Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Turkije toetreden tot de EU?
Ja 11 18,33%
Neen 44 73,33%
Onbeslist 2 3,33%
Interresseert mij niet 3 5,00%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2005, 17:38   #21
vooruit
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikpoupaert
De evolutietheorie en de Bijbelse Genesis zijn helemaal niet in strijd met mekaar. Ze mogen helemaal niet als substituut voor mekaar worden gepresenteerd. God heeft ons geschapen, maar niemand heeft gezegd dat we daarna niet geevolueerd zijn, en dat volgens de regels van Darwin.
En wat nu als de wetenschap dat tegenspreekt? Dan mag dat niet gezegd worden door die godsdienst fanatici. Of hoe ga je het anders verklaren dat ze de evolutieleer uit het lessenpakket willen?

Citaat:
En trouwens, de Bijbelse Genesis houdt meer in dan simpelweg de creatie van de mens. Het is een geniaal inzicht in ons inner wezen (voor zover ik er dingen in begrepen heb, want bepaalde stukken zijn mij nog altijd niet duidelijk).
Het is geniaal in het opzicht dat je er in kan lezen wat je wilt.

Citaat:
Het moet gedaan zijn met het voortdurend zoeken naar conflicten tussen wetenschap en godsdienst. Als ge die voortdurend zoekt, zult ge die ook vinden. Maar het is helemaal geen noodzakelijkheid.
Het zijn meestal wel de godsdienstigen die het conflict zoeken? Hetzij door bepaalde wetenschappelijke theoriën uit hun context te rukken en te misbruiken voor eigen doeleinden, hetzij hele stukken gewoon ontkennen zonder enig serieus alternatief te geven.

Citaat:
Ik heb inderdaad aan de getuigen van Jehovah, de Southern Batists, the Latter Day Saints, etcetera, wel degelijk gemerkt dat ze bijzonder dogmatisch zijn. Soms heb ik ook de indruk dat met die mannen geen land te bezeilen valt, maar ja, hé, het is de Bible Belt, en dus het enige gedeelte van de US dat nog ergens te doen is.
Ge meent het!
vooruit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2005, 19:56   #22
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Dan wordt ook de platte aarde als middelpunt van enig heelal weer aangenomen? Frisse hap.
Oud 9 augustus 2005, 01:27   #23
Smile
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Turken zijn met 80 miljoen, meer als in verenigd Duitsland, en werken 10 a 15 uur per dag, voor 200 euros per maand.Wat zou dat geven gekombineerd met Bolkestein als die in de europese unie komen?Laat die jongens maar waar ze zijn, het is hier al erg genoeg.Het zijn trouwens niet eens europeanen, Turkije is een aziatisch, musulmaans land,Konstantinopel , dat ze de europeanen afgepakt hebben uitgezonderd.Turkije in de unie=de vos in het kiekenkot zetten
De kern van de zaak! Veel is er aan uw argumenten niet toe te voegen behalve dan dat de Turken zelf zo'n 80 jaar geleden gekozen hebben om "niet-Europees" te zijn. Toen hebben ze hun kans laten liggen. In de loop der eeuwen hebben ze dikwijls genoeg geprobeerd hier met geweld binnen te geraken en ze kregen toen ook steeds het deksel op de neus. Wat niet belet dat ze ondertussen hier met duizendtallen binnenstromen om hun 200 eur per maand zonder werken te krijgen. Als gewezen werknemer bij een multinational heb ik veel contact met Turken gehad, mensen die onderwijs genoten hebben, en op dat vlak, kan ik er niet veel kwaad over zeggen. Aan de andere kant, als natie blijven ze met de Grieken overhoop liggen en, wat opvallend is, is dat sedert topmensen in de Eu Turkije er absoluut bij willen, er in de pers weinig of geen (eerder geen) meldingen meer gemaakt worden van hun volkerenmoorden op de Koerden. Die kostbare gewapende strijd tegen hun eigen landgenoten noopten Turkije in de tijdspanne van de laatste 30 jaar n twee of driemaal een staatsmoratorium op internationale betalingen in deviezen aan te vragen en hulp van het Imf af te bedelen.
Hoewel Turkije een "randgeval" is, met een minderheid van mensen die Europees kunnen denken en voorrang geven aan welstand eerder dan aan godsdienstfanatisme, vind ik dat we als Europeanen absolute voorrang moeten geven aan de ontwikkeling van onze (Oost) Europese landgenoten. Als we ons kunnen herinneren hoe 'n "lakentrek" het Europa van de zes als was, zal het al moeilijk genoeg zijn om genoeg laken te vinden voor het Europa van de vijfentwintig. Turkije zal moeten wachten! En een lange tijd! Ondertussen geniet Turkije al decenia lang van een Eu voorkeursbehandeling op gebied van invoerrechten. Turkije voor mij OK. Muzulmans voor mij: OUT. We staan zelf praktisch niet meer achter onze eigen Godsdienst laat staan dat we dan zo'n hoop fanatiekelingen moeten accepteren. Misschien binnen vijftig jaar, of honderd jaar. Hopelijk gaan ze allengs beseffen dat Godsdienst een persoonlijke zaak is, een liefdesrelatie tussen een individu en zijn God, en dat "Ga en onderwijs alle Volkeren" in Gods bedoeling was dit met Liefde en Genegenheid te doen, niet met wapens. Sedert die Mohamed I de Islam predikte (620 ad of zo omtrent) zijn die aanhangers van hem zo uit z'n hand gelopen dat heel de wereldgeschiedenis één en al bloedbad werd tot aan Londen toe, een maand of zowat geleden. Maar, ja, er bestaat geen fijnere zaak om z'n medemens kapot te maken dan godsdienst vooral niet als een potentaat daarmee een hoop mafkezen voor z'n kar kan spannen! Berlusconi zei een aantal jaar geleden dat de Islam vijfhonderd jaar achterstaat. Alle gazetten van whoe!!!!!! Maar, hij had gelijk!!!!!
We moeten dringend een hand in eigen boezem steken! We lijken decadent, willoos, ten prooi van gelijk wie "racisme" roept. Wij, ons Europa, wij, onze cultuur en al de anderen, hun land, hun cultuur. Daarom hoeven we nog geen oorlog te voeren, wij, Europeanen, hebben mèèr dan gelijk welk volk ter wereld bewezen dat we begaan zijn met het lot van onze medemensen in andere, moeilijker leefbare, continenten dan het onze, wij, Europeanen, hebben onszelf niets te verwijten. GV mag dan al in Rwanda z'n verontschuldigingen in naam van het Belgisch Volk gaan uitspreken, wat ik hem bijzonder kwalijk neem - zelfs al was het een modeverschijnsel een aantal jaren geleden - we hebben onszelf niets te verwijten Bertrand Russell en dergelijke desondanks!
Smile is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 07:27   #24
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit
Hoe naïef!
Ok. Ik ben ook niet gek op die dogmatische figuren uit kristelijk Amerika. Maar ja, liever zij, dan het alternatief.
erikpoupaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2005, 07:33   #25
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Turkije voor mij OK. Muzulmans voor mij: OUT.
Die redenering is gebaseerd op de naieve veronderstelling dat de westerse maatschappij haar eigen zedenverloedering gaat overleven. Als die veronderstelling niet klopt -- wat ik trouwens geloof -- dan gaan de moslims met het grote historische gelijk lopen.

Citaat:
We staan zelf praktisch niet meer achter onze eigen Godsdienst laat staan dat we dan zo'n hoop fanatiekelingen moeten accepteren.
Ge gaat ervan uit dat de westerse zedenverloedering nog lang leefbaar gaat blijven. Als dit niet het geval is -- wat ik trouwens geloof -- dan gaan die zogeheten fanatiekelingen nog het laatst lachen.

Citaat:
Berlusconi zei een aantal jaar geleden dat de Islam vijfhonderd jaar achterstaat.
De Islam kan hooguit 50 jaar achterstaan. De moslims willen inderdaad niet meedoen aan de westerse zedenverloedering. We gaan niet langer dan enkele decennia moeten wachten om te zien wie er nu uiteindelijk gelijk gaat krijgen. Ik zet persoonlijk mijn geld in op de moslims.
Oud 9 augustus 2005, 07:41   #26
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En wat nu als de wetenschap dat tegenspreekt? Dan mag dat niet gezegd worden door die godsdienst fanatici. Of hoe ga je het anders verklaren dat ze de evolutieleer uit het lessenpakket willen?
Ik heb die specifieke discussie eigenlijk niet gevolgd. Wat zijn eigenlijk de argumenten van beide partijen die er op tafel liggen?

Citaat:
Het is geniaal in het opzicht dat je er in kan lezen wat je wilt.
Het referentiekader van de Bijbel is de situatie rond het begin van het eerste millenium, en de ruime situatie daarvoor. Bepaalde verwijzingen en metaforen verwijzen dus inderdaad naar situaties en vooronderstellingen, die vandaag niet altijd even duidelijk zijn. Dat wil daarom nog niet zeggen dat ze geen precieze betekenis hebben.

Citaat:
Het zijn meestal wel de godsdienstigen die het conflict zoeken? Hetzij door bepaalde wetenschappelijke theoriën uit hun context te rukken en te misbruiken voor eigen doeleinden, hetzij hele stukken gewoon ontkennen zonder enig serieus alternatief te geven.
Tja. Ik kom inderdaad ook niet met alle gelovigen overeen. Het is niet omdat iemand gelovig is, dat al zijn interpretaties daarom juist zijn.
Oud 12 augustus 2005, 17:14   #27
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Is het zo moeilijk de grenzen van Europa te definiëren?
Voor mij eindigt Europa aan de Russische en Turkse grens.
Voor mij had Europa mogen eindigen aan de grenzen van de 16.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 00:36   #28
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Turkije nu bij de EU laten zou een enorme blunder zijn. Ten eerste is het economische zelfmoord, ten tweede is de bevolking er totaal tegen, en ten derde doet turkije nog steeds lastig tegenover Cyprus
Men heeft pas meerdere balkan staten in europa binnengehaald.In 1830 verkochten de Turken nog slaven in Belgrado, de Grieken niet alleen hebben van Turkije afgezien, maar de hele Balkan.Dat ligt allemaal nog vers in het geheugen van al die mensen, de etnische oorlogen in ex-joegoslavie hebben de zaken niet verbetert.Wil men het jonge europa laten sterven vooraleer het goed in leven is gekomen, haal er de turken dan maar bij.Gemodereerde moslims...wolven in schaapsvel
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 00:50   #29
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard defaitisme en zedenverloedering

Citaat:
Die redenering is gebaseerd op de naieve veronderstelling dat de westerse maatschappij haar eigen zedenverloedering gaat overleven. Als die veronderstelling niet klopt -- wat ik trouwens geloof -- dan gaan de moslims met het grote historische gelijk lopen.

Ge gaat ervan uit dat de westerse zedenverloedering nog lang leefbaar gaat blijven. Als dit niet het geval is -- wat ik trouwens geloof -- dan gaan die zogeheten fanatiekelingen nog het laatst lachen.

De Islam kan hooguit 50 jaar achterstaan. De moslims willen inderdaad niet meedoen aan de westerse zedenverloedering. We gaan niet langer dan enkele decennia moeten wachten om te zien wie er nu uiteindelijk gelijk gaat krijgen. Ik zet persoonlijk mijn geld in op de moslims.
Europa heeft al heel wat meer overleefd, ik zie het wel zitten.Als de nood het hoogst is ,is de redding nabij.Trouwens , moest gij op de moslims wedden , en winnen, dan nemen die toch uw poen in beslag.Wat er ook gebeurt, ge zijt verloren
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 00:59   #30
Smile
Vreemdeling

Standaard

Citaat:

Eventjes stellen dat de Islam wèl 500 jaar op mèèr achterstaat want hij is geen stap gevorderd sedert zijn ontstaan in 't jaar 600 en wat jaren. Sedert zijn ontstaan heeft het "niet gelovigen" geterroriseerd en onderling gebatterd (met de scherp van de snede) over de juiste interpretatie van de woorden van Mohamed. Hun nadeel, en dat moet ik toegeven, is dat het Christendom 600 en wat jaren ouder is dan de Islam en dat het Christendom tegen de tijd dat de pers opperheer in 't Westen werd niets meer noemenswaardig aan avonturen te bieden had. Een islamitische bom is voor een gazet nog altijd lucratiever dan een zegening van het volk door de Paus.
Toch denk ik dat al die Arabische bommenleggende mafkezen in zo'n mate uitschot zijn, dat ze de Islam gewoon misbruiken voor hun maffioze praktijken; terreur om het gewone volk geld af te persen iets waar tussen haakjes Bhoedististe monniken ook heel handig in zijn, terreur voor eigen persoonlijk gewin met de echte, naïeve Moslims als stomme ezels om hun kar te trekken.

Over de zedenverloedering in het Westen maak ik me niet veel zorgen. Die bestaat allèèn maar echt als ge uw tv opzet, of blaadjes leest gelijk Humo, of Knak of weet ik veel. Of, als ge naar Politica luistert gelijk Miet Smet die op tv stond te snotteren van "de kiezer heeft ongelijk" omdat het vlaams blok wat stemmen van de cvp had afgepakt.

Ge kunt in mijn opinie niet klagen over zedenverloedering zonder u af te vragen hoe die er gekomen zou kunnen zijn. En zonder u voor te nemen op een partij te stemmen die niet in haar broek doet om die verloedering tegen te gaan. Het is eigenlijk een prachtig spektakel om af te zien: rechts blauw dat alleen maar aan geld denkt, links rood dat wanhopig blijft zoeken naar de "marxistische waarden" en daarbij groene brei slikt tot zolang het er (geldelijk - hun blauw kantje) voordeel aan kan hebben en geel dat graag zedenverloedering zou tegengaan zonder stemmenverlies (nee, nee, wij zijn niet Katholiek!!!!! Verre van!!!! Hoe heette die weer?). Het prachtige van het probleem is, dat blauw op 'n tweespalt staat. Geel begrijpt hen beter maar Rood zit wekelijks met hen pastoors te vreten, een loge-onderonsje, gezellig!
Kies daar maar eens tussen als blauwe kapitaalvreter? Niet gemakkelijk!

Toch blijf ik optimistisch. Ik zie onze mensen op straat, zie hen bezig voor hun gezin, hun man, hun vrouw, hun kinderen. Ik hoor hen dingen zeggen die niets te maken hebben met de rottigheden van politiek. Ik zie hen gewoon hun plicht doen, plicht die ze zichzelf als van nature uit hebben opgelegd. En, zolang er zulke mensen op straat te vinden zijn, is er geen sprake van zedenverloedering. Als we één verplichting hebben, als natie, is die wel tenoverstaan van onze vrouwen, onze echte vrouwen, niet onze feministen (die zijn voor de brt). Hier komt het dilemma! Als man is het onze taak, onze vrouwen te beschermen tegen alle rotzooi die hun vrouwelijke roeping in de weg kan staan. We moeten hen een wereld bieden waarin te sterk kunnen zijn. En, daar ligt juist het probleem, als feministen onze vrouwen gaan vertellen dat ze hun mannen moeten haten in plaats van hen te beminnen, staan de vrouwen die in die slogans trappen er alleen voor. Geen enkele man accepteert een feministisch wijf. En, zo hoort het! Feministen zijn een waarborg voor zedelijk verval! Niet uit zichzelf, want elk individu mag leven zoals het zelf wilt, maar door de kracht van de pers! Onze moderne maatschappij is zulk'n finesse van grandioze smeelapperij dat Al Capone er verbaasd zou hebben over staan. Als hij dat had geweten! Hij zou zich niet hebben laten pakken over een belastingsaangifte! Hij zou een Tv-station opgebouwd hebben! Veel lucratiever!

Eric, vergeef me, als ik eenmaal begin te schrijven, weet ik niet meer van stoppen! Alleen, 'k heb nog geen miljoenste geschreven van wat ik eigenlijk allemaal wil zeggen.
Smile is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 06:33   #31
erikpoupaert
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Toch denk ik dat al die Arabische bommenleggende mafkezen in zo'n mate uitschot zijn, dat ze de Islam gewoon misbruiken voor hun maffioze praktijken;
Ze hebben de stilzwijgende support van de gewone moslims. De gewone moslims gaan de extremisten pas desavoueren als ze zien dat de import van westerse zedenverloedering gestopt wordt.

Citaat:
En, zolang er zulke mensen op straat te vinden zijn, is er geen sprake van zedenverloedering.
Het systeem dat langzamerhand echt kwaadaardig begint te worden, zal zich langzamerhand tegen hen keren. De moslims zijn een gemakkelijker doelwit. Zij worden dus als eerste aangepakt. De rest, die ook niet akkoord is, volgt daarna wel.

Het systeem is zeer machtig en controleert eigenlijk alle aspecten van het leven. Het is echt niet moeilijk van lastigaards aan te pakken. Men hakt een stukje van hun pensioen af, en dan verhoogt men bepaalde medische en andere kosten wat, en die mensen geraken in moeilijkheden. En dan zwijgen ze wel terug.
Oud 14 augustus 2005, 13:04   #32
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Maar mannekes toch.
De vraag is niet: Turkije erin of niet.
De vraag is: wanneer gaat Turkije erin?

Niet te rap natuurlijk.
Cyprus en de Koerden nog even bekijken.
Hun president (of eerste minister?) heeft het nog geen week geleden laten blijken dat hij het goed begrepen had.

"Come and see next week" voor een volgende aflevering van de nog lange soap, maar een happy ending staat in de sterren geschreven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:39   #33
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Zolang de EU bestaat geloof ik niet in happy endings.

Maar goed, de komst van Turkije kan het einde van het Eurorijk alleen maar bespoedigen. Dus zijn die turken eigenlijk zo slecht nog niet
Oud 14 augustus 2005, 16:38   #34
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
[size=2]Meer informatie:
Contactpersoon: Piet De Zaeger, directeur
Telefoon: 02 219 49 30
Fax: 02 217 35 10
E-post: [email protected]
Url: www.n-va.be

Sorry hoor NVA, maar wie is juist dat Pietje de Zager?
[/size]
Die is van de studiedienst.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 16:41   #35
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

De Europese Unie is aan het uitgroeien tot één groot koldertheater. Turkije mag er niet in, want het is zeker geen westers land. Ook is het land gelegen in Azië. De culturele verschillen zijn ook te groot qua mentaliteit. Plus is het laatste, overrompeld worden door moslims, het laatste wat we willen. De laatste keer dat de Turken zich in Europa waagden stonden ze aan de poorten van Wenen. En daar dragen ze nu in de Balkan nog steeds de gevolgen van...
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 00:46   #36
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard Turkije in de EU? Ja, natuurlijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
De Europese Unie is aan het uitgroeien tot één groot koldertheater. Turkije mag er niet in, want het is zeker geen westers land. Ook is het land gelegen in Azië. De culturele verschillen zijn ook te groot qua mentaliteit. Plus is het laatste, overrompeld worden door moslims, het laatste wat we willen. De laatste keer dat de Turken zich in Europa waagden stonden ze aan de poorten van Wenen. En daar dragen ze nu in de Balkan nog steeds de gevolgen van...
Wat een zaegeventen, die NVA'ers!

Overrompeling door moslims? Racistische en islamofoob taalgebruik, waarvoor het VB veroordeeld is! Dezelfde idioten die het nu over overrompeling door Turken hebben hadden het vroeger over overrompeling door Polen en daar is ook niets van in huis gekomen.

Turkije geen "westers" land?? Ligt Griekenland dan in het Westen? De Gaulle zei het reeds: Europa gaat tot aan de Oeral!
Oud 15 augustus 2005, 00:51   #37
jjohanvdb
Gouverneur

jjohanvdb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Voor mij had Europa mogen eindigen aan de grenzen van de 16.
De EU is nooit met 16 geweest, uilskuiken! Bij de laatste uitbreiding gingen we van 15 naar 25. Wat er ook van zij: nog maar eens wordt duidelijk dat we het nationalisme definitief moeten begraven willen we Europa opbouwen. Nationalisten zijn reactionaire idioten die Europa trachten te wurgen.
Oud 15 augustus 2005, 07:44   #38
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
Wat een zaegeventen, die NVA'ers!

Overrompeling door moslims? Racistische en islamofoob taalgebruik, waarvoor het VB veroordeeld is! Dezelfde idioten die het nu over overrompeling door Turken hebben hadden het vroeger over overrompeling door Polen en daar is ook niets van in huis gekomen.

Turkije geen "westers" land?? Ligt Griekenland dan in het Westen? De Gaulle zei het reeds: Europa gaat tot aan de Oeral!
LEES de koran.
Oud 15 augustus 2005, 09:45   #39
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjohanvdb
De EU is nooit met 16 geweest, uilskuiken! Bij de laatste uitbreiding gingen we van 15 naar 25. Wat er ook van zij: nog maar eens wordt duidelijk dat we het nationalisme definitief moeten begraven willen we Europa opbouwen. Nationalisten zijn reactionaire idioten die Europa trachten te wurgen.
Ondergetekende nationalist is een socialistisch democraat die Europa tracht te wurgen. Entrots ook. EUROPA BARST!
Oud 15 augustus 2005, 09:48   #40
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Trouwens, ondergetekende linkse nationalist is tegen de Turkse EU toetreding niet omdat ze moslims zijn maar omdat:
-De koerden nog altijd tweederangsburgers zijn
-De mensenrechten nog steeds niet optimaal verzekerd zijn (Elders in dit fascistische Europa trouwens ook niet)
-De Turkse overmacht proportioneel te groot zal zijn
-Turkije een vazalstaat is van de VS
--De instroom van turkse goedkope werkkrachten rampzalig zal zijn in dit toenemend liberale Europa.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be