![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Gouverneur
|
![]() http://www.cnn.com/2005/LAW/07/22/av....ap/index.html
Nog eens een gevoel van voldoening als ik een nieuwsbericht lees ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() geeft jou dat voldoening, dat ze een mens gaan ombrengen?
wat een zielig ventje ben jij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
JA DAT GEEFT MIJ VOLDOENING, en als jij het daar ni mee eens bent is da jouw goed recht maar in mijn ogen is die kerel geen mens en verdient dus ook geen mensenrechten. Slachten die handel. Ne hond die iemand bijt wordt ook afgemaakt.
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() De VSA op niveautje Iran.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dutroux-fan?
![]() |
![]() |
#7 |
Gouverneur
|
![]() Ochja, helemaal vergeten dat hoe linkser je gaat hoe meer handjes je boven de kopjes van criminelen ziet...
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() 't Is toch straf hé. Nu zijn die smerige communisten al tegen de doodstraf ook. Miljaar miljaar toch.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Ja wat wil je bereiken?
Je hebt nu eenmaal voor- en tegenstanders van de doodstraf. Ik ben tegen, jij voor. Spannend hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Banneling
|
![]() die kerel is wel degelijk een mens, net als jij en ik.
de mensenrechten zijn dus ook op hem van toepassing. maarja, rechtsen kicken nu eenmaal op de doodstraf. zeker als het iemand van de lagere klasse is die veroordeeld wordt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 23 juli 2005 om 19:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
dat hij dat kindje haar mensenrechten heeft ontnomen interesseert je niet? dat hij een aantal levens heeft verwoest interesseert je niet? dat hij een gevaar is voor de maatschappij en bij zijn vrijlating dit opnieuw zal doen interesseert je niet? en dan noemen ze mij zielig :s
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
wat boeit mij dat of die gast wit , zwart , grijs , bruin , paars met gele bollekes is.... tis rotzooi in elk geval en da kunt ge ni ontkennen.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Kunt ge u inbeelden hoeveel onschuldigen al op deze manier zijn terechtgesteld, lieve Xnorf?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De rest van je leven op je lui gat liggen, cipiers die u uw eten komen brengen, TV op uw kamer, als het u ni aanstaat wa van uw oren maken... het enige da ge moe doen is een onschuldig leven beeindigen... Ja, levenslang is echt een oplossing :s
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In het artikel kan je lezen dat een jury gestemd heeft en hem tot de doodstraf veroordeeld heeft.
Ik denk, ik kan me tenminste inbeelden, dat ik in een dergelijke jury, ook voor de doodstraf zou kunnen stemmen. Niet voor elke moord, misschien zelfs niet voor elke kindermoord, maar wel voor "de ergste uitzonderlijkste gevallen". Voldoening voel ik niet bij het lezen van dit artikel. Eerder een gevoel van machteloosheid: we gaan zo'n dingen nooit volledig kunnen voorkomen; sommige mensen begaan helaas zo'n erge dingen, dat er geen alternatieven meer zijn ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel je voor![edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Musketo : 23 juli 2005 om 19:26. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
deze persoon heeft 0% kans op onschuldigheid, da maakt voor mij dan ook de doodstraf een verantwoorde en logische straf. Als er idd twijfel bestaat is de doodstraf niet aangewezen, hoewel levenslange opsluiting voor een onschuldige ook ni alles is :s Maar weet ge ook hoeveel onschuldigen al zijn omgebracht door mensen die werden terechtgesteld ? DIe gij zoveel rechten wilt geven? MEt het verschil dat die mensen dan niet via een injectie worden omgebracht maar gewurgd of met messteken of een bijl of ander stomp voorwerp traag sterven...
![]() |