![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementslid
|
![]() Ja daar heb ik al veel van gehoord.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Jammergenoeg meldt de Gazet van Antwerpen enkel dat het om marrokaanse vzw's gaat maar publiceert het de namen van die vzw's niet. Het zou me namelijk verbazen dat het hier inderdaad om marrokaanse vzw's zou gaan, iets doet mij vermoeden dat het gaat om vzw's naar belgisch recht waarvaan een deel van de bestuurder over de marrokaanse nationaliteit beschikken.
Coekie
![]() |
#23 |
Gouverneur
|
![]() "DRUGS", altijd grappig, 't gaat hier wel om onschuldige hash hè, niet over heroïne of coke, der zijn zo'n tiental mede-studenten die ook in "DRUGS" handelden (wiet en hash), kheb het zelf ook nog een tijdje gedaan op kot, ben ik nu ook ne top-crimineel... iemand moet de blowende student toch voorzien... 't enige wat men doet is een grote zak mee nr kot nemen, verdelen in zakskes van €15 en verkopen, 't is niet voor de winst te doen hoor, puur uit idealisme... als wij het niet doen, doet iemand anders hetwel... trouwens, waarom zou dit niet mogen als cantussen wel lachend worden toegestaan... terwijl VN-onderzoek meermaals heeft aangetoond dat alcohol veel schadelijker is dan cannabis-producten (hash en wiet dus)... kijk naar Nederland, je kan er overal terecht bij een coffeeshop, het land telt procentueel minder hard-drug verslaafden dan België...
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Wat is er nu mis met een cannabis roken, mensen doen dat al 8000 jaar, moet men daarvoor iemand in de bak steken, terwijl er rustig bier getapt wordt en de jongste jeugd bacardi-breezers zit te drinken... Ik rook al zolang canna bis en ik heb ook m'n diploma op't hoger onderwijs gehaald zonder problemen, men denkt ook altijd dat cannabis-rokers marginalen zijn, nog zo'n vooroordeel...
![]() |
#25 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
drugs is past echt voor watjes
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
dan kan je alles goedpraten wiet is troep punt, vaak word er ook nog chemische troep in gegooid, lekker voor de natuur pfff
55% van de gevangenen zijn NIET in Nederland geboren! En dan tellen we de gevangenen die ook buitenlands zijn en wel hier zijn geboren nog niet eens mee! http://www.speed.planet.nl/planet/sh...3091/sc=92e720 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik als zovelen heb m'n eigen wietplanten en dat is puur natuur, enkel water geven en zon erop in eeb bak potgrond...
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Laten we ze maar niet teveel jennen, want zij zijn het die hier op de knopjes drukken. Moet vast leuk zijn zo'n machtspositie, zonder dat je hoeft uit te leggen: hoe, waarom en waarom opnieuw. Alle macht aan de dwergen ![]() Of zoals een Georgisch spreekwoord zegt: "In het land zonder honden, blaffen de katten." ![]() Sloppel en tot morgen. Mvg, thePiano
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
heel lang geleden smeten de spartanen hun "ongewensten" van de rotsen te pletter...... was niks mis aan....... moet men daarvoor iemand in de bak steken ?
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Als je voor een moord 3 tot 5 jaar krijgt is het toch te gek dat je dat voor het roken van shit ook zou krijgen. Ik bedoel weeg deze 2 feiten eens tegen elkaar op en denk eens 2 seconden na. Als iemand thuis een toeter rookt heeft niemand daar last van, iemand vermoorden wel. Vandaar dat de straf voor soft drugs misshien laag lijkt maar het gaat tenslotte om een genotsmiddel. Iets waar je bewust zelf voor kiest.
Verkopers worden zwaarder aangepakt maar als de mensen het mogen gebruiken maar niet mogen verkopen dan is dat dubieus en hypocriet. Nederland verdient ettelijke miljarden aan de soft-drugs. in België is dat in feite zwart geld dat via een niet officieel circuit word getransfereerd (geen belastingen op betalen) dus geen inkomsten voor de staat. Maar als je dan weet dat de Cannabis in Nederland voor een groot deel geleverd word door de Antwerpse haven dan is er ergens geld mee gemoeid. Het word nu eenmaal gedaan, wat kan je doen ? Repressie ? Hiermee belet je zowiezo minder aandacht voor de echte criminelen zoals: carjackers, tasjesdieven, inbrekers, dieven enz Er is zoiets als een politiecorps en er is zoiets als prioriteiten. Ik heb liever flikken die zich bezig houden met de echte problemen van de mensen, het roken van wat hollandse groenten is niet bepaald een maatschappelijk probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Gouverneur
|