![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er ook weinig problemen mee dat mijn boetegeld goed besteed wordt. Het samen met al de andere Vlaamse miljarden in de bodemloze putten van Wallonië laten verdwijnen echter....[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 7 augustus 2005 om 18:43. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Wie meer doet om de veiligheid te verhogen door de controle te verhogen, moet rechtevenredig inkomsten zien die vloeien uit deze beboeting. M.a.w. Als er bvb. op een dag in Vlaanderen 70% controles gebeuren en in Wallonië maar 30%met de "inkomst" van de boetes voor 70% naar Vlaanderen gaan en voor 30% naar Wallonië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop niet dat u al in het bezit bent van een rijbewijs... 1. Volgens het verkeersreglement mag u de aangegeven snelheid niet overschrijden. Dat wil zeggen: 30 km/uur in zone 30 50 km/uur in de bebouwde kom 90 km/uur buiten bebouwde kom, op rijbanen zonder middenberm 120 km/uur op de autosnelweg of op 2x2 of meer rijbanen met middenberm. Zo simpel is het. Het enige waar men rekening mee houdt, is de foutenmarge bij het flitsen, en die was vroeger 10 km/uur, hetgeen u nog altijd niet het recht geeft om altijd 10 km/uur sneller te rijden dan de maximum snelheid. Tegenwoordig geldt er een (bijna) zero-tolerantie. Dus als u 61 km/uur rijdt in een bebouwde kom, dan wordt u beboet op 11 km/uur te snel rijden, en niet op 1 km/uur! En dat is altijd zo geweest. 2. Een boete kan men steeds betwisten, en motiveren. Indien een chirurg dus kan bewijzen dat hij op het ogenblik van de overtreding een spoedgeval had, dan zal hij geen boete moeten betalen.
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En is de Ring van Antwerpen nu zo belachelijk lang dat je het al moeilijk hebt om u aan de verkeersregels te houden?
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zei dan ook niet iedereen, ik zei een chirurg die een spoedgeval heeft.
En bovendien kan men in België een boete steeds protesteren.
![]() |
#29 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dat Wallonië geen aandacht schenkt aan verkeersveiligheid is hun zaak en daar hebben wij geen zaken mee. Dat het extra geld, dat geïnd wordt via Vlaanderen dat wel moeite doet, ook weer herverdeelt wordt in Wallonië is echter wel onze zaak en is de zoveelste Waalse diefstal van Vlaams geld. Eens te meer wordt het duidelijk wie dit land draaiende houdt. Maar eigenlijk vind je binnen Vlaanderen zelf ook al te grote verschillen. Ook Limburg is de dupe van deze regeling. De oplossing: laat elke politiezone de boetes die door haar interventies geïnd worden, zelf maar houden. Dat is het eerlijkste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist dat laatste is niet correct ingevuld. In Vlaanderen doet men grote inspanningen om de verkeersveiligheid te verhogen (niet alleen door camera's maar ook door heel wat infrastructuurwerken). Welnu, wanneer mensen die verkeersveiligheid in gedrang brengen en daar dan een boete moeten voor betalen, is het heel logisch dat de gelden die hieruit verkregen worden ook in Vlaanderen weer geïnvesteerd worden. Daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Arm Vlaanderen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Raar dat ik zoiets aan een Hollander moet uitleggen. ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds zeurt u over het feit dat het meeste boetegeld in Vlaanderen opgehaald wordt. Blijkt dat dit op basis van vrijwilligheid gebeurt. Dan pakt u de besteding aan. Gebeurt die niet volgens de geëigende verdeelsleutels ja of neen? Zoja, dan is er niks aan de hand. Het ophalen gebeurt op vrijwillige basis, het verdelen volgens de correcte verdeelsleutel.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Immers, (a) ik zeur helemaal niet over het feit dat "het meeste boetegeld in Vlaanderen" wordt opgehaald; (b) er is geen "geëigende verdeelsleutel"; er is slechts een door politici bedongen verdeelsleutel; (c) nergens toont u aan dat die sleutel correct zou zijn (op basis van welke criteria dan wel?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het aantonen een andere. Eens kijken: *Stoort het u dat het meeste boetegeld in Vlaanderen wordt opgehaald ondanks dat dit een logisch gevolg is van het feit dat er meer Vlamingen zijn en dat het overtreden van de wet op vrijwillige basis geschiedt? *Storen de verdeelsleutels u, zoja waarom? De hoeveelheid opgehaald Vlaams geld al niet volgens uw eigen bewering. *Wat is de exacte verdeelsleutel en waarom hebt u er problemen mee?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er meer Vlamingen de wet overtreden is niet bewezen en toont u ook niet aan. Immers, in Vlaanderen staan er meer flitspalen (lees: véééééél meer) dan in Wallonië. Hierdoor is de controlemogelijkheid al vele malen groter in Vlaanderen. Wat u stelt, is dus totaal onbewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |