![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Faze één:
Schrijf je in op een wachtlijst en wacht vijf jaar (met een beetje geluk) Faze twee: Trek er in en wacht de reglementaire vijf jaar. Faze drie: Koop. Als de woning geen vijftien jaar oud is, wacht nog vijf jaar. ... Gefeliciteerd. NU bent u eigenaar! (Als u hebt kunnen sparen en de afbetaling aankan). Naarmate de oude sociale woningen verkocht raken, worden de wachtlijsten vanzelf langer. U hebt dus de juiste keuze gemaakt. Dank de Heer Minister van Keulen maar, voor zulke mooie opportuniteit.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 6 juli 2005 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementslid
|
![]() Het kan eenvoudiger en sneller.
Fase 1 : Huur ergens een krot Fase 2 : Laat het ministerie van Volksgezondheid komen Omdat je in een ongezonde woning woont (vochtige muren , geen verwarming) Krijg je voorrang en sta je bovenaan de wachtlijst. (In onze buurt met succes toegepast door onze medebelgen van Noord-afrikaanse afkomst)
![]() |
#3 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eigenlijk is het nog simpeler. Verhuis naar een regio waar de huizen en appartementen wel betaalbaar zijn. In denk dat, om maar één voorbeeld te noemen, de huizen in pakweg Roeselaere goedkoper zijn dan in Antwerpen.
In mijn stad zijn er namelijk woningen te koop die niet staan geregistreerd als sociale woning maar die een redelijke prijs hebben. Voor 75.000 euro koop je al een vrij mooi huisje met tuintje. Je kan ook nog terugvallen op sociale leningen hetgeen dit allemaal zeer betaalbaar maakt. Voor bouwgrond is het natuurlijk anders, die prijzen swingen ondertussen overal de pan uit... Mvg...
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Het sociale woningbeleid is een puinhoop in Belgie. Als men het niet beter kan organiseren zou ik zelfs zeggen om het helemaal af te schaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Klopt, maar het is allesbehalve eenvoudig om een betaalbaar krot te huren. Daar heb ik ook zes jaar naar gezocht. DE concurrentie is te groot. Je moet er ook zes maand effectief in wonen. En dan nog tien jaar wachten om de sociale woning te verwerven. Bovendien, waar zijn we mee bezig? Als je over voldoende ressources beschikt om een sociale woning te kopen, hoef je op zo geen vijftien jaar oude winkeldochters van meneer Marino Keulen te wachten, met de huidige extreem lage rentestand koop je toch zo je weliswaar bescheiden maar nieuw huisje, met een sociale lening inderdaad.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2005 om 09:38. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Keulen afschaffen, behalve de Dom. Maar het gedonder zal wel doorgaan.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 7 juli 2005 om 09:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is véél simpelerer dan donderen in Keulen, zoals Keulen doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (A)sociaal woningbeleid.
Echt gebeurd... 1976. Alleenstaande vrouw met drie kinderen huurt 'sociale' woning. Ze wil ze na een tijdje kopen maar stuit op tegenstand van de Cantonnale bouwmaatschappij omdat ze.... alleenstaand is. Na 14 jaar trouw huur betaald te hebben schakelt ze een advokaat in. De NATIONALE maatschappij stemt dan in met de verkoop van de betreffende 'sociale' woning. De woning wordt aangekocht aan de normale prijs van de dag en zonder het in mindering brengen van reeds 14 jaar betaalde huurgelden. Ze krijgt wél de borgsom terug die ze 14 jaar eerder betaalde....zonder één frank intrest. Er wordt wel 14 frank afgetrokken om de kosten te dekken van de postzegel waarmee de check verzonden werd. Bij de verkoop van de woning was die check immers nog niet beschikbaar... 2003. Alle drie de kinderen zijn het huis uit. Vrouw intussen bijna 60 jaar oud. Ze gaat kleiner wonen en verkoopt dus eerst haar 'sociale' woning. Er bestaat buiten de aankoopakte echter een bijlage (die ze nooit in haar bezit kreeg) waarin staat dat ze de woning 20 jaar moet bewonen.....als eigenaar... want ze woont er op dat ogenblik al 26 jaar in. Boete wegens vroegtijdige verkoop: bijna een half miljoen oude Belgische frankskes. De 'sociale' woonmaatschappij heeft dus 14 jaar huurgelden, de volledige aankoopsom aan de prijs van de dag, en een klein half miljoen boete opgestreken. Sociale woningen, zei je?
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Een tip : Stop met zagen en klagen en ga werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eigenlijk kan het nóg simpeler. Met kartonnen dozen en zo.
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, zoals Bitweiser aanhaalt:
in West Vlaanderen is alles nog iets betaalbaarder, daarom woon ik er nu ook, en ben ik sedert x maanden eigenaar van m'n eigen stulp. Hip Hip voor West Vlaanderen ![]()
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister
|
![]() Als arbeider in een beschuttende werkplaats verdien ik niet teveel en heb een jaar of vier geleden ook aanvraag gedaan voor een sociale woning mijn wachttijd was toen ongeveer drie tot vier jaar!!!
Toen heb ik een meisje leren kennen en ben met haar gaan samenwonen heb een appertement gekocht op de privémarkt nu had ik moeten wachten op een sociale woning of appertement dan zou ik nu nog altijd bij ma en pa wonen! Wat ik niet echt zag zitten!! Eigenlijk is da sociaal woningsbeleid een dikke nul volgens mij zijn er teveel mensen die wel degelijk een woning op de privemarkt kunnen aannemen maar gewoon te gierig zijn om daar een frank teveel voor te geven als je al hoort dat een schepen een sociale woning mag huren of kopen zoals in antwerpen met da Groen geval |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Wel,
wat een heel nuttige bijdrage zou zijn in deze discussie: wie weet de voorwaarden hier neer te zetten, een letterlijke copy dan zoals die weetikveelwaar te vinden moeten zijn.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Eigenlijk is het bouwen en verhuren van huizen geen taak van de overheid maar van de vrije markt. Het verkopen van sociale woningen aan de bewoners is een goede manier om deze oneigenlijk overheidseigendom in privéhanden over te dragen zonder een drama voor de bewoners te veroorzaken en zonder dat de overheid er veel geld aan verliest.
Coekie
![]() |
#16 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Coekie,
huisjesmelkerij voor kansarmen, da's wat je ermee bereikt. Je hebt overwegend een privemarkt nodig, maar voor de kansarmen moet de overheid nu eenmaal (op een verantwoorde manier) bijspringen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 8 juli 2005 om 06:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Beste Pelgrim,
Ik ben al blij dat ge voorstander bent van een hoofdzakelijk privémarkt, ik heb zelf trouwens geen al te grote problemen met een beperkt aanbod sociale woningen maar dan echt wel een beperkt aanbod. Tegen huisjesmelkerij bestaan wetten en wanneer men de markt echt zou liberaliseren, ttz de toegang tot de markt vergroten door een minder rescrictief ruimtelijk ordeningsbeleid te voeren, dan zal men ook minder geneigd zijn om huurders uit te buiten. Coekie
![]() |
#20 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik vind het wel goed dat ze huizen willen verkopen maar als je er eerst 14 jaar dat huis moet huren kan je je beter van de eerste keer een huisje kopen op de privémarkt |
|
![]() |
![]() |