![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het verkopen van sociale woningen is geen taak van de overheid zolang er een reuzengroot tekort bestaat aan sociale (huur- en koop-)woningen. Als ze het toch doen moeten ze tegelijk dat tekort wegwerken, en daar is voorlopig nog geen zicht op, sinds 1945 al. Het beleid van Keulen op dit vlak is een schertsOPERA.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 juli 2005 om 10:10. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals het geven van riante sociale woningen aan Ministers en zoontjes van Presidenten waar ze in Frankrijk zo sterk in zijn? DE sociale problemen worden volgens jouw opvatting dus kleiner naarmate de sociale overheids-maatregelen kleiner zijn? Gotcha! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet zo cynisch veralgemenen, Percalion. Maar geef eens een persoonlijk voorbeeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Wat de regering moet doen, is gebruik maken van de wettelijke mogelijkheden die ze in ruim voldoende mate bezit, om de leegstaande panden in beheer te nemen. Dat zou in één klap de achterstand in de sociale woningbouw wegwerken (bv Brussel alleen al: 15.000 panden). Dit ter aanvulling van het uithollen van de sociale woningbouwsector door verkoop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien ook de demografie en het feit dat veel van die huizen die "vrijkomen" aanzienlijke kosten vereisen om naar het "niveau 2005" gebracht te worden.... .......verwacht ik een serieuze prijscorrectie,binnen de 2 jaar zelfs.... In mijn streek zijn inmiddels TE VEEL huizen en gronden beschikbaar...wat ook beweerd wordt! Zelf heb ik mijn nieuwe woonst in 2000 gekocht tegen een redelijke prijs(vond ik zelf),daarna is de immo-waarde inderdaad op schandalige wijze de pan uitgerezen......mijn appartement is nu "zogezegd" bijna verdubbeld in waarde(professionele schatting).Ik geloof daar eenvoudigweg niks van,er zijn eenvoudig geen kopers meer,ik moet geen 20 meter wandelen uit mijn voordeur om dat vast te stellen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De overheid creert zelf een vraag naar sociale woningen, door die onder de marktprijs aan te bieden. Daarom is er een 'tekort'. Zodra die woningen aan de juiste prijs verhuurd worden, zal dat tekort verdwijnen. Indien sommigen onvoldoende inkomsten hebben om een woning te huren, dan is dat een kwestie van uitkeringen en niet van aanbod aan sociale woningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() De opwarming van de aarde zorgt ervoor dat we binnen een twintigtal jaar geen sociale woningen meer nodig hebben net als in Azië en Afrika. Als we de natuur haar gang een beetje meer laten gaan kunnen we de hele sociale zekerheid afschaffen en hebben we voldoende aan wat graan en melk voor wanneer er niet genoeg aan de bomen hangt om van te leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is natuurlijk wel logisch dat een sociale woningmaatschappij probeert om een ouder woningbestand,waar zware strukturele kosten aan dreigen te komen, van de hand te doen......
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
Minister
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Gertj3 : 10 juli 2005 om 09:54. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Coekie
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- hoeveel huur mocht die alleenstaande dame met haar drie kinderen betalen voor de huur van die sociale woning ?? En wil je dat eens vergelijken met hoeveel jij of ik (ik als ambtenaar nivo 1 met drie kinderen niets van kans op sociale woning) - hoeveel winst had ze op de verkoop van die sociale woning??? Zou het vb. kunnen dat dat half miljoentje boete nog maar de helft was van de winst die ze maakte ??? - in wat voor land zouden wij leven, indien bepalingen in kontrakten (20 jaar blijven wonen in die aangekochte sociale woning) zomaar in de vuilbak gegooid zouden mogen worden op eenzijdige beslissing ?? Ik heb in het algemeen in deze draad de indruk dat er veel geleuterd wordt, maar dan er weinigen zijn die iets deftig weten. En ook dat er velen zijn, die één verhaaltje van één kant horen; maar dan niet beseffen dat die klagers natuurlijk alleen de aspekten vertellen die hen goed uitkomen ... en dat wordt dan geloofd als heilige waarheid.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 10 juli 2005 om 10:41. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik remember Chantal Pauwels, voor zover mij bekend heeft zij nooit een sociale woning gehuurd. Kan u nu ook eens een voorbeeld geven van uw stelling dat men sociale woningen verhuurt aan rijke zakenmannen of politici of geef tenminste toe dat uw uitspraak ongefundeerd is.
Coekie
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
laat mij niet lachen e er zijn wel degelijk woning verhuurt aan mensen die een huis kunnen huren op de privémarkt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ook. Daar was alleszins een hoge piet, een schepen meen ik, en ik geloof nog groen Chantalleke met haar visa-kaartje, die in een sociaal appartement zat. Nu moet dat niet absoluut verkeerd zijn. Ik meen dat je als rechthebbende om een sociale woning te huren, je dit recht behoudt als je wat meer gaat verdienen. Maar je huurprijs gaat dan wel stijgen naar een zeker maksimum. Sommigen menen dat dit zelfs zeer aangewezen is, omdat er een sociale miks ontstaat in plaats van alleen maar een ghetto, en omdat de huisvestingsmaatschappijen er wat meer inkomsten door krijgen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ondanks vele gevallen van alcohovergiftiging werkt mijn geheugen nog vrij goed beste schoofzak. Dermate goed zelfs dat ik nog weet dat schepen Pauwels weliswaar een woning huurde die eigendom was van het O.C.M.W. van Antwerpen maar dat dit geen sociale woning was, in geen enkele zin van het woord behalve dan misschien dat het een krot was.
Beste Gert, Ik deel met u de mening dat men sociale woningen verhuurd aan mensen die ook op de privémarkt een woning kunnen vinden, daarom dat ik er van overtuigd ben dat het aanbod aan sociale woningen dient te worden afgebouwd (zie mijn eerste posting in deze rubriek). Zolang het toekennen van sociale woningen door mensen gebeurd zal het hier of daar wel eens mislopen, dat is nu eenmaal des mensens, maar dat is misschien een bijkomende reden om het aantal sociale woningen beperkt te houden. Coekie
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
de prijzen hoog houden en in hun beleid een verhoging van 10% per jaar voorzien voor de vraagprijzen van de huizen. Iets wat iedere eigenaar die wil verkopen maar al te graag wil geloven. Ziedaar de te hoge prijzen ...
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
goedkoper uitkomt dan de uitkeringen aan te passen aan een privemarkt die de laatste jaren gekke sprongen maakt.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
waar niet mee geprofiteerd word ... Wil dat zeggen dat gans het systeem slecht ineenzit ? Nee hoor. Niets is waterdicht ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |