![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het is zo? Wie zegt dat Hans? Die peilingen? En opnieuw antwoord je niet op wat ik zeg, maar ik zal het hier maar bij laten. Wat baten kaars en bril... |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het VB is trouwens ook vanaf 0 begonnen, net zoals jij en je aartsvijanden van de NU. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tis de moeite.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik zet het nog even voor je op een rijtje: 1. Vlaams-nationale bron. 2. Een enorm kleine steekproef. 3. Peiling georganiseerd door hogeschoolstudenten, in plaats van de door een universiteit of onderzoeksbureau. => Flaminganten euforisch. Moet je dan niet een klein beetje consequent zijn, en ook die peiling naar de prullenmand verwijzen? |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar ja, de hogeschool zit dan ook vol met Vlaamse boerkes hé...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niks tegen hogescholen, maar het is toch niet verstandig om een peiling die uitgevoerd is door studenten, als geloofwaardig te laten doorgaan? Universitaire onderzoekers zouden zich daar beter mee bezig houden. Wat mij betreft mogen dat ook onderzoekers van een hogeschool zijn, al weet ik niet of die zich daar mee bezighouden...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Patriot! : 14 juli 2005 om 16:30. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Studenten hebben dan weer minder bindingen met politieke partijen die 'onderzoekers' meestal wel hebben.
|
|
|
#29 |
|
|
Goed opgemerkt.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar niet de vakkennis die nodig is voor zulke onderzoeken.
Ik geloof trouwens niet dat onderzoekers in de sociale wetenschappen partijpolitieke bindingen (mogen) hebben. Anders kan u mij ongetwijfeld vertellen tot welke partij pakweg Billiet, de man van het fameuze onderzoek over identiteit bij de Belgen, behoort? |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Billiet, werkt die niet aan die universiteit waar rectors niet al te snuggere prinsen eredoctoraten uitreiken? Waar profs zoals Urbain Vermeulen en Matthias Storme niet te ver van de politiek correcte lijn mogen afwijken of ze worden met broodroof bedreigd?
Sorry, maar in dat geval heb ik mijn bedenkingen bij degenen die wél probleemloos de resultaten van hun onderzoeken aan de wereld kwijt mogen.
|
|
|
#32 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De enige keer dat ik unitaristen tegenkom is wanneer ik op politics.be rondhang.
Ik vraag me af, is de bevolking van politics.be dan zo groot? Waar zitten die tachtig procent precies?
|
|
|
|
#36 | |||||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 juli 2005 om 21:37. |
|||||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
In dezelfde enquete: 64% van de Vlamingen is voor meer gewestelijke bevoegdheden en autonomie.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ferre : 16 juli 2005 om 17:42. |
|||||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is duidelijk dat Ferre helemaal geen Belgischgezinde is. Ook hij maakt deel uit van het Vlaams-nationalistisch complot tegen ons Vaderland.
|
|
|
|
|
|
#40 | |||||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik ben enkel tegen het heilige huisje België. Dat zoals het tot nu toe gewerkt heeft verre van ideaal is. Ik ben Vlaming en heb hier nooit anders gepretendeerd. Ik heb geen Vlaamse Vlag. Ik ken geen Vlaamse liederen. Ben niet haatdragend noch xenophoob (heb jij 'n adoptiekind en een marrokaanse schoonbroer?) Ik ben een gewone Vlaming. Ik trek jullie idealen gewoon in twijfel ... waarom al dat geromantiseer ... ons vaderland: jullie zijn even erg als menig Vlaams Nationalist: marsmuziek, vlaggen, beladen termen als vaderland ... gewoon van hetzelfde maar dan anders) Als ik nu wat redelijkheid bij andere Belgisch gezinden zou aantreffen, kon ik mijn karretje aanpikken. Voor mij is op dit forum de BUB de meest belachelijke partij met het minste inhoud. Argumenteer dan toch eens![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ferre : 16 juli 2005 om 18:17. |
|||||
|
|
|