Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 juni 2003, 10:15   #21
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Waarschijnlijk uit zijn duim.
Jammer genoeg niet beste "Leeuw".
Het slechtste scenario voor 18 mei was dat de N-VA minstens rekende op een verkozene zowel in Kamer als Senaat.
Dit brengt een dotatie met zich mee, waarbij openstaande campagneschulden konden afgelost worden en de Vlaamse verkiezingen misschien haalbaar waren, financieel.
Zoals jullie weten had de N-VA slechts 3000 stemmen tekort voor een senaatszetel.
Weg de broodnodige overlevingsdotatie.
Bijgevolg wordt de optie bekeken om het nat.secretariaat aan het Barricadenplein in Brussel te verkopen, kwestie van schulden te betalen.
Tot zover de huidige financiële situatie.
Dan voor de Vlaamse verkiezingen, daar moet de N-VA, 5 verkozenen hebben voor een dotatie, 7 voor een volwaardige fraktie.
Binnen de partijtop ziet men dit echter niet als evident, zeker niet met de jonste nat. uitslag.
Maw meedoen aan de Vlaamse verkiezingen is nogmaals een financiële investering die bij het niet behalen van 5 verkozenen, de schuldenlast zo onoverkoombaar zal maken dat personen rechtsgeldig aansprakelijk zullen gesteld worden voor de afbetaling.
21 juni is er partijraad waarbij beslist zal worden over de toekomst vd N-VA, al lijkt het voor mij duidelijk dat het partijbestuur reeds de onafhankelijk weg verlaten heeft.
Zeker als ik moet vaststellen dat nat. bestuursleden, die in deze mijn enige bron zijn, op lokale vergaderingen, het middenkader zachtjes voorbereiden op een kartel of alliantie, of hoe men het ook zal noemen.
Voor BUB-ers of andere belgische fossielen moet ik toch echter de vreugdekreten temperen.
Dit wil nog niet zeggen dat de N-VA verleden tijd is.
Robrecht is offline  
Oud 15 juni 2003, 10:18   #22
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker als ik moet vaststellen dat nat. bestuursleden, die in deze mijn enige bron zijn, op lokale vergaderingen, het middenkader zachtjes voorbereiden op een kartel of alliantie, of hoe men het ook zal noemen.
En laten ze ook uitschijnen aan wat voor kartel ze denken?
alpina is offline  
Oud 15 juni 2003, 13:42   #23
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Voor BUB-ers of andere belgische fossielen moet ik toch echter de vreugdekreten temperen.
Maar het Vl-nat. wel
Bruno* is offline  
Oud 15 juni 2003, 21:14   #24
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Maar het Vl-nat. wel
Met een kwart van de stemmen in Vlaanderen, een historisch record voor het Vlaams-nationalisme, zijn ze inderdaad op sterven na dood...
Dank u voor deze alweer verhelderende uitleg, Tacitus!
zorroaster is offline  
Oud 16 juni 2003, 06:45   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Citaat:
Maar het Vl-nat. wel
Met een kwart van de stemmen in Vlaanderen, een historisch record voor het Vlaams-nationalisme, zijn ze inderdaad op sterven na dood...
Dank u voor deze alweer verhelderende uitleg, Tacitus!
Neen, 22 procent. En dat is een verlies van 2 procent.
Patriot! is offline  
Oud 16 juni 2003, 07:22   #26
helenah
Vreemdeling

Standaard

uiteindelijk haalde de nva toch zo een 200.000 stemmen wat op zich toch al iets is voor een partij van een anderhalf jaar oud.

heb ik bouregois niet eerder horen zeggen dat hij vriendelijk bedankte voor een cartel???

dat het financieël moeilijk zal zijn voor de nva kan ik best begrijpen, maar moeilijk gaat ook.
indien er een cartel gevormd wordt ik hoop ik dat de partijtop ook gaat weten dat dit een pak van hun kiezers zal kosten en dat de partij uiteindelijk zal ophouden te bestaan.
ik hoop dat de mijnheren en mevrouwen zich daar bewust van zijn.

ik
helenah is offline  
Oud 16 juni 2003, 07:28   #27
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door helenah
uiteindelijk haalde de nva toch zo een 200.000 stemmen wat op zich toch al iets is voor een partij van een anderhalf jaar oud.

heb ik bouregois niet eerder horen zeggen dat hij vriendelijk bedankte voor een cartel???

dat het financieël moeilijk zal zijn voor de nva kan ik best begrijpen, maar moeilijk gaat ook.
indien er een cartel gevormd wordt ik hoop ik dat de partijtop ook gaat weten dat dit een pak van hun kiezers zal kosten en dat de partij uiteindelijk zal ophouden te bestaan.
ik hoop dat de mijnheren en mevrouwen zich daar bewust van zijn.

ik
Hangt er voor mij vanaf bij welke partij.
En als het inderdaad kiezen is tussen het verdwijnen van de N-VA of een kartel, dan is het snel beslist denk ik.

Och ja, wij hebben zo geen vriendelijke meneer als Stevaert die ons wil helpen met een zeteltje ergens he
Calle is offline  
Oud 16 juni 2003, 08:45   #28
helenah
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
En als het inderdaad kiezen is tussen het verdwijnen van de N-VA of een kartel, dan is het snel beslist denk ik.

Och ja, wij hebben zo geen vriendelijke meneer als Stevaert die ons wil helpen met een zeteltje ergens he
voor jou is dat misschien dan een snelle beslissing voor andere weer niet.

in de wandelgangen hoort men het wel es waaien over een cartel met de cd&v.
persoonlijk vind ik dat de grootste vergissing ooit. men moet vooruit kijken en zeker niet meestappen met een partij die achteruit boert. nog een paar jaren en cd&v telt niet meer mee zoveel is toch al duidelijk.

een cartel met paars, ja hallo

ik doe hier een ff een quote van de man zelf.
Citaat:
De paars-groene regering van Verhofstadt is Geert Bourgeois een doorn in het oog. De coalitie werd al voor de verkiezingen in Wallonië bekokstoofd en daarna aan Vlaanderen opgelegd. In ruil voor het eerste ministerschap verloochende Verhofstadt alles wat hij met veel overtuiging in zijn burgermanifesten schreef, niet het minst zijn scherpe communautaire analyse van België. Bourgeois vindt dat de kiezer daardoor flagrant bedrogen wordt.

Bovendien werkt de paars-groene combinatie volgens Bourgeois totaal niet. De botsing tussen blauw en rood-groen boven op de klassieke botsing tussen Vlamingen en Franstaligen, zorgt voor een eindeloze reeks van blokkeringen en blunders. Om dat te verbergen wordt er schaamteloos gelogen en voert de regering onder inspiratie van Noël Slangen een goed-nieuws-show op.

Volgens Bourgeois is het paars-groen zeker niet om Vlaanderen te doen. Hij kan zich geen regering herinneren die meer door de Franstaligen overheerst wordt dan paars-groen. Voor het eerst sinds 50 jaar gaat de Vlaamse ontvoogding er op achteruit.

Toen Verhofstadt zichzelf na drie jaar regeren een grote onderscheiding gaf, werd het Bourgeois even te veel en schreef hij DE PUINHOOP VAN PAARS-GROEN.
op een eerder debat in gent ook gehoord dat een cartel met het blok onmogelijk is, waarom ijverden de partijleden anders zo bij de bevolking om het verschil tussen de twee aan te duiden???

nu groen.
wa was da ook weer. 8)

ik zie ze ook niet onmiddellijk een tong draaien met vivant-bub-of resist.

een cartel is volgens mij een stuk bedrog tegenover de kiezer net als de stunt van stevaert met de extra zetel voor agalev.
het is het behouden van een postje.
men moet mij niet komen vertellen dat dit is om de eerder gekende stanpunten van deze partij levendig te houden.
er zijn andere mogelijkheden genoeg. men heeft steeds een keuze.
helenah is offline  
Oud 16 juni 2003, 09:22   #29
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:

persoonlijk vind ik dat de grootste vergissing ooit. men moet vooruit kijken en zeker niet meestappen met een partij die achteruit boert. nog een paar jaren en cd&v telt niet meer mee zoveel is toch al duidelijk.

Citaat:
De paars-groene regering van Verhofstadt is Geert Bourgeois een doorn in het oog. De coalitie werd al voor de verkiezingen in Wallonië bekokstoofd en daarna aan Vlaanderen opgelegd. In ruil voor het eerste ministerschap verloochende Verhofstadt alles wat hij met veel overtuiging in zijn burgermanifesten schreef, niet het minst zijn scherpe communautaire analyse van België. Bourgeois vindt dat de kiezer daardoor flagrant bedrogen wordt.

Bovendien werkt de paars-groene combinatie volgens Bourgeois totaal niet. De botsing tussen blauw en rood-groen boven op de klassieke botsing tussen Vlamingen en Franstaligen, zorgt voor een eindeloze reeks van blokkeringen en blunders. Om dat te verbergen wordt er schaamteloos gelogen en voert de regering onder inspiratie van Noël Slangen een goed-nieuws-show op.

Volgens Bourgeois is het paars-groen zeker niet om Vlaanderen te doen. Hij kan zich geen regering herinneren die meer door de Franstaligen overheerst wordt dan paars-groen. Voor het eerst sinds 50 jaar gaat de Vlaamse ontvoogding er op achteruit.

Toen Verhofstadt zichzelf na drie jaar regeren een grote onderscheiding gaf, werd het Bourgeois even te veel en schreef hij DE PUINHOOP VAN PAARS-GROEN.
op een eerder debat in gent ook gehoord dat een cartel met het blok onmogelijk is, waarom ijverden de partijleden anders zo bij de bevolking om het verschil tussen de twee aan te duiden???

nu groen.
wa was da ook weer. 8)

een cartel is volgens mij een stuk bedrog tegenover de kiezer net als de stunt van stevaert met de extra zetel voor agalev.
men moet mij niet komen vertellen dat dit is om de eerder gekende stanpunten van deze partij levendig te houden.
Noem ze eens op, de andere mogelijkheden ?
Calle is offline  
Oud 16 juni 2003, 11:02   #30
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Citaat:
Citaat:

Citaat:

nu groen.
wa was da ook weer. 8)

Noem ze eens op, de andere mogelijkheden ?
Resoluut het ondemocratische cordon sanitaire doorbreken en met het Blok een sterke vlaams-nationalistische kartel vormen! Wij zullen hen met openarmen ontvangen! Welkom! De meeste zullen trouwens al devertrouwde gezichten van oud-vu'ers tegenkomen!
jan hyoens is offline  
Oud 16 juni 2003, 11:21   #31
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Resoluut het ondemocratische cordon sanitaire doorbreken en met het Blok een sterke vlaams-nationalistische kartel vormen! Wij zullen hen met openarmen ontvangen! Welkom! De meeste zullen trouwens al devertrouwde gezichten van oud-vu'ers tegenkomen!
Dat voorstel lanceerde F. Van Hecke reeds onmiddelijk na de verkiezingen.
Het werd dadelijk afgewimpeld.
Stel je ook eens in de plaats van Vlaamsnationalistische kiezers die N-VA stemden omwille van punten die hen bij het Vlaams blok onwelgevallig waren.
Kan de N-VA die kiezers post factum overleveren aan een politieke stroming waar ze het misschien nagenoeg volledig mee oneens zijn?
Zelfde redenering voor een samengaan met CD&V.........
Oud 16 juni 2003, 13:06   #32
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Dat voorstel lanceerde F. Van Hecke reeds onmiddelijk na de verkiezingen.
Het werd dadelijk afgewimpeld.
Stel je ook eens in de plaats van Vlaamsnationalistische kiezers die N-VA stemden omwille van punten die hen bij het Vlaams blok onwelgevallig waren.
Kan de N-VA die kiezers post factum overleveren aan een politieke stroming waar ze het misschien nagenoeg volledig mee oneens zijn?
Zelfde redenering voor een samengaan met CD&V.........
ipv een radicale afwimpeling had bourgeois misschien eerst beter eens een gesprek gehad met Van Hecke! Het Vlaams Blok zou dan obv een compromisvoorstel de overstap gemakkelijker kunnen gemaakt hebben! Het Vlaams belang voor eht persoonlijk belang van enkelen!
jan hyoens is offline  
Oud 16 juni 2003, 13:21   #33
Bruno*
Banneling

Standaard

Ik ben ook resoluut voor een samengaan van VB en N-VA. Zoals ik steeds betoogd heb, zijn de gelijkenissen tussen de twee partijen veel groter dan de verschillen.
Bruno* is offline  
Oud 16 juni 2003, 13:23   #34
Bruno*
Banneling

Standaard

22% in Vlaanderen stemt Vl-nationaal. Duidelijk een overweldigende meerderheid tegenover die kleine minderheid van 88%
Bruno* is offline  
Oud 16 juni 2003, 13:40   #35
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:

De SP.A zat op haar historische dieptepunt toen Spirit ermee in een kartel stapte...
zorroaster is offline  
Oud 16 juni 2003, 13:55   #36
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
22% in Vlaanderen stemt Vl-nationaal. Duidelijk een overweldigende meerderheid tegenover die kleine minderheid van 88%
U prijst uzelf waarschijnlijk enorm gelukkig dat u geen wiskunde dient te kennen in uw richting?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 16 juni 2003, 13:59   #37
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
U prijst uzelf waarschijnlijk enorm gelukkig dat u geen wiskunde dient te kennen in uw richting?!
Ik had het zelfs nog niet gemerkt!! Die examens ook he.
alpina is offline  
Oud 16 juni 2003, 19:43   #38
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wij beweerden dan ook nooit dat de meerderheid achter ons stond.
Dit in tegenstelling tot een partijtje dat claimde gesteund te worden door 90% der Belgen, maar vreemd genoeg maar een kleine 0,1% der stemmen van die honden kreeg! Ondankbaarheid is 's werelds loon!
zorroaster is offline  
Oud 16 juni 2003, 20:56   #39
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Wij beweerden dan ook nooit dat de meerderheid achter ons stond.
Dit in tegenstelling tot een partijtje dat claimde gesteund te worden door 90% der Belgen, maar vreemd genoeg maar een kleine 0,1% der stemmen van die honden kreeg! Ondankbaarheid is 's werelds loon!
0.32
Patriot! is offline  
Oud 16 juni 2003, 23:18   #40
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
0.32

Zeker weten?

Zo zeker als 22 en 88= 100 is?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be