Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2005, 14:43   #21
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
allemaal de schuld van de katholieken! Van de katholieken zeg ik u!
Nu dat je het zegt, de regels waardoor die man in verlof kan gaan, zijn door een rooms-blauwe-RW regering (Tindemans II) uitgevaardigt...
Oud 18 augustus 2005, 14:47   #22
Musketo
Banneling

Musketo's schermafbeelding

Standaard

Allez, zitten ze weer te kakken op arme Siegriet Spruyt ja?!

Sebiet een trap in ulle kloten.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 14:48   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Als je in de titel zet "gijzelnemer wil zijn kinderen kunnen blijven zien", werk je die richting uit. Mensen die enkel de titel lezen kunnen dan concluderen : "deze arme brave man mag zijn kinderen niet zien van een feeks van een ex-vrouw". Dat hij een gevaarlijke gangster is die in de gevangenis thuishoort en die zijn kinderen reeds voordien gegijzeld heeft, wordt dan niet gelezen.
Er zijn nu eenmaal domme mensen die enkel de titel lezen.

btw: juist eronder heb je : "De gijzelnemer heeft al een en ander op kerfstok". Zelfs met het lezen van enkelsde titels kan ge gemakkelijk afleiden dat het om een zwaar geval gaat, me dunkt... Of is twee titels na elkaar lezen, ook al te hoog gegrepen? [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bad Attila on 18-08-2005 at 15:50
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Als je in de titel zet "gijzelnemer wil zijn kinderen kunnen blijven zien", werk je die richting uit. Mensen die enkel de titel lezen kunnen dan concluderen : "deze arme brave man mag zijn kinderen niet zien van een feeks van een ex-vrouw". Dat hij een gevaarlijke gangster is die in de gevangenis thuishoort en die zijn kinderen reeds voordien gegijzeld heeft, wordt dan niet gelezen.

btw: juist eronder heb je : "De gijzelnemer heeft al een en ander op kerfstok". Zelfs met het lezen van enkelsde titels kan ge gemakkelijk afleiden dat het om een zwaar geval gaat, me dunkt... Of is twee titels na elkaar lezen, ook al te hoog gegrepen? [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

btw: juist eronder heb je : "De gijzelnemer heeft al een en ander op kerfstok". Zelfs met het lezen van enkels de titels kan ge gemakkelijk afleiden dat het om een zwaar geval gaat, me dunkt... Of is twee titels na elkaar lezen, ook al te hoog gegrepen? [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 18 augustus 2005 om 14:50.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 14:49   #24
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Musketo

't Was op de VRT-website. Sigrid Spruyt is één van weinige lichtpunten op de VRT, ze kan tenminste nog objectief nieuwslezen. Tegenover Martine Tanghe, die kan haar weerzin voor alles wat rechts is, niet verbergen.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 14:52   #25
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila

btw: juist eronder heb je : "De gijzelnemer heeft al een en ander op kerfstok". Zelfs met het lezen van enkels de titels kan ge gemakkelijk afleiden dat het om een zwaar geval gaat, me dunkt... Of is twee titels na elkaar lezen, ook al te hoog gegrepen?
Idd. Je hebt hier een punt, twee titels lezen moet kunnen.

Maar, vanavond ga ik eens luisteren naar het nieuws hoe ze dit gaan brengen. Ik gok erop dat ze zich in allerlei bochten gaan wringen om de gijzelnemer als een arme sukkelaar of te schilderen. Het is immers een allochtoon en die moet door dik en dun gesteund worden, ondanks al zijn misdaden die hij op zijn kerfstok heeft.
Oud 18 augustus 2005, 14:53   #26
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
't Was op de VRT-website. Sigrid Spruyt is één van weinige lichtpunten op de VRT, ze kan tenminste nog objectief nieuwslezen. Tegenover Martine Tanghe, die kan haar weerzin voor alles wat rechts is, niet verbergen.
Maar nee gij. Martine is gewoon niet van de schoonsten en dat steekt nog scherper af wanneer ze rechts nieuws moet lezen.
Oud 18 augustus 2005, 14:59   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wil er nochtans gif op drinken, dat Martine Tanghe (samen met Bavo Claes), als populairste en beste nieuwsanker zou gekozen worden door "kijkend Vlaanderen". Waarmee ik natuurlijk niks van de kwaliteit van Sigrid Spruyt wil afdoen.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:07   #28
Geertje

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik wil er nochtans gif op drinken, dat Martine Tanghe (samen met Bavo Claes), als populairste en beste nieuwsanker zou gekozen worden door "kijkend Vlaanderen". Waarmee ik natuurlijk niks van de kwaliteit van Sigrid Spruyt wil afdoen.8)
Bavo Claes is het andere lichtpunt op de VRT. Hij kan ook objectief nieuws lezen. Daarom dat hij ook aan de kant geschoven is bij de VRT. Een niet-linkse mannelijke nieuwslezer is uit den boze.
Oud 18 augustus 2005, 15:10   #29
Musketo
Banneling

Standaard

Citaat:
Bavo Claes is het andere lichtpunt op de VRT. Hij kan ook objectief nieuws lezen. Daarom dat hij ook aan de kant geschoven is bij de VRT. Een niet-linkse mannelijke nieuwslezer is uit den boze.
Ge hebt ook een beetje last van achtervolgingswaanzin zie ik.
Oud 18 augustus 2005, 15:11   #30
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd. Je hebt hier een punt, twee titels lezen moet kunnen.

Maar, vanavond ga ik eens luisteren naar het nieuws hoe ze dit gaan brengen. Ik gok erop dat ze zich in allerlei bochten gaan wringen om de gijzelnemer als een arme sukkelaar of te schilderen. Het is immers een allochtoon en die moet door dik en dun gesteund worden, ondanks al zijn misdaden die hij op zijn kerfstok heeft.
Afwachten dan maar.

Tot nu toe heb ik in ieder geval niet het gevoel dat de VRT deze zaak goedpraat (en eerlijk gezegd zie ik niet goed hoe men een gijzeling van zijn eigen kinderen en van hun pleeggezin kan goedpraten ).
Oud 18 augustus 2005, 15:11   #31
Geertje

Standaard

Citaat:
Ge hebt ook een beetje last van achtervolgingswaanzin zie ik.
Nu ge het zegt. Waarom achtervolg jij mij altijd ?
Oud 18 augustus 2005, 15:12   #32
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bavo Claes is nu wel een overtuigde "rooie" , maar soit
Moest ik jou zijn, ik zou vragen aan de VRT directie om het Journaal door robotten te laten lezen. Kwestie van geen emoties te tonen.
Oud 18 augustus 2005, 15:18   #33
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is de reden geven waarom iets gebeurt, 'iets goedpraten'??
Soms wel, evenzeer als het verzwijgen van den naam soms ook bijbedoelingen heeft.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:19   #34
Geertje

Standaard

Citaat:
Bavo Claes is nu wel een overtuigde "rooie" , maar soit
Moest ik jou zijn, ik zou vragen aan de VRT directie om het Journaal door robotten te laten lezen. Kwestie van geen emoties te tonen.
Ik vind het juist elke keer hilarisch hoe ze zich in bochten moeten wringen om hun eigen wereldbeeld in stand te houden. Laat mij deze humor op hoog niveau toch niet onthouden.
Oud 18 augustus 2005, 15:24   #35
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het juist elke keer hilarisch hoe ze zich in bochten moeten wringen om hun eigen wereldbeeld in stand te houden. Laat mij deze humor op hoog niveau toch niet onthouden.
Gezien de populariteit van Tanghe, zal je wel zo goed als alleen staan met je frustratie. Tenzij je de xtreemrechtse meerderheid op dit forum als maatstaf gebruikt ipv de mening vh gros van de TV-kijkers.
Oud 18 augustus 2005, 15:25   #36
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Soms wel, evenzeer als het verzwijgen van den naam soms ook bijbedoelingen heeft.
Dat is juist, maar hier zijn er geen elementen die zoiets aantonen.

Wat de naam betreft: heeft iemand er ooit aan gedacht dat iedereen nu ook de naam van die kinderen kent? En dat hun gezicht breed is uitgesmeerd op ongeveer alle media?

Goed gedaan, zou ik zeggen...
Oud 18 augustus 2005, 15:31   #37
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

Ja,ik verschiet er van dat men dit nog niet in de schoenen van het VB heeft geschoven,anders is men er als de kippen bij.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2005, 15:31   #38
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Gezien de populariteit van Tanghe, zal je wel zo goed als alleen staan met je frustratie. Tenzij je de xtreemrechtse meerderheid op dit forum als maatstaf gebruikt ipv de mening vh gros van de TV-kijkers.
Geen kwaad woord over Martine! zij is één van de beste propagandisten voor rechts!
Oud 18 augustus 2005, 16:33   #39
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

hou het netjes A U B
Oud 18 augustus 2005, 17:01   #40
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat de naam betreft: heeft iemand er ooit aan gedacht dat iedereen nu ook de naam van die kinderen kent? En dat hun gezicht breed is uitgesmeerd op ongeveer alle media?

Ik ken de naam van de kinderen niet (trouwens wat verschil zou het uitmaken). Heb wel eens even het verleden van de man in kwestie gelezen. Met of zonder naam, gewoon indrukwekkend.
Goed gedaan van het gerecht, zou ik zeggen...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Bob on 18-08-2005 at 18:08
Reason:

Citaat:

Ik ken de naam van de kinderen niet (trouwens wat verschil zou het uitmaken). Heb wel eens even het verleden van de man in kwestie gelezen. Met of zonder naam, gewoon indrukwekkend.
Goed gedaan van het gerecht, zou ik zeggen...[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Ik ken de naam van de kinderen niet (trouwens wat verschil zou het uitmaken). Heb wel eens even het verleden va[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Bob : 18 augustus 2005 om 17:08.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be