![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik heb het programma ook gezien...
Ik ben allesbehalve een FDW fan (alhoewel die man/partij natuurlijk veel pijnpunten aanwijst, die meestal enkel worden weggehoond... zonder meer). Zo'n bevoorrecht panel als op de EO heb ik evenwel nog nergens gezien... Die hadden allemaal een enorm hoog Pianogehalte... Begrijpt men nu niet dat juiste dergelijke panels bijdragen tot bv het succes van ht VB? Op de EO volgen ze m.i. nog een dommere strategie als Yves Desmedt en Co... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
U zult, gezien U me meteen in het VB-hokje plaatst, ook wel erg politiek correct zijn?!...[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 6 juli 2005 om 08:57. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Burger
|
![]() Citaat:
ik kan me niet ontdoen van de mening dat u deze optie gewoon uitsluit; men is tegen de standpunten van het vlaams belang, men vindt dewinter een racist: bevangen door het multicul discours en de politieke correctheid...; uw laatste zin zet dit alleen maar kracht bij, want ik zal ook wel 'erg politiek correct' zijn... (als ik in een vorige post reageer tegen u, dan is dat omdat ik het daar oneens ben met uw standpunt, een standpunt dat al dan niet toevallig aanleunt bij het standpunt van het vlaams belang, op dat punt althans; meer zeg ik daar niet mee volgens mij) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil enkel zeggen datl de samenstelling van het panel niet objectief was en representatief voor de Nederlandse bevolking.. En hetgeen ik in mijn oorspronkelijke post wou zeggen is dat het VB enorm veel pijnpunten aanreikt, waar de politiekers niets mee doen/deden... Meestal bij gebrek aan moed of uit opportunisme... Of bestaan volgens U de problemen die door het VB aangehaald worden niet? Zijn er geen problemen met de allochtonen (vooral veroorzaakt door gebrek aan beleid). Had men (en 'toevallig' zijn het meestal steden waar links aan de macht is/was waar de problemen volledig uit de hand zijn gelopen) vanaf het begin krachtdadiger, moediger en met visie opgetreden (tja, gaat U zeggen 'wat is visie?'), dan was er in Vlaanderen slechts een klein blokske VB... en in Nederland veel minder PIMachtige stemmers (of gaat U vertellen dat het in Nederland allemaal OK is, omdat een panel volledig oneens is met de standpunten van FDW/VB?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 6 juli 2005 om 09:48. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
maarnee, ik zeg toch nergens dat er geen problemen zijn; ik gruwel alleen van de 'oplossingen' van het vb, die geen oplossingen zijn maar symptoombestrijdingen, die overigens niet de maatschappij in zijn geheel ten goede komen, maar een relatief kleine groep: een vb: quota op zwembaden: eerst gezinnen met kinderen daarna jongeren (dat jongeren, zeker na de examenperiode, het overgrote deel van het 'zwembadpubliek' is: pech!; dat je met een hoofddoek een terugkeercontract tekent omdat dit geen 'voorbeeldig teken van integratie is', terwijl -en ik wik mijn woorden- een meerderheid van de moslimgemeenschap wel degelijk werkt aan integratie: pech!); de veroordeling van racisme of discriminatie kun je in twijfel trekken, wat ik veel erger vind, en wat op zich niet moet veroordeeld worden, maar gewoon vastgesteld, is de oorlogsretoriek, het opzetten van groepen tegenover elkaar en het afblokken van elke dialoog met ongehoord hard taalgebruik (ook daar zijn ze in nederland, in het post fortuyn en van gogh, wat van teruggekomen, het is uiteindelijk contraproductief...); |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In feite zijn/waren de echte bestuurders een veel grotere ramp (geweest) als het VB (bij manier van spreken, hé)... Als men alles laat verrotten dat krijgt met mesthopen en ja, mestkevers... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behouden dat cordon, begot!!!
Of wie denkt dat het cordon FEITELIJK gaat opgeheven worden de dag dat het VB niet langer KAN uitgesloten worden van regeringsdeelname? Het VB kan veel meer bereiken als aanklager van wantoestanden dan in eender welke regering. Of is er een betere wijze mogelijk om het falen van 'de goeien' aan te tonen dan met het VB aan de kant?
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() dat was een schertsdebat... met 2 keer twintig dilemmavraagjes... en dat was het. De slogan "eigen volk eerst" werd herleid tot "niets voor de vreemdeling..." Polsmoel en Besmet zouden het niet slechter gedaan hebben. Een introductiefilmje van de jaren '80 over een afvoering en arrestatie bij één of andere actie en een fragment uit een speech... en dat was Filip Dewinter ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Decennia-lang verzonnen de "correcte politici" allerlei regeltjes en wetjes, ondertekenden blindelings de meest idiote verdragen en deden er alles aan om de Nederlander en Belg de mond te snoeren zodra hij ook maar enige kritiek had op de massale instroom van etnische profiteurs.
Nu ze opeens merken dat de gouden tijden voorbij zijn dat iedereen maar alles braaf slikte en het rechtse gedachtengoed aan populariteit wint draaien ze als een blad aan de boom. Zoals Wouter Bos en zijn PvdA in Nederland : die gaat steeds meer op de Fortuynistische toer. Het land van melk en honing is aan het uitdrogen...
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Heb het programma gevolgd en moet zeggen dat Dewinter mij niets bijgeleerd heeft hij was duidelijk en rechtlijnig
alleen vond ik het wel goed om uit zijn mond te horen dat hij niet voor een blank Europa is maar voor vrij vlaanderen da zegt al veel Dewinter is de enige VB die bij mij goed overkomt alhoewel diene Gentenaar Vanden Eynde ook wel een mens is die naar mijn problemen zou kunne luisteren doe zo voort jongens en je kunt misschien mij nog overtuigen |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het idee om migranten pas na verloop van tijd dezelfde rechten te geven, tot nu toe niet is uitgevoerd, wijt Bos aan de ‘justitiemaffia’. “Ministers constateren altijd maar weer dat als ze iets willen veranderen, het niet mag van justitie, omdat er een wet of een verdrag in de weg zit. Dat je wetten ook kunt veranderen en over verdragen kunt onderhandelen, komt kennelijk niet bij hen op.”
Bos is bereid een wetsvoorstel in te dienen om de rechten van migranten in te perken. “Als het kabinet er niet mee komt, zullen wij dat zelf doen. Zo kan ik mij voorstellen dat veel van de rechten en plichten nadrukkelijk aan het Nederlanderschap worden verbonden, in plaats van aan het alleen maar ingezetene zijn.” Ik denk dat Filip Dewinter aan de Heer Bos maar eens moet uitnodigen op een congres van de SPa...
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
inderdaad niet meer van deze tijd, evolutie heet zoiets. Dewinter is geen militant meer, maar een politicus. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
woensdag 6 juli 2005 10:24 Plannen scholen Amsterdam tegen radicalisering Scholen in het Amsterdams basis- en voortgezet onderwijs gaan maatregelen nemen om de 'verruwing' van de omgangsvormen onder leerlingen tegen te gaan. Diverse onderzoeken wezen afgelopen weken uit dat leerlingen steeds vaker radicaal gedrag vertonen. Ook docenten zouden zich hierdoor geïntimideerd voelen. De gemeente besloot naar aanleiding van die onderzoeken alle vijftig schoolbesturen bijeen te roepen. De scholen hebben dinsdagavond met wethouder Ahmed Aboutaleb (PvdA) afspraken gemaakt om agressie bij leerlingen aan te pakken en interculturele conflicten tegen te gaan. Gemengde scholen Aboutaleb wil dat er een 'Amsterdams model tegen segregatie' komt, waarbij 'zwarte' en 'witte' leerlingen worden gemengd. Uit een onderzoek naar 'interculturele verhoudingen' op Amsterdamse scholen bleek onlangs dat ongeveer de helft van de Turkse en Marokkaanse leerlingen geen binding heeft met de Nederlandse samenleving en zich vooral moslim voelt. In een vorige week verschenen een onderzoek van de Algemene Onderwijsbond (Aob) en AT5 gaf meer dan de helft van de leraren in het voortgezet onderwijs in Amsterdam aan wel eens geconfronteerd te worden met radicaal gedrag onder leerlingen. Ze zeiden nauwelijks gesteund te worden door de schoolleiding bij de aanpak van extremistisch gedrag (lees 'Hardere aanpak radicale leerlingen nodig').
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() UIteraard zijn ze ondemocratisch. Ze bannen immers systematisch de Belgisch-gezinde meningen waardoor een crapule-partij als het VB vrij spel krijgt als enige "oppositie-partij."
|
![]() |
![]() |