![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat Plato een lid was van het Blok? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() in mijn ogen Paulus, In mijn ogen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Alhoewel de "zogezegde democraten "wel van alles zullen uitvinden moesten ze niet langer de meerderheid hebben om toch maar baas te blijven. En de pottekes gesloten te houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
DEMOCRATIE IS DE TIRANNIE VAN DE MEERDERHEID. Hou jullie aan jullie woord hé!! (misschien beter niet meer opkomen, want het is in feite toch nutteloos gezien bovenstaande uitspraken ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Gek dat er mog altijd forumdeelnemers zijn die er geen flauw idee van hebben wat demoratie is.
Natuurlijk is democratie de wet van de meerderheid, zoals particratie de wet van de minderheid is. Wanneer wetten echter gestemd worden door minderheden , en er geen controle of correctie mogelijk is, dan worden die wetten in funktie van die minderheid, of hun broodheren, gemaakt. Een klassiek voorbeeld is bvb de talloze achterdeurtjes die aan onze wetten kleven en het mogelijk maken dat welstellende mensen met connecties die wetten ook aan hun laars kunnen lappen. Bedenk maar eens dat er tussen de 10 en 25 miljard € per jaar, door gebruik te maken van die achterdeurtjes, perfect legaal aan belasting word ontdoken. Kan jij als loontrekkende belasting ontduiken? Ik begrijp ook niet goed dat een land zoals Zwitserland al 150 jaar de wet van de meerderheid kan toepassen zonder over kop te gaan. Het tegendeel is waar. Zwitserland is een van de meest welvarende landen ter wereld. En wanneer de meerderheid van de bevolking beslist om het vlaams blok te verbieden moet dat verboden worden. Er mag geen enkel orgaan zijn wat daar kan tegen protesteren. In een democratie is de bevolking de hoogste macht.
![]() |
#29 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Tssssss. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik jou uitleg voor democratie volg BECE, dan ben ik geen democraat. Voor mij zijn waarden zoals vrijheid van meningsuiting en dergelijke meer zoals beschreven in de UVRM superieur aan de volkswil. Maar dit wil niet zeggen dat ik niet voor het BROV ben want ik geloof namelijk in de kracht en wijsheid van het volk dat ze haar eigen vrijheden niet zal inperken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wij zullen tenminste het spel eerlijk spelen en wel DEMOCRATISCH paljaske. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Europees Commissaris
|
![]() Bece, dus wanneer de meerderheid de oppositie verbied, want die zijn altijd in de minderheid. Hoe noemt men dat NU.
Vroeger noemde men dat een dictatuur. Maar U noemt dat democratie. En inderdaad in België gaan we daar mmoi naar toe. Het Vlaams Blok verbieden, de kruiskens uit de gerechtshoven, in meisjesscholen jongens moeten opnemen, geen chocolade sigeretjes meer paffen, en de kieswet hervormen zodanig dat de oppositie reeds op voorhand de mond gesnoerd is. Prachtige democraat bent U Bece. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Stop met te veralgemenen, Paulus. Ik heb trouwens niet gezegd of het goed of slecht is. We leven trouwens niet eens in een democratie dus wat maakt het uit?
![]() |
![]() |
#36 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Democratie betekent macht van het volk, d.w.z. de macht van een organische gemeenschap, die vorm heeft gekregen ddor de schiedenis in het raam van één of meerdere politieke structuren: polis, natie, rijk, enz. daar waar geen volk aanwezig is, maar een eenvoudig veelvoud van individuen, van sociale atoemn, kan er dus geen democratie zijn in de ware zin. ieder politiek systeem dat in de praktijk leidt tot de desintegratie of de ongedifferentieerdheid van de volkeren, of nog tot het afbrokkelen van het volksbewustzijn, moet worden aanzien als een ondemocratisch sysyteem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijn levelingscitaat:
"The best argument against democraty is a five-minute conversation with the avarage voter." (Winston Churchill) Volgens mij klopt dit ergens, kijkt maar naar het aantal idioten dat op extreem-rechts stemt. Anyway. Democratie is en blijft een slecht systeem. Spijtig genoeg is het het beste systeem dat we hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Allez daar zijn we weer met 'idioten die op extreem rechts hebben gestemd'.
Applaus voor deze geweldige opmerking. Voor de rest nog zinnige argumenten ? Of kan je niet goed tegen je verlies en dan maar wat de kiezer beledigen ? En dan zichzelf hoogstwaarschijnlijke een superdemocraat vinden. Als ik het woord even mag lenen van de boskabouter ? .... Zielig
Iets niet weten is geen schande. Uw eigen beperkingen en grenzen kennen is belangrijk. Zelfkennis is het begin van de wijsheid. Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden Vlaanderen onafhankelijk |
![]() |
![]() |