Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Problemen met vreemdelingen moeten opgelost worden door :
Er zijn geen problemen met niet Europese vreemdelingen 2 7,14%
Iedereen zou recht mogen hebben om zich in Belgie te vestigen 5 17,86%
Sommige moeten uitgewezen worden, maar de meerderheid mag blijven 10 35,71%
Massale deportaties van alle mensen van niet Europese afkomst uit Europa 9 32,14%
Nieuw holocaust zou alles oplossen, geen mens = geen probleem 2 7,14%
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2005, 23:01   #21
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ja ben ik afkomstig uit Rusland, ben 28 en woon 13 jaar in Belgie ben dus een allochtoon...
Ik herlees nog eens je openingspost en vraag je : 'Wat blijf jij hier doen ?'
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 23:01   #22
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Levertraan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Een paspoort zowieso niks, dat is maar een vodje papier.
En verder heb je gelijk. Ieder individu moet apart worden beoordeeld en niet volgens de geografische ligging van zijn land van herkomst, huidskleur, religie of wat dan ook.
Tja, een paspoort.. Noem het de identiteit die iemand zich aanmeet. Wanneer het "Belg zijn" zo verwaterd valt men terug op andere identiteiten. Neem nu bijvoorbeeld autochtoon of allochtoon. Deze identiteiten bestaan niet officieel, maar worden in praktijk meer toegepast dan men denkt..
Levertraan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2005, 23:04   #23
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Tja, een paspoort.. Noem het de identiteit die iemand zich aanmeet. Wanneer het "Belg zijn" zo verwaterd valt men terug op andere identiteiten. Neem nu bijvoorbeeld autochtoon of allochtoon. Deze identiteiten bestaan niet officieel, maar worden in praktijk meer toegepast dan men denkt..
Wat is dat ? Een Belg ? Zet een Vlaming bij een Waal en je hebt twee totaal verschillende culturen, nochtans zijn ze beiden Belg.
Oud 27 juni 2005, 23:10   #24
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Jij beoordeelt dus mensen op basis van waar hun wieg heeft gestaan ?
Ik maak dit onderscheid enkel en alleen om te beoordelen of het gepast is of bepaalde groepen zich zomaar in Europa kunnen komen vestigen. Er zijn natuurlijk individuen die geen Europees-bloed door de aderen hebben waar ik het meer mee eens kan zijn dan een mede-Europeaan, maar wilt dit zeggen dat ik daarom bepaalde kolonies in Europa van achterlijke culturen moet tolereren..?
Oud 27 juni 2005, 23:12   #25
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Ik maak dit onderscheid enkel en alleen om te beoordelen of het gepast is of bepaalde groepen zich zomaar in Europa kunnen komen vestigen. Er zijn natuurlijk individuen die geen Europees-bloed door de aderen hebben waar ik het meer mee eens kan zijn dan een mede-Europeaan, maar wilt dit zeggen dat ik daarom bepaalde kolonies in Europa van achterlijke culturen moet tolereren..?
De vraag is natuurlijk, wanneer is een cultuur achterlijk en vooral, wie zal dat bepalen ?
Oud 27 juni 2005, 23:15   #26
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Wat is dat ? Een Belg ? Zet een Vlaming bij een Waal en je hebt twee totaal verschillende culturen, nochtans zijn ze beiden Belg.
Inderdaad. Een voorbeeld van nog zo'n onofficieel bestaande identiteiten..
Oud 27 juni 2005, 23:17   #27
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De vraag is natuurlijk, wanneer is een cultuur achterlijk en vooral, wie zal dat bepalen ?
Soms heb ik de indruk dat de meest achterlijke cultuur de huidige Europese is.. Een ware zelfmoordcultuur waar amper nog gebaard wordt en waar nihilisme hoogtij viert.
Oud 27 juni 2005, 23:24   #28
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Soms heb ik de indruk dat de meest achterlijke cultuur de huidige Europese is.. Een ware zelfmoordcultuur waar amper nog gebaard wordt en waar nihilisme hoogtij viert.
Ik vind Europa, of meer specifiek Vlaanderen, de meest fantastische plek op aarde. Ik wil echt nergens anders heen. Regelmatig trek ik dan ook de rest van de wereld in, en telkens stel ik hetzelfde vast. Wij hebben hier godverdomme nogal geluk. Je kan hier gaan en staan waar je wil. Je kan zeggen en doen wat je wil. Je hoeft hier zelfs niet te werken als je niet wil. En nog zijn er hier zoveel met een BMW-syndroom.
Oud 27 juni 2005, 23:33   #29
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik vind Europa, of meer specifiek Vlaanderen, de meest fantastische plek op aarde. Ik wil echt nergens anders heen. Regelmatig trek ik dan ook de rest van de wereld in, en telkens stel ik hetzelfde vast. Wij hebben hier godverdomme nogal geluk. Je kan hier gaan en staan waar je wil. Je kan zeggen en doen wat je wil. Je hoeft hier zelfs niet te werken als je niet wil. En nog zijn er hier zoveel met een BMW-syndroom.
Vlaanderen is idd een heel leuk plekje. Ik ken trouwens geen andere plaats waar er natuurlijke blonde, zwarte, bruine, en roodharige vampen worden geboren met groen, blauw, bruin of grijze ogen die mij verleidelijk verleiden. En nog zijn er mensen die Vlaanderen niet divers genoeg vinden.

Toch is het consumentarisme een groot probleem in geheel Europa. Ook beseffen veel te weinig mensen dat ze deel uitmaken van de geschiedenis die Europa vormt. Ze vinden het normaal dat over 50 jaar Europa even welvarend zal zijn als nu. Een wereld waar de grootmacht communistisch is en bekrompen van geest is geen utopie meer. Over 20 jaar ligt China ver voorop. Hoe nihilistisch Europa hierop zal reageren..
Oud 27 juni 2005, 23:43   #30
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
ja ben ik afkomstig uit Rusland, ben 28 en woon 13 jaar in Belgie ben dus een allochtoon...
Ahzo.

Waarom vindt je dat andere vreemdelingen weg moeten?

Ik vind dat de multicultiraliteit een land juist siert.

Maar los daarvan:
het zou toch ook volledig unfair zijn als 'de grenzen ooit gesloten zouden worden', want waar trek je dan de grens? Degene die net binnen was mag nog binnenkomen. Maar degene die nog net één been op de ladder van 't vliegtuig had en de andere nog net niet neergezet op Belgisch grondgebied moet terug (ook al is dat het kind van degene die dus wel mag blijven...)?

En waarom sommige wel en andere niet?

Iedereen moet toch het recht hebben om te leven waar hij wil?
Als iemand denkt dat hij/zij in België gelukkiger kan worden, laat hem dan maar afkomen.
Zelf zou ik niet willen dat als ik morgen zin heb om naar China ofzo te verhuizen ze daar opeens gaan zeggen 'tututut, we laten geen vreemden binnen'. Wat voel je dan? Afgunst, wrok, geshoqueerdheid, woede, wraak?
Zoiets kan op lange termijn niet tot iets goeds leiden. En ook niet op korte termijn volgens mij... het is noch ethisch verantwoord.
Oud 27 juni 2005, 23:47   #31
Levertraan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Een multicultureel land is een land dat geen oorlogen meer kan voeren tegenover anderen maar zelf constant met zichzelf in oorlog dreigt te geraken.
Oud 27 juni 2005, 23:47   #32
Groentje-18

Standaard

Ikzelf doe (zoveel mogelijk) mijn best om geen onderscheid te maken tussen mensen. (Ik moet mijn best doen, omdat ons langs alle kanten wordt opgedrongen dit wel te doen). Ik zie er het nut namelijk niet van in... Onderscheid maken tussen mensen op basis van afkomst, geslacht enzovoort om ze daarna in een negatief vakje te steken of ze iets te onthouden heeft nog nooit tot iets positiefs geleidt, en zal daar ook nooit toe leiden ...
Oud 28 juni 2005, 01:02   #33
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Oef, Groentje-18 is aangekomen. De argumentatie kan beginnen mannen.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 01:35   #34
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Oef, Groentje-18 is aangekomen. De argumentatie kan beginnen mannen.
??
Ik begrijp 't niet ...
Oud 28 juni 2005, 01:55   #35
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Van een verrassing gesproken.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2005, 01:59   #36
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik rook al sarcasme ...
Oud 28 juni 2005, 02:00   #37
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Die was trouwens zo grof dat ze best wel goed was.

Maareuh, ben jij altijd zo duf?
Oud 28 juni 2005, 02:05   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De pure, nationalistische extreem-vlaamsbloedigen kan ik ook niet luchten. Een beetje Europese circulatie van ideeën en vlees is veel verrijkender. Maar daarom is men toch niet verplicht om het migrantenbegrip te veralgemenen, en geen onderscheid meer te mogen maken tussen Europese cultuurverwanten, en hordes paupers die met gammele bootjes de Middelandse Zee bevaren.
Wat is volgens u het oh zo grote verschil tussen mensen afkomstig uit Europa en mensen afkomstig uit andere continenten?
Oud 28 juni 2005, 02:06   #39
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Een multicultureel land is een land dat geen oorlogen meer kan voeren tegenover anderen maar zelf constant met zichzelf in oorlog dreigt te geraken.
Uw definitie is precies nogal subjectief ...
Oud 28 juni 2005, 02:41   #40
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat we beter de vraag kunnen stellen: moeten ze hier zijn en wat kunnen we leren uit landen (vb Denemarken of Nederland) die op dat vlak een ander beleid voeren ?
Ik denk heel veel. Wil men multicultuur dan zal het alleszins drastisch moeten veranderen, niet zoals nu dus. Ik ben voor het behoud van de Vlaamse cultuur.
Ik zie niet in wat daar mis mee is.
Akkoord dat het leuk is dat ge eens ne kebab kunt eten maar je moet ook zien welke oorzaken het met zich meebrengt. Daarmee bedoel ik vooral de criminaliteit. Ik denk dat we voor ons moeten uitmaken dat het geen goede zaak is. Je maakt me niet wijs dat in vele landen als Turkije of Marokko het zó slecht leven is. Als ze dan toch willen verhuizen moet dat maar elders zijn tenzij je je inspant en je volledig integreert dit met van een proef. Hoe wij verder willen als mensen en mensheid kiezen we volledig zelf.
Er is niet zoiets als perfect. Wel weet ik dat het huidige multiculturele beleid (100.000 illegalen jaarlijks, tienduizenden onwettige naturalisaties,...) ons meer problemen bijgeeft dan ons vooruit helpt.
Hoe kan je nu in godsnaam racist zijn als die mensen in the first place hier eens niet horen te zijn ? Ik denk eerder dat de huidige regeringspartijen een oogje dicht knijpen en het willen behouden. Omdat dat volgens hun 'verrijkend' zou zijn.

Als mensen het vreemdelingenbeleid in vraag stellen of het willen veranderen valt dat blijkbaar onder de Belgische (ik zeg wel Belgische, want het verschilt van land tot land) anti racisme wetgeving. Ik vind dat het aan de burgers over te laten is en niet aan een politiek correcte elite of aan gesubsidieerde overheidsorganen zoals het centrum voor gelijkheid van kansen die uitvoert (vb Vlaams Blok vervolgen) wat hen bovenhand word opgedragen.
Pas op ik ga deze mensen niet minderwaardig noemen, schelden of aanvallen of wat dan ook maar laat ons land besturen door de mensen die er op zijn minst toch wonen, aub He.
Waarom heb je anders zoiets als grenzen ?[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by separatist on 28-06-2005 at 03:49
Reason:
--------------------------------

Ik denk dat we beter de vraag kunnen stellen: moeten ze hier zijn en wat kunnen we leren uit landen (vb Denemarken of Nederland) die op dat vlak een ander beleid voeren ?
Ik denk heel veel. Wil men multicultuur dan zal het alleszins drastisch moeten veranderen, niet zoals nu dus. Ik ben voor het behoud van de Vlaamse cultuur.
Akkoord dat het leuk is dat ge eens ne kebab kunt eten maar je moet ook zien welke oorzaken het met zich meebrengt. Daarmee bedoel ik vooral de criminaliteit. Ik denk dat we voor ons moeten uitmaken dat het geen goede zaak is. Je maakt me niet wijs dat in vele landen als Turkije of Marokko het zó slecht leven is. Als ze dan toch willen verhuizen moet dat maar elders zijn tenzij je je inspant en je volledig integreert dit met van een proef. Hoe wij verder willen als mensen en mensheid kiezen we volledig zelf.
Er is niet zoiets als perfect. Wel weet ik dat het huidige multiculturele beleid (100.000 illegalen jaarlijks, tienduizenden onwettige naturalisaties,...) ons meer problemen bijgeeft dan ons vooruit helpt.
Hoe kan je nu in godsnaam racist zijn als die mensen in the first place hier eens niet horen te zijn ? Ik denk eerder dat de huidige regeringspartijen een oogje dicht knijpen en het willen behouden. Omdat dat volgens hun 'verrijkend' zou zijn.

Als mensen het vreemdelingenbeleid in vraag stellen of het willen veranderen valt dat blijkbaar onder de Belgische (ik zeg wel Belgische, want het verschilt van land tot land) anti racisme wetgeving. Ik vind dat het aan de burgers over te laten is en niet aan een politiek correcte elite of aan gesubsidieerde overheidsorganen zoals het centrum voor gelijkheid van kansen die uitvoert (vb Vlaams Blok vervolgen) wat hen bovenhand word opgedragen.
Pas op ik ga deze mensen niet minderwaardig noemen, schelden of aanvallen of wat dan ook maar laat ons land besturen door de mensen die er op zijn minst toch wonen, aub He.
Waarom heb je anders zoiets als grenzen ?[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by separatist on 28-06-2005 at 03:48
Reason:

[font=&quot]Ik denk dat we beter de vraag kunnen stellen: moeten ze hier zijn en wat kunnen we leren uit landen (vb Denemarken of Nederland) die op dat vlak een ander beleid voeren ?

Waarom heb je anders zoiets als grenzen ?[/font][/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Ik denk dat we beter de vraag kunnen stellen: moeten ze hier zijn en wat kunnen we leren uit landen (bv Denemarken of Nederland) die op dat vlak een ander beleid voeren ?
Akkoord dat het leuk is dat ge eens ne kebap kunt eten maar je moet ook zien welke oorzaken het met zich meebrengt. Daarmee bedoel ik vooral de criminaliteit. Ik denk dat we voor ons moeten uitmaken dat het geen goede zaak is. Je maakt me niet wijs dat in vele landen als Turkije of Marokko het zó slecht leven is. Als ze dan toch willen verhuizen moet dat maar elders zijn tenzij je je inspant en je volledig integreert dit met van een proef. Hoe wij verder willen als mensen en mensheid kiezen we volledig zelf.
Er is niet zoiets als perfect. Wel weet ik dat het huidige multiculturele beleid (100.000 illegalen jaarlijks, tienduizenden onwettige naturalisaties,...) ons meer problemen bijgeeft dan ons voorruit helpt.
Hoe kan je nu in godsnaam racist zijn als die mensen in the first place hier eens niet horen te zijn ? Ik denk eerder dat de huidige regeringspartijen een oogje dicht knijpen en het willen behouden. Omdat dat volgens hun 'leerrijkend' zou zijn.

Als mensen het vreemdelingenbeleid in vraag stellen of het willen veranderen valt dat blijkbaar onder de Belgische (ik zeg wel Belgische, want het verschilt van land tot land) anti racisme wetgeving. Ik vind dat het aan de burgers over te laten is en niet aan een politieke correcte elite.
Pas op ik ga deze mensen niet minderwaardig noemen, schelden of aanvallen of wat dan ook maar laat ons land besturen door de mensen die er op zijn minst toch wonen, aub he.
Waarom heb je anders zoiets als grenzen ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door separatist : 28 juni 2005 om 02:49.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be