![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Voel je je veilig in Belgie | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
31 | 73,81% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Zou het niet weten |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,76% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik twaalf was werd er bij de overburen ingebroken. Weerom kloeg er niemand over een onveiligheidsgevoel. Het was gewoon pech hebben. Kortom; inbraken zullen er altijd zijn en daar kan geen enkele partij een einde aan maken. Tegenwoordig wordt er echter sterker op gereageerd en als zelfs mensen uit "een rustig boerendorp...... nogal dicht bij Brussel......" beginnen te klagen over onveiligheid is het hek natuurlijk van de dam. Wees een beetje realist, inbrekers kunnen ook bij u langskomen, net als dat 50,150 of 250 jaar geleden was. Bel de slotenmaker-alarminstallateur voor een (fake) gevoel van veiligheid. Citaat:
![]() Kortom; heel dat onveiligheidsgevoel gaat grotendeels aan mij voorbij. En we leven nog altijd in één van de veiligste landen. Vandaar...
![]() |
![]() |
#22 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Subjectief to the top ! Enkel vergelijkende cijfers kunnen een rationele beslissing mogelijk maken, en men moet streven naar een acceptable level of risk/safety, want veiligheid is een belangrijke speler in het proces om een welvarende maatschappij in stand te houden.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Tavek : 16 juli 2005 om 14:56. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de onovertroffen Bill Hicks te citeren; (hij zag het 15 jaar geleden al)
Citaat:
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Veiligheid is één van de primaire taken van de staat. Als hij die niet meer naar behoren uitvoert, dan wordt hij afgedankt. Precies dat is het laatste decennium aan het gebeuren. Ik denk dat er in België best een consensus bestaat over wat een aanvaardbaar onveiligheidsgehalte is. Op die consensus moet de politiek zich richten. En ik heb idd de indruk dat de realiteit momenteel niet aan de consensus beantwoordt, maar ik kan er glad naast zitten. Indien zo, waarover maakt de politiek zich dan zorgen? Als er geen probleem is, dan is alles toch OK? Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de vraag te ongenuanceerd.
Als je het statistisch bekijkt, vergelijkt met andere landen, dan is België ontegensprekelijk een veilig land. Toch ken ik buurten in Antwerpen en (vooral) Brussel waar ik niet alléén door durf gaan, zeker niet als het donker is. En dan mag Mitgard stoer doen, ik kan tegen een groep van drie jongens (of zelfs één) weinig aanvangen, hoor. Onveiligheid bestaat dus, maar wordt imho vaak fors opgeklopt en soms voorgesteld als de regel ipv de uitzondering.
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enigen die zich onveilig voelen zijn juist onze politici, meer bepaald de groenen en spiritisten.
Zij hebben blijkbaar schrik van al die wapens bij de politie en bevolking. Of voelen de criminelen zich onveilig ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is het probleem. Op dit moment, als je de cijfers bekijkt, leven we in een vrij "veilig" land ivg met de ons omringende landen. De overheid moet er alles aan doen om de veiligheid te optimaliseren op zo een kosten efficiente methode. Meer veiligheid levert uiteindelijk ook meer overheidsinkomsten op, omdat het algemeen aanvaard is dat een veilige omgeving bevorderlijk is voor de economische productie. Ergens ligt een maximum van economische productie tov veiligheid. Daar moeten we naar toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik voel me veilig.
Jammer dat dat blijkbaar van sommigen niet mag, u veilig voelen.
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar langer en efficientere straffen zijn ook ok Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Er bestaat geen onveiligheid of oorlog, zegt mijn moeke, als de mensen het niet weten...
Neemt nu bv dat men niets gezegd/geschreven en/of laten zien had over de Iraakse oorlog... dan was/is er toch geen oorlog in Irak!... Zo simpel is dat! Men heeft het hier de laatste jaren steeds over verkeersonveiligheid gehad... Als nu alle media eens deden zoals De Morgen, dus niets over verkeersongevallen schrijven (DM vermeldt trouwens ook geen andere onge- of overvallen), dan is ons land toch het veiligste land van de wereld?! Hoe meer men de bevolking informeert, hoe onveiliger... Het is dus uiterst belangrijk alles te verzwijgen... [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Chipie : 16 juli 2005 om 18:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() ik voel me veilig behalve als ik grote groepen islamieten tegenkom op straat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar de verkleining van afstand, en de overvloed aan nieuws, daar weet de eenvoudige mens ook nog niet goed mee om te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een niveau hier op politics.
![]() |
![]() |
#40 | |