![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Hebben de Koerden recht op een eigen land ? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
14 | 82,35% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
3 | 17,65% |
Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() U snapt het blijkbaar niet hé Wanne. Ze dienen eerst te voldoen aan de voorwaarden alvorens er nog maar sprake kan en mag zijn van toetreding.
1) Voldoen aan de voorwaarden 2) Toetreding En niet omgekeerd!!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het ook zo dat de EU bijvoorbeeld de talen van de gastarbeiders en andere vreemdelingen niet als minderheidstalen erkend, maar alleen de talen van de historische Europese minderheden (Bretoenen, Basken, Welshmen, Catalanen, Zuid-Tirolers, Frans-Vlamingen, enzovoort). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Burger
|
![]() iedereen praat altijd over de voorwaarde tot toetreding tot europa maar kan iemand mij deze voorwaarden eens opsommen?
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
60 miljoen Turken die gemiddeld 1/10e verdienen van een Europeaan. Laat die los op de Europese arbeidsmarkt en uw loonsstructuren storten in elkaar. Dat is de echte reden waarom Turkije er niet bij mag. Het humanitaire aspect, heeft Turkije te kennen gegeven, wordt hard aan gewerkt. Het wordt dringend tijd dat Turkije niet langer met scheve ogen bekeken wordt. Turkije is goed op weg, en het is zeer belangrijk dat positieve signalen worden gestuurd in die richting.
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkel! Het economische argument dat u aanhaalt is correct en zolang dat gegeven ongewijzigd blijft, is een toetreding een utopie.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() Zelfs al is turkije perfect, waarom "moeten" ze erbij?
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
Welke zin heeft het om voorwaarden tot toelating op te stellen als je landen die voldoen aan de voorwaarden gaat weigeren?
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Zowel Turkije als Rusland moeten de kans krijgen om tot de E.U. toe te treden. Dat dit niet in de eerstvolgende jaren zal plaatsvinden, lijkt mij normaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik ga ronduit eerlijk zijn: ik ken de modaliteiten van de koerden, palestijnen en al wat er nog leeft niet voldoende om daar een genuanceerd antwoord op te geven.
Wel vind ik het schitterend dat sommige belgicisten als Celebfin (die daar nog altijd niet op gereageerd heeft) in een andere draad het koerdisch separatisme steunen. Op mijn vraag of de koerden hun doelstellingen niet zouden kunnen verwezenlijken in een federale staat, in plaats van zich over te geven tot het heilloze separatisme, blijf het ijselijk stil (heerlijk toch om advocaat van de duivel te spelen) ![]() Wat sommige flaminganten ook doen, is gewoon elk separatisme steunen dat er maar bestaat: het Schotse, het Oost-Timorese, het Kasjmiri, het Baskische,... Ook dat is dwaasheid: splisten is niet goed om enkel maar te splitsen, maar om de wereld beter te maken. In dat opzicht zou ik dit artikel willen aanraden van Indiakenner Koenraad Elst. Misschien off-topic, maar kan wel nuancerend werken.
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie dat Koerdistan nog niet zo direct van de grond komen!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie dat Israel nog niet zo direct van de grond komen!!
![]() |
![]() |
#35 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||