Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2005, 00:00   #21
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Het was maar om aan te tonen dat die kwestie van dopen op 18 jaar waardeloos was. Een kind zal immers door de ouders altijd vanuit een bepaalde levensbeschouwing grootgebracht worden of het nu een of ander ritueel ondergaan heeft of niet. Blijkbaar was de strekking u ontgaan. Ik neem mijn woorden dus terug : progressieven zijn wel dom.
ff een vraagje als een persoon zichzelf wil laten ont-dopen, gebeurd dit gratis, of moet hij daarvoor een bepaalde som betalen?
Oud 19 juni 2005, 00:04   #22
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
*zucht*

Die kwestie van dopen op 18 jaar is helemaal niet waardeloos. Het gaat om een levensbeschouwelijke keuze die men in alle vrijheid moet kunnen nemen en die niet door de ouders mag opgelegd worden.
Nu gaat u waarempel ook nog alle ouders verplichten hun kinderen levensbeschouwelijk neutraal op te voeden. Zoveel humor kan een mens toch niet aan. Heb medelijden.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 00:05   #23
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
ff een vraagje als een persoon zichzelf wil laten ont-dopen, gebeurd dit gratis, of moet hij daarvoor een bepaalde som betalen?
Dat moet u niet aan mij vragen. Vraag dat aan de koster. Vraag dan ook eens hoe het zit met de strafrechtelijke immuniteit van de hogere clerus.
Oud 19 juni 2005, 00:07   #24
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaat u waarempel ook nog alle ouders verplichten hun kinderen levensbeschouwelijk neutraal op te voeden. Zoveel humor kan een mens toch niet aan. Heb medelijden.
En u hebt de pretentie om "progressieven" dom te noemen?

Hoe de ouders hun kinderen opvoeden, heeft hier NIETS mee te maken. Het gaat om het opleggen van het lidmaatschap van een sekte.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 00:12   #25
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
En u hebt de pretentie om "progressieven" dom te noemen?

Hoe de ouders hun kinderen opvoeden, heeft hier NIETS mee te maken. Het gaat om het opleggen van het lidmaatschap van een sekte.
Dus kinderen mogen zo streng katholiek als mogelijk opgevoed worden, ze mogen enkel niet officieel deel van de kerk uitmaken. Volgens u telt dus enkel het dragen van een lidkaart, niet het ideeëngoed dat opgelegd wordt. U bewijst dat mijn "pretentie" gerechtvaardigd is.
Oud 19 juni 2005, 00:19   #26
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus kinderen mogen zo streng katholiek als mogelijk opgevoed worden, ze mogen enkel niet officieel deel van de kerk uitmaken. Volgens u telt dus enkel het dragen van een lidkaart, niet het ideeëngoed dat opgelegd wordt. U bewijst dat mijn "pretentie" gerechtvaardigd is.
Dat zou wel eens een financiele dobber kunnen zijn voor de katholieke kerk toch?
Oud 19 juni 2005, 00:19   #27
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat nogal onzinnig. Een doopsel ondergaan op een leeftijd dat je nog niet eens weet wat er allemaal gaande is heeft totaal geen waarde voor het betreffende individu en is dus bijgevolg ongeldig. Trouwens waarom heeft de RK anders de plechtige communie en het vormsel in het leven geroepen? Dat was de hernieuwing van de doopgelofte op een leeftijd dat het kind instaat is te begrijpen waarover het gaat, dacht ik zo.
Althans voor zover ik me er nog iets van herinner.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 00:24   #28
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Ik vind dat nogal onzinnig. Een doopsel ondergaan op een leeftijd dat je nog niet eens weet wat er allemaal gaande is heeft totaal geen waarde voor het betreffende individu en is dus bijgevolg ongeldig.
De doop is dan ook gewoon het ritueel waarmee een kind opgenomen wordt in de geloofsgemeenschap.
Oud 19 juni 2005, 00:25   #29
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968
Dat zou wel eens een financiele dobber kunnen zijn voor de katholieke kerk toch?
Het is dus weer een centenkwestie. Hoe laag bij de gronds.
Oud 19 juni 2005, 00:35   #30
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u volslagen idioot, of doet u maar alsof? Mij gaat het er alleen om dat de kerk subsidies ontvangt van MIJN belastinggeld, omdat mijn ouders zo dom waren om mij te laten dopen. De opvoeding die ze me al dan niet gaven, heeft daar - zoals gezegd - NIETS, maar dan ook NIETS te maken.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 19 juni 2005, 00:36   #31
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, integendeel zelfs. Wat de katholieke kerk nu doet, noem ik meer bandieterij, althans zo zie ik het.
Oud 19 juni 2005, 00:36   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is daar laag bij de gronds aan? Als het over de koning gaat, schroomt u er toch ook niet voor om de hele monarchie te reduceren tot een centenkwestie?

Citaat:
Oud 19 juni 2005, 09:14   #33
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Kunnen al die tegenstanders eens uitleggen wat voor negatieve gevolgen het homohuwelijk heeft op hun persoonlijk leven?

Dan nog iets over die hypocriete Kerk: eerst 'naastenliefde' prediken en dan doodleuk meelopen in een betoging voor intolerantie en uitsluiting. Mijn walging voor het instituut kerk bereikt alweer een hoogtepunt.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 11:12   #34
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat MIJ vooral intresseerd aan die homo-kwesties is het feit dat die pilarenbijters pissig worden en in hun waarden getest worden...
Al dat socio-verantwoord gehuppeldepup daarrond is bijzaak.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 12:32   #35
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
ugh, als ik dit vergelijk met wat je anders post ben ik heel erg aangenaam verrast. Er is vanavond toch zeker één vooroordeel gesneuveld.

Ben ik echt zo een klootzaak dan meestal :// Ik ben soms pissed als hier iets post, sorry..

Ik kan homo's wel begrijpen want ze worden soms uitgesloten uit de maatschappij, juist gelijk migranten zoals ik[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Shizie on 19-06-2005 at 13:32
Reason:
--------------------------------

Citaat:
ugh, als ik dit vergelijk met wat je anders post ben ik heel erg aangenaam verrast. Er is vanavond toch zeker één vooroordeel gesneuveld.

Ben ik echt zo een klootzaak dan meestal :// Ik ben soms pissed als hier iets post, sorry..

Ik kan homo's wel begrijpen want ze worden soms uitgesloten uit de maatschappij, juist gelijk migranten zoals ik[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:

Ik kan homo's wel begrijpen want ze worden soms uitgesloten uit de maatschappij, juist gelijk de migranten zoals ik[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Shizie : 19 juni 2005 om 12:32.
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2005, 18:29   #36
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Bent u volslagen idioot, of doet u maar alsof? Mij gaat het er alleen om dat de kerk subsidies ontvangt van MIJN belastinggeld, omdat mijn ouders zo dom waren om mij te laten dopen. De opvoeding die ze me al dan niet gaven, heeft daar - zoals gezegd - NIETS, maar dan ook NIETS te maken.
Hierboven ging het u nog om het opleggen door de ouders van het lidmaatschap van een "sekte" wat voorkomen moest worden. Nu is het heikel punt ineens een centenkwestie. Idioot is eerder hij die zich niet meer herinnert wat hij even ervoor gezegd heeft.
Oud 19 juni 2005, 18:32   #37
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Wat is daar laag bij de gronds aan? Als het over de koning gaat, schroomt u er toch ook niet voor om de hele monarchie te reduceren tot een centenkwestie?
Tiens. Tiens. En waar heb ik mij dan schuldig gemaakt aan deze reductie?
Oud 19 juni 2005, 21:49   #38
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hierboven ging het u nog om het opleggen door de ouders van het lidmaatschap van een "sekte" wat voorkomen moest worden. Nu is het heikel punt ineens een centenkwestie. Idioot is eerder hij die zich niet meer herinnert wat hij even ervoor gezegd heeft.
OMG... Ben jij hier nu een beetje met mijn voeten aan het rammelen, of ben jij echt zo kortzichtig? Aan dat lidmaatschap hangt voor de katholieke sekte een subsidie vast die in heel wat gevallen volkomen onterecht is. Wat kan mij het schelen hoe ouders hun kinderen wensen op te voeden? Als ze omwille van die religieuze prietpraat opgroeien tot volkomen gefrustreerde en isfunctionele volwassenen, dan hebbe ze het alleen zichzelf te verwijten (hoewel ze dat zelden doen...). Het ging ALTIJD al om de centenkwestie; je zal van mij geen andersluidende berichten op dit forum vinden. Nu duidelijk genoeg, of zal ik er nog een tekeningetje bijmaken?

Citaat:
Oud 19 juni 2005, 22:03   #39
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
OMG... Ben jij hier nu een beetje met mijn voeten aan het rammelen, of ben jij echt zo kortzichtig? Aan dat lidmaatschap hangt voor de katholieke sekte een subsidie vast die in heel wat gevallen volkomen onterecht is. Wat kan mij het schelen hoe ouders hun kinderen wensen op te voeden? Als ze omwille van die religieuze prietpraat opgroeien tot volkomen gefrustreerde en isfunctionele volwassenen, dan hebbe ze het alleen zichzelf te verwijten (hoewel ze dat zelden doen...). Het ging ALTIJD al om de centenkwestie; je zal van mij geen andersluidende berichten op dit forum vinden. Nu duidelijk genoeg, of zal ik er nog een tekeningetje bijmaken?
Er staat wat er staat rafke : opleggen van lidmaatschap. Niks over centen. Als het toch een centenkwestie is probeer dan het parlement de financieringswijze te laten veranderen. Er is in dat geval helemaal geen reden om het dopen van kinderen te verbieden. Begin al maar te tekenen want eigen postings lezen schijnt een probleem te zijn.

Laat ook eens weten waar ik de monarchiediscussie gereduceerd heb tot een centenkwestie.
Oud 19 juni 2005, 22:10   #40
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Ben ik echt zo een klootzaak dan meestal ://
euh, zo kom je toch ferm over hoor...

I
Citaat:
k ben soms pissed als hier iets post, sorry..
en dat is dan duidelijk te merken

Citaat:
Ik kan homo's wel begrijpen want ze worden soms uitgesloten uit de maatschappij, juist gelijk migranten zoals ik
Nou, je slaagt er dan duidlijk in om op anderskleurige migranten te kappen, om in de verdeel-en-heerstactiek van de burgerij te stappen.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be