oren slapen. Terwijl de gewone privéwerknemer met een minimumpensioentje zal moeten rondkomen kan jij gewoon een goed gevuld pensioen ontvangen. Heeeeeeel sociaal hoor.

Al lang achterhaald? Tiens, op mijn school dan toch nog niet hoor. Als er iemand voor lange tijd wegvalt is het elke keer zoeken naar een oplossing. Je denkt toch niet dat men de pool afschaft omdat er geen tekort meer is zeker? Da's omdat het teveel geld kost. Ga maar eens eender welke gemeenschapsschool binnen in Antwerpen of Brussel en je zal merken hoeveel overschot er is. Voor bepaalde vakken zoals bvb fysica of wiskunde of Duits of informatica vindt men bijna niemand n heel Vlanderen laat staan in de grote steden. Ik heb ook in de privé gewerkt, ik ken de voordelen en de nadelen van beide kanten, maar jij baseert je op één idee fixe en van daaruit vorm je je mening. Da's zielig.
Kom eens bij ons werken hé, en let maar niet op je diploma, ondanks het 'overschot' volgens jou moet men zowat alles aannemen wat men te pakken kan krijgen omdat er geen gediplomeerden zijn. Er zijn ook vééééééééééél te weinig praktijkleerkrachten, leraren hout, bouw, metaal, .... Maar ja, 't is makkelijk om op iets te kappen wat je niet kent hé, vreemdelingen, ambtenaren, leerkrachten, .... Get a life!
Oud 17 juni 2005, 09:41   #28
Geertje

Standaard

Citaat:
Hier moet ik u deels gelijk geven. Op zijn aangifte kan hij dit niet rechtstreeks. Via zijn werkgever wel. Wanneer er een overeenkomst is om een aantal uren in het "zwart" bij te presteren kan een bediende dit. Een ambtenaar niet. Hij moet dit al op eigen houtje doen wat voor hem gevaarlijker is.
Ik heb wel nog nooit de kans gehad om in het zwart te werken. In grote bedrijven lijkt mij dit ook zowat onmogelijk. Of als je bedoelt dat zwartwerken hetzelfde is als overwerken zonder er voor betaald te worden, dan is het wel al gebeurd.
Oud 17 juni 2005, 09:43   #29
Geertje

Standaard

Citaat:
Al lang achterhaald? Tiens, op mijn school dan toch nog niet hoor. Als er iemand voor lange tijd wegvalt is het elke keer zoeken naar een oplossing. Je denkt toch niet dat men de pool afschaft omdat er geen tekort meer is zeker? Da's omdat het teveel geld kost. Ga maar eens eender welke gemeenschapsschool binnen in Antwerpen of Brussel en je zal merken hoeveel overschot er is. Voor bepaalde vakken zoals bvb fysica of wiskunde of Duits of informatica vindt men bijna niemand n heel Vlanderen laat staan in de grote steden. Ik heb ook in de privé gewerkt, ik ken de voordelen en de nadelen van beide kanten, maar jij baseert je op één idee fixe en van daaruit vorm je je mening. Da's zielig.
Kom eens bij ons werken hé, en let maar niet op je diploma, ondanks het 'overschot' volgens jou moet men zowat alles aannemen wat men te pakken kan krijgen omdat er geen gediplomeerden zijn. Er zijn ook vééééééééééél te weinig praktijkleerkrachten, leraren hout, bouw, metaal, .... Maar ja, 't is makkelijk om op iets te kappen wat je niet kent hé, vreemdelingen, ambtenaren, leerkrachten, .... Get a life!
Waar hebben ze nog een tekort aan informatica-leraars ? Ik ben wel geïnteresseerd. Weinig uren doen en een massa verlof hebben staat mij wel aan.
Oud 17 juni 2005, 09:57   #30
Slasty
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Waar hebben ze nog een tekort aan informatica-leraars ? Ik ben wel geïnteresseerd. Weinig uren doen en een massa verlof hebben staat mij wel aan.

Kies maar uit, vraag eens rond in de scholen in je buurt of in de buurt waar je werk zoekt, vooral van het gemeenschapsonderwijs. Oh ja, als dat je interesseert is de job van IT-medewerker misschien ook iets voor jou, die vind men ook nooit genoeg. Dat zijn mensen die de computers van een scholengemeenschap onderhouden, nieuwe programma's installeren, de website maken, enz... Solliciteer gerust, misschien zie ik je nog wel eens als collega Dan kan ik je ook eens vragen of je 'weinig' te doen hebt. Hou je maar vast aan je bretellen. Dit schooljaar zijn er zo'n zestal 'leerkrachten' gepasseerd bij ons die er zo over dachten, de duur van hun verblijf varieerde van 2 dagen tot drie maanden. Ik waarschuw maar op voorhand, je moet een speciaal geval zijn om 20 pubers in controle te krijgen en vooral te houden.
Oud 17 juni 2005, 09:58   #31
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik heb wel nog nooit de kans gehad om in het zwart te werken. In grote bedrijven lijkt mij dit ook zowat onmogelijk. Of als je bedoelt dat zwartwerken hetzelfde is als overwerken zonder er voor betaald te worden, dan is het wel al gebeurd.
In een groot bedrijf is dit idd bijna onmogelijk. Bij ons kan dit ook niet. In sommige bedrijven is dit wel mogelijk. Overwerken zonder ervoor betaald te worden is idd geen zwartwerk. Ik hoop alleen dat ge die uren mag compenseren.
Oud 17 juni 2005, 10:03   #32
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Kies maar uit, vraag eens rond in de scholen in je buurt of in de buurt waar je werk zoekt, vooral van het gemeenschapsonderwijs. Oh ja, als dat je interesseert is de job van IT-medewerker misschien ook iets voor jou, die vind men ook nooit genoeg. Dat zijn mensen die de computers van een scholengemeenschap onderhouden, nieuwe programma's installeren, de website maken, enz... Solliciteer gerust, misschien zie ik je nog wel eens als collega Dan kan ik je ook eens vragen of je 'weinig' te doen hebt. Hou je maar vast aan je bretellen. Dit schooljaar zijn er zo'n zestal 'leerkrachten' gepasseerd bij ons die er zo over dachten, de duur van hun verblijf varieerde van 2 dagen tot drie maanden. Ik waarschuw maar op voorhand, je moet een speciaal geval zijn om 20 pubers in controle te krijgen en vooral te houden.
Als ik aan mijn schooltijd denk krijg ik in alle geval medelijden met die leraars. Die hebben gezweet vrees ik.
Oud 17 juni 2005, 10:04   #33
Geertje

Standaard

Citaat:
In een groot bedrijf is dit idd bijna onmogelijk. Bij ons kan dit ook niet. In sommige bedrijven is dit wel mogelijk. Overwerken zonder ervoor betaald te worden is idd geen zwartwerk. Ik hoop alleen dat ge die uren mag compenseren.
Nu wel. Vroeger niet, dan ben ik zelfs nog in het weekend gratis gaan werken. Ik zag het wel als een investering want ik heb dan het meeste geleerd waar ik dus zeker geen spijt van heb.

Sinds 2 jaar kunnen we ook onze uren recupereren en hebben we glijdende uren. Spijtig genoeg heeft men verleden jaar een groot deel van het bedrijf afgestoten en zit ik nog in onzekerheid waar men mij juist gaat plaatsen, een andere dochter hoop ik met dezelfde voorwaarden ofwel ontslag. Ik zal wel zien.
Oud 17 juni 2005, 10:10   #34
Den Bal
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Nu wel. Vroeger niet, dan ben ik zelfs nog in het weekend gratis gaan werken. Ik zag het wel als een investering want ik heb dan het meeste geleerd waar ik dus zeker geen spijt van heb.

Sinds 2 jaar kunnen we ook onze uren recupereren en hebben we glijdende uren. Spijtig genoeg heeft men verleden jaar een groot deel van het bedrijf afgestoten en zit ik nog in onzekerheid waar men mij juist gaat plaatsen, een andere dochter hoop ik met dezelfde voorwaarden ofwel ontslag. Ik zal wel zien.
Als het bedrijf afstoten wordt, hoop ik voor u dat dit met de regeling van CAO 32 bis en artikel 10 van de CAO-wet is. Dit is met behoud van alle rechten en ook plichten. Dit is bij ons eveneens gebeurd enkele jaren terug. Voor onze gewezen collega's was dit de beste oplossing. Die afdeling werd afgestoten. Om de Now-how te houden heeft de overnemende firma deze regeling toegepast.[edit]
[size=1]After edit by Den Bal on 17-06-2005 at 11:10
Reason:

Citaat:

Als het bedrijf afstoten wordt, hoop ik voor u dat dit met de regeling van CAO 32 bis en artikel 10 van de CAO-wet is. Dit is met behoud van alle rechten en ook plichten. Dit is bij ons eveneens gebeurd enkele jaren terug. Voor onze gewezen collega's was dit de beste oplossing. Die afdeling werd afgestoten. Om de Now-how te houden heeft de overnemende firma deze regeling toegepast.[/size]

Citaat:

Als het bedrijf afstoten hoop ik voor u dat dit met de regeling van CAO 32 bis en artikel 10 van de CAO-wet is. Dit is met behoud van alle rechten en ook plichten. Dit is bij ons eveneens gebeurd enkele jaren terug. Voor onze gewezen collega's was dit de beste oplossing. Die afdeling werd afgestoten. Om de Now-how te houden heeft de overnemende firma deze regeling toegepast.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Den Bal : 17 juni 2005 om 10:10.
Oud 17 juni 2005, 10:36   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door de slabakkende economie is er terug geldnood voor onze Belgische regering.

Welke heilige huisjes (afhankelijk per partij) dienen bij voorkeur aangepakt te worden om nog geld te vinden ?

Koningshuis afschaffen

De ministeries herorganiseren en uitmesten

Invoeren van vlaktax

Vlaanderen onafhankelijk laat de walen hun plan maar trekken, die zijn oud en wijs genoeg.

Overheidsapparaat volledig informatiseren

alle bulshit en pestregels voor bedrijven afschaffen

Ziekteverzekering en pesioenverzekering privatiseren

Verplichte bijdrage voor pensioen en ziekte afschaffen

...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 10:41   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik aan mijn schooltijd denk krijg ik in alle geval medelijden met die leraars. Die hebben gezweet vrees ik.

Als ge da maar weet, !

Ik debugde die gasten hun cursus, ... Die mensen moesten zelf alles nog leren, ...

In 't laaste jaar, heeft m 7 dezelfde eindwerken gezien, (code was min of meer identiek) en een dat er zwaar bovenuitsprong, met extra toeters en bellen, ... maar allemaal gemaakt door 1 en dezelfde persoon die daar trouwens een goe frankske aan verdiend heeft, ... 8)

En verder PC's saboteren natuurlijk, we werden er zo bedreven in, dat we achteraf de beste techniekers waren die ge maar kon vinden, ... (ge volgt gewoon de omgekeerde logica hé. )

Met die CRT schermen van vroeger konde goe spelen, ... een magneet op leggen en hop, ...

Keyboards in nen andere CPU steken of schermen verhangen ...

De command.com deleten ... enz... Met ne ctrl-c het bootproces onderbreken, dan in de passwordfile van het menu inbreken (gewoon text fileke) alle paswoorden veranderen en opnieuw opbooten ...[edit]
[size=1]After edit by Herr Flick on 17-06-2005 at 11:49
Reason:

Citaat:

Als ge da maar weet, !

Ik debugde die gasten hun cursus, ... Die mensen moesten zelf alles nog leren, ...

In 't laaste jaar, heeft m 7 dezelfde eindwerken gezien, (code was min of meer identiek) en een dat er zwaar bovenuitsprong, met extra toeters en bellen, ... maar allemaal gemaakt door 1 en dezelfde persoon die daar trouwens een goe frankske aan verdiend heeft, ... 8)

En verder PC's saboteren natuurlijk, we werden er zo bedreven in, dat we achteraf de beste techniekers waren die ge maar kon vinden, ... (ge volgt gewoon de omgekeerde logica hé. )

Met die CRT schermen van vroeger konde goe spelen, ... een magneet op leggen en hop, ...

Keyboards in nen andere CPU steken of schermen verhangen ...

De command.com deleten ... enz... Met ne ctrl-c het bootproces onderbreken, dan in de passwordfile van het menu inbreken (gewoon text fileke) alle paswoorden veranderen en opnieuw opbooten ...[/size]

Citaat:

Als ge da maar weet, !

En verder PC's saboteren natuurlijk, we werden er zo bedreven in, dat we achteraf de beste techniekers waren die ge maar kon vinden, ... (ge volgt gewoon de omgekeerde logica hé. )[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 17 juni 2005 om 10:49.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 12:04   #37
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is de laatste jaren wat aan gesleuteld maar het feit blijft dat een ambtenaar verder (wel maar 75%) loon blijft ontvangen ipv een pensioen zoals iedere modale burger. Wat maakt een ambtenaar meer dat hij van dit recht kan blijven genieten ?
uitgesteld loon!
Oud 17 juni 2005, 12:07   #38
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet
uitgesteld loon!
ja, maar waarom dan enkel voor ambtenaren ?
Oud 17 juni 2005, 12:13   #39
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
omdat enkel ambtenaren er van de eerste dag voor afstaan, terwijl de prive werknemer de druiven onmiddelijk kan consumeren.
Betreffende jouw bewering van een pensioen van 3200 € per maand teveel wiet of compleet gek ? Volgens jouw zou dus een ambetnaar meer pensioen krijgen dat hij ooit verdiende terwijl hij werkte [edit]
[size=1]After edit by rookie on 17-06-2005 at 13:14
Reason:

Citaat:
omdat enkel ambtenaren er van de eerste dag voor afstaan, terwijl de prive werknemer de druiven onmiddelijk kan consumeren.
Betreffende jouw bewering van een pensioen van 3200 € per maand teveel wiet of compleet gek ? Volgens jouw zou dus een ambetnaar meer pensioen krijgen dat hij ooit verdiende terwijl hij werkte [/size]

Citaat:
Betreffende jouw bewering van een pensioen van 3200 € per maand teveel weet of compleet gek ? Volgens jouw zou dus een ambetnaar meer pensioen krijgen dat hij ooit verdiende terwijl hij werkte [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door rookie : 17 juni 2005 om 12:14.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juni 2005, 12:17   #40
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste 10-15 jaren worden ambtenaren minder goed betaald. Dat is juist. Maar daarna halen ze snel hun schade in. De voordelen dan bedoel ik hierbij dingen die in de privé veel minder vanzelfsprekend zjin dan je denkt : bvb. loopbaanonderbreking, gratis treinabonnement, ouderschapsverlof, dag verlof als de koning verjaart, glijdende uren, ...

Dat van dat rendement heeft idd. veel met de omstandigheden te maken, maar het blijft ook een feit als je vastbenoemnd bent, of je nu hard werkt of geen bal uitsteekt dat het geen verschil op je loonbriefje maakt.
Sinds verschillende jaren krijgen ambtenaren een jaarlijkse evaluatie(en tussentijdse evaluaties) 2x een slechte evaluatie is voldoende om iemand buiten te gooien,die tijden waar u van spreekt zijn wel voorbij hoor.
En hoger loon verdien je net als in de prive door je op te werken via examen.
Er zal bij de overheid wel een en ander fout lopen,maar daar waar hervormingen gedaan worden probeert men het zeker beter te doen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be