Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2003, 17:06   #21
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Maar in de huidige situatie vind ik de Islam discriminerender. Het bevat redelijk wat racistische elementen (niet in de originele godsdienst zelf, maar door sommige klojo's die de godsdienst hebben misbruikt voor politieke doeleinden). De fundamentalistische Islam die zich nu meer profileert is veel meer provocerend en gesloten tegenover de westerse wereld dan dat het westen de Islam zou provoceren.

Maar ik heb helemaal niks tegen een andere godsdienst met eigen gewoonten, laat dat duidelijk zijn. Ik vind wel dat godsdiensten moeten beseffen dat ze bondgenoten zijn van elkaar ipv vijanden.
De islam is zo racistisch als wat, en dit van A tot Z.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 17:51   #22
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Maar als ik eerlijk mag zijn vind ik de Islam intoleranter en xenofober en is die dus gevaarlijker.
Dit is nu juist het probleem. Doordat veel mensen zo gaan denken, niet alleen de christenen maar ook de humanisten, gaan de mensen zich vijandelijker opstellen tegen de Islam en wordt het Christendom/humanisme een gevaar voor de Islam. Jij bent tegen het denken in termen van vijandigheid maar dan kom jezelf met de opmerking dat de Islam gevaarlijker is. We moeten juist af van deze gedachte. Ik ben ook tegen het denken in vijandigheid. Uiteindelijk moeten we dus allemaal veranderen. De moslims moeten hun perceptie over Christenen veranderen en Christenen hun perceptie over moslims. De humanisten moeten ook hun perceptie over gelovigen veranderen en andersom.
En gevaarlijk dat die dekselse humanisten zijn: Kijk is wat ze met het ChristenDOM in Europa gedaan hebben
Oud 29 mei 2003, 18:22   #23
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar als ik eerlijk mag zijn vind ik de Islam intoleranter en xenofober en is die dus gevaarlijker.
Dit is nu juist het probleem. Doordat veel mensen zo gaan denken, niet alleen de christenen maar ook de humanisten, gaan de mensen zich vijandelijker opstellen tegen de Islam en wordt het Christendom/humanisme een gevaar voor de Islam. Jij bent tegen het denken in termen van vijandigheid maar dan kom jezelf met de opmerking dat de Islam gevaarlijker is. We moeten juist af van deze gedachte. Ik ben ook tegen het denken in vijandigheid. Uiteindelijk moeten we dus allemaal veranderen. De moslims moeten hun perceptie over Christenen veranderen en Christenen hun perceptie over moslims. De humanisten moeten ook hun perceptie over gelovigen veranderen en andersom.
Als we er nu eens van uit gingen dat we als mensen allen onderhevig zijn aan de zelfde wetten van het heelal.

Als we AL onze zogenaamde profeten nu eens in vraag stelden en met een schone lei begonnen na te denken over onszelf, onze omgeving en hoe we onze samenleving het best kunnen inrichten.

Dan zou er helemaal geen vijandigheid nodig zijn.

Het is omdat we zelf toestaan erin te geloven dat anderen alles reeds voor ons hebben uitgedacht, dat velen onder ons gestopt zijn met nadenken. Zij denken dat ze zelf niet meer hoeven te denken en doen er alles aan om dat zo te houden. En daar zijn zowel christenen als joden en moslims als 'humanisten' bij.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:35   #24
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
We zullen de hypocrisie hier eventjes gauw wegwerken.
Laat ons onze Burgelijk Wetboek erbij nemen.

Marginaal spreekt over de vrouwonvriendelijkheid van de Islam.
Wel zie hier jongeheer:
De vrouw was haar man GEHOORZAAMHEID verschuldigd, en omgekeerd moest de man zijn vrouw beschermen.
Een idee wanneer bovenstaande gedachtengang werd afgeschaft. Schrik niet!!! Op exact de 30ste april van het jaar 1958. Een kleine rekensommetje: nog geen 45jaar geleden.

Nog een voorbeeldje, de vrouw was handelingsonbekwam, zonder de toestemming van haar man kon zij NOOIT een rechtshandeling (vordering instellen bij de rechtbank) stellen.
Op 30 april 1958 werd hier PRINCIPIEEL een einde aan gemaakt, dat wil zeggen dat tot heden nog altijd de gewoonterecht wordt gehanteerd door de conservatie rechters. Voor sommige rechtshandelingen heeft de vrouw nog altijd toestemming nodig van haar man.

We gaan verder,
In het bestuur van de goederen bvb., de man had de EXCLUSIEVE gevoegdheid op alle goederen, ongeacht welke.
De gelijkheid in het bestuur van de goederen werd pas verwezenlijkt op de 14de juli in het jaar 1976, eveneens een rekensommetje: nog geen 27jaar geleden!

We houden niet op,
Het overwicht van de man in de uitoefening van de ouderlijke macht. Die overwicht werd pas afgeschaft op 31maart in het jaar 1987: nog geen 16jaar geleden!!!
Kijk, de Kerk is nooit geïnteresseerd geweest in wereldlijke macht. D�*t is het verschil. Bovendien, wij kénnen onze geschiedenis toch wel goed genoeg om te weten dat feminisme iets recents is. Waarom denk jij dat wij imbecielen zijn? Het valt mij trouwens op dat jij de feministen van begin 20e eeuw niet vernoemt. Zij betoogden voor stemrecht.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:44   #25
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Kijk, de Kerk is nooit geïnteresseerd geweest in wereldlijke macht.
Is iedereen het daar mee eens?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:45   #26
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Kijk, de Kerk is nooit geïnteresseerd geweest in wereldlijke macht.
Is iedereen het daar mee eens?
ik al niet.
nog iemand?
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 18:46   #27
visjesman
Burger

visjesman's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar visjesman
Standaard

Ik denk dat er maar weinig godsdiensten zijn die op macht teren zoals de Christelijke. Dat is gewoon een groot fabriekje.
Oud 29 mei 2003, 19:26   #28
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Citaat:
Als we er nu eens van uit gingen dat we als mensen allen onderhevig zijn aan de zelfde wetten van het heelal.

Als we AL onze zogenaamde profeten nu eens in vraag stelden en met een schone lei begonnen na te denken over onszelf, onze omgeving en hoe we onze samenleving het best kunnen inrichten.

Dan zou er helemaal geen vijandigheid nodig zijn.

Het is omdat we zelf toestaan erin te geloven dat anderen alles reeds voor ons hebben uitgedacht, dat velen onder ons gestopt zijn met nadenken. Zij denken dat ze zelf niet meer hoeven te denken en doen er alles aan om dat zo te houden. En daar zijn zowel christenen als joden en moslims als 'humanisten' bij.
Uit deze post blijkt jou voorkeur voor evolutie. Aanhangers van een godsdienst houden volgens jou te veel vast aan regels die duizenden jaren oud zijn waardoor ze zich niet kunnen ontwikkelen. Volgens jou kunnen ze zich alleen ontwikkelen als ze zich ontdoen van de oude denkbeelden. Interessante zienswijze. Ik denk dat Godsdienst geen rem hoeft te zijn voor het menselijk denken. Godsdienst en wetenschap zijn verenigbaar. Geloof is een gevoel en wetenschap is rationeel denken.Ik denk dat ze naastelkaar kunnen leven. Er zijn duizenden wetenschappers die ook godsdienstig zijn.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 19:27   #29
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Godsdienst is gebasseerd op geloof. Geloof gaat nooit hand in hand met rationeel denken. Godsdienst beknot dus het rationeel denken van de mens en radicaal of niet, godsdienst is dus altijd gevaarlijk.
Bovendien eigenlijk ook wel compleet voorbijgestreefd daar god(en) onstond om gebeurtenissen te kunnen verklaren waar de mens op dat ogenblik in de geschiedenis nog geen rationele/wetenschappelijke verklaring voor kon geven
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2003, 21:59   #30
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visjesman
Ik denk dat er maar weinig godsdiensten zijn die op macht teren zoals de Christelijke. Dat is gewoon een groot fabriekje.
Fabriekje... Wat ik bedoelde is het volgende: De kerk liet de wereldlijke macht over aan de adel. Dat deed ze dus niet zelf. Meer moet je daar niet achter zoeken. Wel is het zo dat de wereldlijke leider verantwoording moest afleggen aan God.
Oud 29 mei 2003, 22:04   #31
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb op het laatst gezegd dat ik helemaal niks tegen de Islamitische godsdienst heb. Ik probeer helemaal geen vijandsbeeld op te zetten. Maar als antwoord op de initiële vraag van deze thread zou ik zeggen de Islam, omdat ik vrees dat daar idd meer racistische elementen aanwezig zijn. Maar het is niet omdat ik deze conclusie trek dat de Islam mijn vijand wordt. Ik zal een moslim altijd als gelijke behandelen. Maar als deze moslim dat niet doet, tja dan laat ik hem voor wat het is hoor. Ik heb het gevoel dat de culturele christenheid (het soort geloof dat overgebleven is na het leeglopen van onze Kerken) erg openstaat voor andere dingen. We hebben geen missie om de Islam te bestrijden of te bekeren, noch hebben we een haat tegenover joden.

In zekere zin heeft Darwin gelijk als hij zegt dat we meer moeten nadenken en dat we niet mogen blijven zweren bij oude tradities. De mens moet gewoon meer de moed hebben om zichzelf te bevragen. Een gesloten geloof gaat volgens mij vrij moeilijk samen met de wetenschap, een open geloof des te meer. En idd ik denk dat Darwin suggereert dat godsdienst beetje gemakzuchtig is. Dat zij niet meer denken omdat anderen dat al voor hen gedaan hebben. Geloven is een werkwoord hé, je moet daar met een open geest aan werken.
Oud 30 mei 2003, 01:40   #32
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb op het laatst gezegd dat ik helemaal niks tegen de Islamitische godsdienst heb. Ik probeer helemaal geen vijandsbeeld op te zetten. Maar als antwoord op de initiële vraag van deze thread zou ik zeggen de Islam, omdat ik vrees dat daar idd meer racistische elementen aanwezig zijn. Maar het is niet omdat ik deze conclusie trek dat de Islam mijn vijand wordt. Ik zal een moslim altijd als gelijke behandelen. Maar als deze moslim dat niet doet, tja dan laat ik hem voor wat het is hoor. Ik heb het gevoel dat de culturele christenheid (het soort geloof dat overgebleven is na het leeglopen van onze Kerken) erg openstaat voor andere dingen. We hebben geen missie om de Islam te bestrijden of te bekeren, noch hebben we een haat tegenover joden.

In zekere zin heeft Darwin gelijk als hij zegt dat we meer moeten nadenken en dat we niet mogen blijven zweren bij oude tradities. De mens moet gewoon meer de moed hebben om zichzelf te bevragen. Een gesloten geloof gaat volgens mij vrij moeilijk samen met de wetenschap, een open geloof des te meer. En idd ik denk dat Darwin suggereert dat godsdienst beetje gemakzuchtig is. Dat zij niet meer denken omdat anderen dat al voor hen gedaan hebben. Geloven is een werkwoord hé, je moet daar met een open geest aan werken.
Er zijn echter ook veel westerlingen die anders denken dan jij. Zij zien, vooral na de aanslagen van 11 september, de Islam als vijand. Termen als "Islam moet met wortel en tak uitgeroeid worden" worden veelvuldig gebruikt. Er zijn veel mensen die vinden dat moslims hard aangepakt moeten worden. Naar mijn mening zijn deze mensen net zo gevaarlijk als moslimfundamentalisten.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 09:52   #33
rikdil
Vreemdeling

Standaard

GEEF DE MENSEN VAN DE DIVERSE GODSDIENSTEN KENNIS EN
WELVAART EN DAN ZULLEN KERKEN EN MOSKEEN IN DEZELFDE MATEN LEEGLOPEN.

DOOR DE KENNIS ZAL DE MENSHEID NAAR EEN SYMBIOSE VAN VERDRAAGZAAMHEID EVOLUEREN.
rikdil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2003, 22:36   #34
Stefanie
Minister-President

Standaard

Saudi-Arabië heeft veel inkomsten dankzij de olie. Osama Bin Laden komt van daar. Kansen genoeg dus om in Saudi-Arabië welvaart en kennis te creëren maar in plaats daarvan ging hij naar Afghanistan. De kapers van 11 september waren goed opgeleid. Zij hebben in het westen alle kansen gekregen.
Oud 10 juni 2003, 15:10   #35
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb vele geluiden van westerlingen gehoord dat de Islam met wortel en al uitgeroeid moet worden. Ik hoor ook vele negatieve geluiden over de Islam op deze forum. Deze reacties worden zelfs normaal geacht. Een moslim mag echter zulke reacties niet plaatsen. Ik ken weinig moslims die zo negatief denken over het Christendom als velen onder jullie doen over de Islam. Nu vraag ik me af wie een grotere bedreiging voor wie is. Is de Islam een grotere bedreiging voor het Christendom of is het Christendom een grotere bedreiging voor de Islam?
Het christendom (degenen die een christelijke opvoeding hebben genoten) is allang geëvolueerd naar iets dat veel beter zou gedefinieerd worden als atheïsme of humanisme en consoorten.

Van de verhaaltjes uit de Bijbel gelooft bijna geen enkele moderne 'christen' nog iets meer.

Zelfs het het zogezegde 'kerngeloof' van de 'verrijzenis' wordt door praktisch alle 'christenen' naar fabeltjesland verwezen.
ZEG JIJ!

méér dan 50% van de Nederlanders gelooft in mirakels las ik recent.. en wat de USA betreft...:

resultaat van een korte opzoeking in Google:
http://www.google.be/search?q=cache:...hl=nl&ie=UTF-8

en dan moslims "achterlijk" noemen...

(George Magazine bestaat niet meer, de site ook niet) dit komt uit de cache van Google:
Belief in America
A few interesting (and depressing) statistics, according to the December 1996 issue of George magazine (a political magazine that proclaims itself "not just politics as usual"):
[Note: the numbers don't always add up to exactly 100%, due to rounding.]
48% of Americans attend religious services once a week.
37% attend less than once a week.
13% attend on religious holidays only.
60% of Americans believe the world was created in 7 days.
27% don't believe the world was created in 7 days.
13% don't know or refused to answer.
78% of Americans believe in angels.
15% don't believe in angels.
7% don't know or refused to answer.
49% of Americans are pro-life.
42% are pro-choice.
10% don't know or refused to answer.
56% of Americans don't support the Christian Coalition.
29% do support the Christian Coalition.
16% don't know or refused to answer.
67% of Americans believe that other religions are as legitimate as theirs.
20% believe their religion is more legitimate.
14% don't know or refused to answer.
41% of Americans follow the laws of religion over the laws of the land.
37% choose the law of the land over the laws of religion.
23% don't know or refused to answer.
55% of Americans believe that there is life on other planets.
Of those, 53% believe that aliens have visited us in the last century.
And of those, 70% believe the government is covering it up.

Broken down by partisan beliefs:

Liberals Conservatives Belief
45% 70% 7-day Creation
58% 30% Evolution
67% 79% Life after death
76% 79% Heaven
69% 83% Hell
72% 82% Angels
76% 87% Miracles
40% 30% Reincarnation
44% 41% Ghosts
29% 27% Astrology

: :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 15:24   #36
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:
Ik heb vele geluiden van westerlingen gehoord dat de Islam met wortel en al uitgeroeid moet worden. Ik hoor ook vele negatieve geluiden over de Islam op deze forum. Deze reacties worden zelfs normaal geacht. Een moslim mag echter zulke reacties niet plaatsen. Ik ken weinig moslims die zo negatief denken over het Christendom als velen onder jullie doen over de Islam. Nu vraag ik me af wie een grotere bedreiging voor wie is. Is de Islam een grotere bedreiging voor het Christendom of is het Christendom een grotere bedreiging voor de Islam?
Het christendom (degenen die een christelijke opvoeding hebben genoten) is allang geëvolueerd naar iets dat veel beter zou gedefinieerd worden als atheïsme of humanisme en consoorten.

Van de verhaaltjes uit de Bijbel gelooft bijna geen enkele moderne 'christen' nog iets meer.

Zelfs het het zogezegde 'kerngeloof' van de 'verrijzenis' wordt door praktisch alle 'christenen' naar fabeltjesland verwezen.
ZEG JIJ!

méér dan 50% van de Nederlanders gelooft in mirakels las ik recent.. en wat de USA betreft...:

(George Magazine bestaat niet meer, de site ook niet) dit komt uit de cache van Google:
Belief in America
A few interesting (and depressing) statistics, according to the December 1996 issue of George magazine (a political magazine that proclaims itself "not just politics as usual"):
42% are pro-choice.

Liberals Conservatives Belief
45% 70% 7-day Creation
58% 30% Evolution
67% 79% Life after death
76% 79% Heaven
69% 83% Hell
72% 82% Angels
76% 87% Miracles
40% 30% Reincarnation
44% 41% Ghosts
29% 27% Astrology

Oud 10 juni 2003, 15:33   #37
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Citaat:
Citaat:

ZEG JIJ!

Belief in America
42% are pro-choice.

Liberals-----Conservatives---- Belief
45%-------------------70%-------7-day Creation
58%-------------------30%------Evolution
67%-------------------79%------ Life after death
76%------------------79%------ Heaven
69%------------------83%------ Hell
72%-----------------82%------- Angels
76%-----------------87%--------Miracles
40%-----------------30%--------Reincarnation
44%-----------------41%--------Ghosts
29%-----------------27%--------Astrology

enkele problemen met het formatteren....
Oud 10 juni 2003, 15:36   #38
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

U hebt net gezegd dat Amerikanen achterlijk zijn.
Oud 10 juni 2003, 15:39   #39
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Damn... Weer een publiek geheim naar de kloten...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2003, 15:41   #40
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Damn... Weer een publiek geheim naar de kloten...
Er zijn misschien maar 500,000 Amerikanen van de 350 miljoen die weten waar Belgie ligt, maar vergeet nooit dat ze alle 500,000 in het leger zitten.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be