Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2005, 19:29   #21
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Gij hebt echt het concept niet door eh. Bloed bloed bloed willen ze zien...
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 19:29   #22
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
In het artikel kan je lezen dat een jury gestemd heeft en hem tot de doodstraf veroordeeld heeft.

Ik denk, ik kan me tenminste inbeelden, dat ik in een dergelijke jury, ook voor de doodstraf zou kunnen stemmen.
Niet voor elke moord, misschien zelfs niet voor elke kindermoord, maar wel voor "de ergste uitzonderlijkste gevallen".

Voldoening voel ik niet bij het lezen van dit artikel. Eerder een gevoel van machteloosheid: we gaan zo'n dingen nooit volledig kunnen voorkomen; sommige mensen begaan helaas zo'n erge dingen, dat er geen alternatieven meer zijn ...
Da gevoel van voldoening is gewoon het feit dat er toch nog gerechtigheid bestaat en dat de moeder van da kindje de dader effectief zwaar gestraft ziet zodat het haar lijden een klein beetje draagbaarder maakt. Ik voel mee met die ouders. Als ik me die hele zaak visueel voorstel....
Oud 23 juli 2005, 19:29   #23
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo
Gij hebt echt het concept niet door eh. Bloed bloed bloed willen ze zien...
Het concept van ongestraft moorden? nee dat snap ik niet...
Oud 23 juli 2005, 19:31   #24
Musketo
Banneling

Standaard

Maar manneke, wat denkt ge nu? Dat ik die kerel op vrije voeten wil zien of zo?
Oud 23 juli 2005, 19:33   #25
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zo kom je over
ooit bij stilgestaan ?

Die kerel is een gevaar voor de samenleving en zal nooit meer als vrij mens kunnen rondlopen. Hij draagt dan ook niks bij tot de samenleving en aangezien verplichte levenslange terwerkstelling in fel zonlicht met roze wollen kostuumpje aan niet echt haalbaar is kan je dan maar beter die levensvorm beeindigen voor hij ontsnapt en meer van dat fraais uitspookt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Xnorf on 23-07-2005 at 20:36
Reason:
--------------------------------

Citaat:
zo kom je over
ooit bij stilgestaan ?

Die kerel is een gevaar voor de samenleving en zal nooit meer als vrij mens kunnen rondlopen. Hij draagt dan ook niks bij tot de samenleving en aangezien verplichte levenslange terwerkstelling in fel zonlicht met roze wollen kostuumpje aan niet echt haalbaar is kan je dan maar beter die levensvorm beeindigen voor hij ontsnapt en meer van dat fraais uitspookt.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
zo kom je over
ooit bij stilgestaan ?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Xnorf : 23 juli 2005 om 19:36.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 19:41   #26
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
zo kom je over
ooit bij stilgestaan ?

Die kerel is een gevaar voor de samenleving en zal nooit meer als vrij mens kunnen rondlopen. Hij draagt dan ook niks bij tot de samenleving en aangezien verplichte levenslange terwerkstelling in fel zonlicht met roze wollen kostuumpje aan niet echt haalbaar is kan je dan maar beter die levensvorm beeindigen voor hij ontsnapt en meer van dat fraais uitspookt.
Om het cru te stellen: Gehandicapten, gekken, etc... dragen ook niks bij tot de samenleving. Ook spuitje geven?

Het is niet omdat het niet in een samenleving thuishoort dat het verdient te sterven. Isolatie door levenslange opsluiting volstaat.
Oud 23 juli 2005, 19:44   #27
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het cru te stellen: Gehandicapten, gekken, etc... dragen ook niks bij tot de samenleving. Ook spuitje geven?

Het is niet omdat het niet in een samenleving thuishoort dat het verdient te sterven. Isolatie door levenslange opsluiting volstaat.
Met dat verschil dat gehandicapten er niks aan kunnen doen dat ze gehandicapten zijn, kindermoordenaar worden is een vrije keuze die je maakt. Je moet dan achteraf niet klagen als men jou ook het leven ontneemt. Dat is niet meer dan normaal. Het verdient te sterven omdat het opzettelijk anderen deed sterven die die vrije keuze niet hadden.
Als het een vrije keuze is weet je wat de gevolgen zijn en draag je de verantwoordelijkheid maar. We zijn toch geen kinderen meer...

En ik ga je toch moeten verbeteren : gehandicapten en "gekken" hebben wel degelijk een job in bescherme werkplaatsen[edit]
[size=1]After edit by Xnorf on 23-07-2005 at 20:46
Reason:

Citaat:

Met dat verschil dat gehandicapten er niks aan kunnen doen dat ze gehandicapten zijn, kindermoordenaar worden is een vrije keuze die je maakt. Je moet dan achteraf niet klagen als men jou ook het leven ontneemt. Dat is niet meer dan normaal. Het verdient te sterven omdat het opzettelijk anderen deed sterven die die vrije keuze niet hadden.
Als het een vrije keuze is weet je wat de gevolgen zijn en draag je de verantwoordelijkheid maar. We zijn toch geen kinderen meer...

En ik ga je toch moeten verbeteren : gehandicapten en "gekken" hebben wel degelijk een job in bescherme werkplaatsen[/size]

[size=1]After edit by Xnorf on 23-07-2005 at 20:45
Reason:

Citaat:

Als het een vrije keuze is weet je wat de gevolgen zijn en draag je de verantwoordelijkheid maar. We zijn toch geen kinderen meer...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Met dat verschil dat gehandicapten er niks aan kunnen doen dat ze gehandicapten zijn, kindermoordenaar worden is een vrije keuze die je maakt. Je moet dan achteraf niet klagen als men jou ook het leven ontneemt. Dat is niet meer dan normaal.
Als het een vrije keuze is weet je wat de gevolgen zijn en draag je de verantwoordelijkheid maar. We zijn toch geen kinderen meer...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Xnorf : 23 juli 2005 om 19:46.
Xnorf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 19:49   #28
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:

En ik ga je toch moeten verbeteren : gehandicapten en "gekken" hebben wel degelijk een job in bescherme werkplaatsen
Tja, als jij dat zo ziet.

Ik beschouw iemand die een vijfarig kind ontvoert, verkracht en vermoordt niet als een mens, laat staan een mens die weet wat hij doet. Zulke gevallen zijn duidelijk psychopatisch/sociopatisch. Bij Dutroux is dat ook vastgesteld trouwens.
Oud 23 juli 2005, 19:50   #29
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

doodstraf voor homosexualiteit..

http://www.ogrish.com/archives/gay_t...l_23_2005.html

dit is wel onterecht..
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 19:50   #30
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik beschouw iemand die een vijfarig kind ontvoert, verkracht en vermoordt niet als een mens, laat staan een mens die weet wat hij doet. Zulke gevallen zijn duidelijk psychopatisch/sociopatisch. Bij Dutroux is dat ook vastgesteld trouwens.
Dus kan je ook niet met de UVRM komen aandraven aangezien het geen mens is. Dan kan hij evengoed net als miljoenen kippen dagelijks geslacht worden. Denk niet dat iemand er treurig om is..
Oud 23 juli 2005, 19:52   #31
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
doodstraf voor homosexualiteit..

http://www.ogrish.com/archives/gay_t...l_23_2005.html

dit is wel onterecht..
inderdaad, zoiets is schandalig....
religious court... zegt genoeg... meneer Mohammed weer :s
Oud 23 juli 2005, 19:55   #32
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus kan je ook niet met de UVRM komen aandraven aangezien het geen mens is. Dan kan hij evengoed net als miljoenen kippen dagelijks geslacht worden. Denk niet dat iemand er treurig om is..
Ja proficiat. Ik had kunnen weten dat je de UVRMens er nu bij zou halen. Erg goed opgemerkt hoor.

Ik moet je teleurstellen, het was slechts een manier van mezelf uit te drukken.
Oud 23 juli 2005, 20:00   #33
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet je teleurstellen, het was slechts een manier van mezelf uit te drukken.
Wat is dat nu weer voor zever... Als dit een TV debat was zat je nu toch dik in de shit hoor Daar kan je niet afkomen met zever als : da was maar om me uit te drukken, ik vind ni da het een mens is ma toch vind ik van wel, ma ik moet gewoon PC zijn en zeggen da het een mens is ma om me uit te drukke zeg ik van ni en hoop ik da ze ni met mensenrechten aandraven die ik zelf aanhaal...

Hehe
Oud 23 juli 2005, 21:01   #34
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Zeker,iemand die met kinderen ligt te rotzooien verdient direkt de strop.Geen compassie.Pas op,moet wel zwart op wit bewezen zijn.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2005, 21:02   #35
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:

Allez,das weer een hele geruststelling voor de ouders en nabestaanden van het slachtoffer.

Novalis
Oud 23 juli 2005, 21:16   #36
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu weer voor zever... Als dit een TV debat was zat je nu toch dik in de shit hoor Daar kan je niet afkomen met zever als : da was maar om me uit te drukken, ik vind ni da het een mens is ma toch vind ik van wel, ma ik moet gewoon PC zijn en zeggen da het een mens is ma om me uit te drukke zeg ik van ni en hoop ik da ze ni met mensenrechten aandraven die ik zelf aanhaal...

Hehe
Zijt maar zeker dat ik dan dik in de shit zou zitten.
Oud 23 juli 2005, 21:16   #37
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Allez,das weer een hele geruststelling voor de ouders en nabestaanden van het slachtoffer.
En een executie is dat wel?
Oud 23 juli 2005, 21:21   #38
Xnorf
Gouverneur

Xnorf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een groter rechtvaardigheidsgevoel dan een of andere paljas die u komt zeggen : ja meneer en mevrouw , de dader was een psychopaat....
en zijn straf?
wel meneer, hij was ontoerekeningsvatbaar...
en zijn straf?
wel we zullen hem heel zijn leven verzorgen en zien dat hij niet ontsnapt, we zetten er wel een rijkswachter bij met ongeladen wapen en we laten de deur van t busje wel openstaan. maar wees gerust hij zal NOOIT ontsnappen...

oja u vind het toch niet erg dat u nu nog de rest van uw leven verwerkt om zijn eten en TV en zo te betalen?

Slachtoffers betalen nu dus rechstreeks het onderhoud van den dader, ze verliezen hun kinderbijslag, ze hebben minder personen ten laste... daar wordt allemaal ni bij nagedacht. Weet ge hoe zwaar da doorweegt : "personen ten laste" als ze uw dochterke vermoord hebben...
Oud 23 juli 2005, 21:21   #39
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Als je dochtertje van 5 mishandeld en vermoord is,ben daar maar zeker van.Daar kan een uitslag van de psychiater niets aan veranderen.

Novalis
Oud 23 juli 2005, 21:31   #40
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een groter rechtvaardigheidsgevoel dan een of andere paljas die u komt zeggen : ja meneer en mevrouw , de dader was een psychopaat....
en zijn straf?
wel meneer, hij was ontoerekeningsvatbaar...
en zijn straf?
wel we zullen hem heel zijn leven verzorgen en zien dat hij niet ontsnapt, we zetten er wel een rijkswachter bij met ongeladen wapen en we laten de deur van t busje wel openstaan. maar wees gerust hij zal NOOIT ontsnappen...

oja u vind het toch niet erg dat u nu nog de rest van uw leven verwerkt om zijn eten en TV en zo te betalen?

Slachtoffers betalen nu dus rechstreeks het onderhoud van den dader, ze verliezen hun kinderbijslag, ze hebben minder personen ten laste... daar wordt allemaal ni bij nagedacht. Weet ge hoe zwaar da doorweegt : "personen ten laste" als ze uw dochterke vermoord hebben...
Wie heeft over ontoerekeningsvatbaar? Stop toch met te insinueren dat ik wil dat men zulke personen vrijlaat. Alsjeblieft zeg.

Over zijn straf: levenslang. En het feit dat de ouders meebetalen aan dat levenslange onderhoud, dat is nu eenmaal wat een maatschappij doet. Of je dat nu leuk vindt of niet. Zo betaalt iedereen wel voor iets waar hij totaal geen boodschap aan heeft of mee niet akkoord is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be