Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 12:19   #21
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Alweer een gevolg van het linkse lakse beleid. Zware gansters mogen zo te zien zonder problemen rondlopen, zelfs na zware veroordelingen.

Leuk detail, op de VRT-website staat nergens zijn naam vermeld, Farik "le fou" Bamouhammad.
Afkomstig van de "rode" zender, niet geloofwaardig. Het zal wel in scene gezet zijn zoals de zaak Remmery.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 12:22   #22
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ons gevangenisbeleid deugt echt voor de ballen. Da ventje is één dag vrij, vindt onmiddellijk de juiste connecties om te gaan zwaaien met een handvuurwapen en granaat, en gaat terug hetzelfde vergrijp plegen als waarvoor hij zit, maar dan een gradatie erger !!

Ofwel is die dus psychologisch compleet gestoord, en verdient hij het niet om in zo'n gevangenisregime te zitten. Ofwel trekt het ganse gevangenissysteem op niets. Er zijn vele argumenten te vinden voor dat laatste. Het probleem is echter: wat zijn de alternatieven???
Oud 18 augustus 2005, 12:42   #23
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Leuke zware jongen: overval, gijzeling, moord, ... en dat krijgt dan vervroegde vrijlaating en dan nu een dag penitentiair verlof. Welke idioot heeft dat weer op zijn geweten? Of zijn ze nu zo laks in de Waalse gevangenissen?
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 12:50   #24
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In bestraffing is mijn conclusie heel eenvoudig : misdadigers bestraffen zonder onderscheid te maken in stand of ras.

Ik vind de aanpak van zware misdadigers in Islamitische landen een voorbeeld voor het westen. Meer moet je daar niet achter zoeken.
misschien heb je wel gelijk

alle zware misdadigers naar Marokko dju ! ze zijn hier veel te laks
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 13:50   #25
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Ik ben 'links' niet.
Ik denk niet dat ik ooit geoordeeld heb over de zaak Rob Klop.
Het enige wat ik soms al eens gedaan heb, is een aantal hypothesen rondgesmeten (ik herinner me een topic over toerekeningsvatbaarheid) maar dat staat er dan wel duidelijk bij, dat het hypothetisch is, wegens geen dossierkennis.

Verder heb je gelijk wat betreft het VB - de VRT zou er een nieuwspunt van maken mocht één of andere plaatselijke VB-schepen geflitst zijn aan 70 per uur, bij wijze van spreken.

't kan natuurlijk ook zijn dat VB'ers meer in 't nieuws komen omdat ze meer mispeuteren .
Dat zou inderdaad nogal eens een hoofdpunt zijn in het nieuws, want er bestaan nu eenmaal geen vb-schepenen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 14:34   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Dat zou inderdaad nogal eens een hoofdpunt zijn in het nieuws, want er bestaan nu eenmaal geen vb-schepenen.
bwo, ze vinden er dan wel eentje uit ze.
ik bedoelde gemeenteraadslid iig
Oud 18 augustus 2005, 14:36   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ons gevangenisbeleid deugt echt voor de ballen. Da ventje is één dag vrij, vindt onmiddellijk de juiste connecties om te gaan zwaaien met een handvuurwapen en granaat, en gaat terug hetzelfde vergrijp plegen als waarvoor hij zit, maar dan een gradatie erger !!

Ofwel is die dus psychologisch compleet gestoord, en verdient hij het niet om in zo'n gevangenisregime te zitten. Ofwel trekt het ganse gevangenissysteem op niets. Er zijn vele argumenten te vinden voor dat laatste. Het probleem is echter: wat zijn de alternatieven???
iig veel meer gericht op een geslaagde terugkeer in de maatschappij.
Dat is nu niét het geval, en dat is ook in islamistische regimes niet het geval.
Oud 18 augustus 2005, 14:40   #28
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
iig veel meer gericht op een geslaagde terugkeer in de maatschappij.
Dat is nu niét het geval, en dat is ook in islamistische regimes niet het geval.
Dat deze gekken dan maar bij jou in de buurt in de maatschappij terugkeren. Zo'n gekken heb ik liever niet in de buurt lopen. Maar als jij geen probleem hebt met halve gekken die amper een deeltje van hun straf uitgezeten hebben en opnieuw mensen komen vermoorden en gijzelen dan vind ik dat heel sympathiek van jou.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 14:54   #29
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iig
Call me stupid, maar ik ben niet bekend met deze afkorting ??

Citaat:
veel meer gericht op een geslaagde terugkeer in de maatschappij.
Uit wat zou die geslaagde terugkeer (of de weg daarnaartoe) dan kunnen bestaan volgens jou?
Oud 18 augustus 2005, 15:38   #30
Tegendradigaard

Standaard

een geslaagde terugkeer.... ???
mmmm zoals semira.... ?
Die hebben ze niet meer teruggezien he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:51   #31
Towelie030981
Gouverneur

Towelie030981's schermafbeelding

Standaard

Waarschijnlijk gaat deze persoon na dit niet meer vervroegd vrijkomen, op zich erg dat men eerst in de media moet verschijnen voor dat men weet welke vlees men in de kuip heeft.
Towelie030981 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:52   #32
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Call me stupid, maar ik ben niet bekend met deze afkorting ??

In ieder geval
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:54   #33
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Towelie030981
Waarschijnlijk gaat deze persoon na dit niet meer vervroegd vrijkomen, op zich erg dat men eerst in de media moet verschijnen voor dat men weet welke vlees men in de kuip heeft.
Volgende jaar loopt deze peroon terug vrolijk vrij rond. Dat weet iedereen toch ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:57   #34
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Wie gaat er nu mensen gijzelen om een relatie te redden?God god,waar gaan we naar toe?

Nog maar eens een voorbeeld van de kortzichtigheid van de mensen.Tja,als de kerken leeglopen lopen de gevangenissen vol.We hebben het er zelf van gemaakt,moeten er dan ook maar mee leren leven.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:59   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alweer een gevolg van het linkse lakse beleid. Zware gansters mogen zo te zien zonder problemen rondlopen, zelfs na zware veroordelingen.

Leuk detail, op de VRT-website staat nergens zijn naam vermeld, Farik "le fou" Bamouhammad.

SIE Bellen, sluipschutter op het dak, pang en het probleem is gereed om in een lijkzaak af te voeren.

een uurke werk, en de maatschappij is meteen verlost van een geldverslindende parasiet die toch nooit iets zal opbrengen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:06   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
natuurlijk zijn da geen criminelen
vandaar ook dat ik dat islamistisch gerechtsysteem op de kloten vind lijken.

Hebben dees 2 homo's ook aan 13 jarigen gezeten ?

De eerste 2 hadden dat namelijk wel gedaan, dus is gewoon ophangen naar islamitische normen nog vrij mild...
Oud 18 augustus 2005, 16:08   #37
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
SIE Bellen, sluipschutter op het dak, pang en het probleem is gereed om in een lijkzaak af te voeren.

een uurke werk, en de maatschappij is meteen verlost van een geldverslindende parasiet die toch nooit iets zal opbrengen.
De SIE is daar al sinds half acht gisteravond. En iemand met een handgranaat waarvan de veiligheidspin is uitgetrokken neerschieten is misschien een snelle oplossing, maar dan zal je meer dan één lijkzak nodig hebben. Nog intelligente suggesties Herr Flick ?
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 16:08   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Leuke zware jongen: overval, gijzeling, moord, ... en dat krijgt dan vervroegde vrijlaating en dan nu een dag penitentiair verlof. Welke idioot heeft dat weer op zijn geweten? Of zijn ze nu zo laks in de Waalse gevangenissen?

De debielen die zo'n beslissingen nemen zouden ze volledig voor de kosten mogen laten opdraaien.

Schade aan de slachtoffers incluis.

Als zo'n gevangenisdirecteur, en Criminoloog Psyscholoog voor de gevolgen van zijn beslissingen persoonlijk zou verantwoordelijk worden gesteld, zouden de penetaniare verlofkes rap bevroren worden.
Oud 18 augustus 2005, 16:10   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel fijn dat je het zegt, vind je dat ook zo enorm "democratisch" ?
Oud 18 augustus 2005, 16:15   #40
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De SIE is daar al sinds half acht gisteravond. En iemand met een handgranaat waarvan de veiligheidspin is uitgetrokken neerschieten is misschien een snelle oplossing, maar dan zal je meer dan één lijkzak nodig hebben. Nog intelligente suggesties Herr Flick ?
ha heeft de pin al uit zijn granaat getrokken, hij is nog nie dom ook , kom den dodelijke range van een handgranaat is iets van een 20 meter,

hij zal toch ooit eens moeten gaan piesen of gaan slapen, hij is alleen hé, op dat moment, kunnen ze dan ook wel wachten om het licht uit te doen.

Trouwens, al dat gelul met onderhandelaars, pak die gast zijn gelegenheid om te lullen gewoon af, isoleer die en laat die links liggen, na 3 a 4 uur staat die zijn eigen zo te vervelen dat hij zelfmoord pleegt of het opgeeft, het is omdat ze dergelijke idiooten een spreekbuis geven dat ze ook datgene kunnen doen wat ze willen doen.

Daarmee zo 'n figuren bij het begin van de gijzeling gewoon een bal door hun kop jagen en als dat niet lukt, gewoon links laten liggen. en de persmuskieten er zo ver mogelijk vandaan houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be