![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom er nog meer woorden aan vuil maken?
Het Belgische regime verdraagt gewoon geen democratie. Het regime wéét nu eenmaal dat Vlamingen en Walen over ALLES verschillend denken. En het zijn nu eenmaal de Walen die niet willen dat ze één cent uit Vlaanderen mislopen. Wie de regimeleiders zijn die het regime bepalen en in stand houden is dus duidelijk. Ze zitten alleszins NIET in Vlaanderen, ook al leeft daar s' lands meerderheidsbevolking. Datzelfde regime blijft de sukkels die het in zijn greep heeft maar verder manipuleren door middel van schuldgevoelens: 'tot 1961 verliepen de transfers andersom. Nu moet Vlaanderen dus voor ons (blijven) opdraaien'. Zowel Di Rupo als van Cau herinnerden de sukkels onder ons onlangs nog eens aan hun zedelijke verplichtingen. En tot welke partij horen die twee regimeleiders 'toevallig'? En de eeuwige 'Vlaamse' sukkels, ze geloven de leugens nog steeds.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 juli 2005 om 09:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het volk kan ingrijpen = verkiezingen Een volksvertegenwoordiger kan nu ook juridisch en strafrechtelijk vervolgd worden. Alles blijft dus zoals het is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een volksvertegenwoordiger is iemand die aan het volk verantwoording schuldig is. NIET aan een partijbestuur. Kan het volk ingrijpen via verkiezingen. Leg mij dan eens uit hoe. Volksvertegewoordigers (liever partijvertegenwoordigers) kunnen NIET voor de rechtbank gedaagd worden zonder toestemming van hun kollega's. Parlementaire onschendbaarhied weet je. Bij mijn weten kan de politie zelfs geen VV aanhouden wanneer die in kennelijke staat van dronkenschap iemand dood heeft gereden. Het parlement moet daar eerst toestemming voor geven.
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Jullie zijn zeker ook tegen het feit dat een vlaamse stem in het Brusselse Gewest meer waard is dan een franstalig stem, niet?
"Het regime wéét nu eenmaal dat Vlamingen en Walen over ALLES verschillend denken." Ah ja? Wat bij voorbeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Geef in google eens in "parlementaire onschendbaarheid" Het is de laatste jaren al een beetje veranderd maar helemaal niet op hetzelfde niveau als u en ik. Tenzij jij parlementarier word. Geef ook eens namen van VV's die AANGEHOUDEN werden zonder goedkeuring door een niet politionele dienst. Iets anders dan verhoord dus.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#30 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Mooi copy-paste Knuppeltje. U bent wel een expert in copy-pasting van propaganda texten.
Dus "ALLES" is voor U B-H-V, DHL en Zaventem? B-H-V? Ik ben voor het splitsen. Maar eigenlijk kan het mij niet schellen. DHL en Zaventem: een probleem tussen Brussel (uw hoofdstad...) en Vlaanderen, kan de Walen niet schellen. "Pijnlijk is verder dat de Franstalige pers maar blijft grossieren in aftandse clichés over de egoïstische Vlaming." Ah ja, als U doch zo'n expert in copy-pasting bent heeft U doch zeker een voorbeeld? Best nog van het RWF website, hé? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
2. Bert Anciaux, Patrick Van Krunkelsven,... in Kleine Brogel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2. Dacht wel dat je dat ging zeggen. Maar die werden niet aangehouden maar meegenomen voor verhoor. Zij gaven daar ook hun toestemming voor. Zonder die toestemming hoefden zij zelfs niet mee te gaan.
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje. Een tijdje geleden stond er in trends een onderzoek naar wat het effect van een nettoloonsverhoging voor de minimumlonen van 10% zou zijn op het arbeidsaanbod, i.e. hoeveel werklozen zouden er dan proberen een job te zoeken, die dat nu niet doen. In Vlaanderen lag dat op een groei van het arbeidsaanbod van 4%. In Wallonië 1,5%, maar nog veel opmerkelijker die 1,5% was exclusief aan de waalse vrouwen toe te schrijven. Bij de waalse man zou het effect van een dergelijke verhoging quasi nul zijn. An sich heb ik er geen probleem mee dat zij meer belang hechten aan vrije tijd. Waar ik wél een heel groot probleem mee heb, is dat ze er de logische consequentie van, nl een mindere welstand, niet bijnemen maar doorfactureren aan de vlamingen. Of denk maar eens aan de monsterscores die een partij als de PS haalt. M.i. - want zij zijn op alle vlakken nog een paar gradaties erger dan de sp-a - haalt een 'vlaamse ps' met moeite de kiesdrempel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje. Volgens een onderzoek van de knak is 70% van de mensen voor het BROV. Volgens mijn onderzoek weet nog niet eens 10% van de mensen wat dat betekend. Vertel mij eens hoe dan 70% voorstander kan zijn? Je hoeft mij overigens niet te geloven. Vraag maar eens aan de eerste de beste voorbijganger wat het BROV is en wat het betekend. Ik heb het aan 96 mensen gevraagd. 3 wisten wat het was, maar die had ik het dan ook al eens uitgelegd. 93 bleven het antwoord schuldig. Dus die 10% is dus nog zeer ruim genomen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Democraat in hart en nieren. http://users.telenet.be/brov Laatst bijgewerkt op 09/2011 Laatst gewijzigd door Bece : 29 juli 2005 om 07:39. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch even terug naar boven halen want dit is geen kattepis maar precies wat ik er zelf ook over dacht en denk.
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ben je gebleven?
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Reeds een paar dagen terug van het Esperantocongres, doet deze draad me een beetje denken aan de "Etno-groep" bijeenkomst. De inleiding van deze vergadering werd gegeven door een Litouwer die een vurige lans brak voor de revival van de Litouwse taal en cultuur, een sessie van verheerlijking van de afscheiding uit het federale Sovjet-model .. en de daarmee gepaard gaande moeilijkheden met de belangrijke minderheid van russischtalige Litouwers..
De gelijkenissen met de "Vlaamse" situatie is treffend .. en toch is dit zo anders. Zijn de russischtaligen soms een "overblijfsel" van een ursuperende bevolking ? Niets is minder waar : Litouwen is en was altijd al een kruispunt van zeer diverse volkeren.... Gelijkenissen met Vlaanderen ? .. Overigens : in de EU hebben we nu als ik de tel niet kwijt ben 22 officiële taalgemeenschappen... maar er zijn 100 etnische talen dus meer dan de helft van alle europese talen hebben zelfs geen officiël statuut ! De vraag werd dan ook onmiddelijk gesteld aan de bestuurders van deze vereniging of men er niet naar moet streven al deze "volkeren" een statuut van onafhankelijke staat te verlenen ... Het antwoord is vanzelfsprekend neen - een cultuurgemeenschap kan er inderdaad alle belang bij hebben samen met een andere in één staat te leven, de taal/cultuur is "an sich" geen criterium van staatsvorming onafgezien van het feit dat de taal en cultuurrechten gevrijwaard dienen te blijven. Wat is nu het probleem in België ? Er zijn mensen die met klem beweren dat er niet zoiets bestaat als een "europese" of "belgische" enz.. kultuur. Men kan vanzelfsprekend altijd meer de nadruk leggen op verschillen dan op overeenkomsten, de cultuurbeleving is dus een heel persoonlijke ervaring. Als ik stel dat ik me zelfs in Vilnius "thuis in europa" voelde is dat een persoonlijk statement, dat ik weliswaar met culinaire en architekturale waarnemingen kan staven, maar dat dan weer door anderen die wijzen op verschillen van taal en welvaart kunnen onderuit gehaald worden. Er op wijzen dat "Brusselaars en Walen" dichter bij "ons Vlamingen" staan dan Litouwers is ook een gemeenplaats te meer omdat de "Walen" van vandaag voor een groot gedelte bestaan uit de uitgeweken Vlamingen van een 3tal generaties geleden. De redenen die aangehaald worden om een Vlaamse Natiestaat tot stand te brengen liggen hoofdzakelijk op het gebied van de kosten voor de sociale zekerheid (de geringere bijdrage van Wa&alse kant in deze kosten). Hierbij wordt over het hoofd gezien dat de economie van dit land zeer complex verbonden isover het ganse grondgebied ie. de kapitaalsbezitters van het zuiden des lands en van het noorden zijn onderling gemengd. Om één voorbeeld te noemen : "Interbrew" is een onderneming met zetel in Leuven, exploitaties zowel in Wallonië als in Vlaanderen en de rest van de wereld. De "machtscentra" van deze onderneming had in het verleden wegens fiscale redenen al veel goesting om "off-shore" te gaan.. Wat denken onze "nationalisten" zou er gebeuren bij de creatie van een "Vlaamse Republiek" ? of moeten we er een "Volksdemocratische repibliek" van maken en meteen alles nationalizeren ?