Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2005, 21:33   #21
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217
Als ik het dus goed begrijp:
- Ik haal geen digitale tv in huis: ik betaal evenveel en verlies BBCWorld, CNN, Arte, France 3 en nog een aantal andere
- Ik haal wel digitale tv in huis: ik betaal meer en krijg een aantal zenders meer

Lijkt inderdaad zeer sterk op een rip off
Je abonnementsgeld blijft hetzelfde. Je krijgt zoiezo een digitaal signaal. Het enige wat je moet kopen (of huren) is een digibox voor 200 €. (of als je enkel al je oude zenders wil behouden een speciale tuner waar je 50 € voor moet geven als waarborg) Je betaalt dus niet meer.
Oud 22 juni 2005, 23:15   #22
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?
Je abonnementsgeld blijft hetzelfde. Je krijgt zoiezo een digitaal signaal. Het enige wat je moet kopen (of huren) is een digibox voor 200 €. (of als je enkel al je oude zenders wil behouden een speciale tuner waar je 50 € voor moet geven als waarborg) Je betaalt dus niet meer.
Hoe kunnen dan eigenlijk een aantal zender verdwijnen? Als toch alles blijft uitgezonden worden...
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 00:35   #23
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!?

Toch mee oppassen zelle. Als ik hier (Florida) een abonnement neem krijg ik er gratis 4 digitale set top boxen bij zodat ik in vier kamers kan kijken:

http://www.directv.com/DTVAPP/get_di...rrentoffer.dsp

Die digiboxen kopen ze in het groot aan en betalen ze minder als 30 euro voor, maar gij moogt wel 200 leggen.

Ze zouden moeten blij zijn dat ge bij hun diensten wilt kopen en u gratis zo'n box geven omdat ge hun gekozen hebt.

Mjah...jarenlang staatsmonopolie heeft ervoor gezorgd dat de belg gewoon is om in het zak gezet te worden door de kabelmaatschappijen.
Oud 23 juni 2005, 00:46   #24
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Hoe kunnen dan eigenlijk een aantal zender verdwijnen? Als toch alles blijft uitgezonden worden...
Die digibox demoduleert het digitale signaal (het is trouwens gewoon MPEG2 hoor), ze kunnen dan selecteren welke zenders ge kunt decoderen en welke niet etc. Vrij primitief systeem.
Oud 23 juni 2005, 08:09   #25
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
ze kunnen dan selecteren welke zenders ge kunt decoderen en welke niet etc.
Ho wacht... ik dacht dat die kerel van Telenet op de Zevende Dag zei dat je de zenders niet kan ontvangen omdat ze niet digitaal uitzenden. Bedoel je dat in feite Telenet gewoon beslist heeft om lukraak enkele zenders te blokkeren?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Johan217 on 23-06-2005 at 09:10
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ho wacht... ik dacht dat die kerel van Telenet op de Zevende Dag zei dat je de zenders niet kan ontvangen omdat ze niet digitaal uitzenden. Bedoel je dat in feite Telenet gewoon beslist heeft om lukraak enkele zenders te blokkeren?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Ho wacht... ik dacht dat die kerel van Telenet op de Zevende Dag zei dat je de zenders niet kan ontvangen omdat ze niet digitaal uitzenden. Bedoel je dat in feite Telenet gewoon beslist heeft om lukraak enkele zenders te verwijderen?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Johan217 : 23 juni 2005 om 08:10.
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 09:19   #26
groen!?
Provinciaal Statenlid

groen!?'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ho wacht... ik dacht dat die kerel van Telenet op de Zevende Dag zei dat je de zenders niet kan ontvangen omdat ze niet digitaal uitzenden. Bedoel je dat in feite Telenet gewoon beslist heeft om lukraak enkele zenders te blokkeren?
Die zenders 'verdwijnen' als analoog signaal om plaats te maken voor de nieuwe digitale zenders. (die veel minder plaats innnemen) Maar ze worden wel op hun beurt omgezet in digitaal signaal en je kan ze dus opnieuw ontvangen met een digibox of een kleine tunerkaart
Oud 23 juni 2005, 10:07   #27
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die digibox demoduleert het digitale signaal (het is trouwens gewoon MPEG2 hoor), ze kunnen dan selecteren welke zenders ge kunt decoderen en welke niet etc. Vrij primitief systeem.
maw: zelf zo een kastje maken en tis gefixt?
Oud 23 juni 2005, 10:08   #28
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mjah...jarenlang staatsmonopolie heeft ervoor gezorgd dat de belg gewoon is om in het zak gezet te worden door de kabelmaatschappijen.
Tis hier nog steeds monopolie, alleen niet meer door de staat. We mogen nog altijd niet kiezen bij welke maatschappij wij onze tv gaan halen.

Ik vraag me echt af wanneer ze daar werk van gaan maken. Dit is toch tegen de Europese monopolie-richtlijn? Waarom mogen kabelmaatschappijen wat telefoonmaatschappijen niet mogen?
Oud 23 juni 2005, 10:09   #29
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ho wacht... ik dacht dat die kerel van Telenet op de Zevende Dag zei dat je de zenders niet kan ontvangen omdat ze niet digitaal uitzenden. Bedoel je dat in feite Telenet gewoon beslist heeft om lukraak enkele zenders te blokkeren?
Volgens hun de minst bekekenen (en met Arte en TVE hebben ze ook wel gelijk, lijkt me. Maar CNN? )
Oud 23 juni 2005, 10:12   #30
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Die digiboxen kopen ze in het groot aan en betalen ze minder als 30 euro voor, maar gij moogt wel 200 leggen.
Ze zouden moeten blij zijn dat ge bij hun diensten wilt kopen en u gratis zo'n box geven omdat ge hun gekozen hebt.
Ge kiest hun niet, he. Ge kiest ofwel wel ofwel geen kabel.

Maar dit betekent toch dat in een mum van tijd concurrentie van digiboxen moeten zijn. Tis gewoon een kwestie van (normaal korte) tijd en we kunnen digiboxen van €50 kopen...

Anders begin ik wel een zaakje. TomB, kunt ge me de assemblage-fiches es doorsturen? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by DaBlacky on 23-06-2005 at 11:13
Reason:

Citaat:

Maar dit betekent toch dat in een mum van tijd concurrentie van digiboxen moeten zijn. Tis gewoon een kwestie van (normaal korte) tijd en we kunnen digiboxen van €50 kopen...

Anders begin ik wel een zaakje. TomB, kunt ge me de assemblage-fiches es doorsturen? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Anders begin ik wel een zaakje. TomB, kunt ge me de assemblage-fiches es doorsturen? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 23 juni 2005 om 10:13.
Oud 23 juni 2005, 11:07   #31
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens hun de minst bekekenen (en met Arte en TVE hebben ze ook wel gelijk, lijkt me. Maar CNN? )
Minst bekeken? Voor BBCWorld kan dat kloppen ja, want om 19:00 moet die plaats maken voor Arte (die gedeelde kanalen is nog zoiets waar ik kwaad van word).
Johan217 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2005, 11:56   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wat gebeurt er met die maffe zender die een hele dag door non-objecten probeert te slijten zoals een appelsienpers of een luchtmatras?
Dat mag wat mij betreft verdwijnen.
Oud 23 juni 2005, 12:18   #33
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
(die gedeelde kanalen is nog zoiets waar ik kwaad van word).
Interelectra!!

Hier zijn maar 2 frequenties waar in totaal dus 4 zenders op worden gedeeld: CNBC/NGC en MTV/Nickelodeon
Oud 23 juni 2005, 12:50   #34
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interelectra!!

Hier zijn maar 2 frequenties waar in totaal dus 4 zenders op worden gedeeld: CNBC/NGC en MTV/Nickelodeon
Ik zou in ieder gavel CNBC als apparte zender willen kunnen krijgen. Al was het maar om de Tonight Show met Jay Leno nooit te hoeven missen. Met de mogelijkheden van digitale televisie ( later oproepen ) zou dat wel eens kunnen.
Oud 23 juni 2005, 13:10   #35
DaBlacky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik zou in ieder gavel CNBC als apparte zender willen kunnen krijgen. Al was het maar om de Tonight Show met Jay Leno nooit te hoeven missen.
ik merk juist dat jullie ook maar 2 frequenties aan channelsharing doen...

Citaat:
Met de mogelijkheden van digitale televisie ( later oproepen ) zou dat wel eens kunnen.
Waarschijnlijk.

Maar jullie hebben een pak minder frequenties.
analoog: Telenet: 30; Interelectra: 42
digitaal: Telenet: 35; Interelectra: 45

kostprijs: Telenet: 148,68; Interelectra; 127.38

Daarenboven verkoopt Interelectra hun digiboxen niet zelf, maar laten ze die door electronicazaken verkopen, wat concurrentie stimuleert (momenteel zijn de richtprijzen €179 voor een digibox en €20 voor een smartcard).

Ik wil nu niet moeilijk doen, maar...
Oud 23 juni 2005, 13:19   #36
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

DaBlacky,

Ik wil gewoon het beste kopen wat er op de markt is. Dat wil zeggen , een digitale televisiebox met zoveel mogelijk kanalen, minimum de huidige kanalen.

Wie moet ik vragen? Telenet of Interelectra? En heeft Belgacom ook niet iets aangeboden?

dank bij voorbaat.
Oud 23 juni 2005, 15:01   #37
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En BBC world dan? steengoeie post, is CNN met diepgang en zonder reclame.
Een programma zoals Top Gear bvb (zenden ze de zondag ook wel uit op BBC) is een van de beste programma's die momenteel op de kabel loopt.
Ook van die diepte reportages zijn top.
Oud 23 juni 2005, 15:13   #38
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige zenders zenden digitaal uit, anderen analoog. Het is een koud kunstje om die omzetting te doen als operator. Die hele business is echter rot, het zou kunnen dat sommige zenders niet willen analoog of digitaal zijn.
Oud 23 juni 2005, 15:15   #39
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maw: zelf zo een kastje maken en tis gefixt?
Als je weet welke sleutel gebruikt wordt kwa encryptie wel ja. Dat zou ik echter niet aanraden, het is illegaal.
Oud 23 juni 2005, 15:18   #40
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis hier nog steeds monopolie, alleen niet meer door de staat. We mogen nog altijd niet kiezen bij welke maatschappij wij onze tv gaan halen.

Ik vraag me echt af wanneer ze daar werk van gaan maken. Dit is toch tegen de Europese monopolie-richtlijn? Waarom mogen kabelmaatschappijen wat telefoonmaatschappijen niet mogen?
Er is geen monopolie, jij kan bvb. ook Astra contacteren voor TV signaal. Verder is het in theorie niet onmogelijk een tweede netwerk aan te leggen, het probleem is echter de kost, wil jij alle straten van Belgie openleggen om te concurreren met 1 van de beste backbones ter wereld? (het telenet fiber netwerk). Dat is ondenkbaar in deze tijd. In 1995 had je daar misschien nog investeerders voor kunnen vinden, maar nu is het gewoonweg financieel niet haalbaar.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be