Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 05:40   #21
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik dacht dat het Vandebrande en Van Rompuy waren die de term "bigbang" in de mond hadden genomen?
Inderdaad, de CD&V'er die hier nu komen pleiten voor geleidelijkheid en zachtheid (maar bij mijn weten, maken zachte heelmeesters stinkende wonden) vergeten dat een aantal van hun eigen kopstukken (o.a. de Van Rompuys) dergelijke politieke benaderingswijzen met lede ogen hebben aangezien.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 05:41   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
neen, dat was draak Dillen.
Ik heb hem dat nog zelf horen zeggen in een VB meeting in het Bouwcentrum pottelberg in Kortrijk. (een jaar of 10 geleden)
Jammer, maar dan heeft een van de Van Rompuys die uitspraak gepikt en later gebruikt naar aanleiding van het BHV-dossier. Blijkbaar is men bij de CD&V niet al te origineel...

Natuurlijk moest Leterme, om zijn positie veilig te stellen, zich erna haasten om dit af te zweren. "Wij zijn niet voor het bigbangmodel"... terwijl Van Rompuy een paar dagen eerder nog stoere taal had gesproken.

Kijk, dat is nu het probleem met de CD&V: altijd weer dat geslinger tussen woorden en daden.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 18-08-2005 at 06:43
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Ik heb hem dat nog zelf horen zeggen in een VB meeting in het Bouwcentrum pottelberg in Kortrijk. (een jaar of 10 geleden)
Jammer, maar dan heeft een van de Van Rompuys die uitspraak gepikt en later gebruikt naar aanleiding van het BHV-dossier. Blijkbaar is men bij de CD&V niet al te origineel...

Natuurlijk moest Leterme, om zijn positie veilig te stellen, zich erna haasten om dit af te zweren. "Wij zijn niet voor het bigbangmodel"... terwijl Van Rompuy een paar dagen eerder nog stoere taal had gesproken.

Kijk, dat is nu het probleem met de CD&V: altijd weer dat geslinger tussen woorden en daden.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Jammer, maar dan heeft een van de Van Rompuys die uitspraak gepikt en later gebruikt naar aanleiding van het BHV-dossier. Blijkbaar is men bij de CD&V niet al te origineel...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 18 augustus 2005 om 05:43.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 13:07   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

CD&V gaat nog problemen krijgen met de mensen van: ACW, de Vlaamse CD&V'ers en de belgicistische. Die partij is eigenlijk gedoemd op lange termijn uit elkaar te spatten, en daar doet eigenlijk het kartel met N-VA geen goed aan, want ik ken wel wat CD&V'ers die duidelijk stellen naar de N-VA over te gaan als CD&V niet Vlaamsgezind blijkt te zijn.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 18:16   #24
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
CD&V gaat nog problemen krijgen met de mensen van: ACW, de Vlaamse CD&V'ers en de belgicistische. Die partij is eigenlijk gedoemd op lange termijn uit elkaar te spatten, en daar doet eigenlijk het kartel met N-VA geen goed aan, want ik ken wel wat CD&V'ers die duidelijk stellen naar de N-VA over te gaan als CD&V niet Vlaamsgezind blijkt te zijn.

Depends. Indien ze genoeg postjes kunnen uitdelen zullen buiten een uitzondering of 2 de 'vlamingen' wel weer slikken.

Zie VLD. Die hebben al ongelofelijk veel moeten slikken, maar de echte bom zal maar barsten eens er geen postjes verdeeld meer kunnen worden.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 20:40   #25
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ai, dat is wel ehel erg pijnlijk dan aangezien VandenBrande en VanRompuy voor de Vlaamse verkiezingen weld egelijk letterlijk pleiten voor een "bigbang"(HUn woorden). Is er een reden waarom we geen genadeloze afkeuring horen voor hun recente uitspraken en wél voor de uitspraken van Karel Dillen van 10 jaar geleden?
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be