Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2005, 12:29   #21
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ja daar heb ik al veel van gehoord.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 12:48   #22
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Jammergenoeg meldt de Gazet van Antwerpen enkel dat het om marrokaanse vzw's gaat maar publiceert het de namen van die vzw's niet. Het zou me namelijk verbazen dat het hier inderdaad om marrokaanse vzw's zou gaan, iets doet mij vermoeden dat het gaat om vzw's naar belgisch recht waarvaan een deel van de bestuurder over de marrokaanse nationaliteit beschikken.

Coekie
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2005, 16:25   #23
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

"DRUGS", altijd grappig, 't gaat hier wel om onschuldige hash hè, niet over heroïne of coke, der zijn zo'n tiental mede-studenten die ook in "DRUGS" handelden (wiet en hash), kheb het zelf ook nog een tijdje gedaan op kot, ben ik nu ook ne top-crimineel... iemand moet de blowende student toch voorzien... 't enige wat men doet is een grote zak mee nr kot nemen, verdelen in zakskes van €15 en verkopen, 't is niet voor de winst te doen hoor, puur uit idealisme... als wij het niet doen, doet iemand anders hetwel... trouwens, waarom zou dit niet mogen als cantussen wel lachend worden toegestaan... terwijl VN-onderzoek meermaals heeft aangetoond dat alcohol veel schadelijker is dan cannabis-producten (hash en wiet dus)... kijk naar Nederland, je kan er overal terecht bij een coffeeshop, het land telt procentueel minder hard-drug verslaafden dan België...
Oud 18 juli 2005, 16:29   #24
krizis
Gouverneur

Standaard

Wat is er nu mis met een cannabis roken, mensen doen dat al 8000 jaar, moet men daarvoor iemand in de bak steken, terwijl er rustig bier getapt wordt en de jongste jeugd bacardi-breezers zit te drinken... Ik rook al zolang canna bis en ik heb ook m'n diploma op't hoger onderwijs gehaald zonder problemen, men denkt ook altijd dat cannabis-rokers marginalen zijn, nog zo'n vooroordeel...
Oud 19 juli 2005, 18:10   #25
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
't Zijn stouterikjes. Tedomme toch. Ik handel ook in drugs en ben blank.

Wat ga je eraan doen hé?
haha wat ben je triest dan

drugs is past echt voor watjes

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 18:14   #26
Morghodius
Provinciaal Gedeputeerde

Morghodius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Wat is er nu mis met een cannabis roken, mensen doen dat al 8000 jaar, moet men daarvoor iemand in de bak steken, terwijl er rustig bier getapt wordt en de jongste jeugd bacardi-breezers zit te drinken... Ik rook al zolang canna bis en ik heb ook m'n diploma op't hoger onderwijs gehaald zonder problemen, men denkt ook altijd dat cannabis-rokers marginalen zijn, nog zo'n vooroordeel...
het is achterlijk om iets goeds te keuren omdat het al lang word gedaan
dan kan je alles goedpraten

wiet is troep punt, vaak word er ook nog chemische troep in gegooid, lekker voor de natuur pfff

En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee!
http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720
Morghodius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2005, 22:01   #27
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morghodius
het is achterlijk om iets goeds te keuren omdat het al lang word gedaan
dan kan je alles goedpraten

wiet is troep punt, vaak word er ook nog chemische troep in gegooid, lekker voor de natuur pfff
Ohja, welke chemische troep danwel... geef voorbeelden, meststoffen, even erg als de meststoffen die je aan een tomatenplant geeft.

Trouwens, ik als zovelen heb m'n eigen wietplanten en dat is puur natuur, enkel water geven en zon erop in eeb bak potgrond...
Oud 19 juli 2005, 23:36   #28
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Ja daar heb ik al veel van gehoord.
Jeroen? Jeps, ook Peter Johan noemt zich onpartijdig. Dat zullen dan de enige 'onpartijdige' mensen zijn op de wereld, op het internet en omstreken.

Laten we ze maar niet teveel jennen, want zij zijn het die hier op de knopjes drukken. Moet vast leuk zijn zo'n machtspositie, zonder dat je hoeft uit te leggen: hoe, waarom en waarom opnieuw. Alle macht aan de dwergen

Of zoals een Georgisch spreekwoord zegt: "In het land zonder honden, blaffen de katten."

Sloppel en tot morgen.

Mvg,

thePiano
Oud 20 juli 2005, 01:38   #29
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er nu mis met een baby van de rotsen te smyten...
heel lang geleden smeten de spartanen hun "ongewensten" van de rotsen te pletter...... was niks mis aan....... moet men daarvoor iemand in de bak steken ?
Oud 20 juli 2005, 02:35   #30
vryko
Provinciaal Statenlid

vryko's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar vryko
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
heel lang geleden smeten de spartanen hun "ongewensten" van de rotsen te pletter...... was niks mis aan....... moet men daarvoor iemand in de bak steken ?
weer een schitterende vergelijking. ge moet nu genen einstein zijn om het verschil tussen moord en het roken van een jointje te zien, he.
Oud 20 juli 2005, 04:15   #31
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Als je voor een moord 3 tot 5 jaar krijgt is het toch te gek dat je dat voor het roken van shit ook zou krijgen. Ik bedoel weeg deze 2 feiten eens tegen elkaar op en denk eens 2 seconden na. Als iemand thuis een toeter rookt heeft niemand daar last van, iemand vermoorden wel. Vandaar dat de straf voor soft drugs misshien laag lijkt maar het gaat tenslotte om een genotsmiddel. Iets waar je bewust zelf voor kiest.
Verkopers worden zwaarder aangepakt maar als de mensen het mogen gebruiken maar niet mogen verkopen dan is dat dubieus en hypocriet. Nederland verdient ettelijke miljarden aan de soft-drugs. in België is dat in feite zwart geld dat via een niet officieel circuit word getransfereerd (geen belastingen op betalen) dus geen inkomsten voor de staat.
Maar als je dan weet dat de Cannabis in Nederland voor een groot deel geleverd word door de Antwerpse haven dan is er ergens geld mee gemoeid.
Het word nu eenmaal gedaan, wat kan je doen ? Repressie ? Hiermee belet je zowiezo minder aandacht voor de echte criminelen zoals: carjackers, tasjesdieven, inbrekers, dieven enz
Er is zoiets als een politiecorps en er is zoiets als prioriteiten.
Ik heb liever flikken die zich bezig houden met de echte problemen van de mensen, het roken van wat hollandse groenten is niet bepaald een maatschappelijk probleem.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2005, 09:20   #32
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Als je een baby van de rotsen smijt, dan sterft die baby waarschijnlijk ... ik zie niet in waarom ik de bak in moet omdat ik een paar cannabis-planten in de achtertuin heb staan en savonds met de vrienden cannabis consumeer zoals zovelen, we zijn echt geen marginalen, storen niemand, hebben allemaal verder gestudeerd en sommigen zijn al aan't werk, maar toch, volgens de letter van de wet wouden wij achter tralies moeten zitten ...
Oud 20 juli 2005, 09:24   #33
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Als je voor een moord 3 tot 5 jaar krijgt is het toch te gek dat je dat voor het roken van shit ook zou krijgen. Ik bedoel weeg deze 2 feiten eens tegen elkaar op en denk eens 2 seconden na. Als iemand thuis een toeter rookt heeft niemand daar last van, iemand vermoorden wel. Vandaar dat de straf voor soft drugs misshien laag lijkt maar het gaat tenslotte om een genotsmiddel. Iets waar je bewust zelf voor kiest.
Verkopers worden zwaarder aangepakt maar als de mensen het mogen gebruiken maar niet mogen verkopen dan is dat dubieus en hypocriet. Nederland verdient ettelijke miljarden aan de soft-drugs. in België is dat in feite zwart geld dat via een niet officieel circuit word getransfereerd (geen belastingen op betalen) dus geen inkomsten voor de staat.
Maar als je dan weet dat de Cannabis in Nederland voor een groot deel geleverd word door de Antwerpse haven dan is er ergens geld mee gemoeid.
Het word nu eenmaal gedaan, wat kan je doen ? Repressie ? Hiermee belet je zowiezo minder aandacht voor de echte criminelen zoals: carjackers, tasjesdieven, inbrekers, dieven enz
Er is zoiets als een politiecorps en er is zoiets als prioriteiten.
Ik heb liever flikken die zich bezig houden met de echte problemen van de mensen, het roken van wat hollandse groenten is niet bepaald een maatschappelijk probleem.
Ik geef je 100% gelijk, maar je zit bij de verkeerde partij als je dat standpunt steunt ... het VLaams Blok is namelijk blind op dat gebied en zegt dat alcohol zeker kan, maar cannais is uit den boze, daar wordt psychopaat van volgens hen ...
Oud 20 juli 2005, 09:56   #34
krizis
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik geef je 100% gelijk, maar je zit bij de verkeerde partij als je dat standpunt steunt ... het VLaams Blok is namelijk blind op dat gebied en zegt dat alcohol zeker kan, maar cannais is uit den boze, daar wordt je een psychopaat van volgens hen ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be