![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Geloof je de verhalen over klimaatwijzigingen ? | |||
Ja, ik geloof alle catastrofale verhalen over de klimaatveranderingen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Ik geloof dat er iets aan de gang is maar de rest is moeilijk te voorspellen |
![]() ![]() ![]() |
24 | 41,38% |
Ik weet het niet, en eigenlijk kan niemand dit echt weten (voorspellen) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,34% |
Er zal wel iets zijn maar dit wordt volop poltiek misbruikt |
![]() ![]() ![]() |
12 | 20,69% |
Er is niets aan de gang, dit is de evolutie van opgang en neergang |
![]() ![]() ![]() |
10 | 17,24% |
Aantal stemmers: 58. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oh, ik was dus niet de enige die geshoqueerd was door deze (ont)nuchtere(nde) mededeling ...
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]() @ Zwart & Geel:
Ik kan het niet kopiëren maar ik merkte net iets op: De eerste post die jij plaatste met de 4 grafiekjes onder elkaar, als je het tweede grafiekje bekijkt zie je op het einde daarvan ineens een veel sterkere en abruptere temperatuurstijging dan normaal... Als je dan kijkt wanneer die trend ongeveer begint dan zie je het jaar 1800 ... -> !! Was dat niet het begin van de industriële revolutie ??? -> Iiiiiiiiiiii!!!! :-s :-s :-s :-s :-s :-s :-s ...
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Oh my God ... ik begrijp het niet ... En velen op dit forum waren maar tegen mij aan het .... liegen dus, dat de temperatuur altijd op en neer ging en er dus niks aan de hand was enzovoort ... Terwijl de gevolgen van de industriële revolutie DRAMATISCH zichtbaar zijn!!!! :-s
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
2. "Seen in the paleomagnetic record, locked into rocks of the ocean floor and in some lava flows, scientists think the time between reversals on the Earth falls somewhere between every 100,000 to 25 million years, with the reversal itself taking about 5,000 years." Er zijn al zo'n 180 reversals opgetekend in de geologische geschiedenis, en het loutere verplaatsen van de magnetische polen is helemaal geen drama. Citaat:
Bron voor dit "doemscenario"? PS: Afrika is ook doormidden aan het scheuren: de meren in het Rift-gebied zijn hier de geografische getuigen van. En India is nog altijd tegen het Euraziatische continent aan het drukken. En ook Italië is ooit eens tegen Europa gecrasht. En...
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De invloed van de mens hierop, de maatregelen die men moet nemen, ... daar is echter nog enorm veel discussie over gaande.
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De oorzaak-gevolg relatie tussen de golfstroom (conveyer belt) en ijstijden is maw onbestaande.
![]() |
![]() |
#27 |
|
![]() Die 'warmtepomp', heeft die het Younger Drias veroorzaakt? daar ben ik niet zeker van maar het kan?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() het niet functioneren van die warmtepomp dus.
En het klimaat is dat vanzelf te boven gekomen, want daarna begon het Holoceen, warme periode dus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
het lijkt euro-centristisch Maar zij die de industrialisatie van de Derde Wereld aanmoedigen en nastreven weten niet waar ze mee bezig zijn. Het zijn ZIJ die onze planeet naar de knoppen zullen helpen wanneer er niet wordt ingegrepen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
|
![]() Hier een bericht om DE éne en 'correcte' visie op het probleem te nuanceren.
* [size=2]De korte zonneactiviteit-cycli hebben een véel grotere invloed dan de CO2 op ons klimaat. Meer zon, minder kosmische straling, minder condensatie dus minder wolken, en dus een opwarming (want minder reflectie). Hier heeft CO2 dus niets mee te maken, behalve het feit dat het een gevolg kan zijn van de opwarming, eerder dan een oorzaak! * Uit gegevens van paleo-klimaten kunnen vaststellen dat de temperatuur evenredig verandert met de concentraties CO2 en CH4. Wat moeten we daar uit opmaken? CO2 wordt voornamelijk opgeslagen in de oceanen en waters, CH4 in moerassen en oceaanbodems. Deze twee veranderen rechtstreeks en simultaan, samen met de temperatuur. De mogelijkheid dat deze gehaltes dus een GEVOLG zijn van het klimaat ligt voor de hand. ![]() [/size][edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 juli 2005 om 12:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||||
|
![]() Citaat:
![]() Wij moeten zeker de Derde Wereld daarmee helpen, het zijn immers wij die daar een paar eeuwen terug alles grondig verstoord hebben.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ambiorix : 20 juli 2005 om 12:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nou,onbestaande,U bedoeld waarschijnlijk,de oorzaak-gevolg relatie is niet 100% ? Kijk,massa koud zoet water in de Atlantic,en het wordt voor een tijdje wat frisjes hier.... En ja,net als de "El-nino" stroom in de Pacific ook zijn cyclus van 20 -30 jaar of zo heeft,met enorme gevolgen overal rondom de Pacific,heeft misschien de Atlantiche golfstroom ook een eigen cyclus,los van "officiele" ijstijden..... Nu ik er aan denk....Turkije....... De Zwarte Zee is eigenlijk een dun laagje zeewater bovenop een onafzienbare dode bel van methaanverzadigd water. Stel nu eens voor dat,door een of andere oorzaak dat methaan,met bekwame spoed,vrijkomt? (sorry....was aan het fantaseren..een nieuwe rampenfilm,volgend jaar in uw bioscoop) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat de planeet zich wel weet hand te haven en uiteindelijk altijd tot een stabiel equilibrium komt. Alleen hoe de mens eraf komt is een andere vraag. Niet dat ik een fan ben van een bevolking van 6 miljard en meer..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
methaan is een zwaar broeikasgas als ik me niet vergis ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
![]() Citaat:
Sterker nog: zal dingen proberen waar te maken die niet kunnen waargemaakt worden in deze wereld en uiteindelijk zal ze er zelfs ten onder aan gaan. Maar ... onze industrialisatie is ook nooit nodig geweest. En kijk naar buiten, moeder Aarde en alles wat erop is ziet hier serieus door af ... Citaat:
Het zijn WIJ die onze planeet naar de knoppen hebben geholpen, en dit ook nog leuk verderdoen alsof onze neus bloedt. En ondertussen gaan we tegen de derdewereldlanden zeggen dat ze niet mogen industrialiseren, als een manier om te showen dat wij wel zéér begaan zijn met de natuur en onder het mum dat een verdere industrialisatie nefast zal zijn voor onze aarde en alles erop aanwezig? (dit laatste ontken ik natuurlijk zeker niet). Ofwel ligt het aan mij maar ik denk dat ik iets ontzettend krom, om niet het woord vals en smerig te gebruiken, in deze redenering zie... Komt die van Bush ofzo? :-s Om nog maar te zwijgen van het feit dat WIJ zo leuk geweest zijn om, ongevraagd, te industrialiseren, onze waarden te vervangen door economische waarden enzovoort, met alle gevolgen vandien die nu meer en meer duidelijk worden ... Gevolgen die ook voelbaar zullen zijn voor de derdewereldlanden !! Terwijl zij zelf ten eerste totaal geen schuld treffen, want ik zou niet weten hoe zij hebben bijgedragen / hebben kunnen bijdragen tot de verhoging van het aantal CO2 deeltjes zoals die nu zichtbaar is. Ten tweede hebben ze nooit mee kunnen 'profiteren' van de gevolgen van deze economische groei, en positieve aspecten van de welvaart, die gepaard gingen met de industrialisatie. Ten derde ... dragen zij wel mede de gevolgen van onze industrialisatie!! Daarbij denk ik niet eens in de eerste plaats aan uitbuiting, maar vooral aan het feit dat wij de wereld voor hun nu ook verkloten. Samengevat: Wij hebben de wereld verkloot of zijn hier op z'n minst goed naar op weg, en we hebben zo "meer welvaart" gekend. Maar de arme landen zijn niet geïndustrialiseerd en hebben deze welvaart niet gekend. Zij hebben geen enkele schuld aan deze vervuiling, maar toch is het nu voor hun ook verpest!! -> Begrijp je het ronduit laffe, beschamende en egocentrische van het westen hiervan?
![]() |
![]() |