![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Demotte zijn plan is met goede bedoelingen, maar het is weer totaal gericht op zijn kiespubliek.
Tot ze financiele instellingen zwaarder belasten, ok, dat kan ik begrijpen, maar bedrijven die aan high tech R&D doen, dat vind ik fout. Deze moeten ze juist minder belasten, want hun onderzoek geeft de aanzet tot innovatie en nieuwe banen. Maar ja, wij zullen het weer niet goed begrijpen. Tot ze maar naar azie of oost europa vertrekken als ze hier zo verder blijven doen. Ik volg wel.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de voorstellen van Demotte inherent rechtvaardig,en consistent met hetgeen al jaren verkondigd wordt,belastingen moeten verschoven worden van arbeid naar kapitaal.
Zonder belastingen in enigerlei vorm zal het niet gaan vrees ik ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
R&D van grote multinationals kan aangepakt worden,gezien de produktie toch buiten Europa zal plaatsvinden mogen ze evengoed helemaal opkrassen,we kunnen die plaatsen nuttiger gebruiken..... R&D binnen "geintegreerde units" (bijvoorbeeld zowat de ganse Vlaamse textiel-,kunststof,-metaal-,en houtverwerkingssektor) zal niet extra belast worden,gezien het gaat om fabrieken met grote tewerkstelling. De bank- en verzekerings-sektor is inderdaad iets speciaals......we kunnen ons onderhand de maatschappelijke en economische toegevoegde waarde ervan afvragen,zittend op bakken geld doen ze........niks????? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Asociaal is het gewoon, om R&D te zwaarder te belasten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Ik ben overigens zelf ook "hooggeschoold" hoor.....) Ach,R&D bedrijven ten behoeve van produktievestigingen in een ver goedkoop land is toch ten dode opgeschreven want,boekhoudkundig,kompleet waanzinnig natuurlijk.... (Mensen die,pakweg ,voor Philips en zo werken beschouw ik als SM-ers,die weten toch dat ze er uit zullen liggen tegen dat ze 40 zijn??????? ) In de consumer-electronics en aanverwanten bijvoorbeeld kan ik me niet voorstellen dat er nog veel ontworpen is in Europa.Ze ontwerpen hier hoogstens nog de reclamebrochuurtjes en de marketing ervoor ![]() Bon,op een of andere manier moeten we ertoe komen dat pakweg "de Chinezen" serieus meebetalen aan onze sociale zekerheid.We kunnen Vivant-toestanden uitdenken,of we kunnen winsten veroorzaakt door het NIET in Europa produceren mee doen betalen aan onze sociale zekerheid... Dat lijkt me rechtvaardig toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Uiteraard, maar het sluit allemaal niet uit dat de belastingdruk nu al gigantisch hoog is.
Een belastingvermindering kan gerust budgetneutraal gebeuren. Demotte's voorstellen zijn een belastingverhoging, wat uiteindelijk tot minder inkomsten voor de sociale zekerheid zal leiden.
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar heeft uiteindelijk niets met rechtvaardigheid te maken, meer met een totaal gebrek aan moed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() percalion:
Bedrijven die investeren in dure technologie worden afgestraft met een belasting. Het is een uitgesproken investeringsremmende belasting. ________ I had a dream. A day will come that robots will pay our Taxes. Dat is toch fantastisch, dat niet mensen, maar Robots met een belastingsaangifte geplaagd zitten? Maar helaas, mijn mottige nachtmerrie van de proliferatie van de fiscus zal wel doorgaan, dat heb ik wel in de mot.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2005 om 09:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Percalion
De belastingen verminderen, en niet een klein beetje maar bv. meteen met tien, twintig, dertig procent, is een investering in de economie. Zelfs zonder te besparen op de uitgaven, kunnen we met een belastingverlaging van dertig procent de economie zo'n stamp vooruit geven, dat de investering in een paar jaar terugverdiend is. ------- De rijken nog rijker maken met flat taxes en zo, dat stoot mij tegen de borst als onrechtvaardig. Het is ook contraproductief, omdat duidelijk is, dat armen en economisch zwakken [size=4]al [/size]hun (eventuele) budgetstijging integraal uitgeven en dus zo de consumptie sterk stimuleren, terwijl de rijken nog meer gaan oppotten. Dat motten we niet hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat laat niet staan dat je het wel met een hoofdletter kan schrijven, Mottig. Die Mottigaard is een grote Meneer, een Genie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk het niet, ze vallen als de Motte-regen hier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tu quoque? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bah nee, De Motte gedraagt zich als een motard die het peleton voorbijsteekt in een veel te hoge versnelling, in de Ronde van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is waar. Ik ben polyglot en verder niks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alleen als die spaden alleen werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dan staan we niet meer, maar liggen. Een goeie positie om eens uit te blazen, wat na te denken en weg te dromen, en verkwikt andersbezig terug op te staan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het ACV toont zich in dit landje de meest progressieve groepering (waar ik helaas niet kan toe behoren wegens niet-confessioneel en een beetje antiklerikaal, vrees ik).[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door eno2 : 18 juli 2005 om 09:28. |
|||||
![]() |
![]() |