Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2003, 21:55   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke De Roover
Ik ga mijne cursus niet openslaan, maar er bestaan hier inderdaad lijsten van... Ik wil wel even benadrukken dat die 'er zijn er' geldt voor parlements- en gemeenteraadsleden in het algemeen. Hier spreek ik nog niet van een partij of het VB...
O neen?

Dan zal ik u maar aan uw eigen woorden herinneren:

Citaat:
Het is algemeen geweten dat er bij het blok veel verkozen functionarissen (ook in het parlement) zijn die niks constructief uitsteken, zich niet voorbereiden en zelfs amper opdagen... maar ze zijn niet allemaal zo, gelukkig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 21:59   #22
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Mja, Jan, en naar mijn ervaring inderdaad, hebben vele verkozenen van het Vlaams Blok in gemeenteraden enzo niet veel constructiefs bij te brengen. Dit kan ik natuurlijk niet wetenschappelijk bewijzen dúh... maar ik heb toch al wat zulke vergaderingen meegemaakt (ook commissies). Op sommige vlakken hebben die echt gewoon niks te zeggen, precies. Maar ik zeg het: dat is mijn indruk. Maar ik spreek niet over alle mandatarissen en ook niet over alle issues.
Wel, uw indruk wordt door de mijne tegengesproken.

Wat zijn trouwens "issues"? Mag het nog even in het Nederlands???
Komaan Jan, JIJ die altijd bij Van Dale zweert... Nu stel je me toch wel teleur hoor!

is·sue (het, de ~ (m.), ~s)
1 onderwerp, kwestie
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 22:00   #23
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

@jan,
Daarna voegde ik eraan toe dat dit probleem van aanwezigheden bij alle partijen er is. Ach, 'backbenchers' zijn er altijd... dat trachtte ik toch duidelijk te maken in ieder geval!

De rest volgde uit eigen ervaring natuurlijk, en ik ben niet de enigste, me dunkt...
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 22:02   #24
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Merci Raf, ik vond al dat dit toch niet zo'n moeilijk woord was...
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 22:14   #25
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@jan,
Daarna voegde ik eraan toe dat dit probleem van aanwezigheden bij alle partijen er is. Ach, 'backbenchers' zijn er altijd... dat trachtte ik toch duidelijk te maken in ieder geval!
Moet ik u dan eens te meer aan uw eigen woorden herinneren? U beschuldige in het bijzonder de VB-mandatarissen die volgens u niet alleen veel afwezig zijn (maar bewijzen om dat te staven zag ik nog steeds niet) maar tevens er ook niets van terecht brengen (zijn lui en onbevoorbereid).
Oud 6 juni 2003, 22:42   #26
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Jan weet blijkbaar niet dat volgens een zeer recente studies de VB'ers eruit kwamen als de meest luie parlementsleden.

Ik heb de studie niet uitgevoerd, hoor.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2003, 23:07   #27
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Jan weet blijkbaar niet dat volgens een zeer recente studies de VB'ers eruit kwamen als de meest luie parlementsleden.

Het ging dan ook niet om een studie, maar een soort arbitrair punten geven aan de volksvertegenwoordigers.
Oud 7 juni 2003, 00:11   #28
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Thomas's schermafbeelding

Standaard

Enfin, 'afwezigheid' blijkt zich inderdaad in verwaarloosbare mate ook bij de democratische partijen voor te doen. Maar dat blokkers in gemeenteraden niets zinnigs inbrengen, is te verwachten, maar stuit me toch tegen de borst als belastingbetalende Belg. Waarom laten we hen nog langer op dit systeem parasiteren om erna onze democratie ervoor op te offeren? Hoelang gedogen we nog deze half politieke partij(cordon sanitaire wegens ongrondwettelijk)? Dat dit gedoogbeleid tav dit extreem pseudonationalistisme ons telkens meer gaat kosten als er meer mensen zich gaan gevangen laten nemen door deze zogezegd democratische partij, daarvan mogen we ons toch wel met z'n allen bewust worden.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Thomas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:22   #29
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas
Enfin, 'afwezigheid' blijkt zich inderdaad in verwaarloosbare mate ook bij de democratische partijen voor te doen. Maar dat blokkers in gemeenteraden niets zinnigs inbrengen, is te verwachten, maar stuit me toch tegen de borst als belastingbetalende Belg. Waarom laten we hen nog langer op dit systeem parasiteren om erna onze democratie ervoor op te offeren? Hoelang gedogen we nog deze half politieke partij(cordon sanitaire wegens ongrondwettelijk)? Dat dit gedoogbeleid tav dit extreem pseudonationalistisme ons telkens meer gaat kosten als er meer mensen zich gaan gevangen laten nemen door deze zogezegd democratische partij, daarvan mogen we ons toch wel met z'n allen bewust worden.
Dat er zoveel leugens en hypocrisie in zo'n kort stukje tekst kunnen zitten!
- er is ook veel afwezigheid bij andere partijen
- verloren geld voor parasiteren; wat dan van parasitisme van de walen
- parasitisme van de hele incestkliek van saksen-coburg, dat is weggesmeten geld!
- vlaams blok is helemaal niet ongrondwettelijk
- pseudonationalisme; uw belgisch nationalisme is in ieder geval zeker levensecht!
- door rechtbank is vlaams blok een democratische partij genoemd
- ''met zijn allen van bewust''; drie man en een paardekop is nog iets minder dan ''allen'' dacht ik zo!
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:25   #30
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Het ging dan ook niet om een studie, maar een soort arbitrair punten geven aan de volksvertegenwoordigers.
In een aantal gevallen zult zelfs u toch moeten toegeven dat de (lage) quoteringen van Blok-mandatarissen terecht waren:
bv bij John Spinnewyn :
Rapport:
> interpellaties 2
> mondelinge vragen 32
> schriftelijke vragen 21
> wetsvoorstellen 3
> aanwezigheid 88 procent
> moet u kennen van zijn potige verleden als VMO'er en extreem-rechtse vechtersbaas
> oordeel fractieleider ,,Loyale militant, eentje van de oude garde. Ik heb veel waardering voor hem. Maar hij zal het me niet kwalijk nemen als ik zeg dat hij niet actief was.'' > u ziet hem terug nee, tenzij er een wondertje gebeurt
> score 1/10

Of bij Jaak Van den Broeck:
Rapport:
> interpellaties 1
> mondelinge vragen 4
> schriftelijke vragen 3
> wetsvoorstellen 21
> aanwezigheid 94,75 procent
> moet u kennen van een onwaarschijnlijke parlementaire lijdzaamheid
> oordeel fractieleider ,,Hier vraag ik een joker. Weet u, bel hem eens. En vraag hem wat er aan de hand is. Ik weet het niet.''
> u ziet hem terug wat dacht u? Nee
> score 0/10

Of bij Frank Creyelman:
> parlementslid sinds 1995
Rapport:
> interpellaties 2
> mondelinge vragen 18
> schriftelijke vragen 9
> wetsvoorstellen 9
> aanwezigheid 87 procent
> moet u kennen van de manier waarop hij met geld van de stad Mechelen een bankstel van 1.000 euro in zijn salon zette.
> score 2/10

enz...
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 00:41   #31
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rechtuit
Citaat:
Dat er zoveel leugens en hypocrisie in zo'n kort stukje tekst kunnen zitten.
Bewijs dat eens.
Je mag Moslim zijn, als ik tegen de Islam mag zijn. Dan denken wij beiden multi-cultureel en kunnen we zo naast elkaar leven en er met elkaar over discussieren tussen pot en pint. (als u tenminste een pintje mag drinken van uw geloof).
Oud 7 juni 2003, 00:44   #32
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat er zoveel leugens en hypocrisie in zo'n kort stukje tekst kunnen zitten.
Bewijs dat eens.
Ja jongen, als je iemand citeert, citeer dan wel volledig hee! de uitleg staat eronder of lees jij selectief misschien?
Oud 7 juni 2003, 00:45   #33
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat er zoveel leugens en hypocrisie in zo'n kort stukje tekst kunnen zitten!
- er is ook veel afwezigheid bij andere partijen
- parasitisme van de hele incestkliek van saksen-coburg, dat is weggesmeten geld!
- vlaams blok is helemaal niet ongrondwettelijk
- pseudonationalisme; uw belgisch nationalisme is in ieder geval zeker levensecht!
- door rechtbank is vlaams blok een democratische partij genoemd
- ''met zijn allen van bewust''; drie man en een paardekop is nog iets minder dan ''allen'' dacht ik zo!
Voila, gij met uw truken, ge had er over gelezen zeker, gij komediantje!
Oud 7 juni 2003, 00:57   #34
Thomas
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

allee, we zullen er es aan beginnen... voor de zoveelste keer.

Ten eerste, het is niet omdat de koning zou profiteren of de democratische partijen ook afwezigheden hebben, dat dat het veelvuldig absenteisme en de beperkte inbreng van het blok goedpraat natuurlijk.

Ten tweede geloof ik zowel in Belgie en in Vlaanderen, zonder mij daarmee in een geromantiseerd vaderlandslievend of deelstaatlievend verhaal te plaatsen.

Ten derde IS het blok democratisch verkozen. maar dat wil niet zeggen dat ze de basiswaarden van een democratie waardeert. Zoals gelijkbehandeling nastreven, ongeacht afkomst, sexuele geaardheid, burgerlijke staat enzovoort. Er zijn vandaag ongelijkheden, maar elke partij heeft wel de intentie die gelijkheid na te streven. het blok vertrekt vanuit de fundamentele ongelijkheid van mensen.
Oud 7 juni 2003, 01:04   #35
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
door rechtbank is vlaams blok een democratische partij genoemd
Sorry? Dan heb ik blijkbaar iets gemist. Ik heb gehoord dat een rechtbank zich niet bevoegd heeft verklaard that's all. Maar als één of andere rechter het VB een democratische partij heeft genoemd zou ik wel graag weten wie dat was, wat hij toen precies beweerd heeft, en last but not least, wannéér dat was.

Citaat:
Dus u ontkent niet dat de Blokkers parasiteren? Mooizo, maar mag ik ook weten wat de Walen hiermee te maken hebben?

En vecht het voor de rest maar met Thomas uit.
Brabo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 01:19   #36
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
allee, we zullen er es aan beginnen... voor de zoveelste keer.

Ten eerste, het is niet omdat de koning zou profiteren of de democratische partijen ook afwezigheden hebben, dat dat het veelvuldig absenteisme en de beperkte inbreng van het blok goedpraat natuurlijk.

Ten tweede geloof ik zowel in Belgie en in Vlaanderen, zonder mij daarmee in een geromantiseerd vaderlandslievend of deelstaatlievend verhaal te plaatsen.

Ten derde IS het blok democratisch verkozen. maar dat wil niet zeggen dat ze de basiswaarden van een democratie waardeert. Zoals gelijkbehandeling nastreven, ongeacht afkomst, sexuele geaardheid, burgerlijke staat enzovoort. Er zijn vandaag ongelijkheden, maar elke partij heeft wel de intentie die gelijkheid na te streven. het blok vertrekt vanuit de fundamentele ongelijkheid van mensen.
Het is niet omdat er veelvuldig absenteïsme en de beperkte inbreng van het blok is dat dit een vrijgeleide is voor de andere partijen om dat ook te doen natuurlijk.
Er zijn vandaag inderdaad ongelijkheden, maar als elke partij de intentie heeft die gelijkheid na te streven dan doen ze daar drommels lang over.
De weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 02:29   #37
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er zoveel leugens en hypocrisie in zo'n kort stukje tekst kunnen zitten!- - door rechtbank is vlaams blok een democratische partij genoemd
Serieuze leugen inderdaad! De rechtbank heeft zich namelijk (tot 2maal toe) onbevoegd verklaart. Iets compleet anders dan wat u beweert, lijkt mij dat!
En Jan de cijfers en commentaren die Brabo aanhaalt zijn wel concreet, blij nu?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2003, 07:42   #38
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wij betalen belastingen die opgesoupeerd worden door politici ,en de instellingen en postjes die deze in leven hebben geroepen om hun vriendjes, kontlikkers ,en in het algemeen nutteloze individuen in tewerk te stellen.

Alle partijen zijn in hetzelfde bedje ziek.

Allen herinneren zich toch nog dat ene voorstel, waarbij de totale inkomens van politici transparanter zouden worden, zowat het laatste dat afgewerkt moest worden voor de verzieking.Zeer weinig van die parasiten heeft daar enige moeite voor gedaan nietwaar.
Wat betreft transparantie in vergoedingen, lonen en geschenken.
Waarom is mijn loon zo helder als een stukje val Saint Lambert glas en waarom zou dit met een specifieke wet ook moeten zijn voor politici... Iedereen gelijk voor de wet, ja hoor.

Thomas, wat heeft het Vlaams Blok jou aangedaan, een uitwijzingsbevel aan je broek gesmeerd?
Oud 7 juni 2003, 10:57   #39
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

U zou eens moeten weten hoeveel extreem-links jaarlijks krijgt van de Belgische staat om hun antiwesterse propaganda te voeren. Agalev inbegrepen!!!!
Oud 7 juni 2003, 13:06   #40
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
GEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWW
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be