Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2005, 19:47   #21
De Violiste
Banneling

De Violiste's schermafbeelding

Standaard

Heb niets tegen tegen drugs en alcohol ofzo , maar ik vind het wel schandalig wanneer
je weet wanneer je zwanger bent zomaar verder doet , dat is uw eigen kind kapot maken , zo voel ik dat toch als meisje en zie dat ook zo
De Violiste is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 20:16   #22
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
toch raar hé? hoemeer softdrugsverbruik, hoemeer gevallen van miskramen.
Ik weet niet als je die link kan trekken.
Bij mijn weten is die link vorig jaar nog niet experimenteel bevestigd.
Dit jaar kan dat anders zijn.

Anderzijds is onderzoek omtrent de gevolgen van drugs bij zwangere vrouwen natuurlijk niet makkelijk te doen. Je zou vrouwen moeten vinden die (toegeven) regelmatig een jointje te roken, en geen andere drug gebruiken, en longitudinaal onderzoek doen hierop. Is tijdsintensief en voor de vrouwen in kwestie is het allesbehalve sociaal wenselijk.
Oud 10 augustus 2005, 20:18   #23
Groentje-18

Standaard

Trouwens, aan de topic-starter.

Anders gaan leven kan nooit kwaad.

De stijging van de geboortes van prematuren is maar één argument uit de zovelen dat hiervoor pleit vind ik persoonlijk.
Oud 10 augustus 2005, 22:10   #24
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
toch zijn dergelijke prematuurjes later minder intelligent, minder groot, minder sterk, en veel meer vatbaar voor allerlei kleine en grote ziektes.
Dat klopt niet. Prematuurtjes, en vooral dan kinderen die extreem vroeg geboren worden, maken meer k�*ns op latere problemen. De meeste premature kinderen ontwikkelen zich nog steeds "normaal", wat deze term ook moge inhouden.
Oud 10 augustus 2005, 22:15   #25
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Zelfs als je als baby een zware verkoudheid kreeg, blijf je voor de rest van je leven erg vatbaar voor longziekten.
Dat is ook weer zo'n veralgemening die nergens op slaat.

De meeste kinderen die zwakke longen hebben, of andere problemen met de luchtwegen, hadden idd al problemen van bij aanvang.
Veel van die kinderen hadden echter al op voorhand al die vatbaarheid voor luchtwegenaandoeningen, wat hen vatbaarder maakte voor die aandoeningen tijdens de babytijd én later in het leven.

Je trekt simpele oorzaak-gevolgrelaties die zo eenvoudig niet zijn, en je tracht ze te verkopen als algemene waarheden.
Oud 10 augustus 2005, 22:18   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Groene rakkers van de cannabis-kerk, blijf maar jullie favoriete sport promoten!!
cannabis rook je best niet tijdens je zwangerschap.
Of cannabis nu gelegaliseerd is of niet. Het ene heeft niks te maken met het andere.

Als ik zwanger ben, ben ik niet van plan te drinken, en ook niet van cannabis te roken, en toch ben ik voor het legaal zijn van alcohol en cannabis.
Als dat nu niet onverantwoord gedrag is zeg
Oud 10 augustus 2005, 22:31   #27
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch raar hé? hoemeer softdrugsverbruik, hoemeer gevallen van miskramen.

pff, als softdrug er maar bijgesleurd kan worden eh...
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 23:28   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Of cannabis nu gelegaliseerd is of niet. Het ene heeft niks te maken met het andere.

Als ik zwanger ben, ben ik niet van plan te drinken, en ook niet van cannabis te roken, en toch ben ik voor het legaal zijn van alcohol en cannabis.
alcohol drinken stopt met een kater de dag erna. Als je stopt met drinken als je zwanger bent, is dit ook weg . Softdrugs blijft maanden in uw lichaam aanwezig. Dus perfect mogelijk dat u stopte tijdens de zwangerschap, maar het is niet weg![edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by giserke on 11-08-2005 at 00:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:

alcohol drinken stopt met een kater de dag erna. Als je stopt met drinken als je zwanger bent, is dit ook weg . Softdrugs blijft maanden in uw lichaam aanwezig. Dus perfect mogelijk dat u stopte tijdens de zwangerschap, maar het is niet weg![/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

alcohol drinken stopt met een kader de dag erna. Softdrugs blijft maanden in uw lichaam aanwezig. Dus perfect mogelijk dat u stopte tijdens de zwangerschap, maar het is niet weg![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door giserke : 10 augustus 2005 om 23:30.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2005, 23:29   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke

pff, als softdrug er maar bijgesleurd kan worden eh...
pffff, als eerder vernoemde feiten tegen gebruik van softdrugs en miskramen kunnen worden genegeerd.
Oud 10 augustus 2005, 23:38   #30
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is ook weer zo'n veralgemening die nergens op slaat.

De meeste kinderen die zwakke longen hebben, of andere problemen met de luchtwegen, hadden idd al problemen van bij aanvang.
Veel van die kinderen hadden echter al op voorhand al die vatbaarheid voor luchtwegenaandoeningen, wat hen vatbaarder maakte voor die aandoeningen tijdens de babytijd én later in het leven.

Je trekt simpele oorzaak-gevolgrelaties die zo eenvoudig niet zijn, en je tracht ze te verkopen als algemene waarheden.

Hier even gebruik van maken om de conclusies van een aantal interessante onderzoeken te vermelden.

1. Er is een verband tussen chronische en intense angst bij de moeder en zwangerschapscomplicaties

2. Er is een verband tussen psychische stress bij de moeder tijdens de zwangerschap e het voorkomen van kinderziektes op jonge leeftijd, alsook mentale retardatie en zelfs congenitale misvormingen.

En even vermeldden dat gemiddeld de helft wordt bepaald door erfelijk materiaal en de helft door omgevingsfactoren (die kunnen dus corrigerend werken).
Oud 11 augustus 2005, 08:27   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
alcohol drinken stopt met een kater de dag erna. Als je stopt met drinken als je zwanger bent, is dit ook weg . Softdrugs blijft maanden in uw lichaam aanwezig. Dus perfect mogelijk dat u stopte tijdens de zwangerschap, maar het is niet weg!
Hetzelfde geldt voor nicotine.

Je moet een zwangerschap een beetje voorbereiden eh.

Dergelijke discussies pro- en con zijn trouwens altijd een beetje naast de realiteit. Drinken, blowen, roken,... is slecht voor een ongeboren kind, en daar moeten zwangere vrouwen dus echt wel mee opletten, maar het is niet zo dat een vrouw die cannabis gebruikt heeft voor ze zwanger werd opeens een gehandicapt kind ter wereld zal brengen. Vergeet niet dat kinderen - hoewel ze kwetsbaar zijn - ook erg veerkrachtig zijn.
Er zijn ook andere stoffen die trouwens lang blijven hangen in je lijf waar mensen zich niét van bewust lijken te zijn, zoals psychotrope medicatie. En ja, die zitten tegenwoordig zelfs gewoon in het drinkwater.
Oud 11 augustus 2005, 08:28   #32
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Hier even gebruik van maken om de conclusies van een aantal interessante onderzoeken te vermelden.

1. Er is een verband tussen chronische en intense angst bij de moeder en zwangerschapscomplicaties

2. Er is een verband tussen psychische stress bij de moeder tijdens de zwangerschap e het voorkomen van kinderziektes op jonge leeftijd, alsook mentale retardatie en zelfs congenitale misvormingen.

En even vermeldden dat gemiddeld de helft wordt bepaald door erfelijk materiaal en de helft door omgevingsfactoren (die kunnen dus corrigerend werken).
Ik weet het. Ik heb die studies waar jij aan begonnen bent, reeds afgemaakt .
(niet slecht bedoeld eh, ik vond het gewoon goedgemeend grappig)
Oud 11 augustus 2005, 12:21   #33
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Kunnen we even bij het onderwerp blijven?
De oorzaken van het stijgend aantal prematuurtjes werden gisteren in het (VTM en VRT) nieuws bijgeklaard:

-stijgend aantal in vitro's
-ecologische factoren
-roken tijdens de zwangerschap
-slechte voeding

Cannabis-gebruik heeft hier niets mee te maken. Dus gelieve de discussie daarover elders verder te zetten.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 16:14   #34
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oliepiek
Kunnen we even bij het onderwerp blijven?
De oorzaken van het stijgend aantal prematuurtjes werden gisteren in het (VTM en VRT) nieuws bijgeklaard:

-stijgend aantal in vitro's
-ecologische factoren
-roken tijdens de zwangerschap
-slechte voeding

Cannabis-gebruik heeft hier niets mee te maken. Dus gelieve de discussie daarover elders verder te zetten.
bent u stand up comedian of zo?
Oud 11 augustus 2005, 16:59   #35
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bent u stand up comedian of zo?
Aan de ene kant heb je een stijging van het aantal premature geboorten; aan de andere kant heb je een stijging in het gebruik van softdrugs; ergens wordt er in een onderzoek aangetoond dat het roken van softdrugs tijdens de zwangerschap leidt tot een verhoogde kans op een premature geboorte;

u linkt onmiddellijk de stijging van premature geboorten aan de stijging van het softdrugsgebruik... wie is hier dan de stand-up comedian?
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 16:59   #36
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ik vrees van wel hoor.

Zelfs als je als baby een zware verkoudheid kreeg, blijf je voor de rest van je leven erg vatbaar voor longziekten.

De meeste verantwoordelijkheid ligt volgens mij bij de moeder. Gezonde voeding, NIET ROKEN/DRINKEN en zich onttrekken uit een maatschappij van files en stressig werk kan het overgrote merendeel aan onheil voorkomen. En niet alleen voor premature bevalling. Er bestaat zelfs al een verband tussen vettig eten en de activiteit van het kind in de opgroei .

Begrijpelijk als je beseft dat de ontwikkeling in de baarmoeder de belangrijkste "bouw"-periode is van ieder mens.
M.a.w. als "onze" westerse vrouwen gaan leven als moslima (die niet veel mogen en vanalles moeten) gaan we niet ten onder. Nice, very nice, maar daar moet ik bij mijn vriendin toch ni mee afkomen hoor.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 17:13   #37
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Aan de ene kant heb je een stijging van het aantal premature geboorten; aan de andere kant heb je een stijging in het gebruik van softdrugs; ergens wordt er in een onderzoek aangetoond dat het roken van softdrugs tijdens de zwangerschap leidt tot een verhoogde kans op een premature geboorte;

u linkt onmiddellijk de stijging van premature geboorten aan de stijging van het softdrugsgebruik... wie is hier dan de stand-up comedian?
nog maar net komt één of andere prof in de media verkondigen dat ze een stijging van de prematuurkes vaststellen, maar dat bij gebrek aan onderzoek ze nog niet juist weten hoe dat komt en hier zitten gewoon de mensen die dat wel weten. Die prof of een van z'n medewerkers zal hier niet komen zekers.

Ik zou zeggen, stuur de links of de info maar door naar die idioten zodat ze volgende keer deftige informatie kunnen geven in de media.[edit]
[size=1]After edit by George on 11-08-2005 at 18:15
Reason:

Citaat:

nog maar net komt één of andere prof in de media verkondigen dat ze een stijging van de prematuurkes vaststellen, maar dat bij gebrek aan onderzoek ze nog niet juist weten hoe dat komt en hier zitten gewoon de mensen die dat wel weten. Die prof of een van z'n medewerkers zal hier niet komen zekers.

Ik zou zeggen, stuur de links of de info maar door naar die idioten zodat ze volgende keer deftige informatie kunnen geven in de media.[/size]

Citaat:

nog maar net komt één of andere prof in de media verkondigen dat ze een stijging van de prematuurkes vaststellen, maar dat bij gebrek aan onderzoek ze nog niet juist weten hoe dat komt en hier zitten gewoon de mesten die dat wel weten. Die prof of een van z'n medewerkers zal hier niet komen zekers.

Ik zou zeggen, stuur de links of de info maar door naar die idioten zodat ze volgende keer deftige informatie kunnen geven in de media.[/size]
[/edit]

Lamzakl

Laatst gewijzigd door George : 11 augustus 2005 om 17:15.
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2005, 19:16   #38
De Violiste
Banneling

Standaard

vandaag in het laatste nieuws :

Verhoogd risico op kanker voor kinderen die aan drukke weg wonen
Er bestaat een sterke band tussen kanker in de kindertijd en het effect van uitlaatgassen op zwangere vrouwen en baby's. Dat blijkt uit een Britse studie. Koolstofmonoxide en 1,3 butadieen, gassen die voorkomen in de uitstoot van wagens (vooral dieselwagens), zijn volgens de studie de voornaamste schuldigen.

"Het meest opvallende resultaat is de uitzonderlijke concentratie van kankers in de zones in de directe omgeving (300 meter) van auto- of busstations", zo benadrukt het team van onderzoeker George Knox van de universiteit van Birmingham.

Blootgesteld worden aan een van de twee gassen en wonen op minder dan vijfhonder meter van een busstation, verhoogt de kans dat een kind overlijdt aan kanker met een factor 12. Knox voerde al verschillende studies uit naar 22.500 Britse kinderen die tussen 1953 en 1980 zijn overleden aan kanker of leukemie, en slaagde erin de adressen van meer dan 12.000 van hen, geboren na 1954, terug te vinden. Zij vormden de basis voor het onderzoek.

De onderzoekers vergeleken de woonplaatsen met het niveau van luchtvervuiling in die omgeving en stelden vast dat kinderen die op minder dan één kilometer van een belangrijke vervuilingsbron woonden (zoals busstations of drukke verkeersknooppunten) een verhoogd risico hebben op kanker.

Zo, het is drugs en alcohol alleen niet, het is een samenloop van verschillende factoren, het milieu is onherstelbaar beschadigd
Oud 13 augustus 2005, 20:17   #39
oliepiek
Banneling

oliepiek's schermafbeelding

Standaard

Hallo, ik kom hier even de boel opkuisen want het is hier verschrikkelijk rommelig:

1. wanneer iemand stelt dat gezonder en minder stressvol leven tot betere babies lijdt, bedoelt men niet dat wij allemaal als Moslima's moeten gaan leven; zij die deze conclusie trekken zijn mild gestoord en moeten hun waanzin op een ander forum verderzetten.

2. geen enkel onderzoek heeft aangetoond dat er een rechstreeks verband bestaat tussen het gebruik van cannabis en premature geboorten; laten we dit onderwerp dus vallen (cannabis is sowiezo slecht voor de gezondheid, dus ook voor zwangere vrouwen).

3. dat prematuurtjes meer kans maken op ziektes op latere leeftijd staat wetenschappelijk vast; dat betekent niet dat elke prematuur per se ziekelijk is, maar het betekent wel dat ze meer kans maken het te worden, en dus kan je gerust stellen dat prematuren "zwakkere" nieuwe mensjes zijn.

4. voor de rest zijn er een hele reeks andere factoren die de kans op het krijgen van een vroeggeboren kind verhogen, dus niet enkel roken of alcoholgebruik. Omgevingsfactoren, genetische factoren, in-vitro creaties, en socio-economische factoren spelen allemaal een rol.

Voil�*, opgeruimd staat netjes.[edit]
[size=1]After edit by oliepiek on 13-08-2005 at 21:19
Reason:

Hallo, ik kom hier even de boel opkuisen want het is hier verschrikkelijk rommelig:

1. wanneer iemand stelt dat gezonder en minder stressvol leven tot betere babies lijdt, bedoelt men niet dat wij allemaal als Moslima's moeten gaan leven; zij die deze conclusie trekken zijn mild gestoord en moeten hun waanzin op een ander forum verderzetten.

2. geen enkel onderzoek heeft aangetoond dat er een rechstreeks verband bestaat tussen het gebruik van cannabis en premature geboorten; laten we dit onderwerp dus vallen (cannabis is sowiezo slecht voor de gezondheid, dus ook voor zwangere vrouwen).

3. dat prematuurtjes meer kans maken op ziektes op latere leeftijd staat wetenschappelijk vast; dat betekent niet dat elke prematuur per se ziekelijk is, maar het betekent wel dat ze meer kans maken het te worden, en dus kan je gerust stellen dat prematuren "zwakkere" nieuwe mensjes zijn.

4. voor de rest zijn er een hele reeks andere factoren die de kans op het krijgen van een vroeggeboren kind verhogen, dus niet enkel roken of alcoholgebruik. Omgevingsfactoren, genetische factoren, in-vitro creaties, en socio-economische factoren spelen allemaal een rol.

Voil�*, opgeruimd staat netjes.[/size]

[size=1]After edit by oliepiek on 13-08-2005 at 21:18
Reason:

4. voor de rest zijn er een hele reeks andere factoren die de kans op het krijgen van een vroeggeboren kind verhogen, dus niet enkel roken of alcohol; omgevingsfactoren, genetische factoren, in-vitro creaties, en socio-economische factoren spelen allemaal een rol.

1. wanneer iemand stelt dat gezonder en minder stressvol leven tot betere babies lijdt, bedoelt niet dat wij allemaal als Moslima's moeten gaan leven; zij die deze conclusie trekken zijn mild gestoord.

4. voor de rest zijn er een hele reeks andere factoren die de kans op het krijgen van een vroeggeboren kind verhogen, dus niet enkel roken of alcohol; omgevingsfactoren, genetische factoren, in-vitro creaties, en socio-economische factoren spelen allemaal een rol.

[/edit]

Laatst gewijzigd door oliepiek : 13 augustus 2005 om 20:19.
oliepiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2005, 20:20   #40
De Violiste
Banneling

Standaard

samengvat : teveel om op te noemen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be