Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2005, 17:13   #21
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot-Links
oproepen tot haat en slachting is geen vrije meningsuiting maar een misdrijf
Als dit een oproep tot haat �* la milles collins dan ben ik opperrechter van het VS hooggerechtshof
Oud 22 juli 2005, 17:19   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga
Of gewoon even wachten op de volgroeiing van uw neocortex (voorhoofdskwabben), zodat het begrip SATIRE & SARCASME begrijpelijk word voor uw bevattingsvermogen in deze.
oliepiek heeft alvast gevoel voor humor, de uwe zal wel groeien met de tijd, in samengang met uw huidige realiteitsbeeld, don't worry.

Ciao
Geen enkel woord in bovenstaande topics verwijst naar satire of sarcasme mijn beste.

U weet trouwens maar al te goed hoe sterk extreem-extreem-rechtse gevoelens op dit forum aanwezig zijn...
Of is het programma van het Vlaams Belang ook één groot sarcasme en satire, en is het daarmee dat er zoveel mensen nog extra op stemmen? Om ook lollig te doen?
Dit is nog altijd politics.be, gaat dus over politiek en serieuze zaken, voor humor wendt u bijvoorbeeld tot humor.nl. Dank u.

P.S.: Toch altijd leuk om te zien hoe men vervalt van een op de man ipv op de bal spelen in dit forum als de redelijke argumenten op zijn ...
Oud 22 juli 2005, 17:21   #23
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Groentje is niet alleen een groentje, heeft bij zijn nickname bovendien het cijfer "-18" staan. Da's dubbel onervaren! Zoals je zegt moeten we dit speelse jong dus rustig de tijd gunnen om de wereld te ontdekken, de hormonen onder controle te krijgen, en stilaan te leren begrijpen dat men het helemaal niet meent wanneer men iedere burger oproept om gewoon met uw geweerkolf goed hard te stoten.

PS: Groentje, in sommige situaties kan goed hard stoten nochtans van pas komen, maar enkel en alleen wanneer beide partijen daar plezier aan beleven hé. Ach, je zal dat later wel allemaal begrijpen... Neem rustig je tijd.
Zie bericht hierboven ... (reply op San Diego)
Oud 22 juli 2005, 17:22   #24
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Groentje is niet alleen een groentje, heeft bij zijn nickname bovendien het cijfer "-18" staan. Da's dubbel onervaren! Zoals je zegt moeten we dit speelse jong dus rustig de tijd gunnen om de wereld te ontdekken, de hormonen onder controle te krijgen, en stilaan te leren begrijpen dat men het helemaal niet meent wanneer men iedere burger oproept om gewoon met uw geweerkolf goed hard te stoten.

PS: Groentje, in sommige situaties kan goed hard stoten nochtans van pas komen, maar enkel en alleen wanneer beide partijen daar plezier aan beleven hé. Ach, je zal dat later wel allemaal begrijpen... Neem rustig je tijd.
By the way: er niet van uit gaan dat je alles al weet heeft nog nooit een mens kwaad gedaan, meer zelfs ...

't Is trouwens een haar ...
Oud 22 juli 2005, 17:25   #25
Groentje-18

Standaard

Citaat:
En als crimineel allochtoon tuig hier in Europa op straat roept dat ze de ongelovigen zullen afslachten mag ik aannemen dat dit slechts om een flauw grapje gaat ? Of een grappig leugentje ?

Ciao
We hebben (lees: u heeft) thans wel een motief om deze thread niet als uitermate grappig aan te nemen blijkbaar ...
Oud 22 juli 2005, 17:26   #26
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dit is overduidelijk satire. Mensen, hoe dom kun je zijn?

Trouwens, oliepiek is over het algemeen best te omschrijven als 'linkse rat'.
Waarom nieuwe threads opstarten op een forum als politics.be waarvan je verwacht dat het een beetje niveau heeft en een beetje serieus heeft, die toch allemaal voor de leukigheid zijn ???
Oud 22 juli 2005, 17:59   #27
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chomsky
dus toch geen satire of sarcasme...; Diego, wat is uw voorstel, zeg het maar (ik hou mijn hart vast);
Heel eenvoudig, in het bijzijn van officiële getuigen van verschillende strekking (gelovig/ongelovig), kan de kandidaat-immigrant verklaren en ondertekenen dat hij volledig akkoord gaat met de democratische wetten ivm. positie man/vrouw en scheiding tussen Staat en kerk/moskee en dit prioritair tov. zijn/haar religie of geloof dat, indien gewenst, privé beleefd kan worden.
Indien niet akkoord, dan rechtsomkeer en up up up and away...

Kan uw tedere hart alvast hiermee leven ?

Ciao
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 18:01   #28
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel eenvoudig, in het bijzijn van officiële getuigen van verschillende strekking (gelovig/ongelovig), kan de kandidaat-immigrant verklaren en ondertekenen dat hij volledig akkoord gaat met de democratische wetten ivm. positie man/vrouw en scheiding tussen Staat en kerk/moskee en dit prioritair tov. zijn/haar religie of geloof dat, indien gewenst, privé beleefd kan worden.

Ciao
In hoeveel talen moet dat document dan opgesteld worden Diego?En dan moet je nog rekening houden met de analfabeten.

Op zich geen slecht idee.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Grellig on 22-07-2005 at 19:04
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Ciao
In hoeveel talen moet dat document dan opgesteld worden Diego?En dan moet je nog rekening houden met de analfabeten.

Op zich geen slecht idee.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ciao
In hoeveel talen moet dat document dan opgesteld worden Diego?En dan moet je nog rekeking houden met de analfabeten.

Op zich geen slecht idee.[/size]
[/edit]

Novalis

Laatst gewijzigd door Grellig : 22 juli 2005 om 18:04.
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 18:04   #29
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Waarom nieuwe threads opstarten op een forum als politics.be waarvan je verwacht dat het een beetje niveau heeft en een beetje serieus heeft, die toch allemaal voor de leukigheid zijn ???
Komaan Groentje,een mens mag toch nog eens een humoristische kijk op de maatschappij posten hé,als je wil huilen zijn er redenen genoeg.Je moet dit bericht van de topicstarter niet letterlijk interpreteren.

Niets aan de hand.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 18:08   #30
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Geen enkel woord in bovenstaande topics verwijst naar satire of sarcasme mijn beste.
Dan zult U de haat-en moordverzen in de koran, gericht tegen ongelovigen en niet-moslims ook niet opvatten als satire of sarcasme, of is dit dan geen bloedige ernst ?? Wake up puber!!

Ciao
Oud 22 juli 2005, 18:09   #31
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dit is overduidelijk satire. Mensen, hoe dom kun je zijn?

Trouwens, oliepiek is over het algemeen best te omschrijven als 'linkse rat'.
Oh, was d�*t satire ? En ik die dacht dat satire grappig was.

Ik dacht dat dit alleen maar linkse gefrutstreerde onzin was. Niet dus.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2005, 18:13   #32
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vind je niet dat dan ook autochtonen zo'n verklaring moeten ondertekenen? En wat doen met een autochtoon die weigert te ondertekenen?
Oud 22 juli 2005, 18:21   #33
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig

Op zich geen slecht idee.
Alvast in de taal van het land waar de immigrant binnenwil en zijn eigen moedertaal. De taal-basiscursus kan, naar voorbeeld van Denemarken, gevolgd worden door scholing ervan in het land van herkomst. Hier kan het kaf al van het koren gescheiden worden.
Voor wie écht van goede wil is, is deze moeite niet te veel gevraagd zijn dacht ik.
Criminelen, geshifte imams en andere klaplopers mogen zowiezo daar blijven, daar hebben we hier al genoeg import van.

Ciao
Oud 22 juli 2005, 18:27   #34
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Vind je niet dat dan ook autochtonen zo'n verklaring moeten ondertekenen?
Geen problemen mee. U toch ook niet mag ik hopen ?

Citaat:
En wat doen met een autochtoon die weigert te ondertekenen?
De autochtoon immigreert niet en overtreding van democratische wetten is voor U én voor mij strafbaar. Indien niet akkoord, is emigratie een oplossing.

Ciao[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Diego Raga on 22-07-2005 at 19:33
Reason:

Citaat:

Citaat:
De autochtoon immigreert niet en overtreding van democratische wetten is voor U én voor mij strafbaar. Indien niet akkoord, is emigratie een oplossing.

Ciao[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Citaat:
Up up up and awaaayyyy.....
Gaat U soms naar een land om de plaatselijke wetten en gewoonten te negeren ?

Ciao[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Diego Raga : 22 juli 2005 om 18:33.
Oud 22 juli 2005, 18:31   #35
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik niet. Maar als ik op dit forum lees hoeveel "echte Belgen" of "echte Vlamingen" moeite hebben met bepaalde aspecten van onze democratie (gelijke rechten voor vrouwen, gelijke rechten voor andersdenkenden, soms het begrip democratie zelf verwerpen), dan vraag ik mij af of zij zo'n document wel zouden kunnen ondertekenen.
T'is maar een vraag, hé.
Oud 22 juli 2005, 19:07   #36
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Neen, ik niet. Maar als ik op dit forum lees hoeveel "echte Belgen" of "echte Vlamingen" moeite hebben met bepaalde aspecten van onze democratie (gelijke rechten voor vrouwen, gelijke rechten voor andersdenkenden, soms het begrip democratie zelf verwerpen), dan vraag ik mij af of zij zo'n document wel zouden kunnen ondertekenen.
T'is maar een vraag, hé.
Dit inderdaad verwerpelijke gedrag zit bij velen helaas maar al te diep in het gedragspatroon ingebakken, doch kan veelal door psychologisch/therapeutische maatregelen verminderd of ongedaan gemaakt worden, door professioneel beroep te doen op de rede en emotie van de geweldpleger óf 't kot in, if necessery. Trouwens, dat soort van low-life is geen gevaar voor de democratie waarin U en ik (voorlopig) onze mening nog kwijt kunnen.
Dat macho-ondemocratisch-religieus-dominant-verfoeilijk gedrag wordt echter door schrifturen als koran & co. versterkt en zelfs aangemoedigd, tot de dood toe en hij/zij die naar deze geschreven hatelijkheden verwijst wordt dan door moslims en PC's zelf verkettert als baarlijke duivel en mogen de boodschappers het gelag betalen, same old scene...
En, dear Firestone, dát karikatuur is de doorsnee tolerante Vlaming/Nederlander beu.
De uit de bocht scheurende Politieke Correctheid van het laatste decennium is de mestvaalt en groeibodem van het sarcasme en de veralgemening dat dit beeld met zich meebrengt, vandaar.
Maar de waarheid is nooit veraf, ook niet in het hoofd van de doorsnee-moslim, laat dat duidelijk zijn.

Ciao
Oud 22 juli 2005, 19:35   #37
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Ciao
Op zich geen slecht idee maar u weet waarschijnlijk intussen wel dat ik betwijfel als het echt noodzakelijk is (voor de meerderheid bedoel ik).

Maar wat als ze ermee akkoord gaan op papier en in de praktijk niet? Dat kan je moeilijk controleren hé.
En hoe ver gaat wat er op dat papier staat? Je kan moeilijk aan iemand vragen volledig af te stappen van zijn cultuur. De kans dat dit een averechts effect zal hebben (conservatisme/extremisme) is trouwens reëel.
Oud 22 juli 2005, 19:37   #38
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dan zult U de haat-en moordverzen in de koran, gericht tegen ongelovigen en niet-moslims ook niet opvatten als satire of sarcasme, of is dit dan geen bloedige ernst ?? Wake up puber!!

Ciao
Heeft u de Bijbel al eens gelezen?

Ook niet bepaald sarcastisch of satirisch bedoelt heb ik de indruk.

Wake up adult!
Oud 22 juli 2005, 19:38   #39
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Vind je niet dat dan ook autochtonen zo'n verklaring moeten ondertekenen? En wat doen met een autochtoon die weigert te ondertekenen?
Dat is ook weer waar.
Oud 22 juli 2005, 19:40   #40
Groot-Links
Provinciaal Statenlid

Groot-Links's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als crimineel allochtoon tuig hier in Europa op straat roept dat ze de ongelovigen zullen afslachten mag ik aannemen dat dit slechts om een flauw grapje gaat ? Of een grappig leugentje ?

Ciao
Slechts satire en sarcasme. Een teken van hun goede inburgering.
Groot-Links is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be