Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juni 2003, 19:31   #21
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Wat ik zeker als een gevaar beschouw is de agressieve manier om de mening te verkondigen met woorden als 'multikul' en 'linkiewinkies' en noem maar op... Het Vlaams Blok is een partij die met dat soort woordjes de gedachten van de mensen probeert voor te kneden, alvorens ze eigenlijk zelf nog moeite doen om eventjes de partijprogramma's van alle partijen te overlopen en te kijken welke thema's er nog interessant zouden kunnen zijn voor hen... De meerderheidspartijen hebben gewoon een bepaald programma dat ze voorleggen aan de burger, zonder dat ze daarbij dat soort taalgebruik aanwenden om andere partijen weg te duwen in een hoek... Waar Freya bijvoorbeeld heel duidelijk tijdens haar interview op Studio Brussel zei dat ze bij mensen, die de ideeën van de SP.A niet goed vinden, zeker niet blijft aanmoedigen om toch te stemmen op de SP.A, daar probeert het Vlaams Blok toch altijd via sluwe weegjes stemmen bij te winnen... Ik vind dat persoonlijk zeer storend, maar je kan hoedanook geen mensen gaan verbieden om op het Vlaams Blok te stemmen omdat zoiets pas echt 'ondemocratisch' is...
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 19:38   #22
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Ik was natuurlijk nog de 'duivelgezichtjes' vergeten die de Blokkers op dit forum altijd gebruiken... Dat is natuurlijk een soort van taalgebruik dat het weggelach van de mening van anderen, hier in de geschreven vorm moet versterken.
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2003, 19:53   #23
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wanne
Ik was natuurlijk nog de 'duivelgezichtjes' vergeten die de Blokkers op dit forum altijd gebruiken... Dat is natuurlijk een soort van taalgebruik dat het weggelach van de mening van anderen, hier in de geschreven vorm moet versterken.
Snuffel maar eens rond op andere politieke fora, duivelgezichtjes worden alom gebezigd. Door wie? 't ja, de vraag stellen is ze beantwoorden hé.

Ik persoonlijk vind deze een leuke: " " en de eerlijkheid gebied me te zeggen dat het ook een uitdrukking van misprijzen is voor iemand anders mening.
Hoewel, 'k lig daar niet van wakker. (ook een favoriet)
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:31   #24
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina
Wat vind jij er van dat enkele topmensen van het VB hebben gezegd dat ze het recht van het eigen volk belangrijker vinde dan de mensenrechtenF?? Is dit niet ondemocratisch?
Beste Alpina, het was Dewinter die zegde dat voor hem het eigen volk eerst-principe voorgaat op de UVRM! Dat is een mening zoals een ander ( p 18 uvrm vrijheid van meningsuiting) en wil daarom niet zeggen dat hij de uvrm verwerpt! Dus ondemocratisch is dat zeker niet, anders zijn er heel wat mensen ondemocratisch bezig als ze het oude gezegde " eerst tanten en dan tante's kinderen" bezigen? Doe jij dat trouwens ook niet of laat je vreemdelingen voorgaan op je familie?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:34   #25
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de metser
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Hoe democratisch is een land:
-waar de macht van het parlement wordt afgeschaft door volmachten voor de regering?
-waar regeringsbeslissingen voorbereid worden in geheime cenakels (Poupehan)?
-waar wetten- bv wet op het rascisme- het uiten van een bepaalde politieke mening verbieden?
-waar vakbonden taken van de overheid overnemen?
-waar dissidente partijen op de lijst van "staatgevaarlijke verenigingen" staan?
-waar mensen ontslagen worden omdat ze op een "verkeerde" partijlijst aan de verkiezingen hebben deelgenomen?
-waar mensen niet benoemd of gepromoveerd worden op grond van bekwaamhied, maar op grond van de juiste partijkaart?
-waar er een officiële staatsdienst bestaat voor de bestrijding van één partij?
-waar kritiek op de multiculturele maatschappij tot een gerechterlijk proces kan leiden?
-waar de staatsmedia dissidente partijen boycotten?
-waar volksraadplegingen of referenda over belangrijke kwesties onmogelijk zijn?
-waar de ene bevolkingsgroep meer stemmen nodig heeft om een parlementszetel te krijgen dan een andere?
-Waar de koning nog steeds politieke macht heeft?
-waar ministers die afgezet worden na het plegen van strafbare feiten na een aantal jaren terug hun postje krijgen alsof er nooit iets was gebeurt?
.....
U leest blijkbaar zeer aandacht de 'Eigen Volk Eerst'-krant. Qua inhoudelijk argumentatie kan dit tellen natuurlijk.
Enfin u probeerd de democratische aard van het VB te bewijzen door de aandacht te vestigen op zogenoemde 'ondemocratische' werking van de reguliere partijen.
Proficiat. Zoals steeds kan een Vlaams Blokker niet overtuigen. U behaald voor uw opstel dan ook 0/10.
Overzitten!
Je moet natuurlijk gans het artikel lezen! Het gaat erom dat wij voor ondemocratisch worden uitgemaakt door mensen die zelf de democratie aan hun laars lappen als het hun past. Dus een verwijzing naar de hypocrisie van onze tegenstanders!
Oud 5 juni 2003, 11:35   #26
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat vind jij er van dat enkele topmensen van het VB hebben gezegd dat ze het recht van het eigen volk belangrijker vinde dan de mensenrechtenF?? Is dit niet ondemocratisch?
Beste Alpina, het was Dewinter die zegde dat voor hem het eigen volk eerst-principe voorgaat op de UVRM! Dat is een mening zoals een ander ( p 18 uvrm vrijheid van meningsuiting) en wil daarom niet zeggen dat hij de uvrm verwerpt! Dus ondemocratisch is dat zeker niet, anders zijn er heel wat mensen ondemocratisch bezig als ze het oude gezegde " eerst tanten en dan tante's kinderen" bezigen? Doe jij dat trouwens ook niet of laat je vreemdelingen voorgaan op je familie?
Ik vind het dan wel een heel domme uitspraak van DeWinter en ook van Annemans. Het gaat hier trouwens niet over het voorlaten van anderen op je eigen volk maar over het respecteren van de mensenrechten. Je kan even goed de wensen van je eigen volk uitvoeren zonder daarbij de mensenrechten te schenden.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:36   #27
jan hyoens

Standaard

Citaat:
jeezes jij hebt het wel erg zitten! Nog erger als de piano! zelfs het gebruik van smileys is voor jouw het bewijs dat we agressief zijn!
Compleet geschift ben je!
Oud 5 juni 2003, 11:37   #28
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
jeezes jij hebt het wel erg zitten! Nog erger als de piano! zelfs het gebruik van smileys is voor jouw het bewijs dat we agressief zijn!

als ik deze twee quotes na mekaar lees...
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:38   #29
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Het getuigt in elk geval van weinig respect voor uw discussiepartner. Zoals uw vorige bericht bijvoorbeeld.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:39   #30
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Touche Paulus!!!
Oud 5 juni 2003, 11:40   #31
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind het dan wel een heel domme uitspraak van DeWinter en ook van Annemans. Het gaat hier trouwens niet over het voorlaten van anderen op je eigen volk maar over het respecteren van de mensenrechten. Je kan even goed de wensen van je eigen volk uitvoeren zonder daarbij de mensenrechten te schenden.
Zoals ik al zei is het een mening, als jij die dom vindt is dat je goede recht! Maar waarom concludeer je daaruit dat daaruit geen respect voor de uvrm volgt? Heb je concrete voorbeelden waar Dewinter of Annemans dit niet doen?
En waar vindt je in ons nationalistisch programma punten die niet overeenstemmen met het UVRM?
Oud 5 juni 2003, 11:44   #32
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Citaat:

Zoals ik reeds vroeger werd op gewezen is het gebruik van deze smiley bedoeld om iets grappigs aan te duiden! Dus wat is er zo grappig aan mijn repliek? Of vind jij wanne's zijn argumenten juist?
Oud 5 juni 2003, 11:45   #33
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

VB ondemocratisch???

Tja,
de vorige regering was racistisch op haar eigen volk!
Toen ik vorig werkloos was, en ik wou een opleiding volgen bij de VDAB als chauffeur werd ik geweigerd omdat er eerst allochtonen een opleiding moesten krijgen voor deze job!
Ik kon ze wel volgen ALS ik ze betaalde!!

DANK U WEL VADERTJE STAAT!

IS DIT NU GEEN Racisme???

en komt nie af met een gezever van hier tot ginder over "dat is normaal" en ditte en datte..
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:45   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Het getuigt in elk geval van weinig respect voor uw discussiepartner. Zoals uw vorige bericht bijvoorbeeld.
Dank je nulmarx! Kben blij dat je onze soskabouter eens op zijn plaats zet!
Oud 5 juni 2003, 11:47   #35
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Nulmarx, soskabouter, smileys. 'nuff said.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:55   #36
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zoals ik reeds vroeger werd op gewezen is het gebruik van deze smiley bedoeld om iets grappigs aan te duiden! Dus wat is er zo grappig aan mijn repliek? Of vind jij wanne's zijn argumenten juist?
het er aan is dat je het citaat van Wanne bevestigt door het te willen ontkrachten.

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2003, 11:56   #37
alpina
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei is het een mening, als jij die dom vindt is dat je goede recht! Maar waarom concludeer je daaruit dat daaruit geen respect voor de uvrm volgt? Heb je concrete voorbeelden waar Dewinter of Annemans dit niet doen?
En waar vindt je in ons nationalistisch programma punten die niet overeenstemmen met het UVRM?
Ik vind die mening vooral politiek strategisch heel dom.

Een voorbeeld: het VlaamsBlok heeft een voorstel gedaan waarbij de scholen verplicht zouden worden om maximaal 10% allochtone leerlingen aan te nemen. Dit is in strijd met artikel26 van het UVRM waar onder meer het volgende gesteld wordt:

* Ambachtsonderwijs en beroepsopleiding zullen algemeen beschikbaar worden gesteld.
*Aan de ouders komt in de eerste plaats het recht toe om de soort van opvoeding en onderwijs te kiezen, welke aan hun kinderen zal worden gegeven.

Als je dan een regel gaat opleggen van bovenaf die er voor zorgt dat allochtonen niet kunnen kiezen welk onderwijs ze willen volgen dan is dat in tegenspraak met het UVRM. Een school kan misschien wel leerlingen wijgeren om institutionele redenen maar scholen dwingen om bepaalde leerlingen te wijgeren kan niet. Ik begrijp wel de achterliggende reden van dit wetsvoorstel: de integratie bevorderen door allochtonen meer in contact te laten komen met autochtonen maar dit is niet de goede manier en totaal onrealistisch.
Oud 5 juni 2003, 12:10   #38
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Nulmarx, soskabouter, smileys. 'nuff said.
gebrek aan vindingrijkheid en humor kan je ons alvast niet verwijten!
Oud 5 juni 2003, 12:11   #39
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

het er aan is dat je het citaat van Wanne bevestigt door het te willen ontkrachten.

ho ja, waar heb ik al duivel-smileys gebruikt dan?
Oud 5 juni 2003, 12:12   #40
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vind die mening vooral politiek strategisch heel dom.

Een voorbeeld: het VlaamsBlok heeft een voorstel gedaan waarbij de scholen verplicht zouden worden om maximaal 10% allochtone leerlingen aan te nemen. Dit is in strijd met artikel26 van het UVRM waar onder meer het volgende gesteld wordt:

* Ambachtsonderwijs en beroepsopleiding zullen algemeen beschikbaar worden gesteld.
*Aan de ouders komt in de eerste plaats het recht toe om de soort van opvoeding en onderwijs te kiezen, welke aan hun kinderen zal worden gegeven.

Als je dan een regel gaat opleggen van bovenaf die er voor zorgt dat allochtonen niet kunnen kiezen welk onderwijs ze willen volgen dan is dat in tegenspraak met het UVRM. Een school kan misschien wel leerlingen wijgeren om institutionele redenen maar scholen dwingen om bepaalde leerlingen te wijgeren kan niet. Ik begrijp wel de achterliggende reden van dit wetsvoorstel: de integratie bevorderen door allochtonen meer in contact te laten komen met autochtonen maar dit is niet de goede manier en totaal onrealistisch.
Mag ik je vragen van waar je dat haalt die 10%? Is totaal nieuw voor mij!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be