Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 10:31   #21
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Nope. Vrijlaten en een schadevergoeding vanwege de staat wegens wekenlange vrijheidsberoving.
Maar die heeft opdracht tot moord gegeven, dat is best wel crimineel, ook in de VS ...
Oud 14 augustus 2005, 10:34   #22
krizis
Gouverneur

krizis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Ieder mens loopt rond met gedachten, je bedoelt zulke gedachten.
Aan je spelling te zien krijg ik meer en meer de indruk dat Vlaams niet je moedertaal is. Ik vind het vreemd dat je alle vragen ontwijkt over jouw nationaliteit en dat van je ouders.
uhm, Vlaams is geen officiele tal, in Vlaanderen praat men Algemeen Nederlands ... (AN) ...
Oud 14 augustus 2005, 17:05   #23
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krizis
Maar die heeft opdracht tot moord gegeven
Voor Guderian blijkbaar een goede reden om die bastard vrij te laten
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 22:16   #24
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Sommige linkse nieuwlichters in de Amerikaanse en Europese "rechtspraak" (of wat daarvoor moet doorgaan) hebben sinds de jaren '90 gespeurd naar ouwe mannetjes die ze hopelijk kunnen vervolgen omwille van wat zij tientallen jaren voordien zouden hebben gedaan. Vanuit een soort revanchisme allicht, het alsnog proberen verantwoordelijken van destijds te vervolgen als "wiedergutmachung": generaal Pinochet, Maurice Papon, Edgar Ray Killen,... Er wordt dan ook nog eens een ganse mediashow rond opgevoerd en binnen afzienbare tijd wordt dan de stap naar de politieke carrière gemaakt.

Deftige magistraten daarentegen vervolgen het échte crapuul: de maffia bijvoorbeeld. Zonder mediashows en met gevaar voor hun eigen leven zoals de rechters Falcone en MSI-sympathisant Borselino in Italië mochten ondervinden.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 22:19   #25
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deftige magistraten daarentegen vervolgen het échte crapuul
Wij kunnen het ook niet helpen, dat jij drie moorden maar een peulschil vind.
Oud 14 augustus 2005, 22:26   #26
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Wij kunnen het ook niet helpen, dat jij drie moorden maar een peulschil vind.
Me dunkt dat de rechtspraak idd wel iets beters te doen heeft dan het oprakelen van decennia-oude zaakjes waarvoor dan hoogbejaarde mannetjes in een grote mediashow worden opgevoerd. Handige bliksemafleider voor de multicul-regimelakeien binnen het justitieapparaat, in een tijd dat meer en meer criminaliteit door vreemdelingen gepleegd wordt.
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 23:21   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Me dunkt dat de rechtspraak idd wel iets beters te doen heeft dan het oprakelen van decennia-oude zaakjes waarvoor dan hoogbejaarde mannetjes in een grote mediashow worden opgevoerd.
Driedubbele moord is in mijn ogen geen "zaakje". Wat mij betreft kon dat "hoogbejaard mannetje" wegrotten in zijn cel. "Big bucks" beslisten er anders over. Westerse beschaving onwaardig.
Oud 14 augustus 2005, 23:55   #28
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Driedubbele moord is in mijn ogen geen "zaakje". Wat mij betreft kon dat "hoogbejaard mannetje" wegrotten in zijn cel. "Big bucks" beslisten er anders over. Westerse beschaving onwaardig.
Pietje, jij blijft hier uitschijnen dat hij definitief vrijgelaten is. Dit is niet waar. Mits het betalen van een borgsom van 600.000$ wordt hij vrijgelaten terwijl hij in beroep gaat. Wees gerust, heel binnenkort zal hij voor de rest van zijn leven wegrotten in de cel. En ja, ik vind het ook triest dat hij tijdelijk losgelaten is. Maar jij veralgemeent weer heel simpel dat het hele systeem slecht en corrupt is...
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 00:24   #29
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn
Pietje, jij blijft hier uitschijnen dat hij definitief vrijgelaten is. Dit is niet waar. Mits het betalen van een borgsom van 600.000$ wordt hij vrijgelaten terwijl hij in beroep gaat. Wees gerust, heel binnenkort zal hij voor de rest van zijn leven wegrotten in de cel. En ja, ik vind het ook triest dat hij tijdelijk losgelaten is. Maar jij veralgemeent weer heel simpel dat het hele systeem slecht en corrupt is...
Ik liet mij misschien "even gaan", en "heel het systeem" is misschien niet slecht, maar ik vind het gewoon hemeltergend dat zo'n misdadiger vrijkomt (zij het tijdelijk) gewoon omdat hij "de gepaste som" kan betalen.
Oud 15 augustus 2005, 09:08   #30
jef
Gouverneur

Standaard

Hier worden moordenaars toch ook vrijgelaten ZONDER borgsom enkel een vermaning. VB de moord op P. Mombaertds.
jef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 09:19   #31
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

[quote=De Violiste]dat er nu nog mensen rond lopen met gedachten , hoe is het mogelijk[quote]

Nieuw hier zekers?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be