![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou dat eens op een examen "methoden en technieken van onderzoek" ofzo aan eender welke universiteit moeten schrijven en niet verschieten dat ge niet door zijt...[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Patriot! : 12 juli 2005 om 15:40. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Seba : 12 juli 2005 om 16:14. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieke : 12 juli 2005 om 16:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Pieke : 12 juli 2005 om 16:50. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Burger
|
![]() Citaat:
een Brusselaar die Frans spreekt en geen Nederlands (werkend bij een overheidsdienst of niet) ligt volgens mij,in vele gevallen, wel aan het superieure gevoel dat zij hebben van hun taal/cultuur. laten we stellen om Engels te spreken tegen dergelijke personen. (dit is toch 'de' wereldtaal). of zijn franstaligen deze taal ook niet al te machtig? (hmm hoe zou dat komen?) en daarbij moet het onderhandelen, op federaal niveau, maar eens in het Engels gebeuren en niet langer in het Frans. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() In Wallonië spreek ik Frans. In Brussel, echter, spreek ik enkel nederlands, en niets anders. Geen engels, geen duits, en zeker geen frans.[edit]
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 12 juli 2005 om 17:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Ik doe hetzelfde: in Brussel Nederlands en in Wallonië Frans.
Ik vertik het om Frans in Brussel te spreken. Nochtans reisde ik onlangs in de Ardennen met mijn kleinkinderen met de trein, en toen de kaartjesknipper mij hoorde Nederlands praten met de kinderen , zei hij beleefd goede dag en goede reis!!! Dus kaartjesknippers in Wallonië kennen wel Nederlands, misschien maar een beetje, maar ze deden toch moeite (heen - en terugreis) alhoewel ik hen in het Frans aansprak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||||
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 12 juli 2005 om 18:04. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Als die Franstaligen naar de Vlaamse kust komen, doen ze net het zelfde, daarom doe ik ook geen enkele moeite om hun taal te spreken als ik in hun land ben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik zou graag gm10's mening hierover weten. Het was immers hij die ooit aanhaalde dat hij het schandalig vond dat een meerderheid van het personeel van de luchthaven zogezegd enkel Nederlandstalig was en de passagiers zo ook aanspraken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() ik woon in brussel en ik kan u garanderen dat er op het vlak van tweetaligheid nog heel veel werk is, elke keer dat ik naar het gemeentehuis ga is het van wacht effen ik ga iemand gaan halen die nederlands praat maar goed er kan al iemand nederlands.
En wat de mivb betreft daar spreekt mss 10% nederlands
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |