![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ten eerste kan een land zijn munt niet LATEN ZAKKEN. Vraag en aanbod, ooit al van gehoord ? En ja, centrale banken kunnen een beetje spelen met de interestvoet en regeringen kunnen wat meer gaan uitgeven, maar dat resulteert enkel maar in verschuivingen van vraag en aanbod. En zeker met een grote munt als de euro of de dollar wordt die invloed steeds kleiner. zeg mij dan maar is wanneer dat NOG AL IS GEBEURD zoals ge beweert...Lees anders toch eerst maar is iets erover, of dacht meneer dat bush over een knopke beschikt : ah, nu zal ik dieje dollar hier is wat lager zetten seh ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
![]() Citaat:
De ECB zou bijvoorbeeld massaal dollars kunnen aankopen en zo de dollar/Euro koers doen omslaan naar de dollar. Maar inderdaad, de invloed is temporair, je kan bijna evengoed dwijlen met de kraan open. Sinds de invoering van derivaatproducten op de massamarkt (vooral opties) is het effect van reele aankopen nog veel kleiner geworden. Uiteraard kunnen centrale banken dit ook doen, maar vergeet niet dat ze dan letterlijk geld wegsmijten ipv het later te kunnen gebruiken om het omgekeerde te doen. Deze strategien werden tot een aantal jaar geleden geregeld toegepast door landen die hun munt zagen onderuit gaan. De UK was daar vroeger straf in. Als je het met wat meer detail wil nalezen, kan je dat op de site van de bundesbank doen, daar staat een interessante studie: http://www.bundesbank.de/vo/download.../200217dkp.pdf
![]() |
![]() |
#24 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het monetair beleid van de ECB tegenwoordig niet meer zo gericht is op die aan en verkoop van buitenlandse valuta, maar vooral op de interestvoet. Hoewel ze daar zoveel marge niet meer hebben nu, 2%, veel lager kan het al niet meer....Het zal vooral aan de amerikanen zelf liggen denk ik, Greenspan en de fed. En vermits die er niet rouwig om is dat de dollar zwak staat, kan dat toch nog wel een tijd duren. Wie zal het zeggen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.pwcglobal.com/extweb/newc...0?OpenDocument Als je het historisch bekijkt staat de dollar zelfs niet eens zo laag. Hij hangt ergens rond de 1 euro voor een dollar. Dat is een goei 40 BEF. Een paar jaar geleden stond de dollar nog aan 27 BEF, en dit voor ettelijke maanden. De mensen zouden zich echter wel mogen afvragen waarom de benzineprijzen niet drastisch aan het dalen zijn in Belgie... Als ge dan toch een sterke Euro hebt, dan kunt ge er maar beter van profiteren als consument vind ik. Er iets aan veranderen kunt ge toch niet. Vakantie naar Disneyland?
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
1) De euro is sterk, daardoor gaat het niet goed met onze export. Reactie: GRRR, de Amerikanen hebben hun dollar laten zakken! 2) De euro is zwak, alle amerikaanse producten worden duurder op de Belgische markt. Reactie: GRRR, de Amerikanen hebben hun dollar laten stijgen! Op die manier kan ik ook van alles de schuld aan de Amerikanen geven hoor ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Heb op T.V. gehoord dat de invoering van de euro wél een goed idee was, in tegenstelling tot wat die Engelsen beweren. De economische crisis zou niet te wijten zijn aan de euro. Dat het Verenigd koninkrijk het beter doet, zou komen doordat ze veel zaken doen met de V.S. en niét omdat ze de euro niet hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Als het een slecht pattatejaar was dan verhogen de frietkoten hun prijs. Want de pattaten staan duur. Als het het jaar daarop een goe jaar was met veel opbrengst en en lage prijs dan hoor je ze niet. 8)[size=6][/size][size=7][/size]
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien hebben ZIJ oliebronnen, de enige in Europa, met Noorwegen De cijfers voor het UK zijn misschien beter, maar wat hebben de Engelsen zélf daar dan aan???? Een manke National Health Service, meer werkloosheid dan hier en een beperkte werklozensteun. Een rijk land met een arme bevolking...Wil jij ruilen? Ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Nee nee! Ik wil zéker niet ruilen. 't Gedacht alleen al... Die wachtlijsten in de ziekenhuizen zijn daar 'k weet niet hoe lang! En het openbaar vervoer trekt er op niks! Nee, daar wil ik in geen geval wonen en ik snap niet dat de Engelse bevolking dat allemaal zomaar pikt. Waar het mij om ging is dat die Engelsen de economische terugval hier bij ons wijten aan de euro.
|
![]() |
![]() |