![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent inderdaad beter af met een woning die voldoet, dan met een woning die niet voldoet. Maar of ik je redenering snap, ... dat is wat anders.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Gouverneur
|
![]() Anyway, we hebben net toch maar besloten om een tweetal jaar te huren. Uiteindelijk weten we allebei nog niet waar we werk gaan vinden en de prijzen liggen nu toch te hoog zodat we teveel zouden moeten lenen om het op 20 jaar te houden en nog fiscaal aantrekkelijk te zijn.
+ het risico op onze spaarcenten is te groot + minder kopzorgen ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door genehunter : 19 juni 2005 om 14:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Zoek je vast werk?
Overheid. Gemiddeld gezien biedt de overheid de meest stabiele loopbaan. Zo simpel is het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Aangezien in Vlaanderen 70-80% van de bevolking een eigen huis heeft, en aangezien er nu niet direct een stijging van de populatie zit aan te komen, komt het kopen-verkopen van huizen me over als doorspelen van de zwarte piet binnenin een kleiner wordend groepje. Een groep die bovendien volgens het verstrijken van de tijd minder geld zal hebben om in bakstenen te steken"
- best verdienenden gaan op pensioen en zullen het met heeel wat minder moeten stellen - stijgende werkloosheid |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Schaf alle kunstmatige belastingstarieven en voordelen omtrend huizen af.
Alle kosten trek je af, alle opbrengsten worden belast in de personenbelasting samen met de rest van uw inkomen. Ook de meerwaarde bij verkoop belast je vol in de personenbelasting. Het KI is voor niets nodig. Een hoop ambetantenaren die we allemaal moeten betalen en een reeks aan trukjes om toch maar zoveel mogelijk te ontwijken en te ontduiken.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ik vind dat nogal wat particulieren er een eigenaardig aantal "eigendommen" op naam heeft en waar een "zelfstandig nv of bvba" er toch serieus voor mag afdokken. Dus beiden spelen hetzelfde spel, maar één iemand heeft de slechte kaart getrokken. Zeg nu zelf, heb ik gelijk of heb ik geen gelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uit menselijke overweging kan je een vrijstelling voor een eerste schijf inkomen per persoon voorzien. Combineer dat met een lage aanslagvoet (10%, 15%) en je economie krijgt zo'n boost (cfr. Ierland, Nieuw-Zeeland) dat je amper nog een sociaal stelsel nodig hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoe kun je nou van de overheid verwachten dat ze bijspringen in je eigen huis?
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge doet daar een hoop beweringen waar ik mijn twijfels over heb.
Citaat:
Citaat:
Ik heb anders nogal het gevoel dat huurprijzen van woningen van goede kwaliteit hoog zijn en omgekeerd. Wel is het zo dat de prijs van de woningen in het algemeen hoog is en dus de huurprijzen ook. Een woning betekent nu eenmaal een kapitaal. De eigenaar wilt dus de rente op dat kapitaal plus zijn onkosten via de huurprijs ontvangen Citaat:
Als huurder ben ik immers beschermd en het is de eigenaar die voor de herstellingskosten moet opdraaien. Als eigenaar moet ik die kosten van mijn eigen pensioentje betalen. Iemand met ook nog eens ziektekosten zal de keuze moeten maken. Ik heb al veel huizen van eigenaars gezien die totaal onbewoonbaar waren toen ze stierven. Ja hoor, arm zijn heeft ook zo zijn voordelen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |