Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2003, 14:03   #21
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Ik heb er helaas geen internationale statistieken over het wapengebruik gevonden. Ik denk toch niet dat de NRC die statistieken uit z'n duim gezogen heeft.

En Tom, de VS staan bovenaan de ranglijst van landen met het meeste wapengebruik, nog voor Zuid-Afrika.
euh....
Citaat:
One in three young criminals is armed
In een wapenvrij land....
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:07   #22
amexx
Schepen

Standaard

Natuurlijk wordt dit incident nog maar eens gebruikt om de sportschutter te bestraffen. Ik had niets anders verwacht.

Hoe komt het dat een 70+ een wapen in huis heeft ? Vroeger was het mogelijk een verweerwapen in huis te halen als je een blanco strafregister had. Dat was alles. Nu is de wet zo veranderd. Je moet eerst een blanco strafregister hebben. Dan lid worden van een club en dan de nodige exames door worstelen.
Als een sportschutter geen lid meer is van een club worden zijn wapens hem afgenomen.

Die schietpartij deze nacht vond op ongeveer 200 meter van mijn deur plaats. Mijn vader was getuige. TERWIJL hij de politie belde werd er plots geschoten. Opvallend was dat er al een heleboel mensen op straat stonden terwijl de ruzie al bezig was (ramptoeristen). NIEMAND was er ingeslaagd de politie op te bellen. Ze stonden allemaal te gapen.

Het gaat helemaal de verkeerde richting uit in onze maatschappij. Het individualisme viert hoogtij. De onverdraagzaamheid viert hoogtij.
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:08   #23
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

En hoeveel procent van de Belgische jeugdcriminelen is gewapend? En hoeveel jeugdcriminelen zijn er überhaupt in GB?

Maar ik had toch graag eens internationale statistieken gezien van het wapengebruik die de cijfers van de NRC van enkele weken geleden tegenspreken.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:11   #24
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

GELUKKIG kon die man niet goed schieten. Mja, wat is er tegenwoordig mis met es rustig te praten, es rustig proberen uit te leggen dat er lawaai wordt gemaakt. Djeez, zo'n verhaal: schandalig vind ik het.
Eigenlijk: wie koopt er nu een wapen in deze maatschappij? Wie denkt dat ooit nodig te hebben in België??? Ik snap het niet...
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:12   #25
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb er helaas geen internationale statistieken over het wapengebruik gevonden. Ik denk toch niet dat de NRC die statistieken uit z'n duim gezogen heeft.

En Tom, de VS staan bovenaan de ranglijst van landen met het meeste wapengebruik, nog voor Zuid-Afrika.
Ja, en dat heeft NIETS met de wapenwetgeving te maken.
Oud 8 juni 2003, 14:15   #26
amexx
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke De Roover
GELUKKIG kon die man niet goed schieten. Mja, wat is er tegenwoordig mis met es rustig te praten, es rustig proberen uit te leggen dat er lawaai wordt gemaakt. Djeez, zo'n verhaal: schandalig vind ik het.
Eigenlijk: wie koopt er nu een wapen in deze maatschappij? Wie denkt dat ooit nodig te hebben in België??? Ik snap het niet...
Misschien omdat pistoolschieten een olympisch sport is ?
amexx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:15   #27
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik snap het niet...
en daarom moet het verboden worden?

Ik snap niet dat je je kan bezighouden met postzegels...
of gevechtsporten
of racen
of voetbal
of ...

snappie?
Oud 8 juni 2003, 14:16   #28
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Alles wat individuen en gezinnen weerloos en machteloos maakt is gesneden brood voor onze politiek correcten. Dus moeten de burgers hun wapens inleveren.
Dat wapenbezit niet direct iets te maken heeft met misdaadcijfers, toont het voorbeeld van Zwitserland aan. De grote meerderheid van de mannen hebben daar wapens in huis. Toch is het land veel veiliger dan België.

http://www.time.com/time/europe/maga...uns/swiss.html
http://www.nationalreview.com/kopel/kopel103001.shtml

De USA? Laat onze politiek correcten eerst eens eventjes naar de officiële moordcijfers kijken opgesplitst naar ras, en dat even verklaren. Daarna kan verder worden gepraat:

http://www.ojp.usdoj.gov/bjs/homicid.../ovracetab.htm

of nog:

www.homeoffice.gov.uk/rds/pdfs/s95race00.pdf

zie blz.7 en 25

Overigens heb ik zelf nooit een vuurwapen in handen gehad.
Oud 8 juni 2003, 14:19   #29
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En hoeveel procent van de Belgische jeugdcriminelen is gewapend? En hoeveel jeugdcriminelen zijn er überhaupt in GB?

Maar ik had toch graag eens internationale statistieken gezien van het wapengebruik die de cijfers van de NRC van enkele weken geleden tegenspreken.
ik heb alvast ooit al andere cijfers gelezen ivbm GEBRUIK van vuurwapen gerelateerd geweld.
U heeft het op ongelukken. Tja, als je niets doet kan je ook niets overkomen hé!!

Vul alvast maar NRC hier in het lijstje bij; http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3694

haha, mijn strategie begint z'n vruchten af te werpen
Oud 8 juni 2003, 14:27   #30
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stuur jij al je brieven "port betaald door geadresseerde"?
Das ook geen manier om vriendjes te maken he?
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:30   #31
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Mag ik de heren en dames er even op wijzen dat Pistool, en geweerschieten een Olympische discipline is. Dat een sportschutter of recreatieschutter eveneens zijn atributen tot het uitoefenen van zij sport mag ter zijne beschikking hebben, wanneer hij voldoet aan welbepaalde wettelijke eisen.
Evenals een basseballer zijn bat ter beschikking mag hebben, en de floretschermer zijn floret.
Tevens wil ik er de nadruk op leggen dat de familiale verzekering de sportschutter GRATIS dekt bij het beoefenen van zijn sport. Sportongevallen NIHIL.
dat de KVBSV, nu VSK het goedkoopste tarief heeft voor wat betreft verzekering van sportongevallen. En oei, sportschutters zijn toch wel heel gevaarlijke gasten he!?
De schutter schiet op een schijfje, en de boxer klopt op de mens, zelfs tot hij dood is. Voorbeeld van Gent, café ruzie, en boxer klop tot de andere dood is.
Oplossing!!
Alle boxer hun armen afkappen.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:32   #32
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Citaat:
Stuur jij al je brieven "port betaald door geadresseerde"?
Das ook geen manier om vriendjes te maken he?
Daarmee dat ik geen vrienden heb!!

Nee hoo, ik heb eens een doos enveloppen gepikt waar opstond 'Vlaamse Gemeenschap' en in het hoekje UV
Oud 8 juni 2003, 14:33   #33
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Mag ik de heren en dames er even op wijzen dat Pistool, en geweerschieten een Olympische discipline is. Dat een sportschutter of recreatieschutter eveneens zijn atributen tot het uitoefenen van zij sport mag ter zijne beschikking hebben, wanneer hij voldoet aan welbepaalde wettelijke eisen.
Evenals een basseballer zijn bat ter beschikking mag hebben, en de floretschermer zijn floret.
Tevens wil ik er de nadruk op leggen dat de familiale verzekering de sportschutter GRATIS dekt bij het beoefenen van zijn sport. Sportongevallen NIHIL.
dat de KVBSV, nu VSK het goedkoopste tarief heeft voor wat betreft verzekering van sportongevallen. En oei, sportschutters zijn toch wel heel gevaarlijke gasten he!?
De schutter schiet op een schijfje, en de boxer klopt op de mens, zelfs tot hij dood is. Voorbeeld van Gent, café ruzie, en boxer klop tot de andere dood is.
Oplossing!!
Alle boxer hun armen afkappen.
ben jij te vinden voor de sharia, Fernand?
Oud 8 juni 2003, 14:37   #34
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Waarom denkt U dat Paulus?
Wanneer een sportschutter zijn wapens moet afgeven, dan moet den boxeur hetzelfde doen he!
Want die mens is opgeleid om een mens als tegenstander te hebben. En een sportschutter een kaartje.
En het invoeren van de sjaria vind ik goed voor degen die zich bekkennen tot de Islam. Er zal natuurlijk wel een en ander opvolgen.
Oud 8 juni 2003, 14:39   #35
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

en vergeten ..
Oud 8 juni 2003, 14:41   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De USA? Laat onze politiek correcten eerst eens eventjes naar de officiële moordcijfers kijken opgesplitst naar ras, en dat even verklaren. Daarna kan verder worden gepraat:

Op het eerste zicht zie ik dat er daar meer moorden van zwarten op blanken gebeuren dan andersom. Daar kan een verklaring voor zijn omdat de blanken nogal eens haat uitlokten bij hun zwarte broeders maar hoe verklaar je dan dat er ook meer zwarten, zwarten vermoorden dan blanken blanken?

En wordt er hier daarom niet gereageerd?
Oud 8 juni 2003, 14:43   #37
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Knuppel, ga daar eens kijken, en ook degenen die beweren dat er geen verschil is tussen huidskleur en gedrag.
Oud 8 juni 2003, 14:45   #38
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doe eens een klapke met ne juwelier ofzo.

Zolang het bezit van een illegaal wapen niet zwaarder bestraft wordt, zal het privé-wapenbezit alsmaar stijgen. Mensen kopen dat omdat ze bang zijn, niet om cool te doen hé. Eerst het ene aanpakken en dan pas het andere. En niet omgekeerd zoals Spirit het wil.
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2003, 14:48   #39
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Zorlac, de mensen kopen een wapen?????? Gelijk een brood????
Weet ge wel hoe U aan een vergunt wapen moet komen?
Want de manier waarop U dat behandelt ,is hoe U een onvergunt wapen kopen, zoals een brood he!
Oud 8 juni 2003, 14:48   #40
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Op het eerste zicht zie ik dat er daar meer moorden van zwarten op blanken gebeuren dan andersom. Daar kan een verklaring voor zijn omdat de blanken nogal eens haat uitlokten bij hun zwarte broeders maar hoe verklaar je dan dat er ook meer zwarten, zwarten vermoorden dan blanken blanken?

En wordt er hier daarom niet gereageerd?

Hoe komt dat? ooit al een zwarte tegen een blanke horen zeggen dat hij een vuile neger is?

Ze hebben de statistieken van VOOR 1976 wijselijk weggelaten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be