![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Valt "het te motiveren" dat sommige mensen meer brains hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens denk dat 56% nog laaggeschat is. Met rsz erbij, moet men nog niet teveel verdienen om er bovenuit te stijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die tegenwoordig eigenaar wil worden, komt overal die "claims" tegen. Alle stukken grond zijn al eigendom van iemand. Jij kan niet zomaar een paaltje in de grond kloppen en wat prikkeldraad hangen, en zeggen dat het je eigendom is. Iedereen die nu eigendom wil, moet er voor betalen. Dat is onrechtvaardig, want er zijn een paar mensen die nooit hebben moeten betalen voor hun eigendom. Hieruit volgt dat er in feite een blijvende schadevergoeding zou moeten zijn, betaald door alle landeigenaren aan alle inwoners van een bepaald gebied. De belasting die ze betalen, mag niets te maken hebben met de waarde van hun grond (want bv. een huis bouwen, daar hebben ze wel voor gewerkt; maar het recht om hun huis op dat lapje grond te bouwen, niet), en de vergoeding moet voor iedereen gelijk zijn. Maar bon, dat zou ons te ver leiden. Ik wil gewoon zeggen dat er nog andere zaken zijn ook, die niet kunnen verantwoord of gemotiveerd worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 8 juli 2005 om 20:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
heb mij een nieuwe prothese aangevraagd die eerst geweigerd werd door de adviseur nu in tweede aanvraag werd hij wel goedgekeurd omdat er bijgezegd werd dat ik werkte dus t"ligt niet aan mij dat ik extra lang thuis ben als de adviseur van ziekenfonds niet mee wil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Maar het exclusieve recht om een stuk van de planeet als enige te mogen betreden en bewerken, want dat is eigendomsrecht eigenlijk, is ongelijk verdeeld. En daar valt geen enkel excuus voor te bedenken: ooit heeft iemand zich een stuk grond toegeëigend en hij is daar exclusief eigenaar van geworden. Er is geen reden om dat goed te praten, behalve dan misschien economische efficiëntie. Hoe dan ook, een financiële rechtzetting dringt zich op.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Zwartwerk is dus inderdaad bijna logisch, als je bedenkt dat er 120% belasting ligt bovenop het nettoloon.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Ja, zo zijn er veel regelingen.
Mensen die een béétje geld krijgen van de staat, mogen absoluut niet werken of ze verliezen hun uitkering. Ik ken iemand die een weduwenpensioen trekt, en daardoor heel veel onbetaald verlof moet nemen, waar ze vroeger veel meer werkte. Als ze boven een bepaald bedrag zit, verliest ze haar weduwenpensioen. De staat moedigt mensen aan om niet te werken. Het zou al een stuk schelen moest je bijvoorbeeld kunnen bijverdienen bovenop je ziekteverlof of je dop.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oplossing zit hem natuurlijk in hogere erfenisrechten (tenzij dit volgens bepaalde economische modellen weer nadelig zou zijn). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Soms vraag ik mij af wat ze daar doen op diene buro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik heb gewerkt voor mijn eigendommen. Als jij persee naar de oertijd wil teruggaan en opzoeken aan wie die eigendommen "eerst" toekwamen (als ze toen al bestonden)...ga uw gang en sleep ze post mortem voor de rechter. jij wil dus van scratch beginnen, reset. Heb je er al gedacht dat er dan binnen 1 jaar een geestesgenoot van u gaat opstaan die juist op hetzelfde lumineuze idee is gestoten en uit jaloezie op z'n buurman (z'n geld of z'n vrouw) oproept tot een nieuwe globale reset....voor ge het beseft kunnen ze in Afrika inzamelingsacties organiseren voor uw paradijs[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door cashflow : 8 juli 2005 om 20:32. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |