![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() Wel leuk om dit allemaal te lezen.
Islam is geen organisatie, groep, instituut of wat dan ook. Islam is dus een pure religie dat zich rechtstreeks wendt tot de individu. Die individu wordt geacht voldoende denkvermogen te hebben om zijn levensbeschouwing een invulling te geven naar eigen wens en rekening houdend met zijn situatie. Geen enkele controlleur die om de hoek staat te wachten om u terecht te wijzen. Geen enkele institituut waar je schrik van moet hebben. Doe wat je wilt en na de dood zien we wel! Kan het nog mooier? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
En toch wordt er gemoord in naam van een allah. Om dan te zeggen dat de islam hier niet toe oproept, of hier niets mee te maken heeft, is wat te simplistisch volgens mij. U leest de koran blijkbaar op een andere manier dan sommige extremisten. We spreken hier over hetzelfde geloof maar met een andere interpretatie van de gelovigen. We spreken hier niet over een ander geloof. Er staat nu eenmaal in de koran dat wij slecht zijn en er geen band met "ongelovigen" mag zijn. U leest daar over, een deel van uw mede-gelovers niet. Net zoals blijkbaar een hoop andere passages uit de koran die we maar als normaal moeten beschouwen. Om de schuld dan maar in de media hun schoenen te schuiven, daar moet u lef voor hebben: het zijn UW mede-gelovigen die chaos scheppen, niet de reporters blazen onschuldige mensen op. Maar er mag al niet meer gezegd worden dat het de islam is die hier achter zit, want u interpreert het goed en zij slecht (maar in hun ogen omgekeerd natuurlijk...) Ze doen het uit naam van allah en de islam, draai of keer het hoe je wilt... Ik zal nooit zeggen dat alle moslims extremisten zijn, maar er zitten er genoeg tussen blijkbaar. Zoiets hoor je toch niet over christenen ofzo he... Natuurlijk, u als brave moslim voelt zich aangevallen, maar u hoort nu eenmaal tot hetzelfde geloof. Nogmaals: u heeft enkel een andere interpretatie over de koran dan de extremisten. Je kan het misschien vergelijken als katholieken vs protestanten, natuurlijk totaal niet zo extreem, maar ook zij hebben verschillende standpunten. Maar dat zijn allemaal christenen. Net zoals u en de extremisten in uw geloof allemaal moslims zijn. Prostestanten en katholieken hebben dan nog een aparte benaming, maar u beschouwd uzelf blijkbaar als 1 grote groep.
![]() |
![]() |
#23 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hier een citaat uit een gewoon geschiedenisboekje: Na de 'loopgravenoorlog' vindt er een afschuwelijke afslachting van joden plaats. Na drie jaar laait in Medina het vuur tussen joden en moslims op Tijdens het beleg heeft de joodse Koeraiza-stam partij gekozen voor de Mekkanen. De profeet besluit dan ook dat de mannen van die stam moeten worden onthoofd, de vrouwen en kinderen verkocht en hun goederen verdeeld. Ze moeten gestraft worden omdat ze wensten dat de ongelovigen zouden winnen. De dag na de slag worden op de markt van Medina direct grote geulen gegraven, waar de geketende joden heen worden gebracht. Ze worden één voor één aan de rand van de geulen onthoofd en erin geworpen, zo'n duizend mensen. Eigenlijk zijn de vijandelijkheden met de joden al begonnen na terugkeer van de Slag bij Badr. De profeet heeft het eerst op de Kainoeka gemunt, een stam die ongetwijfeld de zwakste joodse groepering van Medina is en voornamelijk uit goudsmeden bestaat. Een onbeduidend incident diende als aanleiding. ... blz 92 Mohammed, Profeet van de islam. Anne-Marie Delcambre. ISBN 90 02 19130 8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||||||||||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Die extremisten zullen waarschijnlijk een andere interpratie hebben. Daarom zijn ze onderscheid van de niet-extremisten. TheBrians.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door TheBrains : 11 juli 2005 om 11:38. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Oorlog is oorlog. Als er oorlog is, zul je nooit op de Slagveld met de vijand een praatje maken. Dat doe je niet. In die tijd was er oorlog. Moslims werden ook massaal vermoord - heb je dat niet in die dikke boek kunnen lezen? of geeft die boek alleen maar de schuld aan de Moslims. Laat ik je wat verklappen: als er oorlog is, dan komt dat van 2 kanten. TheBrains. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Burger
|
![]() Citaat:
TheBrians. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Komaan he zeg, laat ons eerlijk blijven. Waarom is er dan een heel hoofdstuk in de Koran gewijd aan de Oorlogsbuit? Hoe komt het dat het christendom (zonder het te willen verdedigen) honderden jaren zich heeft weten te verspreiden zonder oorlog en was dit bij Mohammed al het geval van in de eerste jaren? Oorlogvoeren en geweld zijn gewoon inherent aan de islam, geef dat toch eens toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||||||||||||||||||||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Reactie op uw antwoord hier boven: Inderdaad, ik denk dat er ook groot deel "woede" meespeelt, als mijn vrienden of familie onrecht wordt aangedaan zal ik ook proberen op een of andere manier te laten zien dat ik er niet mee akkoord ben. Natuurlijk staat er wel in de koran dat de christenen en joden uw vijanden zijn, maar daarover later meer. (3de stukje) Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() En in hoofdzaak is het natuuurlijk een geloofsovertuiging, maar tegenwoordig komen er voor veel mensen ook andere aspecten bovendrijven (politiek bijvoorbeeld). Citaat:
Ik lees de ene moment dat het niet mag, de andere moment dat de koran er toe oproept... Ook andere tegenstellingen komen aan de lopende band binnen. Ik zit al een tijdje in mijn hoofd om de koran zelf eens te lezen. Als ik de koran lees op internet (bv: http://www.vhoof.nl/religie/koran_vh.pdf ) lees ik dan hetzelfde als dat ik mij echt een boek aanschaf? Ik ben er op dit moment nog niet mee begonnen omdat ik wat vrees dat er gemanipuleerd kan zijn. En ik wil lezen wat er echt staat. Ik weet dat door vertalingen en dergelijke hier en daar iets anders kan bedoelt worden of noem maar op. Maar ik wil zeker zijn dat als ik dat begin te lezen, dat ik dan hetzelfde lees als de Nederlands-talige moslims, en niet een versie van achter het hoekje te lezen krijg. Zodanig dat mijn mening nadien gebaseert is op "het echte werk". Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 11 juli 2005 om 13:37. |
|||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
In 1995 heeft men nog 10.000 onbewapende moslimmannen koelbloedig afgemaakt zonder pardon. Reden: ze zijn moslims! Doel: volkerenmoord! Ik spreek dan over een periode die ik en waarschijnlijk u zelf hebben kunnen meemaken. Kan het nog betrouwbaarder? In ieder geval al stukken betrouwbaarder dan een citaat uit een boek geschreven door een mens die suggereert exact te weten wat 1500jaar geleden gebeurd is. Vroeger was onthoofdingen normale zaak, in deze tijd gaat het moderner aan toe nl. wapens. Zijn nu alle Serviërs slechte mensen? Nee natuurlijk niet, de slechte Serviërs waren de generaals. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mustapha ik wil alleen maar zeggen dat de Islam van in den beginne, ook met de profeet gewelddadig is.
Al hadden de apostelen van Jezus ook zulke neigingen als ze vroegen "wanneer gaat ge uw koninkrijk stichten?" Jesus zei "mijn rijk is niet van deze wereld" Is het verschil niet duidelijk? Kom nu niet af met het geweld dat door christenen is gepleegd, zo kunnen we eeuwig doorgaan. Er is altijd geweld geweest maar dat van de islam(-fundamentalisten) is anders want gebazeerd op een "heilig" geschrift. Dat is een heel verschil met de bijbel die een verzameling boeken is: bible; bibliotheek. De islam is goed zolang ze alleen streeft naar vroomheid en godsvrucht, maar men mag niet zeggen dat de Koran onveranderlijk het woord van God is. En de Koran moet gefilterd worden bijvoorbeeld wat Jihad betreft. (U zal dat beter kunnen uitleggen dan ik denk ik) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het enige "positieve" dat al dat moslimgeweld als resultaat gaat hebben, is dat de mensen wereldwijd van religie gaan gedegoûteerd raken en er alles gaan aan doen om de religies sterk zoniet helemaal in hun vrijheid in te perken. De holocaust in Europa had in ieder geval voor veel Europeanen dat effect. Men begon zich af te vragen, waar is God dat hij dit allemaal toelaat. Zo zullen er bij de moslims mettertijd ook meer en meer komen die zich gaan afvragen: is dit nu Islam? Waar is nu Allah dat hij dit allemaal toelaat? En misschien moeten er nog veel erger dingen gebeuren dan wat we al hebben meegemaakt, maar zo ziet het er uit voor de nabije toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Edit : oops dit werd al eens gezegd. Sorry daarvoor. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kaal : 12 juli 2005 om 12:12. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Leugens! De eerste moslims moesten voortdurend vernederingen, folteringen, geweld etc ondergaan. Het gevolg ontgaat u blijkbaar. Nl. dat die moslims zijn moeten gaan lopen naar medina, de fameuze hidjra weet je wel. In Medina konden de eerste moslims vrij hun geloof beleven zonder schrik te hebben dat ze worden aangepakt. Citaat:
Niks dan goeds over Jezus. Hij is niet voor niks één van de grootste profeten. Citaat:
Dit moet je toch wel voor mij verder uitleggen. "geweld van de islam" snap ik niet zo goed. Islam is lucht weet je nog? Niet tastbaar. Citaat:
Ik als moslim moet je niet uitleggen wat of hoe bijbel is. De bijbel is voor de moslims even heilig als de koran. Weliswaar de originele bijbel en niet de herwerkte bijbel. Citaat:
Ik ben momenteel bezig met een jihad te voeren tegen een zekere koolvis. Nu ga jij automatisch denken dat als ik u tegenkom u gelijk zal onthoofden. Niks van waar dus. Jihad tegen koolvis wilt zeggen ik ga koolvis proberen te overtuigen. Ik kan ook tegen mijn eigen jihad voeren, dat is wat men noemt de grote jihad. Je zelf zuiveren van alle kwaad, slechte, zondes etc En niet dat ik mij zelf ga onthoofden. Het woordje jihad is verkracht door de media en de "fundamentalisten" die voortdurend spreken over jihad jihad jihad terwijl zij zelf niet eens weten wat de werkelijke betekenis ervan is. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Google search: free koran en talloze internet sites. Gelieve geen beeld schetsten alsof de Koran een geheimzinnig boek is dat niemand kan krijgen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door sinan123 : 12 juli 2005 om 14:14. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat er ok van zij, de Islam is vooral een gevaar.
Best samengevat door de Nederlandse politica Ayaan Hirsi Ali - bekend, bejubeld of gehaat vanwege haar stevige islamkritiek en haar niet aflatende strijd voor de ontvoogding van de moslimvrouwen. Ze werd vorig jaar door het Amerikaanse weekblad Time opgenomen in een lijst van meest invloedrijke figuren van het jaar. Hirsi Ali werd al herhaaldelijk met de dood bedreigd en deze prijs zal haar in fanatieke moslimkringen beslist niet meer sympathie opleveren. Het is bekend dat Hirsi Ali er geen doekjes om windt en dat doet ze ook niet in haar interviews waarin ze geen blad voor de mond neemt. Daarin noemt ze het islamitisch extremisme “het grootste gevaar van deze eeuw voor de Westerse samenleving”. “Het wordt tijd om tegengas te geven – en niet zo’n beetje.” Hirsi Ali veroordeelt de struisvogelpolitiek die ingegeven wordt door multiculturele naïviteit en een dwaas cultuurrelativisme. “De Westerse maatschappij heeft geen oog voor het onrecht dat moslimvrouwen en –meisjes wordt aangedaan, omdat de islamitische cultuur nu eenmaal anders zou zijn. Maar ook in Europa zijn vele moslima’s het slachtoffer van huiselijk geweld en gedwongen huwelijken. Sommigen worden omgebracht uit de primitieve overtuiging dat zij de eer van hun familie te schande hebben gemaakt.” Volgens Hirsi Ali is Nederland wakker geschud door de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. “We zijn ingehaald door de werkelijkheid. Te lang heeft de overheid een te slap bewind gevoerd tegenover de dreiging van het islamitische fanatisme”. “We kregen dus wel degelijk gelijk”, zegt Hirsi Ali, “al had ik dat liever op een andere manier gezien”. Het zijn dezelfde woorden die overal in Europa opduiken in columns over het oprukkende moslimextremisme. Een inburgeringsbeleid mag dan goed bedoeld zijn, een mirakeloplossing is het niet, waarschuwt Hirsi Ali. “Europa en de hele westelijke wereld moeten duidelijk worden voorgehouden wat er allemaal fout is aan de islam. De immigratiepolitiek moet hieraan worden aangepast.” Het is een moedige en verstandige boodschap. Maar of onze politici ze ook gehoord hebben? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Jihad is vrede Question 1 : Que signifie 'Jihad' ? Réponse : C'est déclarer la guerre aux Koufar (mécréants) dans le seul but de soutenir le Dine (la religion) d'Allah ![]() Question 2 : Quand l'ordre du Jihad a-t-il été révélé ? Réponse : L'ordre du Jihad a été révélé dans la ville Sainte de Medinah al Tayyibah en l'an deux de l'Hégire Question 8 : Quel est l'ordre d'Allah au sujet du Jihad ? Réponse : Le Jihad est une des obligations fondamentales de l'islam et un des plus importants actes d'adoration. Question 15 : Quelle est la signification du Qital ? Réponse : Qital signifie combattre les ennemis pour la Gloire du verbe d'Allah ![]() Question 20 : Que signifie se préparer pour le Jihad ? Réponse : Se préparer pour le Jihad signifie fabriquer des armes, acquérir des aptitudes �* l'utilisation des armes, s'entraîner physiquement, acquérir des connaissances en stratégie et tous les autres sujets liés �* la façon de faire la guerre, d'organiser le transport du matériel, préparer les rations pour les Moujahidine, stocker l'armement au point de faire peur aux Koufar afin qu'ils ne conspirent pas contre les musulmans. Question 23 : Quel est le terme utilisé pour ceux qui perdent la vie dans le Jihad ? Réponse : Un musulman qui perd la vie dans le Jihad est appelé Shahid (martyr pour la cause d'Allah Ta'ala et seul Allah sait véritablement qui est shahid"). Question 24 : Quelle est la valeur et le mérite du Shahid ? Réponse : Allah ![]() ![]() ![]() ![]() 1 - On lui accorde instantanément la Maghferah (pardon divin) et on lui montre sa demeure au Jennah (paradis). 2 - Il ne subit pas le 'Azaab ul Qabr (châtiment de la tombe). 3 - Il est protégé du Faza ul Akbar (les grands troubles du Youm ul Qiyamah, le Jour du Jugement). 4 - La couronne de l'honneur et de la majesté est placé sur sa tête, chaque Yaqout (rubis, saphir et topaze) de la couronne est meilleure (en signification et en valeur) que le monde et tout ce qu'il contient. 5 - Il est marié �* 72 Houri. 6 - Son Shafa'ah (intercession auprès d'Allah ![]() (Le Hadith est rapporté par Ahmad) Question 25 : Est-il permis de souhaiter la Shahadat (martyre dans la voie d'Allah) ? Réponse : Chaque musulman doit désirer la Shahadat. Le Messager d 'Allah ![]() ![]() Question 33 : Combien de Koufar ont-ils été tués �* l'époque du Messager d'Allah ![]() Réponse : A l'époque du Prophète ![]() Question 36 : Un des noms de l'envoyé d'Allah ![]() Réponse : Nabyussayf signifie le Prophète de l'épée. Question 37 : Pourquoi est-ce que Le Messager d'Allah ![]() Réponse : Le Messager d'Allah ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Question 38 : Le Messager d'Allah ![]() Réponse : Nabi ul Malaahim signifie le Prophète de la guerre. MALHAMAH signifie la guerre féroce. Comme �* l'époque du Messager d'Allah ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor moslims is de Koran iets vanzelfsprekends, voor de autochtonen helemaal niet. De autochtonen worden door de machthebbers al 4 decennia dom gehouden door de machthebbers. Zelfs nog maar een simpele vraag stellen laat staan enig kritisch geluid laten horen was al voldoende om je job te riskeren of op zijn minst uitgemaakt te worden voor fascist. Het is pas van rond de eeuwwisseling dat door de grote opkomst van het internet en met de sterke groei van het Vlaams Belang dat men de autochtonen niet meer heeft kunnen afschermen van de inhoud van de Koran. En dan hebben we het nog niet gehad over de Hadith die volgens moslims blijkbaar noodzakelijk zijn om de Koran te kunnen begrijpen. Hooguit 1% van de autochtonen weet vaagweg wat er in de Koran staat en misschien 1 op 1000 van de autochtonen heeft ooit van de Hadith gehoord. Minstens de helft van degenen die op dit forum posten en van "linkse" strekking zijn heeft nog NOOIT een Koran vastgehad of heeft nog NOOIT eens de moeite gedaan om de Koran op internet te raadplegen. Dat blijkt uit de talloze reacties van de linksen, die daar dan bovendien nog prat gaan op ook dat ze dat niet kennen of zelfs niet willen kennen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 12 juli 2005 om 17:40. |
|||||
![]() |
![]() |