Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2003, 15:47   #21
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Niets is eeuwigs
Oud 15 juni 2003, 18:19   #22
zorlac
Parlementsvoorzitter

zorlac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juju_La_Terreure
Ik pleit voor een tweede korea-oorlog.
Noord-Korea heeft zo'n groot leger, dat de Amerikanen er afgeslacht worden. Dan zijn die wir voor tenminsten e jaar of 30 stil, zoals na de Vietnamoorlog.
Wel opmerkelijk hoe u meeleeft, met de Zuid-koreanen, en dan voornamelijk met de inwoners vd grootstad Seol(+-100km vd grens). Als Nkorea met de rug tegen de muur staat, lijkt het me quasi zeker dat er (nucleaire)raketten in die richting vliegen. Maareuh.....zo ver hebt u nog niet nagedacht zeker?
zorlac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 18:44   #23
Juju_La_Terreure
Partijlid

Juju_La_Terreure's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Juju_La_Terreure
Standaard

Misschein leidt de oorlog wel tot een nieuwe eenmaking van het Koreaanse volk. btw, wat ik vooral viseer is een afslachting in het Amerikaanse leger De Zuid-Koreanen doen hun best om tot compromissen te komen. Inderdaad daar burgerslachtoffers maken zou erg zijn.

Ik ben Limburger en voel mij Belg.
maar ik spreek Vlaams.
En ik ben trots op ze alle drie !
Juju_La_Terreure is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 19:59   #24
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juju_La_Terreure
Misschein leidt de oorlog wel tot een nieuwe eenmaking van het Koreaanse volk. btw, wat ik vooral viseer is een afslachting in het Amerikaanse leger De Zuid-Koreanen doen hun best om tot compromissen te komen. Inderdaad daar burgerslachtoffers maken zou erg zijn.
En die arme sukkels die vaak uit pure miserie in het leger van de VS zijn gestapt mogen wel allemaal afgeslacht worden of wat?
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2003, 20:10   #25
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Nobody can beat the US army, the best you can do is a draw, and you'll need nukes for that, a lot of em.
Who knows, maybe North Korea has them...
Het is te gevaarlijk een oorlog te beginnen tegen N-Korea en Bush weet dat even goed als wij. Hij is wel dom, maar nog niet gek...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2003, 00:38   #26
Lodewijk van Male
Vreemdeling

Lodewijk van Male's schermafbeelding

Standaard

Beste Zorlac en andere forumbezoekers,

Ik ben gediplomeerd historicus en meen in die bescheiden positie te mogen aannemen dat ik wel kan meepraten over de Koreakwestie. Inderdaad, onder Clinton waren de relaties tussen NK en de VS verbeterd. Er werden akkoorden gesloten waarbij de VS voedsel zou leveren in ruil voor het stopzetten van het nucleair programma. Daar het communistische systeem inderdaad het meer waard vindt om geld te steken in een machtig leger, een nucleair programma en een mensonterend regime waarbij enkel de leden van de partij aan de bak komen, is het inderdaad de vraag of dit regime zo betrouwbaar is in zijn bedoelingen. Het is bewezen dat NK in de periode na het akkoord met Clinton heimelijk zijn nucleair programma voor het produceren van kernwapens heeft heropgestart. Veel Koreanen snakken immers naar een nieuw kernwapen op hun bord natuurlijk. Zonder in details te treden, maar het regime maakt op dit moment (en al een zestal maanden eigenlijk) de NKoreanen wijs dat het aan de rand van een Wereldoorlog ligt. De desinformatie in dit land bestaat niet, want er bestaat gewoon geen informatieverstrekking, behalve dan wat de Partij wil. En natuurlijk ligt alle schuld bij de Evil Bush, die heel de wereld wil veroveren en een enorm Amerikaans imperium wil opbouwen om de American Way of life willens nillens aan iedereen te gaan opleggen.
Alsjeblieft mensen. Mij maken jullie niets wijs. Ik ben het beu om dat gelanterfant over Bush en zo te aanhoren. Ik word er ziek van! Ik zeg niet dat Bush een doetje is en dat hij heilig is, maar straks gaan jullie hem nog vergelijken met Hitler, bv. Leer eerst aub eens jullie grondig te informeren over de voorgeschiedenis van dergelijk conflict (iets wat over de Irakoorlog ook kan gezegd worden). Ga niet alleen geloven wat ze in Terzake of het VTM-nieuw verkondigen als "de waarheid" maar kijk ook eens naar de andere zenders. Dan zullen jullie merken dat er nog andere meningen en verklaringen zijn. En als ik jullie nog een goede raad kan geven: probeer niet te vlug conclusies te trekken en te gaan betogen tegen of voor iets. Informeer je eerst voldoende, want kennis is macht. Maar kennis kan ook misbruikt worden door de media, dus kritisch zijn is de boodschap. Slik niet alles wat je voorgeschotelt krijgt, zowel van CNN als van Vrt of andere zenders. Pas wanneer je meerdere visies en ideeën en relazen hebt gehoord kan je een oordeel vormen dat, onder voorbehoud, objectief kan genoemd worden. Want we weten nooit alles, ik ook niet gelukkig.
Oud 27 juni 2003, 13:55   #27
Bluelagune
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac
Gisteren op Terzake een reportage gezien over de evolutie vd relatie USA-NKorea. En wat bleek! Dat Clinton goede contacten had opgebouwd met het regime aldaar. De NKoreanen waren bereid om van hun nucleair programma af te stappen in ruil voor wat ruwe olie en betere economische contacten met de USA. Maw er was hoop.

Toen kwam onzen Bush(met entourage) ad macht en hij vond dat de overeenkomsten tssn Clinton en Kim eigenlijk maar neerkwamen op chantage vanwege de NKoreanen. Alles werd van tafel geveegd en de Koreanen moesten nu maar eens 'gehoorzamen' vond Bush. De Koreanen natuurlijk direct met hun stekels 'omhoog'(ge zou voor minder)

Binnenkort zal er dus waarschijnlijk weer afgelapt worden ginder en volgens experts met zéér veel burgerslachtoffers. Seol ligt nl. op ne (spreekwoordelijke) steenworp vd grens.

'Als' dit gebeurt (en als't verhaal klopt) kunnen we die slachtoffers voor een groot deel op rekening van mister Bush zetten. Tact is nooit zijne sterkste kant geweest maar dit is toch overdreven. Terwijl er al licht was aan de andere kant vd tunnel, heeft die zich gewoon terug omgedraaid !

('k heb enkel maar die reportage gezien! Zijn er mensen die meer bronnen/info hebben ivm de relatie Clinton-Kim/ Bush-Kim?)

mvg

Het wordt eindelijk eens tijd dat men gaat beseffen dat dat verderfelijke regime in Pyongyang met de grond gelijk moet gemaakt worden. Mensen sterven daar per bosjes wegens hongersnood en de onwil van de regering om er iets aan te doen. Het zal u natuurlijk ook niet verbazen dat de Koreanen die lid zijn van de KP er meestal wel iets beter uit zien. Kim Jong Il is een krankzinnige pederast wiens liquidatie enkel maar een betere wereld tot stand kan brengen. De Westerse wereld heeft zich al lang genoeg laten chanteren door die gek en ze'n verderfelijke ideologie die het nazisme in wreedheid reeds ruim overtreft heeft. Go Bush Go zou ik zeggen en steek die communisten waar ze thuishoren...namelijk 3 meter onder de grond
Oud 27 juni 2003, 15:16   #28
Lodewijk van Male
Vreemdeling

Lodewijk van Male's schermafbeelding

Standaard

Ook niet overdrijven hé. Communisme is niet erger als nazisme. Ze zijn eigenlijk gewoon twee dezelfde systemen, met heel wat gelijkenissen in aanpak en dergelijke. Orwell schreef zijn '1984' als waarschuwing voor alle dergelijke totalitaire systemen, zowel communistische als nazistische of fascistische. Een gradatie van slecht en minder slecht is niet uit te spreken.
Oud 27 juni 2003, 21:48   #29
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Het wordt eindelijk eens tijd dat men gaat beseffen dat dat verderfelijke regime in Pyongyang met de grond gelijk moet gemaakt worden. Mensen sterven daar per bosjes wegens hongersnood en de onwil van de regering
In de VS sterven ook mensen bij bosjes door onwil van de regering.
Het enige verschil is dat het meestal niet van de honger is. De meesten worden gewoonweg vermoord. Heb je trouwens de statistieken inzake sterftecijfers in de VS al eens doorgenomen? Of die van N-Korea?
Of zit je maar wat uit je nek te kletsen?
Bovendien is de VS, the land of the free, ook nog eens de opsluitkampioen in de hele westerse wereld. Nergens zitten meer burgers in de gevangenis. Als je dan het percentage zwarte gevangenen ziet kan men zich ook weer ernstig vragen gaan stellen over hoe het nu zit met die burgerrechten van de zwarten in sommige staten? Neen, wat betreft burgerverantwoordelijkheid hoeft de VS zeker geen lessen te geven elders in de wereld. En dat heeft niets te maken met het "opnemen voor" dat regime in N-Korea.
Oud 27 juni 2003, 22:32   #30
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bluelagune
Het wordt eindelijk eens tijd dat men gaat beseffen dat dat verderfelijke regime in Pyongyang met de grond gelijk moet gemaakt worden. Mensen sterven daar per bosjes wegens hongersnood en de onwil van de regering
In de VS sterven ook mensen bij bosjes door onwil van de regering.
Het enige verschil is dat het meestal niet van de honger is. De meesten worden gewoonweg vermoord. Heb je trouwens de statistieken inzake sterftecijfers in de VS al eens doorgenomen? Of die van N-Korea?
Bovendien is de VS, the land of the free, ook nog eens de opsluitkampioen in de hele westerse wereld. Nergens zitten meer burgers in de gevangenis. Als je dan het percentage zwarte gevangenen ziet kan men zich ook weer ernstig vragen gaan stellen over hoe het nu zit met die burgerrechten van de zwarten in sommige staten? Neen, wat betreft burgerverantwoordelijkheid hoeft de VS zeker geen lessen te geven elders in de wereld. En dat heeft niets te maken met het "opnemen voor" dat regime in N-Korea.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door World Bank
Dem Rep. Korea:
Life expectancy (years) 59.1 60.7 61.3
Infant mortality rate (per 1,000 live births) 30.1 40.9 42.0
Under 5 mortality rate (per 1,000 children) .. 60.0 55.0
Child malnutrition, weight for age (% of under 5) .. 28.0 ..
Child immunization, measles (% of under 12 mos) 34.0 34.0 34.0
Internet users .. .. 0.0
Paved roads (% of total) 6.4 .. ..
Aircraft departures 6,900.0 1,300.0 1,300.0
Aid per capita (current US$) 4.0 3.4 5.3

US
Life expectancy (years) 76.1 77.1 77.5
Infant mortality rate (per 1,000 live births) 7.2 6.9 7.0
Under 5 mortality rate (per 1,000 children) 8.7 8.7 8.0
Births attended by skilled health staff (% of total) 99.0 .. ..
Child malnutrition, weight for age (% of under 5) .. .. ..
Child immunization, measles (% of under 12 mos) 91.0 91.0 91.0
Access to improved water source (% of total pop.) .. 100.0 ..
Access to improved sanitation (% of urban pop.) .. 100.0 ..
Fixed lines and mobile telephones (per 1,000 people) 850.2 1,053.5 1,117.9
Internet users 40.0 million 124.0 million 142.8 million
Paved roads (% of total) 58.8 .. ..
Aircraft departures 7.9 million 8.8 million 8.5 million
Voor het gemak heb ik de cijfers die beter zijn groen gekleurd en die die slechter zijn in het rood gekleurd. Dat geeft u een mooi totaalbeeld.

In Noord Korea eten men boomschors om toch maar iets in de maag te hebben. Hieronder een aantal fotootjes van de kameraden in het glorieuze Noord Korea. De herverdelende werking is in dat land blijkbaar zo groot dat iedereen mag meedelen in de miserie.

Maar maak u geen zorgen, hun regering is ook veel beter als die van Bush. Die steken het geld in zinvolle dingen, zoals de parades:

Vergelijk die situatie maar met Zuid Korea, dat de kaart van het kapitalisme en de verbroedering met de VS koos. Jaja, die mensen hebben het veel slechter natuurlijk. Bedrijven zoals Samsung en Hyundai, die doen daar helemaal niets voor de bevolking, dat zijn slechte multinationals zeker? Fact is: Ze hebben het 1000x beter dan hun familie in het noorden.

Dan gaan we maar wat zagen over de zwarte gevangenisbevolking in de VS, die een logisch gevolg is van de overrepresentatie van zwarten in de lagere sociale klassen om de conclusie te trekken dat de VS de mensen de les niet moeten spellen.

Gelijk welke natie die dit oplost verdient humanitair een grote pluim, net als de landen van de coalitie die met inzet van het leven van onderdanen Irak hebben bevrijd van z'n gruwelijke dictator. En dat er veel negers in de gevangenis zitten, verandert daar NIETS aan.

Blue Lagune heeft gelijk: Er moet dringend iets gedaan worden aan de situatie in Noord Korea, desnoods gewapenderhand.

Aangezien we in Noord Korea geen economische interesse hebben, noch kunnen ontkennen dat er WMD aangemaakt worden, verwacht ik uit anti-Amerikaanse hoek wat commentaren over hoe de lang vervlogen strijd tegen de communistische regimes opwakkert en eigenlijk nutteloos is. Tegelijkertijd zal u waarschijnlijk hopen dat Kim tijdens zo'n oorlog een atoombom op Washington smijt.
Oud 28 juni 2003, 11:17   #31
kirie
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
[quote In de VS sterven ook mensen bij bosjes door onwil van de regering.
als dit geen nekkletserij is - onder drugsinvloed ?
kirie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be