Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2003, 12:06   #21
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patjakker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eroku
In editie nr 8 (2e week mei 2003) van het Vlaams blok merk ik op dat de Kamerlijst van Antwerpen voor 21% uit huisvrouwen bestaat. Is dat een nieuwe mode in de politiek, zoals met die stunts met de artiesten
Betekent het dan ook dat we binnenkort verplicht worden om met een schort op straat te lopen

Het viel me dus gewoon op.

Als een cafébaas in de politiek mag, waarom dan geen huisvrouw?
'K zeg 't just...Ze horen er niet.

Volgens mij doen die huisvrouwen bij het Vlaams Blok gewoon zwartwerk. Ze hebben daar ook nog een lasser en andere hulpjes.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 12:11   #22
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Moeten huisvrouwen een schort dragen?
Of gaat het er om dat er 21 % huisvrouwen verkozen zijn?
Zijn zij dommer of een advocaat, of een publiciteitsmaker?
Graag een antwoordje.
Persoonlijk vind ik politiek een té serieuze spel om het over te laten aan huisvrouwen, lassers,etc.
Als men bekijkt hoe politiekers systemen bedenken en in gang zetten, dan moet je toegeven dat ze in ieder geval geen huisvrouw (of man) kunnen zijn.

Je laat je kapotte kraan toch ook niet herstellen door de melkboer...ook al is hij niet dom.

Om nog een voorbeeld te geven. Het LPF (Lijst Pim Fortyn) heeft ook ondervonden dat over een land regeren niet zo gemakkelijk is. En zij hebben nochtans de juiste opleidingen genoten, alleen hun ervaring was er nog niet.

Conclusie: Alleen mensen die de juiste opleiding(en) hebben gehad en met genoeg ervaring mogen in de politiek stappen.
In feite zit je hier te pleiten voor een technocratie!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 12:13   #23
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In editie nr 8 (2e week mei 2003) van het Vlaams blok merk ik op dat de Kamerlijst van Antwerpen voor 21% uit huisvrouwen bestaat. Is dat een nieuwe mode in de politiek, zoals met die stunts met de artiesten
Betekent het dan ook dat we binnenkort verplicht worden om met een schort op straat te lopen

Partijen zijn wettelijk verplicht een bepaald aantal vrouwen op de lijst te hebben. Het Blok heeft niet veel vrouwen... Eerder raakte al bekend dat veel van de vrouwen op de lijsten van het Blok familieleden of vrouwen van Vlaams Blokmandatarissen waren.
Ik heb het niet over vrouwen in het algemeen, maar over mensen die daar niet horen.
Ik ben zelf een voorstander voor méér vrouwen in de politiek, daar op dit moment vooral mannen op de beste posten zitten. Dat bewijst dat men nog lang niet aan de échte democratie zit.
Het bewijst vooral dat het Vlaams Blok vrouwen niet echt aanspreekt. In andere partijen is de situatie veel beter.
Verkeerd! Uit enquetes blijkt juist dat veel vrouwen aangetrokken worden door de ideeen van het Vlaams Blok!
Oud 6 juni 2003, 12:22   #24
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Eroku,
Wat bent U van beroep?
En wanneer U geen politicoloog bent van opleiding, .... gelieve U dan te onthouden van elk commentaar, want U beledigt Uw eigen stelling.
Iemand die niet gekwalificeert is in deze materie moet zwijgen. Uw uitdrukking.
Hoe kan men ooit politieker worden? Of denkt U dat een advocaat slimmer is dan een huisvrouw. Hij heeft gewoon meer geleerd, maar slimmer?
En wanneer Mie vogels of Gijsels een huisvrouw, of werkman was geweest, dan was ze dichter bij de basis geweest. Had ze geweten wat er leefde onder de kerktoren.
Nu wordt dit land geregeerd door een KASTE van wereldvreemden die maar één maal voeling hebben met de bevolking, bij de verkiezingcampagne.
Anders weten ze niet dat er nog andere mensen leven in dit land.
Een klein vb., neem eens een maandblad "de werker". Daar staat voor het berekenen van het vacantiegeld. Een arbeider verdient bruto 30.000 €?
Welke arbeider verdient er dat????? en dan zijn vrouw erbij van 250.000 €.
Wie verdient er dat als ARBEIDER????
En dan durft men zeggen dat die kerels niet wereldvreemd zijn!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 12:27   #25
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Eroku, Mijn vrouw was secretaresse, maar ze heeft er voor gekozen huisvrouw te worden om onze kinderen op een, voor ons, deugdelijke manier op te voeden.
Ze is gestopt met werken. ZONDER STEMPELGED.
En nu staat ze ingeschreven als HUISVROUW, alleen door de titel is ze dan niet meer in staat om in de poltiek te gaan.
De zuster van Alexandra Colen is ook huisvrouw, maar vraag haar ander diploma eens op. U gaat verschieten jong.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 13:43   #26
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Partijen zijn wettelijk verplicht een bepaald aantal vrouwen op de lijst te hebben. Het Blok heeft niet veel vrouwen... Eerder raakte al bekend dat veel van de vrouwen op de lijsten van het Blok familieleden of vrouwen van Vlaams Blokmandatarissen waren.
Ik heb het niet over vrouwen in het algemeen, maar over mensen die daar niet horen.
Ik ben zelf een voorstander voor méér vrouwen in de politiek, daar op dit moment vooral mannen op de beste posten zitten. Dat bewijst dat men nog lang niet aan de échte democratie zit.
Het bewijst vooral dat het Vlaams Blok vrouwen niet echt aanspreekt. In andere partijen is de situatie veel beter.
Verkeerd! Uit enquetes blijkt juist dat veel vrouwen aangetrokken worden door de ideeen van het Vlaams Blok!
U weet toch waarom er bij de recente verkiezingen een vrouw op de affiche van het Blok stond? Dat was om van hun vrouwonvriendelijk imago af te geraken.

Wat die enquêtes betreft, kan U misschien een verwijzing geven?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 13:49   #27
Oeteke
Banneling

Oeteke's schermafbeelding

Standaard

al die hooggeschoolde mannen zijn nu al 40 jaar aan de macht!!
En wat hebben die gedaan???

GEEN KLOETEN!!
Laat het werkvolk zijn stem is gelden en zet er arbeiders in.
Ne camionchauffeur voor BV Openbare wegen en infrastructuur of zoiets...
Ik zeg maar iets...
Al die dikkenekken die met hun A1 of licentiaat daar zitten, zitten met hun kop in de fantasie en staan te ver van de realiteit!!

Geef het werkvolk dat deze maatschappij staande houdt ook de kans die ze verdient!!

En stop met de mensen te beoordelen op diploma!
Ik heb nooit iets geleerd op school, enkel op het werk!!
En toch ben ik er in geslaagd om hogerop te geraken, alleen omdat ik zelf weet wat ik kan, en ik dat stom papiereke niet nodig heb.
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 13:56   #28
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Er zitten nochthans heel wat mensen uit het vakbondsmilieu in het parlement denk maar aan Inge Vervotte).

En is iemand die gestudeerd heeft een dikkenek?
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
Oud 6 juni 2003, 13:57   #29
Wanne
Staatssecretaris

Wanne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
Al die hooggeschoolde mannen zijn nu al 40 jaar aan de macht!!
En wat hebben die gedaan???

GEEN KLOETEN!!
Laat het werkvolk zijn stem is gelden en zet er arbeiders in.
Ne camionchauffeur voor BV Openbare wegen en infrastructuur of zoiets...
Ik zeg maar iets...
Al die dikkenekken die met hun A1 of licentiaat daar zitten, zitten met hun kop in de fantasie en staan te ver van de realiteit!!
De realiteit is dat de CD&V zo lang aan de macht is geweest... Ik vind dus niet dat je alle 'hooggeschoolde' mannen over een enkele kam kan scheren....
Wanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 14:01   #30
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

U weet toch waarom er bij de recente verkiezingen een vrouw op de affiche van het Blok stond? Dat was om van hun vrouwonvriendelijk imago af te geraken.

Men vindt altijd wel een stok om de hond te slagen! Als het een man was geweest was dit voor u juist de bevestiging geweesr van ons vrouwonvriendelijk imago, was het een neger geweest dan was dit om van ons rascistisch imago af te geraken, was het een kind geweest dan waren we pedofielen!
Oud 6 juni 2003, 14:08   #31
Kempen
Gouverneur

Standaard

In een gemeente die ik redelijk goed ken in de omgeving van Antwerpen deed zich volgende fenomeen voor bij de gemeenteraadsverkiezingen.
Het waren bijna allemaal de vrouwen die verkozen werden op de lijst van het VB. De vrouwen kregen veel meer voorkeurstemmen dan de mannen.
Ik vermoed dat dit gewoon komt omdat veel vrouwen op het VB stemmen en dus ook liever op een vrouw stemmen dan op een man.

En ik geloof dat Anke advokaat is, Alexandra Colen heeft ook universitaire graden. En dat aangevuld met vrouwen die het huishouden doen ? Een perfecte combinatie.

Niets zo goed om de portemonnee te beheren als een zorgvuldige huisvrouw. Wat ne sexistische praat van mij. Oja ik beheer thuis de geldzaken.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 14:22   #32
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Dat het Vlaams Blok geen vrouwvriendelijke partij is, werd al eerder duidelijk. Het Blok probeert dat beeld geregeld te doorbreken door uit te pakken met de vrouwen op haar lijsten. In De Morgen verscheen echter een onthullend dossier over de "Vrouwen van het Vlaams Blok".

Uit dit dossier blijkt dat van de 106 vrouwen op de kieslijsten van het Blok een erg groot aantal ofwel secretaresse is in loondienst van de partij ofwel de vrouw/maitresse van Vlaams Blokkers. Een aantal oud-Blokkers getuigen over de vrouwonvriendelijke houding van de partijtop. Er zouden hen geregeld 'ondeugdelijke' voorstellen gedaan worden en een goede secretaresse is blijkbaar iemand die in bed haar 'mannetje' kan staan. Ex-Blokker Monique Aerts beweert weggepest te zijn omdat ze niet in bed wou met een partijleider. Ex-Blokker Marleen Deneckere klaagt aan dat de partij niet optrad tegen een vriend van Frank Vanhecke die zijn vrouw mishandelde. In Limburg werd een kandidate op de lijst gebombardeerd omwille van een relatie met "kamerlid G." (volgens De Morgen...). De Morgen maakt melding dat deze kandidate begin dit jaar na afloop van een partijbeenkomst in een hotel in Knokke-Heist betrapt werd in het bed van "kamerlid G" van wie ze al jaren de maîtresse was. Als we een suggestieve tekening in de faxkrant 't Scheldt mogen geloven zou het hier om Gerolf Annemans gaan.

De realiteit staat blijkbaar in schil contrast met de pogingen van de partij om zich als "gezinspartij" te profileren. De houding tegenover vrouwen is echter geen toeval in een partij met een wel erg lage dunk over vrouwen en de vrouwenbeweging. Eind jaren '80 schreef Eric De Lobel nog over de vrouwenbeweging dat deze vooral bestaat uit vrouwen "die hun vrouwelijkheid blijkbaar beu zijn of er zich voor schamen" en bijgevolg "zo veel mogelijk de man gaan nabootsen." (VB Kaderblad, januari - februari 1988). Jan Stalmans deed daar op een Vlaams Blok kadervorming in december 1989 nog een schepje bovenop. Volgens hem bestaat de vrouwenbeweging uit "steeds dezelfde lesbische trutten". En wat het Blok van 'lesbische trutten' en homoseksuelen denkt is ook al duidelijk: "Het is echter duidelijk dat homoseksualiteit alleen al door het feit dat ze niet geschikt is in de natuurlijke orde (m.n. het verschil tussen man en vrouw) de maatschappij geen baat bijbrengt." (VB-brochure 'Een keuze voor het leven', p. 10)

Het is dan ook geen toeval dat het Blok de strijd voor gelijke rechten van vrouwen en mannen geen warm hart toedraagt. In het blad 'Revolte' van Voorpost (onder eindredactie van voormalig Blok ondervoorzitter Roeland Raes) schreef in 1982 ene Sieghild Rossaert: "20 jaar geleden emancipeerde men de neger,10 jaar geleden kwamen de jongeren aan de beurt. Te oordelen naar bepaalde voortekens (zie sommige artikels in tijdschriften en filmen in de aard van de "apenplaneet") zal men over 10 jaar de chimpasees emanciperen. Intussen, na de negers en nog juist voor de apen, emancipeert men de vrouw."

Ook op vlak van gezin komt het Blok op voor een "gezagssituatie" gericht op het "waarborgen van het voortbestaan van de eigen volksgemeenschap". Bijgevolg is de partij tegen "de huidige losbandigheid en ontaarding en tegen alle verschijnselen van menselijk en maatschappelijk verval en het misbruik van communicatiemiddelen, waardoor dit verval gepropageerd wordt." (citaten uit de VB Grondbeginselen, p. 12)

Blijkbaar wil het Vlaams Blok terugvallen op de oude standpunten van de fascisten uit de jaren '30 en '40. In het tijdschrift 'Hier Dinaso' werd in 1937 bvb de lof gezongen van de vrouw als "het altijd weer kinderen zoogende huisdier, de strijkende, vegende, kokende, borstelende, verstellende en voor alles zorgende dienstbode van haar huistyran en haar kinderen".
Oud 6 juni 2003, 14:24   #33
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Men vindt altijd wel een stok om de hond te slagen! Als het een man was geweest was dit voor u juist de bevestiging geweesr van ons vrouwonvriendelijk imago, was het een neger geweest dan was dit om van ons rascistisch imago af te geraken, was het een kind geweest dan waren we pedofielen!
1) Ze zeggen zelf bij het blok dat ze van hun vrouwonvriendelijk imago willen afgeraken.

2) U sprak over enquêtes. Kan U nu een verwijzing geven naar op zijn minst één van die onderzoeken?
Oud 6 juni 2003, 14:26   #34
Kempen
Gouverneur

Standaard

"Schreef in 1982 iemand. "

Jezus Christus.

Heb je echt geen oudere tekst kunnen opdiepen ? Ik vind die veel te actueel.

O ja in andere partijen bestaat dat allemaal niet. Neen. Of moet ik toch namen noemen ? Neen, jullie kennen ze zelf wel.

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 15:13   #35
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

1) Ze zeggen zelf bij het blok dat ze van hun vrouwonvriendelijk imago willen afgeraken.

2) U sprak over enquêtes. Kan U nu een verwijzing geven naar op zijn minst één van die onderzoeken?
waar zeggen ze dat? en die enquetes kwamen uit een boek van Marc Swyngedouw als ik mij goed herinner! ik zal het meoten opzoeken!
Oud 6 juni 2003, 15:24   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nu nog even een 'beroeps' politicus die een advokatendiploma heeft en de politieke stiel met de paplepel kreeg ingegoten: Bert Anciaux.
Bert Anxiaux is de Eddy Wally van de Belgische politiek. Hij kan niet goed met woorden overweg, maar hij zit begot toch in een ministerzetel ondanks alle onkunde die hem verweten wordt. Lach maar, ik ben er zeker van dat hij ook lacht
Dankt hij daar zijn bijnaam aan??????
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 15:36   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Nu nog even een 'beroeps' politicus die een advokatendiploma heeft en de politieke stiel met de paplepel kreeg ingegoten: Bert Anciaux.
Bert Anxiaux is de Eddy Wally van de Belgische politiek. Hij kan niet goed met woorden overweg, maar hij zit begot toch in een ministerzetel ondanks alle onkunde die hem verweten wordt. Lach maar, ik ben er zeker van dat hij ook lacht
Dankt hij daar zijn bijnaam aan??????
Bertje is het beste in traantjes plengen als er camera's in de buurt zijn. Zijn ze er niet dan is hij gewoon een verwend nest met bijpassende kuren.
Voor de rest een gehaaide postjesjager.
Een uitstekende politicus, dus. 8)
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 15:37   #38
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

The piano schref:
Citaat:
"het altijd weer kinderen zoogende huisdier, de strijkende, vegende, kokende, borstelende, verstellende en voor alles zorgende dienstbode van haar huistyran en haar kinderen".
Zijn partijen die de vrouw als goedkope huishoudster zien zoveel vrouwvriendelijker?
Thuisgekomen moet ook nog iemand strijken, vegen, koken, borstelen.
Wie doet uw huishoudelijk werk trouwens?
Oud 7 juni 2003, 00:36   #39
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

De kinderen, waar hebt ge die anders voor
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 01:01   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
De kinderen, waar hebt ge die anders voor

Kinderarbeid is strafbaar weet je.

Valt het u ook op dat Piano zelden op rechtstreekse vragen antwoordt ?
Alvast een goede politicus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be