Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 augustus 2005, 08:15   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Mijn ervaring met onderbezetting is raar. Ik zit in een ploegje van 3 man, waar de normale bezetting 6 man zou moeten zijn. Ervaren techniekers zijn moeilijk te vinden blijkbaar.

Nu ,in het jaar dat we met deze onderbemanning te kampen hebben is er niemand van de 3 thuis geweest wegens ziekte. We zijn wel ziek geweest, maar ons team is zo samenhorend dat we nog liever dood vallen dan thuis te blijven wegens ongemakkelijk. We laten onze collega's niet in de steek.

Vakantie. Er is er maar 1 van de 3 die kinderen heeft, en die geven we voorrang. Simpel.

Bof, ziek worden voor vakantie. Da's ziek.
En Mitgard, , tja, jouw werkethiek is duidelijk. NUL is een te groot woord.
Oud 12 augustus 2005, 08:57   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Mijn ervaring met onderbezetting is raar. Ik zit in een ploegje van 3 man, waar de normale bezetting 6 man zou moeten zijn. Ervaren techniekers zijn moeilijk te vinden blijkbaar.

Nu ,in het jaar dat we met deze onderbemanning te kampen hebben is er niemand van de 3 thuis geweest wegens ziekte. We zijn wel ziek geweest, maar ons team is zo samenhorend dat we nog liever dood vallen dan thuis te blijven wegens ongemakkelijk. We laten onze collega's niet in de steek.

Vakantie. Er is er maar 1 van de 3 die kinderen heeft, en die geven we voorrang. Simpel.

Bof, ziek worden voor vakantie. Da's ziek.
En Mitgard, , tja, jouw werkethiek is duidelijk. NUL is een te groot woord.

Dat is een goei team!
Blijkbaar en waarschijnlijk het gevolg dat je een goede baas hebt die de oude regels een beetje nieuw leven heeft ingebracht en waar de werknemers elkanders gelijken zijn zonder veel zever.
Zo moet dat zijn, bij mij ken ik ook geen onodige ziekte afwezigen. En wie dan eens echt ziek is daar zeuren wij niet over maar steken een tandje bij in zijn plaats.
Het hangt allemaal van het team af. ééntje er tussen die tegen de baas begint te stoken en het is vertrokken. En die één zal dat op al zijn werken doen wees maar zeker.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 09:08   #23
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mambo. Mijn directe chef is 10 jaar jonger dan ik, en echt competent. En boven alles, meewerkend. Hij kent zijn job.
Mijn andere collega is iets ouder dan ik ,en heeft een normaal gezinsleven. In zoverre je het normaal kan noemen. Permanente nachdienst.

Het gaat heel moeilijk zijn een nieuwe collega in te werken in dit kleine, overwerkte, gefrustreerde team. Als er een collega bijkomt, heeft hij/zij niet veel keus. Of inpassen of snel ander werk willen. We gaan deze samenhorigheid niet opgeven, want het is de enige manier om het aangenaam te houden.

Maar er is geen betere manier van werken met collega's die steunen, met een competente "leider" en desondanks alles, een uitdagend job.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by maddox on 12-08-2005 at 10:09
Reason:
--------------------------------

Mambo. Mijn directe chef is 10 jaar jonger dan ik, en echt competent. En boven alles, meewerkend. Hij kent zijn job.
Mijn andere collega is iets ouder dan ik ,en heeft een normaal gezinsleven. In zoverre je het normaal kan noemen. Permanente nachdienst.

Het gaat heel moeilijk zijn een nieuwe collega in te werken in dit kleine, overwerkte, gefrustreerde team. Als er een collega bijkomt, heeft hij/zij niet veel keus. Of inpassen of snel ander werk willen. We gaan deze samenhorigheid niet opgeven, want het is de enige manier om het aangenaam te houden.

Maar er is geen betere manier van werken met collega's die steunen, met een competente "leider" en desondanks alles, een uitdagend job.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Het gaat heel moeilijk zijn een nieuwe collega in te werken in dit kleine, overwerkte, gefrustreerde team. Als er een collega bijkomt, heeft hij/zij niet veel keus. Of inpassen of snel ander werk willen.

Maar er is geen betere manier van werken met collega's die steunen, met een competente "leider" en desondanks alles, een uitdagend job.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door maddox : 12 augustus 2005 om 09:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 09:36   #24
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Maar er is geen betere manier van werken met collega's die steunen, met een competente "leider" en desondanks alles, een uitdagend job.
Inderdaad, een goede werkomgeving, echte collegialiteit, een baas met begrip werkt preventief tegen ziekte.
Maar, als iemand van jullie uitvalt wegens een echte zware ziekte (vb. longontsteking) of door een ongeval (breuken, hersenschudding enz..) dan zitten zowel jullie baas als jullie zelf in de puree. Is het dan nog mogelijk om het werk met 2 te doen,? Waarschijnlijk niet en dan moet er toch, zij het een tijdelijke, kracht bijkomen, die weer moet ingewerkt worden enz. Ik zie de stressituatie al toenemen waardoor er meer kans bestaat om echt ziek te worden.[edit]
[size=1]After edit by Teerke on 12-08-2005 at 10:38
Reason:

Citaat:

Maar er is geen betere manier van werken met collega's die steunen, met een competente "leider" en desondanks alles, een uitdagend job.
Inderdaad, een goede werkomgeving, echte collegialiteit, een baas met begrip werkt preventief tegen ziekte.
Maar, als iemand van jullie uitvalt wegens een echte zware ziekte (vb. longontsteking) of door een ongeval (breuken, hersenschudding enz..) dan zitten zowel jullie baas als jullie zelf in de puree. Is het dan nog mogelijk om het werk met 2 te doen,? Waarschijnlijk niet en dan moet er toch, zij het een tijdelijke, kracht bijkomen, die weer moet ingewerkt worden enz. Ik zie de stressituatie al toenemen waardoor er meer kans bestaat om echt ziek te worden.[/size]

Citaat:

Inderdaad een goede werkomgeving, echt collegialiteit, een baas met begrip werkt preventief tegen ziekte.
Maar, als iemand van jullie uitvalt wegens een echte zware ziekte (vb. longontsteking) of door een ongeval (breuken, hersenschudding enz..) dan zitten zowel jullie baas als jullie in de puree. Is het dan nog mogelijk om het werk met 2 te doen,? Waarschijnlijk niet en dan moet er toch, zij het een tijdelijke ' kracht bijkomen, die weer moet ingewerkt worden enz. Ik de stressituatie al toenemen waardoor er meer kans bestaat om echt ziek te worden.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Teerke : 12 augustus 2005 om 09:38.
Teerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 09:54   #25
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Teerke, gelukkig is de situatie zo. Als er iemand te kort komt op langere termijn, de andere, wel voltallige ploegen meer werk gaan krijgen. En de firma gewoon minder wist gaat draaien wegens een verlaagde output van afgewerkt product.

Het is gewoon onze eer in het werk die er voor zorgt hier geen misbruik van te maken.
Oud 12 augustus 2005, 11:44   #26
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Binnenkort versturen we alles elektronisch of via de private sector. Dan is er helemaal geen Post meer nodig. Joepie ![edit]
[size=1]After edit by Turkje on 12-08-2005 at 12:44
Reason:

Binnenkort versturen we alles elektronisch of via de private sector. Dan is er helemaal geen Post meer nodig. Joepie ![/size]

Binnenkort versturen we alles elektronisch of via de private sector. Dan is er helemaal geen post meer nodig. Joepie ![/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Turkje : 12 augustus 2005 om 11:44.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 11:48   #27
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn wel ziek geweest, maar ons team is zo samenhorend dat we nog liever dood vallen dan thuis te blijven wegens ongemakkelijk.
dan zijt ge dus niet écht ziek geweest.
ge moet u echt niet stoerder voordoen dan ge zijt, maddox.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 12:02   #28
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
dan zijt ge dus niet écht ziek geweest.
ge moet u echt niet stoerder voordoen dan ge zijt, maddox.
Dat kan een pamperialist niet begrijpen, Mitgard... Dus snaveltje toe
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 12:34   #29
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dat kan een pamperialist niet begrijpen, Mitgard... Dus snaveltje toe
ik denk veeleer dat van die werkgeile pseudo-macho's die zich stoer voelen als ze met een verkoudheidje gaan werken, niet begrijpen wat écht ziek zijn betekent.

maar als ze dan wel eens iets serieus mankeren, dan stellen ze zich aan alsof ze doodgaan en liggen ze met hun pootjes omhoog te kermen...

ik ken die typkes.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 13:14   #30
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Teerke, gelukkig is de situatie zo. Als er iemand te kort komt op langere termijn, de andere, wel voltallige ploegen meer werk gaan krijgen. En de firma gewoon minder wist gaat draaien wegens een verlaagde output van afgewerkt product.

Het is gewoon onze eer in het werk die er voor zorgt hier geen misbruik van te maken.
Akkoord, maar hoeveel mensen hebben nog dat eergevoel, voldoening in hun werk en een echt engegement tegenover de werkgever. Ik neem aan dat het meer voorkomt in KMO's dan in grote bedrijven.
Oud 12 augustus 2005, 13:16   #31
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Binnenkort versturen we alles elektronisch of via de private sector. Dan is er helemaal geen Post meer nodig. Joepie !
Niks joepie. De post is een dienstverlenende sector en moet aldus niet per ce winst maken. Trouwens, wat ga je doen met al die postbodes, postbedienden, transporteurs enz.enz.enz.?
Oud 12 augustus 2005, 13:17   #32
Teerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik denk veeleer dat van die werkgeile pseudo-macho's die zich stoer voelen als ze met een verkoudheidje gaan werken, niet begrijpen wat écht ziek zijn betekent.

maar als ze dan wel eens iets serieus mankeren, dan stellen ze zich aan alsof ze doodgaan en liggen ze met hun pootjes omhoog te kermen...

ik ken die typkes.
Daar zit inderdaad iets in.
Oud 12 augustus 2005, 13:35   #33
eigeeltje
Burgemeester

eigeeltje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Tja, als men aan de staat enkel de ambtenaren zou betalen die werkten, dat zou nog eens een besparing zijn...
ik nodig u uit om hier te koen werken en mijn job te doen of iemand anders u zou oogskes opentrekken.
eigeeltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 14:14   #34
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eigeeltje
ik nodig u uit om hier te koen werken en mijn job te doen of iemand anders u zou oogskes opentrekken.
Tja, Eigeeltje, ik beweer toch niet dat U niet werkt (in uw geval zou U dus wel betaald blijven )...
Maar mij moet U dat ras niet leren kennen (ik ben nl zelf 6 jaar ambtenaar geweest...) en kan U dus uit eigen ervaring vertellen... ---> "Onvoorstelbaar..."
En ik ben met vele diensten in contact geweest, hoor... (en ik ga niet beweren dat er sommigen niet keihard werken... zo was ik trouwens iemand Mitgardje, zal dat seffens wel bevestigen )...

[size=1]Toen ik vertrok heb ik zelfs niet geinformeerd naar mijn 100 dagen verlof die ik nog te goed had (maar wie zal dat gelovern? Hoeft trouwens ook niet)[/size]
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2005, 14:24   #35
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Mitgard, je begrijpt er ook niks van. Uiteindelijk kan mijn werkgever me gestolen worden. Als de firma morgen zegt dat ik overbodig ben, dan kan ik beschikken.

Wat mij interesseerd is ons klein 3 man ploegje, op een firma met 500 man.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be